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市場調査レポート
商品コード
1569757
電池組立ライン市場の2030年までの予測:電池タイプ別、組立ラインタイプ別、機械タイプ別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Battery Assembly Line Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Battery Type (Lithium-ion, Lead Acid, Nickel-based and Other Battery Types), Assembly Line Type, Machine Type, End User and by Geography |
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カスタマイズ可能
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電池組立ライン市場の2030年までの予測:電池タイプ別、組立ラインタイプ別、機械タイプ別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年10月10日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の電池組立ライン市場は予測期間中にCAGR 27%で成長しています。
電池組立ラインと呼ばれる高度に専門化された生産設備は、バッテリーの製造工程における効率性、一貫性、品質を確保するために使用されます。通常、この組立ラインでは、様々な手動手順と自動手順を組み合わせて、バッテリーパックとセルを組み立てています。生産工程で重要な段階は、セパレーターや電極のようなセル構成要素の準備と組み立て、これらの要素のバッテリーセルへの組み込み、そして最終的なパッケージングと完成品の品質評価です。
国際エネルギー機関(IEA)によると、世界の電気自動車販売台数は2023年に約1,400万台に達し、2024年末には約1,700万台まで増加すると予測されています。2024年第1四半期だけでも、EV販売台数は2023年同期比で約25%増加し、300万台以上に達しました。
電気自動車(EV)への関心の高まり
環境問題への意識の高まりとバッテリー技術の進歩により、電気自動車市場は飛躍的に拡大しています。世界各国の政府が排出ガス規制を強化し、電気自動車の導入を奨励するインセンティブを提供しているため、自動車メーカーは生産台数を増やしています。こうした増産の結果、効率的かつ経済的に大量の電池を生産できる電池組立ラインの必要性が高まっています。
ハイリスクな投資
電池組立ラインの設置と維持には、多額の初期資本投資が必要です。専用設備、自動化技術、高度な機械の導入には多額の費用がかかります。また、施設の建設、設置、継続的なメンテナンスにも費用がかかります。さらに、こうした高額な初期費用は、多くの企業、特に中小企業や新規参入企業にとって参入障壁となり、最先端の組立ライン技術に投資する能力を制限する可能性があります。
バッテリー技術の発展
リチウム硫黄電池、固体電池、その他の高エネルギー密度オプションなど、次世代電池技術の絶え間ない進歩は、電池組立ラインの製造業者に新たなビジネスの展望を開く。これらの新技術には、特殊な設備と組立工程が必要です。さらに、こうした最先端の組立ラインを構築し導入するための投資を行う企業は、競合他社との差別化を図り、バッテリー技術に対する需要の増加に対応することができます。
強力な市場競争
競争の激しい電池組立ライン市場には、有名な巨大企業から新進気鋭の新興企業まで、多くの競合企業が存在します。このような熾烈な競争は、価格競争、利益率の低下、継続的な技術革新の要求という結果を招く可能性があります。競争力を維持するために、企業は新技術やワークフローの強化に継続的に投資しなければならないです。さらに、熾烈な競争によって市場に出回る製品が過剰になり、組立ライン・メーカーの収益性に影響を与える可能性もあります。
COVID-19の大流行は、サプライチェーン、生産スケジュール、市場需要に多大な混乱を引き起こし、電池組立ライン市場に様々な影響を与えました。パンデミックによって世界のサプライチェーンが寸断され、部品や原材料の入手が遅れた結果、生産が停止し、コストが上昇しました。また、規制や封鎖によって労働力の確保が妨げられ、工場の操業が滞ったため、製造効率がさらに低下しました。さらに、自動車や家電を含む様々な分野における電池需要の変動は、経済の不確実性に加え、パンデミック(世界的大流行)時の消費者や産業界の需要の変化によって引き起こされました。
予測期間中はリチウムイオンセグメントが最大になる見込み
電池組立ライン市場において、最大の市場シェアを持つセグメントはリチウムイオン電池です。電気自動車、家電製品、エネルギー貯蔵システムは、リチウムイオン電池の多くの用途のほんの一部に過ぎず、高エネルギー密度、サイクル寿命の延長、軽量の性質が好まれています。リチウムイオン電池の生産は、その優れた性能と、電気自動車や携帯電子機器のような急速に拡大する産業における需要の増加によって支配されています。さらに、この市場セグメントは、継続的な技術進歩、再生可能エネルギーへの強い後押し、持続可能な輸送ソリューションにより、主導的地位を維持しています。
予測期間中にCAGRが最も高くなると予想される成形・試験機分野
電池組立ライン市場では、成形・試験機分野が最も高いCAGRで成長すると予測されます。電池の有効性、安全性、信頼性を保証するためには、試験・形成装置が不可欠です。これらは、バッテリーの充電と放電の初期サイクルや、品質保証、性能検証に採用されています。さらに、電気自動車、再生可能エネルギー貯蔵、最先端の家電製品に使用される高品質・高性能バッテリーへの注目が高まっていることも、このセグメントの急成長を後押ししています。
中国、日本、韓国を拠点とする主要な電池メーカーや組立ライン設備メーカーが存在するため、電池組立ライン市場はアジア太平洋地域が世界の製造業セクターで支配的な地位を占めています。アジア太平洋地域は、強力なサプライ・チェーン、最先端の技術インフラ、再生可能エネルギーと電気自動車への大規模な投資といった利点を享受しています。さらに、グリーン技術に対する政府の奨励政策とインセンティブにより、この地域の自動車産業と家電産業における堅調な成長は、電池組立ラインの世界市場におけるリーダーシップをさらに強固なものにしています。
電池組立ライン市場は、北米地域で最も高いCAGRが見込まれています。電気自動車(EV)の生産、バッテリー技術の向上、再生可能エネルギープロジェクトの増加がこの成長の主な原動力となっています。同地域が国内のバッテリーサプライチェーンの構築に力を入れていることや、クリーンエネルギーや電気自動車の利用を奨励する政府の政策やインセンティブが市場成長の原動力となっています。さらに、北米が電池組立ライン分野で急成長しているのは、技術革新と新たな製造施設の建設に重点を置くようになっていることにも起因しています。
According to Stratistics MRC, the Global Battery Assembly Line Market is growing at a CAGR of 27% during the forecast period. A highly specialized production setup called a battery assembly line is used to ensure efficiency, consistency, and quality in the manufacturing process of batteries. Typically, this assembly line combines a variety of manual and automated procedures to assemble battery packs and cells. Crucial phases in the production process encompass the readying and assembling of cell constituents, like separators and electrodes, the incorporation of these elements into battery cells, and the ultimate packaging and quality assessment of the completed goods.
According to the International Energy Agency (IEA), global electric car sales reached nearly 14 million in 2023 and are projected to grow to around 17 million by the end of 2024. In the first quarter of 2024 alone, EV sales grew by about 25% compared to the same period in 2023, reaching more than 3 million units.
Increasing interest in electric cars (EVs)
Due to increased awareness of environmental issues and advancements in battery technology, the market for electric vehicles has grown exponentially. Automakers are increasing production as governments across the globe impose more stringent emissions regulations and provide incentives to encourage the adoption of electric vehicles. The need for battery assembly lines that can efficiently and economically produce large quantities of batteries has increased as a result of this increased production.
High-risk investment
A battery assembly line requires a large initial capital investment to set up and maintain. Acquiring specialized equipment, automation technology, and sophisticated machinery can come at a significant cost. There are also costs related to the building, installation, and continuous maintenance of the facility. Furthermore, these high upfront costs can be a barrier to entry for many businesses, especially smaller ones or recent entrants, and may restrict their capacity to invest in state-of-the-art assembly line technologies.
Developments in battery technologies
The continuous advancement of next-generation battery technologies, including lithium-sulfur batteries, solid-state batteries, and other high-energy-density options, opens up new business prospects for producers of battery assembly lines. Specialized equipment and assembly processes are needed for these emerging technologies. Moreover, businesses that make the investment to create and implement these cutting-edge assembly lines can set themselves apart from the competition and meet the increasing demand for battery technologies.
Strong market rivalry
There are many competitors in the fiercely competitive battery assembly line market, ranging from well-known industrial behemoths to up-and-coming startups. This fierce rivalry may result in price wars, narrowed profit margins, and an ongoing demand for innovation. To stay competitive, businesses must continuously invest in new technologies and workflow enhancements. Furthermore, fierce competition may result in an excess of products on the market, which could affect assembly line manufacturers' profitability.
The COVID-19 pandemic caused considerable disruptions in supply chains, production schedules, and market demand, among other multifarious effects on the battery assembly line market. Production halted and costs increased as a result of the pandemic's disruption of the global supply chain, which delayed the acquisition of components and raw materials. Restrictions and lockdowns also hindered workforce availability and slowed down factory operations, which further decreased manufacturing efficiency. Additionally, fluctuations in battery demand across various sectors, including automotive and consumer electronics, were caused by economic uncertainty as well as changes in consumer and industrial demand during the pandemic.
The Lithium-ion segment is expected to be the largest during the forecast period
In the battery assembly line market, the segment with the largest market share is lithium-ion batteries. Electric vehicles, consumer electronics, and energy storage systems are just a few of the many uses for lithium-ion batteries, which are preferred for their high energy density, extended cycle life, and lightweight nature. Production of lithium-ion batteries is dominated by their superior performance and growing demand in quickly expanding industries like electric vehicles and portable electronics. Moreover, this market segment maintains its leading position owing to continuous technological advancements, a strong push towards renewable energy, and sustainable transportation solutions.
The Formation & Testing Machines segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
In the battery assembly line market, the formation and testing machines segment is anticipated to grow at the highest CAGR. In order to guarantee the effectiveness, security, and dependability of batteries, testing and formation equipment is essential. They are employed in the initial cycles of battery charging and discharging, as well as in quality assurance and performance verification. Additionally, the increasing focus on high-quality and high-performance batteries for use in electric vehicles, renewable energy storage, and cutting-edge consumer electronics is driving this segment's rapid growth.
The battery assembly line market is dominated by the Asia-Pacific region, due to the presence of major battery producers and assembly line equipment manufacturers based in China, Japan, and South Korea, this region is dominant in the global manufacturing sector. Asia-Pacific enjoys the advantages of a strong supply chain, cutting-edge technology infrastructure, and significant investments in renewable energy and electric car initiatives. Furthermore, owing to encouraging government policies and incentives for green technologies, the region's robust growth in the automotive and consumer electronics industries further solidifies its leadership in the global market for battery assembly lines.
The battery assembly line market is expected to grow at the highest CAGR in the North American region. The production of electric vehicles (EVs), improvements in battery technology, and an increase in renewable energy projects are the main drivers of this growth. Market growth is fueled by the region's strong focus on creating a domestic battery supply chain, as well as by government policies and incentives that encourage the use of clean energy and electric vehicles. Moreover, North America's rapid growth in the battery assembly line sector is also attributed to its growing emphasis on technological innovation and the construction of new manufacturing facilities.
Key players in the market
Some of the key players in Battery Assembly Line market include BYD Company Limited, NEC Energy Solutions, Amara Raja Batteries Limited, CATL (Contemporary Amperex Technology Co. Limited), Energizer Holdings, Inc., BTS (Battery Technology Solutions), Schneider Electric, LG Energy Solution, AESC (Automotive Energy Supply Corporation), Siemens AG, Tesla, Inc., Panasonic Corporation, KUKA Robotics, Schuler AG and Wuxi Lead Intelligent Equipment Co., Ltd.
In June 2024, Amara Raja Advanced Cell Technologies Pvt Ltd said it has signed a licensing agreement with GIB EnergyX Slovakia s.r.o., for lithium-ion cells technology. As part of the agreement, GIB EnergyX, a subsidiary of Gotion High-Tech Co Ltd, will license Gotion's 'LFP technology' for lithium-ion cells to Amara Raja Advanced Cell Technologies (ARACT), a wholly-owned arm of Amara Raja Energy & Mobility Ltd (ARE&M), the company said in a statement.
In April 2024, CATL and Volvo Cars signed a memorandum of understanding on a strategic partnership to deepen the cooperation in sustainable development. According to the agreement, Volvo Cars will collect retired batteries and hand them to downstream suppliers certified by Volvo Cars for the recycling and extraction of metals including nickel, cobalt, and lithium.
In February 2024, Chinese electric vehicle giant BYD Co. Ltd. has signed a preliminary land purchase agreement to build its first European electric passenger car plant in Szeged, Hungary. BYD didn't disclose how much it would be spending on the new plant. The Chinese firm has operated an electric bus plant in Hungary since 2016 and has said it invested 20 million euro ($21.7 million) to build the bus factory.