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市場調査レポート
商品コード
1494752

プラントベースミート市場の2030年までの予測:製品別、原料別、タイプ別、保存方法別、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Plant-based Meat Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product, Source, Type, Storage, Distribution Channel, End User and by Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 200+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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プラントベースミート市場の2030年までの予測:製品別、原料別、タイプ別、保存方法別、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2024年06月06日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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概要

Stratistics MRCによると、世界のプラントベースミート市場は2024年に107億6,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは16.7%で成長し、2030年には271億8,000万米ドルに達する見込みです。

植物由来の成分を利用したプラントベースミートは、従来の食肉の栄養構成、食感、風味を再現することを目的とした新しい食品です。大豆、エンドウ豆、小麦、さらにはマイコプロテインや藻のようなユニークなタンパク質など、多くの異なる材料がこれらの代替品を作るために使用されます。さらに、ベジタリアンにも、健康的で持続可能な選択肢を求める肉食者にもアピールするため、生産者は最先端の食品科学技術を駆使して、獣肉を食べたときの感覚を再現しようとしています。

米国心臓協会によれば、ハートチェック・マークは、「賢い食べ方」をサポートするシンプルなツールです。このマークを見れば、その製品が米国心臓協会が推奨する健康的な食事パターンに合致していると確信できます。

植物性代替肉への関心の高まり

プラントベースミートが消費者の注目を集めている主な要素は、従来の食肉と比較した場合の安全性と栄養面での優位性です。動物由来の肉を過剰に摂取すると、肥満、2型糖尿病、心臓病、ある種のがんなど、食事に関連した病気を引き起こす可能性があります。植物由来の肉は、動物由来の肉よりもカロリー、コレステロール、飽和脂肪酸が少ないです。植物性食品への関心が高まるにつれ、人々はより多くの果物、野菜、豆類、ナッツ類、種子類を食べるように勧められています。さらに、消費者は植物性食品に関連する数多くの健康上の利点に気づきつつあります。

商品価格の上昇

インド、中国、南アフリカのような価格に敏感な市場では、プラントベースミートは比較的高価であるため、おそらく拡大の妨げになると思われます。動物性食肉の方が収益性が高いです。従来の食肉に比べてプラントベースミート代替品のコストが高いことが、急速に拡大するプラントベースミート産業の妨げになっている一方で、代替品を提供する企業は価格を下げようとしています。従来の食肉に比べ、プラントベースミートはコストが高いです。さらに、COVID-19、貿易制限、原材料供給の混乱、非効率的な流通経路のために、プラントベースミート代替品のコストはさらに上昇すると予想されます。

代替肉の有益なマーケティング

セグメンテーションや多様化のようなマーケティング手法を採用することで、植物性代替肉の売上拡大を後押しすることができます。目標は、菜食主義者、フレキシタリアン、ベジタリアン、健康志向の消費者といったグループからの消費者需要を増やすことです。さらに、適切な場所で適切な販売チャネルを通じて製品を配置することが不可欠です。競争力を維持し、売上を伸ばすためには、大手企業はこの基準に集中しなければならないです。消費者の裾野を広げ、世界中のより多くの人々にリーチすることで、自らのポジションを再構築しなければならないです。

植物性代替肉の風味による差別化

代替肉を選ぶと風味が著しく損なわれると消費者は広く信じています。大豆タンパク質は風味が落ちるため、食用には推奨されないです。アルデヒド、ケトン、フラン、アルコールなどの化合物がオフフレーバーの原因です。大豆製品の豆っぽい風味や草っぽい風味の主な原因のひとつは、中鎖アルデヒドです。しかし、栄養価の高さから大豆の需要は高まっています。プラントベースミート代替食品の栄養的利点は、動物性食肉に匹敵します。さらに、代用肉の食感、色、風味、味はすべて、本物の肉に限りなく近づけることを目的としています。

COVID-19の影響:

COVID-19の大流行は、プラントベースミート市場を含むあらゆる産業に影響を及ぼしています。予期せぬCOVID-19の大流行は、プラントベースミート市場にプラスとマイナスの両方の影響を及ぼしています。より多くのプラントベースミートが飲食品や製薬業界で使用されているため、市場は封鎖期間中、緩やかな数量成長と収益を上げています。COVID-19の大流行により、プラントベースミート市場は非常に大きな成長の可能性を秘めています。

ハンバーガーパテ部門は予測期間中最大となる見込み

ハンバーガー用パテセグメントは、植物性ミートの最大市場セグメントを占めると予想されます。このカテゴリーが大きな市場シェアを持つ理由は、その幅広い訴求力と適応性にあります。消費者は便利でよく知られた美味しい肉の代替品を求めているため、植物由来のハンバーガー用パテは外食産業や小売業界の主力商品となっています。さらに、これらのパテは味も食感も伝統的なビーフバーガーに似せて作られているため、フレキシタリアンやベジタリアンにも人気があります。

ホテル/レストラン/カフェ(HoReCa)セグメントが予測期間中最も高いCAGRを示すと予想される

植物ベースの肉市場では、ホテル/レストラン/カフェ(HoReCa)セグメントが最も高いCAGRで成長すると予測されます。多くのレストラン、ホテル、カフェのメニューでプラントベースミートオプションの人気が高まっているのは、ビーガンやフレキシタリアン食の動向が高まっているためと考えられます。さらに、これらのレストランは、より健康的で環境に優しい食事の選択肢を提供するために、ハンバーガー、ナゲット、ソーセージなどの様々な植物由来の肉料理を提供することで消費者の需要に応えています。

最もシェアの高い地域:

予測期間中、北米が最大の市場シェアを占めると予想されます。Impossible Foods Inc.(米国)やBeyond Meat(米国)のような新興企業が植物由来の食肉製品の開拓に先鞭をつけたため、北米が食肉代替品市場の中心となっています。肉なし食肉製品の消費の増加と、汚染された食肉製品を食べることの危険性に対する消費者の意識の高まりが、成長の要因となっています。さらに、プラントベースミートを含む植物性食品の消費が増加した結果、食品の持続可能性と安全性に関する消費者の認識がさらに変化することが予想されます。

CAGRが最も高い地域:

予測期間中にCAGRが最も高いと予測される地域はアジア太平洋です。人々がより健康的なライフスタイルを採用し、天然素材を選ぶようになっているため、この地域では植物性食品の人気が高まっています。その結果、植物性食品の売上は増加するはずです。さらに、動物性タンパク源に対する消費者の健康上の懸念の高まりが、倫理的・環境的な懸念とともに、植物性肉代替食品の需要を今後数年間で押し上げると予測されます。

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  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレーヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 製品分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のプラントベースミート市場:製品別

  • ハンバーガーパティ
  • ストリップとナゲット
  • ソーセージ
  • ミートボール
  • スライス
  • フィレ
  • カツレツ
  • スライド
  • フィンガー
  • 豆腐
  • テンダーズとカツレツ
  • クランブル
  • その他の製品

第6章 世界のプラントベースミート市場:原料別

  • 大豆
  • キノア
  • オーツ麦
  • ナッツ
  • 小麦
  • シード
  • ブレンド
  • エンドウ
  • その他の原料

第7章 世界のプラントベースミート市場:タイプ別

  • 牛肉
  • 鶏肉
  • 豚肉
  • 子羊
  • ターキー
  • その他のタイプ

第8章 世界のプラントベースミート市場:保管場所別

  • 冷蔵プラントベースミート
  • 冷凍エンドウ豆ベースミート
  • 常温保存プラントベースミート

第9章 世界のプラントベースミート市場:流通チャネル別

  • B2B
  • B2C
  • その他の流通チャネル

第10章 世界のプラントベースミート市場:エンドユーザー別

  • 食品業界
  • ホテル・レストラン・カフェ(HoReCa)
  • 世帯
  • その他のエンドユーザー

第11章 世界のプラントベースミート市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第12章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第13章 企業プロファイリング

  • Impossible Foods Inc.
  • Conagra Foods
  • Gold&Green Foods Ltd.
  • Kellogg Company
  • Maple Leaf Foods
  • Amy's Kitchen, Inc.
  • Marlow Foods Ltd.(Cauldron)
  • Tofurky
  • Unilever
  • Lightlife Foods, Inc
  • VBites Foods Limited
  • Beyond Meat
  • Morningstar Farms
  • Kraft Foods, Inc.
  • Omni Foods
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Product (2022-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Burger Patties (2022-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Strips and Nuggets (2022-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Sausages (2022-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Meatballs (2022-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Slices (2022-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Fillets (2022-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Cutlets (2022-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Slides (2022-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Fingers (2022-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Tofu (2022-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Tenders and Cutlets (2022-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Crumbles (2022-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Other Products (2022-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Source (2022-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Soy (2022-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Quinoa (2022-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Oats (2022-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Beans (2022-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Nuts (2022-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Wheat (2022-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Seed (2022-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Blends (2022-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Pea (2022-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Other Sources (2022-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Beef (2022-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Chicken (2022-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Pork (2022-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Lamb (2022-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Turkey (2022-2030) ($MN)
  • Table 33 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Fish (2022-2030) ($MN)
  • Table 34 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Other Types (2022-2030) ($MN)
  • Table 35 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Storage (2022-2030) ($MN)
  • Table 36 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Refrigerated plant-based Meat (2022-2030) ($MN)
  • Table 37 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Frozen peas based Meat (2022-2030) ($MN)
  • Table 38 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Shelf stable plant-based Meat (2022-2030) ($MN)
  • Table 39 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Distribution Channel (2022-2030) ($MN)
  • Table 40 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Business-to-Business (2022-2030) ($MN)
  • Table 41 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Business-to-Consumer (2022-2030) ($MN)
  • Table 42 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Modern Groceries (2022-2030) ($MN)
  • Table 43 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Online Retail (2022-2030) ($MN)
  • Table 44 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Traditional Stores (2022-2030) ($MN)
  • Table 45 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Global Plant Base (2022-2030) ($MN)
  • Table 46 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Food and Drink Specialty Stores (2022-2030) ($MN)
  • Table 47 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Convenience Stores (2022-2030) ($MN)
  • Table 48 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Other Distribution Channels (2022-2030) ($MN)
  • Table 49 Global Plant-based Meat Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
  • Table 50 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Food Industry (2022-2030) ($MN)
  • Table 51 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Hotel/Restaurant/Cafe (HoReCa) (2022-2030) ($MN)
  • Table 52 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Households (2022-2030) ($MN)
  • Table 53 Global Plant-based Meat Market Outlook, By Other End Users (2022-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC26267

According to Stratistics MRC, the Global Plant-based Meat Market is accounted for $10.76 billion in 2024 and is expected to reach $27.18 billion by 2030 growing at a CAGR of 16.7% during the forecast period. Utilizing components derived from plants, plant-based meat is a novel food product that aims to replicate the nutritional makeup, texture, and flavor of traditional meat. Many different materials are used to create these substitutes, such as soy, peas, wheat, and even unique proteins like mycoprotein and algae. Moreover, in order to appeal to both vegetarians and meat eaters looking for healthier, sustainable options, producers try to replicate the sensory experience of eating animal meat by utilizing cutting-edge food science techniques.

According to the American Heart Association, The Heart-Check mark is a simple tool to help you Eat Smart. When you see it, you can be confident that a product aligns with the American Heart Association's recommendations for an overall healthy eating pattern.

Market Dynamics:

Driver:

Growing interest in plant-based meat substitutes

Some of the key elements that have been drawing consumer's attention to plant-based meats are their safety when compared to conventional meat and their nutritional advantages. Overindulgence in meat derived from animals can lead to diet-related illnesses like obesity, type-2 diabetes, heart disease, and some types of cancer. Meat derived from plants has fewer calories, cholesterol, and saturated fat than meat derived from animals. People are being encouraged to eat more fruits, vegetables, legumes, nuts, and seeds as a result of the growing plant-based movement. Furthermore, consumers are becoming more aware of the numerous health advantages linked to plant-based products.

Restraint:

Higher price for goods

In price-sensitive markets like India, China, and South Africa, the comparatively high cost of plant-based meat will probably hinder its expansion. Animal-based meat is more profitable. While the high cost of plant-based meat substitutes over conventional meat hinders the rapidly expanding plant-based industry, companies that offer these alternatives are attempting to lower their prices. Compared to traditional meat, plant-based meat is more costly. Additionally, because of COVID-19, trade restrictions, disruptions in the raw material supply, and ineffective distribution channels, it is anticipated that the costs of plant-based meat substitutes will rise even more.

Opportunity:

Beneficial marketing of meat substitutes

Adopting marketing techniques like segmentation and diversification can boost the growing sales of plant-based meat substitutes. The goal is to increase consumer demand from groups like vegans, flexitarians, vegetarians, and health-conscious consumers. Moreover, it is essential to place the product through the appropriate sales channel at the appropriate location. In order to remain competitive and boost sales, major players must concentrate on this criterion. By broadening their consumer base and reaching a wider audience worldwide, they must reposition themselves.

Threat:

Discrimination based on plant-based meat substitutes flavours

It is widely believed by consumers that choosing meat alternatives results in a noticeable loss of flavor. Soy protein is not recommended for consumption due to its off-flavor. Compounds like aldehydes, ketones, furans, and alcohols are the source of the off-flavor. One of the main causes of the beany and grassy flavors of soy products is medium-chain aldehydes. But demand for soy has increased due to its high nutritional value. The nutritional advantages of plant-based meat substitutes are comparable to those of animal meat. Furthermore, the texture, color, flavor, and taste of meat substitutes are all intended to be as close to real meat as possible.

Covid-19 Impact:

The COVID-19 pandemic has affected every industry, including the market for plant-based meat. The unexpected COVID-19 pandemic has both positive and negative effects on the market for plant-based meat. Because more plant-based meat is being used in the food and beverage and pharmaceutical industries, the market has seen modest volume growth and earnings during the lockdown. The market for plant-based meat has tremendous growth potential as a result of the COVID-19 pandemic.

The Burger Patties segment is expected to be the largest during the forecast period

The burger patties segment is anticipated to hold the largest market segment for plant-based meat. This category has a large market share because of its broad appeal and adaptability. Because consumers want convenient, well-known, and delicious meat substitutes, plant-based burger patties have become a mainstay in the foodservice and retail industries. Moreover, these patties are a favorite among flexitarians and vegetarians alike because they are made to resemble classic beef burgers in both flavor and texture.

The Hotel/Restaurant/Cafe (HoReCa) segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

In the market for plant-based meat, the hotel/restaurant/Cafe (HoReCa) segment is anticipated to grow at the highest CAGR. The rise in popularity of plant-based meat options on menus at many restaurants, hotels, and cafes can be attributed to the growing trend of vegan and flexitarian diets. Additionally, these restaurants are responding to consumer demand by providing a range of plant-based meat dishes, such as burgers, nuggets, and sausages, in an effort to provide healthier and more environmentally friendly dining options.

Region with largest share:

Over the course of the forecast period, North America is anticipated to hold the largest market share. Due to the support of start-ups like Impossible Foods Inc. (US) and Beyond Meat (US), which spearheaded the development of plant-based meat products, North America is the center of the market for meat substitutes. The increase in meatless meat product consumption and growing consumer awareness of the dangers of eating tainted meat products are credited with the growth. Furthermore, a further shift in consumer perceptions regarding food sustainability and safety is anticipated as a result of the increased consumption of plant-based foods, including plant-based meat.

Region with highest CAGR:

The region with the highest predicted CAGR during the forecast period is Asia-Pacific. Because people are adopting healthier lifestyles and choosing natural ingredients, plant-based food products are becoming more and more popular in the area. Sales of plant-based foods should increase as a result. Additionally, rising consumer health concerns about animal-based protein sources, along with ethical and environmental concerns, are predicted to drive up demand for plant-based meat substitutes in the upcoming years.

Key players in the market

Some of the key players in Plant-based Meat market include Impossible Foods Inc., Conagra Foods, Gold&Green Foods Ltd., Kellogg Company, Maple Leaf Foods, Amy's Kitchen, Inc., Marlow Foods Ltd. (Cauldron), Tofurky, Unilever, Lightlife Foods, Inc, VBites Foods Limited, Beyond Meat, Morningstar Farms, Kraft Foods, Inc. and Omni Foods.

Key Developments:

In February 2024, Conagra Brands, Inc. announced that one of its subsidiaries has entered into a definitive agreement with funds advised by Convergent Finance and Samara Capital to divest its 51.8% ownership stake in Agro Tech Foods Limited (ATFL), a food company based in Mumbai, India, and listed on the National Stock Exchange (NSE) and Bombay Stock Exchange (BSE).

In December 2023, Unilever announced it has signed an agreement to acquire the premium biotech haircare brand K18. This marks another step in the optimisation of Unilever's portfolio towards higher growth areas. Founded in 2020 by Suveen Sahib and Britta Cox, K18 is a fast-growing brand that sits at the intersection of beauty and biotechnology.

In February 2023, Tofurky, a leading manufacturer of plant-based meats in the U.S., announced that Morinaga Nutritional Foods, the U.S.-based manufacturer of Mori-Nu Silken Tofu, has acquired the company and its sister brand, Moocho. With the acquisition of Tofurky, Morinaga Nutritional Foods will own the #3 retail brand for plant-based meats in the U.S.

Products Covered:

  • Burger Patties
  • Strips and Nuggets
  • Sausages
  • Meatballs
  • Slices
  • Fillets
  • Cutlets
  • Slides
  • Fingers
  • Tofu
  • Tenders and Cutlets
  • Crumbles
  • Other Products

Sources Covered:

  • Soy
  • Quinoa
  • Oats
  • Beans
  • Nuts
  • Wheat
  • Seed
  • Blends
  • Pea
  • Other Sources

Types Covered:

  • Beef
  • Chicken
  • Pork
  • Lamb
  • Turkey
  • Fish
  • Other Types

Storages Covered:

  • Refrigerated plant-based Meat
  • Frozen peas based Meat
  • Shelf stable plant-based Meat

Distribution Channels Covered:

  • Business-to-Business
  • Business-to-Consumer
  • Other Distribution Channels

End Users Covered:

  • Food Industry
  • Hotel/Restaurant/Cafe (HoReCa)
  • Households
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Plant-based Meat Market, By Product

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Burger Patties
  • 5.3 Strips and Nuggets
  • 5.4 Sausages
  • 5.5 Meatballs
  • 5.6 Slices
  • 5.7 Fillets
  • 5.8 Cutlets
  • 5.9 Slides
  • 5.10 Fingers
  • 5.11 Tofu
  • 5.12 Tenders and Cutlets
  • 5.13 Crumbles
  • 5.14 Other Products

6 Global Plant-based Meat Market, By Source

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Soy
  • 6.3 Quinoa
  • 6.4 Oats
  • 6.5 Beans
  • 6.6 Nuts
  • 6.7 Wheat
  • 6.8 Seed
  • 6.9 Blends
  • 6.10 Pea
  • 6.11 Other Sources

7 Global Plant-based Meat Market, By Type

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Beef
  • 7.3 Chicken
  • 7.4 Pork
  • 7.5 Lamb
  • 7.6 Turkey
  • 7.7 Fish
  • 7.8 Other Types

8 Global Plant-based Meat Market, By Storage

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Refrigerated plant-based Meat
  • 8.3 Frozen peas based Meat
  • 8.4 Shelf stable plant-based Meat

9 Global Plant-based Meat Market, By Distribution Channel

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Business-to-Business
  • 9.3 Business-to-Consumer
    • 9.3.1 Modern Groceries
    • 9.3.2 Online Retail
    • 9.3.3 Traditional Stores
    • 9.3.4 Global Plant Base
    • 9.3.5 Food and Drink Specialty Stores
    • 9.3.6 Convenience Stores
  • 9.4 Other Distribution Channels

10 Global Plant-based Meat Market, By End User

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Food Industry
  • 10.3 Hotel/Restaurant/Cafe (HoReCa)
  • 10.4 Households
  • 10.5 Other End Users

11 Global Plant-based Meat Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 Impossible Foods Inc.
  • 13.2 Conagra Foods
  • 13.3 Gold&Green Foods Ltd.
  • 13.4 Kellogg Company
  • 13.5 Maple Leaf Foods
  • 13.6 Amy's Kitchen, Inc.
  • 13.7 Marlow Foods Ltd. (Cauldron)
  • 13.8 Tofurky
  • 13.9 Unilever
  • 13.10 Lightlife Foods, Inc
  • 13.11 VBites Foods Limited
  • 13.12 Beyond Meat
  • 13.13 Morningstar Farms
  • 13.14 Kraft Foods, Inc.
  • 13.15 Omni Foods