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市場調査レポート
商品コード
1423723
ビジネスジェット機市場の2030年までの予測:航空機タイプ別、システム別、POS別、ビジネスモデル別、航続距離別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Business Jet Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Aircraft Type, System, Point of Sale (Original Equipment Manufacturer and Aftermarket ), Business Model, Range, End User and by Geography |
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カスタマイズ可能
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ビジネスジェット機市場の2030年までの予測:航空機タイプ別、システム別、POS別、ビジネスモデル別、航続距離別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年02月02日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のビジネスジェット機市場は2023年に330億3,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR6.2%で成長し、2030年には503億2,000万米ドルに達すると予測されています。
ビジネスジェット機は、プライベートジェット機やコーポレートジェット機としても知られ、企業幹部や著名人、少人数のグループを運ぶために特別に作られた航空機の一種です。ビジネスエグゼクティブは、これらのジェット機の迅速かつ適応性の高い空の旅のおかげで、効率的に会議を開いたり、1日に複数の拠点を訪問したり、移動中も高い生産性を維持したりすることができます。さらに、ビジネスジェット機は、その豪華な内装、最先端のアビオニクス、最新技術のおかげで、乗客に快適で生産的な環境を提供します。
一般航空工業会(GAMA)のデータによると、2019年上半期の企業向けジェット機の納入は統計的に12%以上増加しました。その優位性から、ピラタスPC-24、シーラスSF50ビジョン、ガルフストリームG500といった新機種への需要は最大となっています。
企業旅行への要求
出張者のニーズの変化は、ビジネスジェット機の需要と密接に関連しています。企業が国際的な事業に参加するにつれ、エグゼクティブは複雑なスケジュールや複数の拠点の管理に直面するようになりました。さらに、エグゼクティブは、効率的にさまざまな場所に移動し、重要な会議に出席し、カスタマイズされたソリューションを提供するビジネスジェット機のおかげで、民間航空会社では不可能な柔軟性を維持することができます。
経済不況
ビジネスジェット機市場は、金融不安や景気後退の影響を大きく受ける可能性があります。景気後退期には、プライベートジェットへの投資を含め、企業は裁量的支出を減らす可能性があります。さらに、企業がコスト削減策を優先する中、企業収益の減少やより広範な景気後退により、ビジネスジェット機に対する需要が減少する可能性もあります。
デジタル連携と航空サービス
機内アメニティとデジタル接続の向上は、ビジネスジェット機運航会社に競合他社との差別化を図るチャンスを与えます。さらに、現代のビジネストラベラーのニーズに応えるため、機内アメニティの強化、統合エンターテインメントシステム、最先端の接続ソリューションはすべて、よりシームレスで快適な旅行体験に貢献しています。
厳しい環境ガイドライン
ビジネスジェット機メーカーは、厳しい環境規制や排出基準のために困難に直面しています。これらの規制を遵守するためには、より環境にやさしく燃料効率の高い航空機を作るための研究開発費を大幅に増やさなければならないです。さらに、こうした変化する要件を無視することは、市場からの排除や、すでにある機種の改修コストの上昇につながる可能性があります。
COVID-19の流行は、ビジネスジェット機の需要と運航の大幅な落ち込みを引き起こし、市場に即時かつ大きな影響を与えました。ロックダウン、世界の出張制限、経済不安の増大により、出張が全般的に減少し、ビジネスジェット機の新規発注がキャンセルまたは延期されました。企業は経費節減戦略に注力することで裁量的支出を減らそうとしたが、これが現在のビジネスジェット機の稼働率に影響を与えました。さらに、パンデミックは健康と安全の重要性を浮き彫りにし、出張の嗜好の再評価や、長期的な出張慣行の変更につながりました。
予測期間中は中型セグメントが最大になる見込み
中型ビジネスジェット機セグメントが最大の市場シェアを占めています。中型ビジネスジェット機は、容量、航続距離、運航コストのバランスが取れており、魅力的な選択肢であるため、さまざまなタイプのビジネス航空ユーザーに支持されています。さらに、ビジネス組織や裕福な個人は、国内旅行と国際旅行の両方で中型ビジネスジェット機を好みます。
予測期間中、CAGRが最も高くなると予想されるのはアビオニクス・セグメントです。
市場のCAGRが最も高いのはアビオニクス分野です。アビオニクスの分野には、ナビゲーション、通信、モニタリングのために航空機に使用される電子システムが含まれ、技術の急速な進歩が見られます。さらに、フライバイワイヤシステム、高度なレーダーシステム、最先端のコックピットディスプレイなどの最先端技術の統合により、最新のアビオニクスソリューションの必要性が高まっています。
市場で最大のシェアを持つ北米は、世界の航空宇宙・航空セクターの主要プ企業です。航空宇宙製造、調査、研究の主要拠点は米国にあり、ボーイングやロッキードマーチンのような組織の本拠地です。この地域は、民間および防衛航空への多額の投資、強力なインフラ、確立された航空宇宙エコシステムから利益を得ています。さらに北米は、アビオニクス、推進システム、次世代航空機といった最先端技術の重要な市場でもあります。
CAGRが最も高いアジア太平洋地域は、世界の航空宇宙産業にとって活気にあふれ、急速に拡大する中心地となっています。中国やインドなどの国々では、力強い経済成長、都市化の進展、中産階級の拡大により、航空旅行の需要が急増しています。このようなニーズは、この地域における研究開発および製造への大規模な投資を促すとともに、国内の航空宇宙能力への注目の高まりを促しています。さらに、アジア太平洋諸国の政府は、防衛能力の向上と民間航空インフラの開発を目的とした大規模プロジェクトにおいて、国際的な航空宇宙大手と積極的に協力しています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Business Jet Market is accounted for $33.03 billion in 2023 and is expected to reach $50.32 billion by 2030 growing at a CAGR of 6.2% during the forecast period. A business jet, also known as a private jet or corporate jet, is a type of aircraft that is specifically made to carry business executives, celebrities, and small groups of people. Business executives can hold meetings effectively, visit several sites in a single day, and remain highly productive while traveling thanks to these jets' quick and adaptable air travel. Moreover, business jets provide passengers with a comfortable and productive environment thanks to their opulent interiors, cutting-edge avionics, and state-of-the-art technology.
According to the data from GAMA, the General Aviation Manufacturers Association, the deliveries of corporate jets increased statistically by over 12% in the first half of 2019. Due to their advantages, the demand for new models such as Pilatus PC-24, Cirrus SF50 Vision, and Gulfstream G500 is maximum.
Requirements for corporate travel
The changing needs of business travelers are closely linked to the demand for business jets. Executives are faced with managing complex schedules and multiple locations as businesses participate in more international business ventures. Furthermore, executives can travel to a variety of locations with efficiency, attend important meetings, and maintain a degree of flexibility that is not possible with commercial airlines thanks to business jets, which offer a customized solution.
Economic recessions
The business jet market can be greatly impacted by financial instability and economic downturns. Businesses may reduce discretionary spending, including private aviation investments, during economic downturns. Moreover, as businesses prioritize cost-cutting measures, a decline in demand for business jets could result from lower corporate profits and a broader economic downturn.
Digital linkage and airline services
Improving in-flight amenities and digital connectivity gives business jet operators a chance to set themselves apart from the competition. Additionally, in order to meet the needs of contemporary business travelers, enhanced in-flight amenities, integrated entertainment systems, and cutting-edge connectivity solutions all contribute to a more seamless and pleasurable travel experience.
Strict environmental guidelines
Business jet manufacturers face difficulties due to strict environmental regulations and emissions standards. Research and development expenditures for the creation of more ecologically friendly and fuel-efficient aircraft must be significantly increased in order to comply with these regulations. Furthermore, ignorance of these changing requirements may lead to exclusion from the market and higher retrofitting costs for already-existing models.
The COVID-19 pandemic caused a significant decline in demand and operations for business jets, which had an immediate and significant effect on the market. Lockdowns, travel restrictions imposed globally, and increased economic uncertainty resulted in a general decline in business travel, which caused orders for new business jets to be cancelled or delayed. Companies tried to reduce discretionary spending by concentrating on cost-saving strategies, which had an impact on how well-utilized their current business jet fleets were. Moreover, the pandemic also highlighted the significance of health and safety, which led to a re-evaluation of travel preferences and possibly long-term changes in business travel practices.
The Mid-sized segment is expected to be the largest during the forecast period
The mid-sized business jet segment has the largest market share. Many different types of business aviation users favor mid-sized business jets because they present an attractive option because they balance capacity, range, and operating costs. Additionally, business organizations and wealthy individuals prefer mid-sized business jets for both local and international travel because they can carry a large number of passengers in comfort and cover greater distances than light jets.
The Avionics segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The market's highest CAGR has been seen in the avionics segment. The field of avionics, which includes the electronic systems used in aircraft for navigation, communication, and monitoring, has seen a rapid advancement in technology. Furthermore, the need for updated avionics solutions has been fuelled by the integration of cutting-edge technologies like fly-by-wire systems, sophisticated radar systems, and state-of-the-art cockpit displays.
With the largest market share in the market, North America is a major player in the global aerospace and aviation sector. Leading centers for aerospace manufacturing, R&D, and research are found in the United States, home to organizations like Boeing and Lockheed Martin. The area gains from substantial investments in commercial and defense aviation, as well as from a strong infrastructure and established aerospace ecosystem. Moreover, North America is an important market for cutting-edge technologies such as avionics, propulsion systems, and next-generation aircraft.
With the highest CAGR, the Asia-Pacific region has become a vibrant, quickly expanding center for the global aerospace industry. Demand for air travel is surging in countries like China and India due to strong economic growth, rising urbanization, and an expanding middle class. This need has prompted large investments in R&D and manufacturing in the area, as well as an increasing focus on domestic aerospace capabilities. Additionally, Asia-Pacific governments are actively working with international aerospace behemoths on large-scale projects aimed at improving their defense capacities and developing their civil aviation infrastructure.
Key players in the market
Some of the key players in Business Jet market include Embraer SA, Gulfstream Aerospace Corporation, Dassault Aviation, Airbus SAS, Honda Aircraft Company, Collins Aerospace, Bombardier, Honeywell International, Textron, Inc., Joby Aviation, Ametek and The Boeing Company.
In October 2023, Collins Aerospace and Satair sign engine mounts distribution agreement. The new agreement builds upon a longstanding partnership between Satair and Collins Aerospace and expands the existing LEAP programme with the addition of PW1100 engine mounts, increasing Satair's support capabilities for the A320neo platform.
In June 2023, Honeywell International Inc. HON has entered into a definitive agreement to acquire heads-up-display (HUD) assets of Swedish aerospace and defense company Saab Technology. The financial terms of the transaction are kept under wraps. The HUD system reduces the workload for pilots, helps them with increased situational awareness and increases flight safety. Per the deal, the companies will collaborate to advance and strengthen HON's HUD product portfolio.
In May 2023, Embraer SA and Saab launched a production line for Gripen fighter jets in Brazil, a move seen strengthening their partnership as the South American country mulls potential new orders for the aircraft. Brazil holds a contract for 36 Gripen jets with Sweden's Saab, but has been considering further increasing that order as the local Air Force has long said more fighters would be necessary to meet its needs.