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市場調査レポート
商品コード
1693568

米国のビジネスジェット機:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

US Business Jet - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 132 Pages
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2~3営業日
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米国のビジネスジェット機:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 132 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

米国のビジネスジェット機市場規模は、2025年に155億米ドルと推定され、2030年には164億7,000万米ドルに達し、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは1.21%で成長すると予測されています。

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COVID-19後の出張飛行時間の増加がビジネスジェット機への高い需要を生み出しました。

  • 米国のビジネスジェット機市場は一般航空の一部であり、年間約1,500億米ドルが米国経済に貢献しています。米国のビジネスジェット機保有台数は世界のビジネスジェット機の67%を占め、登録ビジネスジェット機保有台数は約14,710機で、この地域では最大の保有台数となっています。2022年にはUHNWI(超富裕層)の数が同国で52%急増し、ビジネスジェット機の調達増に貢献しました。2017年から2022年までに納入されたビジネスジェット機のうち、小型ジェット機が約44%を占め、大型ジェット機が41%、中型ジェット機が15%でした。
  • COVID-19の大流行時には、国内の富裕層にとって、より安全な移動手段が主要な基準のひとつとなり、その結果、プライベートジェットの利用が増加しました。この傾向は今後数年間も続くと予想されます。納入機数では、2022年に米国が北米のビジネスジェット機納入機数のほぼ96%を占めました。
  • 富裕層や企業幹部のニーズに応えるため、さまざまな航空機が納入されています。2022年には、テキストロンが129機を納入して首位となり、ガルフストリーム・エアロスペースが90機を納入して2位となりました。シーラス・エアクラフトが79機、エンブラエルが68機、ボンバルディアが57機を納入しました。2019年10月、米国を拠点とするフラクショナル・プライベート航空会員制会社のチェアマン・アビエーションは、2019年2機目のサイテーション・ジェット購入となるセスナ・サイテーションCJ3+を新たに発注しました。この発注は、同社の保有機に3機目のテキストロン・アビエーション機が加わったことを意味します。こうした要因により、ビジネスジェット機の納入台数は2023年から2030年の間に4,027機増加すると予想されています。

米国のビジネスジェット機市場動向

米国のHNWI人口の増加が市場の主要成長要因に

  • 流動性金融資産が100万米ドル以上の個人をHNWI、純資産が3,000万米ドル以上の個人をUHNWIと呼ぶ。株式市場の成長と政府の景気刺激策により、2022年には北米が欧州とアジア太平洋を抜いてHNWI総人口のトップに立ちます。北米のHNWI富は2022年には2021年比でほぼ5%増加しました。HNWIの数と資産の面で北米がリードしているのは、そのほとんどが米国によるものです。北米は超富裕層人口の最も著しい増加を記録し、2022年には世界のHNWI人口の66%に達しました。
  • HNWI(富裕層)やUHNWI(超富裕層)は、個人旅行や出張のためにプライベート・ジェットを所有することが多いです。米国経済の成長と産業・技術部門への強い注力が、同国の1人当たり所得を押し上げています。2022年12月現在、北米には約16,524機の自家用ジェット機が登録されており、そのうち米国がほぼ91%を占め、メキシコが6%、カナダが3%で続いています。
  • サステナブル・インベストメント(SI)はより注目を集めており、企業に高い潜在力を持つエンゲージメントの機会を提供しています。超富裕層セグメントでは、SIが急速に普及しています。例えば、超富裕層の約40%はサステナビリティへの投資に前向きであるのに対し、HNWIの27%はSI商品に関心を示しています。2021年と2022年には、米国で航空機所有の需要が増加したが、これはCOVID-19パンデミック時の健康への配慮と、金融市場における世界の富の急増が背景にあります。この動向は、増資と新規株式公開(IPO)活動によって強化され、支持的な公開市場の評価によって後押しされます。

米国のビジネスジェット機業界の概要

米国のビジネスジェット機市場はかなり統合されており、上位5社で93.54%を占めています。この市場の主要企業は以下の通り。 Bombardier Inc., Dassault Aviation, Embraer, General Dynamics Corporation and Textron Inc.(アルファベット順)

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 個人富裕層(hnwi)
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーン分析

第5章 市場セグメンテーション

  • ボディタイプ
    • 大型ジェット機
    • 小型ジェット機
    • 中型ジェット機

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Bombardier Inc.
    • Cirrus Design Corporation
    • Dassault Aviation
    • Embraer
    • General Dynamics Corporation
    • Honda Motor Co., Ltd.
    • Pilatus Aircraft Ltd
    • Textron Inc.

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 92662

The US Business Jet Market size is estimated at 15.5 billion USD in 2025, and is expected to reach 16.47 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 1.21% during the forecast period (2025-2030).

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The increase in business travel flight hours after COVID-19 generated a high demand for business jets

  • The US business aviation market is part of general aviation and contributes around USD 150 billion to the US economy annually. The US fleet accounted for 67% of the world's business jets, and the country holds around 14,710 registered business jets, the largest fleet size in the region. In 2022, the number of UHNWIs surged by 52% in the country and aided in the increased procurement of business jets. Out of the business jets delivered from 2017 to 2022, light jets constituted around 44%, compared to large and mid-size jets, with 41% and 15%, respectively.
  • During the COVID-19 pandemic, a safer way of traveling became one of the major criteria for high-net-worth individuals in the country, which resulted in the increased utilization of private jets. The same trend is expected to continue over the next few years. In terms of deliveries, in 2022, the United States accounted for almost 96% of North America's total business jet deliveries.
  • Various aircraft have been delivered to cater to the needs of high-net-worth individuals and business executives. In 2022, Textron became the leading player in terms of deliveries, with 129 aircraft, while Gulfstream Aerospace held the second position with 90 aircraft deliveries. Cirrus Aircraft, Embraer, and Bombardier were the other major players, with 79, 68, and 57 aircraft deliveries in the country, respectively. In October 2019, Chairman Aviation, a US-based fractional and private aviation membership company, ordered a new Cessna Citation CJ3+, its second Citation jet purchase in 2019. The order marks the third Textron Aviation aircraft addition to its fleet. Such factors are expected to drive business jet deliveries to rise by 4,027 between 2023 and 2030.

US Business Jet Market Trends

The rise in the US HNWI population acting as the major growth driver for the market

  • Individuals with liquid financial assets over USD 1 million are termed as HNWIs, and those with a net worth of at least USD 30 million are termed as UHNWIs. Due to the growing equity markets and government stimulus, in 2022, North America overtook Europe and Asia-Pacific to lead the total HNWI population. North America's HNWI wealth grew by almost 5% in 2022 compared to 2021. The leading position of North America in terms of the number and assets of HNWIs is mostly attributed to the United States. North America recorded the most significant rise in the ultra-wealthy population, reaching a share of 66% of the global HNWI population in 2022.
  • HNWIs and UHNWIs often own private jets for personal or business travel. Growth in the US economy and a strong focus on the industrial and technology sector have propelled the country's per capita income. As of December 2022, there were around 16,524 registered private aircraft in North America, of which the United States accounted for almost 91%, followed by Mexico and Canada, with 6% and 3%, respectively.
  • Sustainable investing (SI) is attracting more attention and providing businesses with a high-potential engagement opportunity. In the ultra-HNWI segment, SI is rapidly gaining traction. For instance, about 40% of ultra-HNWIs are willing to invest money in sustainability, compared to 27% of HNWIs who expressed interest in SI products. In 2021 and 2022, there was an increase in the demand for aircraft ownership in the United States, driven by health considerations during the COVID-19 pandemic and a surge in global wealth in the financial markets. This trend is strengthened with capital raising and Initial Public Offering (IPO) activities and boosted by supportive public market valuations.

US Business Jet Industry Overview

The US Business Jet Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 93.54%. The major players in this market are Bombardier Inc., Dassault Aviation, Embraer, General Dynamics Corporation and Textron Inc. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 High-net-worth Individual (hnwi)
  • 4.2 Regulatory Framework
  • 4.3 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Body Type
    • 5.1.1 Large Jet
    • 5.1.2 Light Jet
    • 5.1.3 Mid-Size Jet

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Bombardier Inc.
    • 6.4.2 Cirrus Design Corporation
    • 6.4.3 Dassault Aviation
    • 6.4.4 Embraer
    • 6.4.5 General Dynamics Corporation
    • 6.4.6 Honda Motor Co., Ltd.
    • 6.4.7 Pilatus Aircraft Ltd
    • 6.4.8 Textron Inc.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR AVIATION CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms