![]() |
市場調査レポート
商品コード
1372052
エスニック食品市場の2030年までの予測: タイプ別、文化別、食品タイプ別、流通チャネル別、用途別、地域別の世界分析Ethnic Food Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type (Ready-To-Eat and Food Service), Culture (Italian, Japanese, Mexican, Chinese, American and Other Cultures ), Food Type, Distribution Channel, Application and By Geography |
||||||
カスタマイズ可能
|
エスニック食品市場の2030年までの予測: タイプ別、文化別、食品タイプ別、流通チャネル別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年10月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
|
Stratistics MRCによると、世界のエスニック食品市場は2023年に836億9,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 9.1%で成長し、2030年には1,537億米ドルに達すると予測されています。
エスニック料理とは、ある民族の習慣や生活様式を反映した、その土地の動植物の材料で作られた食事と定義されます。エスニック料理は、ある特定の民族に由来し、それが後に、最初に由来した社会とは別の社会に住む個人によって消費されるようになっています。異なる文化の多様な味覚や嗜好は、味付け、食材、調理法、盛り付けのスタイルの多様性に反映されます。
世界経済フォーラムによると、推定2億7,200万人の国際移住者がおり、これは世界人口の3.5%を占めます。
文化的多様性の増大とグローバリゼーションは、エスニック食品市場を世界的に牽引している2大要因です。旅行、移民、デジタルコミュニケーションを通じて文明の結びつきが強まるにつれて、人々はより多くの国際的な料理に接するようになります。エスニック食品の真正性と独自性に対する評価が高まるのは、こうした露出の結果です。嗜好の世界化によって、食に対するより冒険的で反応的なアプローチが出現し、これがエスニック料理市場の成長をかなり促進しています。
消費者は、自然食品を食べることの利点に気づきつつあります。エスニックグループの食品は通常、国から国へと移動するため、食用の化学保存料を使用する必要があります。しかし、食品に天然成分を使用することがますます一般的になるにつれ、エスニックカテゴリーでは、製品を長期間保存しようとすると困難にぶつかる可能性があります。また、世界の主要輸送手段が海上輸送であるため、商品が目的地に到着するまでに時間がかかります。このような状況では、製品の賞味期限を長く保つために天然成分を使用することは必ずしも実現可能ではなく、地元のメーカーは、こうした障害を乗り越えるために、いくつかの国際的な企業との協力が必要になります。小規模でローカルな企業が多いことを考えると、化学薬品から天然成分への切り替えは簡単ではなく、世界市場の成長の妨げになる可能性があります。
エスニック食品は、料理教育や専門家育成の機会を与えてくれます。数多くの教育機関や料理学校が、特定の民族料理に特化したプログラムやコースを提供しています。これらのクラスでは、料理人や料理愛好家を目指す人たちが、さまざまなエスニック料理の調理法や味を発見し、完成させることができます。多くのエスニック料理では、新鮮な食材、ハーブ、スパイスが重視され、おいしくて栄養価の高い食事が提供されています。健康とウェルネスがますます重視される中、エスニック料理は、より健康的な食生活を試し、実践するチャンスを与えてくれます。豆類、穀物、野菜、ハーブなど、エスニック料理によく登場する食材を取り入れることで、健康的で多様な食生活を送ることができます。
文化的流用のリスクは、エスニック料理にとって最大の懸念事項のひとつです。少数民族文化の要素が、正当な理解、尊重、承認なしに支配的文化に持ち込まれることを文化的流用と呼びます。その結果、伝統的な食品、食材、調理法が変更されたり、歪められたりする可能性があり、これはその起源となったグループを傷つけ、無礼な行為となります。エスニック料理には、珍しい食材、珍しい調理法、伝統的な調理法が含まれる場合があり、これらは技術、知識、食品の安全性と衛生に関する厳格なガイドラインの遵守を必要とします。また、エスニック料理の不適切な取り扱い、保存、調理は、食品に起因する疾病を引き起こす可能性があります。こうしたリスクを減らすためには、食品安全に関する十分な訓練と教育を確保することが不可欠です。
それまで外食を楽しんでいた人々は、COVID-19流行中は安全のために自宅で過ごさなければなりませんでした。しかし、パンデミックによって低脂肪・低カロリー食品へのニーズが高まったため、健康的な選択肢を求める顧客の嗜好は変化しました。その結果、COVID-19の流行後、エスニック食品に対する需要が高まり、生産者はこの機会をとらえて新商品を市場に投入しています。
中国セグメントが最大のシェアを占めると推定されます。中華料理は、美味しくて落ち着くというイメージがあるため、優雅で居心地の良い食事体験を求める人々の間で人気があります。その魅力は、うま味豊かな風味、多様な調理法、点心から四川火鍋まで幅広いメニューにあります。野菜をふんだんに使った料理が多い中華料理への憧れは、ベジタリアンや植物ベースの食事が受け入れられつつあることも後押ししています。さらに、世界中で中華料理レストランや料理製品が増加しているのは、中国人のディアスポラ(海外移住者)が増えていることや、海外で本格的な中華料理が受け入れられ、需要が増加していることも背景にあります。
非菜食主義セグメントは予測期間中に有利な成長を遂げると予想されます。インドのカレーの香ばしいスパイスや中東のケバブのジューシーな肉など、非菜食主義料理に存在する豊かで多様な風味は、大胆で満足感のある味を求める顧客にアピールするユニークで退廃的な味覚体験を提供します。これが、非菜食主義のエスニック食品に対する需要の原動力となっています。さらに、タンパク質が豊富な食生活が重視され、非菜食主義の選択肢が良質なタンパク源であるという考え方の結果、消費量が増加しています。さらに、世界中の新しい本格的な肉料理を試してみたいという消費者の関心や、旅行や食に関するメディアの影響も、非菜食主義のエスニック食品に対する需要の増加に寄与しています。
アジア太平洋地域は、人口増加と都市化により、推定期間中最大の市場シェアを占めます。若い世代は、経済的自由が大きいため、より大きなキャリアの可能性を求めて移住しなければなりません。その結果、エスニック食品の需要が急増します。インドのような国々の西洋化の結果、顧客の食習慣は進化しており、多くの人々が新しい味を求めるようになっています。アジアンソースのようなエスニック製品に対する需要の高さから、北米も大きな成長を遂げています。米国ではアジア系人口が増加し、タイ料理やインド料理など複数のアジア料理が人々の食欲を捉えています。
北米は、観光客の増加や移民汚染により、予測期間中に収益性の高い成長が見込まれます。米国やカナダのような市場は、エスニック料理に非常に関心が高いです。メキシコ料理は米国で最もよく食べられているエスニック料理です。メキシコ人人口の増加とメキシコ料理への関心の高まりにより、メキシコのエスニック料理に対する需要は増加しています。この地域のマーケットプレースは、食事パターンの変化と、健康的でエスニックな、珍しい風味の食品に対する需要の高まりによって成長しています。
According to Stratistics MRC, the Global Ethnic Food Market is accounted for $83.69 billion in 2023 and is expected to reach $153.7 billion by 2030 growing at a CAGR of 9.1% during the forecast period. Ethnic dishes are defined as meals made with materials from local plants and animals that reflect an ethnic group's customs and way of life. The ethnic dish comes from a certain population that was later consumed by individuals living in societies other than the one from which it initially came. The diverse tastes and preferences of different cultures are reflected in the great variety of flavors, ingredients, cooking methods, and presentation styles that they use.
According to the World Economic Forum, there are an estimated 272 million international migrants, which makes up to 3.5% of the world's population.
Rising cultural variety and globalization are two major factors driving the market for ethnic foods globally. People are exposed to more international cuisines as civilizations become more connected through travel, immigration, and digital communication. Increased appreciation for the authenticity and distinctiveness of ethnic foods results from this exposure. A more adventurous and responsive approach to food has emerged from the globalization of tastes, which has considerably fuelled the growth of the market for ethnic dishes.
Consumers are becoming more aware of the benefits of eating natural foods. Food products from ethnic groups usually travel from one country to another, necessitating the use of some edible chemical preservatives. However, as the use of natural ingredients in food products becomes increasingly common, ethnic categories may run into difficulties when trying to preserve their products for a longer period of time. Additionally, it takes time for the goods to arrive at their destination because the sea is the primary mode of transportation globally. In these circumstances, it might not always be feasible to employ natural ingredients to maintain the products' long shelf lives. Local manufacturers must collaborate with some international companies to get over these obstacles. It might be challenging to switch from chemical chemicals to natural ingredients given the number of small and local businesses, which could hinder the growth of the worldwide market.
Ethnic cuisine offers opportunities for culinary education and professional development. Numerous institutes and culinary schools provide specialized programs and courses centered on particular ethnic cuisines. With these classes, aspiring cooks and food enthusiasts can discover and perfect the methods and flavors used to prepare different ethnic meals. The emphasis on fresh, whole ingredients, herbs, and spices in many ethnic cuisines is recognized as offering delicious and nutritious meals. With the growing emphasis on health and wellness, ethnic cuisine can offer a chance to experiment with and implement healthier eating practices. A healthy and diverse diet can benefit from including ingredients like legumes, grains, vegetables, and herbs that frequently appear in ethnic cuisines.
The risk of cultural appropriation is one of the biggest concerns for ethnic cuisine. When elements from a minority culture are introduced into the dominant culture without due understanding, respect, or acknowledgment, this is referred to as cultural appropriation. As a result, traditional foods, ingredients, or cooking methods may be altered or distorted, which is hurtful and disrespectful to the group from which they originate. Ethnic cuisine may include unusual ingredients, unusual ways of cooking, and traditional cooking methods that require skill, knowledge, and adherence to strict guidelines for food safety and sanitation. The improper handling, storage, or cooking of several ethnic foods can result in illnesses caused by food. To reduce these risks, it is essential to ensure enough training and education in food safety.
People who had previously enjoyed dining out had to stay at home for their safety during the epidemic. But because of the pandemic's rising need for low-fat and low-calorie foods, customer tastes for healthy options have shifted. As a result, after the COVID-19 epidemic, there is a greater demand for ethnic food, and producers have seized the opportunity to introduce new items to the market.
The Chinese segment is estimated to hold the largest share. Chinese food is a favorite among diners looking for elegant and cozy eating experiences since it is perceived as both delicious and calming. Its appeal can be attributed to the umami-rich flavors, a variety of cooking techniques, and a vast range of meals, from dim sum to Sichuan hotpot. The desire for Chinese cuisine, which frequently features an abundance of vegetable-based meals, has also been fueled by the increasing acceptance of vegetarian and plant-based diets. Additionally, the rise in Chinese restaurants and culinary products across the world has also been attributed to the Chinese diaspora and the increasing acceptance of authentic Chinese cuisines abroad, which has increased demand.
The non-vegetarian segment is anticipated to have lucrative growth during the forecast period. The rich and varied flavors that exist in non-vegetarian dishes, such as the savoury spices in Indian curries or the succulent meats in Middle Eastern kebabs, offer a unique and decadent taste experience that appeals to customers seeking bold and satisfying flavors. This is what drives the demand for non-vegetarian ethnic foods. Additionally, there has been a rise in consumption as a result of the emphasis on protein-rich diets and the idea that non-vegetarian choices are a good source of high-quality protein. In addition, consumer interest in trying new and authentic meat-based dishes from around the world, as well as the influence of travel and food media contributes to the rise in demand for non-vegetarian ethnic foods.
Asia Pacific commanded the largest market share during the extrapolated period owing to the increasing population and urbanization. The younger generation must immigrate for greater career possibilities, as they have greater financial freedom. The demand for their ethnic foods soars as a result. Customers' eating habits are evolving as a result of the westernization of countries like India, where numerous individuals are seeking out new flavors. Due to the high demand for ethnic products like Asian sauce, North America is also seeing significant growth. The Asian population in the United States has increased, and multiple Asian cuisines, including Thai and Indian, have captured people's appetites.
North America is expected to witness profitable growth over the projection period, due to increased tourism and immigration pollution this area will grow rapidly over the course of the forecast period. Markets like those in the United States and Canada are very interested in ethnic meals. Mexican food is the most commonly eaten ethnic cuisine in the US. The demand for Mexican ethnic food is increasing due to the growing Mexican population and increased interest in Mexican cuisine. The marketplace in this region is growing as a result of shifting eating patterns and escalating demand for foods with healthful, ethnic, and uncommon flavors.
Some of the key players in the Ethnic Food Market include: Paulig Group, General Mills, Inc., McCormick & Company, Incorporated, Associated British Foods PLC, Associated British Foods PLC, Ajinomoto Co. Inc., Charlie Bigham, Asli Fine Foods, Conagra Brands Inc., Aryzta AG, YUM Brands Inc., Capital Foods, Giggly Pig Co., Spice Tailor Ltd., Tasty Bite Eatables Ltd., Surya Foods Online and Nestle SA.
In August 2023, General Mills announced the launch of the DJ Carmella Creeper, adding to the Monsters Cereals lineup, with a "Monster Mash Remix" song and limited-edition merchandise ahead of Halloween.
In April 2023, Paulig PRO introduced Santa Maria Snack Bases, innovative pellets that expand when cooked to create crispy Corn Cones and Lentil Waves, allowing establishments to offer customizable, signature snacks in less than a minute to cater to the growing demand for out-of-home snacking experiences.
In January 2023, Santa Maria, a Paulig-owned brand, relaunched and expanded its spice blends range, introducing new flavors like Korean BBQ, Sriracha, Curry Red, Wok spice, and Five spice to simplify and diversify everyday cooking, catering to consumers seeking new taste experiences.