![]() |
市場調査レポート
商品コード
1351047
オーガニックココナッツウォーターの2030年までの市場予測:タイプ別、形態別、フレーバー別、包装別、流通チャネル別、用途別、地域別の世界分析Organic Coconut Water Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type (Pure and Mixed), Form (Liquid and Powder), Flavour, Packaging, Distribution Channel, Application and By Geography |
||||||
カスタマイズ可能
|
オーガニックココナッツウォーターの2030年までの市場予測:タイプ別、形態別、フレーバー別、包装別、流通チャネル別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年09月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
|
Stratistics MRCによると、世界のオーガニックココナッツウォーター市場は2023年に83億1,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 18.1%で成長し、2030年には266億1,000万米ドルに達する見込みです。
ココナッツの実の中にある透明な液体はココナッツウォーターと呼ばれます。味は少し甘いです。ココナッツウォーターのカロリーは低く、脂肪分と糖分も少ないです。ココナッツウォーターは、電解質を多く含み、炭水化物、脂肪、カロリーを最小限に抑えた天然のエネルギードリンクやスポーツドリンクとして販売されています。オーガニックココナッツウォーターは、多くの健康的なミネラルと抗酸化物質の優れた供給源であり、多くの病気のリスクを軽減します。
消費者の健康意識の高まりにより、消費者はココナッツウォーターのような自然食品・飲料を活用した健康的なライフスタイルを選ぶようになっています。オーガニックココナッツウォーターは、世界の健康意識の高まりとともに消費者が切望している健康商品のひとつです。オーガニックココナッツウォーターには様々な健康上の利点があるため、予測期間を通じて市場は拡大すると予測されます。
数多くの環境条件や病気が総体的に世界中の果物の生産に大きな影響を及ぼしています。また、そこから病気が発生し、オーガニックココナッツウォーターの収量や品質に影響を及ぼすこともあります。予測不可能な気候変動は、不可欠な原材料の入手可能性に影響を及ぼし、ココナッツ市場に影響を与えます。
世界的に消費者の健康志向が高まり、ココナッツウォーターのような健康的な製品を求めるようになっています。さらに、ココナッツはスポーツを好む消費者に広く好まれており、ココナッツウォーターは抗酸化物質やスポーツ参加中に失われたエネルギーを取り戻すのに役立つ他の栄養特性を含んでいるため、一般的に天然のエネルギードリンクと呼ばれています。このため、ココナッツウォーターは消費者の間で市場での利用が加速しています。
ココナッツウォーターの過剰摂取は下痢を引き起こす可能性があります。利尿作用があり、電解質のバランスが崩れる可能性があります。ココナッツウォーターを大量に摂取すると、血糖値が上下する可能性があります。ココナッツウォーターを大量に摂取すると、血中カリウム濃度が上昇する可能性があります。腎臓に問題が生じたり、脈が乱れたりすることがあります。直接的な副作用としては、下痢、胃のむかつき、吐き気、嘔吐、不整脈などがあります。市場の拡大は、これらすべての健康被害によって妨げられています。
COVID-19の流行はココナッツウォーターの需要増につながっています。消費者はフィットネスと健康を重要な要素と考えるようになっています。市場の可能性を利用するため、有名企業は徐々にココナッツウォーターを通常の健康的な水分補給のカテゴリーに加えました。望ましくないことに、電解質やミネラルを含む栄養価の高いココナッツウォーターの需要が増加しました。
粉末セグメントは有利な成長を遂げると推定されます。ココナッツウォーターを持ち歩くのは面倒です。この問題を解決するために、企業は水に混ぜて消費する乾燥ココナッツウォーター粉末を導入しています。利便性を高めるために、美しい包装と小さな袋でも提供されています。その結果、乾燥オーガニックココナッツウォーター粉末の導入は、市場の成長軌道の強化に貢献します。オーガニックココナッツウォーター市場の参入企業は、マンゴー、コーヒー、アロエベラなどのフレーバーを取り入れることで顧客を引き付けようとしています。この戦略は、オーガニックココナッツウォーター市場の成長を促進する重要な手段です。
テトラパックセグメントは、その理想的な包装により、予測期間中に最も速いCAGRで成長が見込まれます。テトラパックは複数の層で構成されています。各層は、木材から作られた板紙、ポリマーの一種であるポリエチレン、アルミニウムなど、異なる成分でできています。紙をベースとした包装は環境にも優しく、開封や取り扱いも驚くほど簡単です。この容器は、雑菌や他の有機体が物質を汚染するのを防ぎ、それが含まれている液体に長い貯蔵寿命を与えます。また、数ヶ月間商品を保護することができます。これらの要因が、このセクターの需要を押し上げています。
予測期間中、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めると予測されています。最も健康的な飲料の一つとして、ココナッツウォーターは中国、インド、インドネシア、オーストラリアで珍重されています。緑色のココナッツの透明でほのかに甘い味のジュースは等張性で、カリウムを多く含んでいます。そのため、この地域のミレニアル世代にとっては、スポーツ後に体の栄養バランスを回復させるための理想的なリフレッシュ剤となっています。アジア太平洋地域はココナッツウォーターのトップメーカーのひとつであるため、同国から輸出される商品の水準は、大企業による加工技術に大きく左右されます。より多くの国際企業がこの地域に生産施設を設立すれば、これらの製品の市場成長は加速すると思われます。
若者の間で健康飲料に対する需要が高まっていることから、予測期間中、欧州のCAGRが最も高くなると予測されます。莫大な需要の結果、この製品はほとんどすべての店舗で入手できるようになっています。この飲料は主に二日酔いの治療に使われるほか、栄養価の高い健康飲料としても利用されています。オーガニックココナッツウォーターの最大生産国は欧州です。欧州地域のオーガニックココナッツウォーター市場は、ドイツで最大の市場シェアを持ち、英国で最も速い成長率を示しています。さらに、都市化の進展と健康志向の高まりがこの地域の市場需要を押し上げています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Organic Coconut Water Market is accounted for $8.31 billion in 2023 and is expected to reach $26.61 billion by 2030 growing at a CAGR of 18.1% during the forecast period. The transparent fluid found inside coconuts is called coconut water. It tastes a little bit sweet. Coconut water contains little calories, little fat, and little sugar. Coconut water is marketed as a natural energy or sports drink with high electrolyte content and minimal amounts of carbs, fat, and calories. Organic coconut water is an excellent source of many healthy minerals and antioxidants that reduce the risk of a number of diseases. They are freely accessible, and some street sellers even sell them fresh. Additionally, they come wrapped.
Due to a surge in consumer health consciousness, consumers are choosing a healthy lifestyle that includes utilizing natural foods and beverages like coconut water. Organic coconut water is one of the healthier products consumers are yearning for as their health consciousness rises globally. It is advertised as a dehydrator, a natural diuretic, a digestive aid, and it has a reducing effect on cholesterol. A great source of various healthy minerals and antioxidants that reduce the risk of heart attack and prevent the body from creating free radicals is organic coconut water. Due to the various health advantages of organic coconut water, it is predicted that the market would expand throughout the course of the forecasted period.
Numerous environmental conditions and illnesses collectively have a significant impact on fruit production globally. Diseases may also develop from this, which may affect the yield or even the quality of organic coconut water. The organic coconut water industry has a particularly serious problem with this that might hurt sales globally. Unpredictable climatic fluctuations have an influence on the availability of essential raw materials, which impacts the coconut market.
Globally, consumers are becoming more health-conscious and seeking healthier products such as coconut water, which is marketed as a dehydrator, a natural diuretic, a digestive soother, and a cholesterol-lowering effect. Low-sugar products are appreciated by consumers, which are quite seen in the increase in sales of coconut water across various countries in recent years. Moreover, coconut is widely preferred by consumers with inclinations towards sports as coconut water is commonly referred to as a natural energy drink as it contains antioxidants and other nutritional properties which help regain lost energy during sports participation. This accelerated the usage of coconut water among consumers in the market.
Coconut water overconsumption can cause diarrhoea. It has diuretic qualities and might lead to an electrolyte imbalance. Blood sugar levels may go up or down if coconut water is consumed in large quantities. Coconut water can raise blood potassium levels if consumed in significant quantities. Kidney issues as well as an erratic pulse may result from this. Its immediate side effects include diarrhoea, upset stomach, nausea, vomiting, and an erratic heartbeat. The market's expansion is being hampered by all these health hazards.
The COVID-19 epidemic led to a rise in the demand for coconut water. People began devouring all the nutritious meals and beverages to keep healthy because of the virus. Consumers have grown to consider fitness and health to be vital elements. To capitalize on the market potential, well-known companies gradually included coconut water in the usual healthy hydration category because it is also recognized for enhancing immunity. Unwillingly, the demand for coconut water increased because of its nutritive qualities, including its electrolytes and minerals.
The powder segment is estimated to have a lucrative growth. Carrying coconut water can be a tedious affair. To eliminate this issue, the players are introducing dried coconut water powder which is mixed into water and then consumed. For increased convenience, they are also offered in beautiful packaging and little sachets. As a result, the introduction of dry organic coconut water powder will contribute to enhancing the market's trajectory of growth. The participants in the organic coconut water market are also attempting to attract customers by including flavours like mango, coffee, and aloevera. This tactic is a crucial growth booster for the market for organic coconut water.
The tetra pack segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to its ideal packaging. The tetra pack is made of multiple layers. Each layer is made of different components, including paperboard made from wood, polyethylene, which is a kind of polymer, and aluminum. The component selection also contributes to the packaging's reduced weight. Its paper-based packaging offers it a good environmental profile and makes it incredibly simple to open and handle. The container gives the liquid it contains a lengthy shelf life, preventing germs and other organisms from contaminating the substance. It protects the merchandise for several months. These factors are boosting the sector demand.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period. As one of the healthiest drinks, coconut water is highly prized in China, India, Indonesia, and Australia. The green coconut's clear, slightly sweet-tasting juice is isotonic and contains a lot of potassium. This makes it an ideal refresher for the region's millennial population to restore the body's nutritional balance following sports. Since Asia-Pacific is one of the region's top manufacturers of coconut water, the standard of goods exported from the nation heavily depends on the processing techniques used by big businesses. The market growth for these products will accelerate as more international corporations establish production facilities in the area.
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the rising demand for healthy beverages among youngsters. The product is now readily available in practically all stores as a result of the enormous demand. The beverage is primarily used to treat hangovers in addition to being used as a nourishing health beverage. The largest producers of organic coconut water are found in Europe. The organic coconut water market in the European area also has the biggest market share in Germany and the quickest rate of growth in the UK. Additionally, growing urbanization and increased health consciousness are boosting market demand in the area.
Some of the key players profiled in the Organic Coconut Water Market include: The Coco Cola Company, Naked Juice Company, Taste Nirvana, Pepsi Co, Del Monte Foods, All Market Inc, Pulse Beverage Corp, Amy & Brian Naturals, Celebes Coconut Corporation, C2O Pure Coconut Water, LLC, Elegance Brands, Inc., Kalbe Farma, Harmless Harvest, Inc, B Natural, Vaivai SAS, MOJO Organics Inc and New Age Beverages Corporation.
In April 2023, B Natural, a juices and beverages brand of ITC, has introduced packaged tender coconut water across India. The packaged coconut water category has emerged as a promising segment in recent years driven by convenience and consistency vectors.
In January 2022, Kalbe Farma launched coconut water, Hydro Coco, with vitamin D3. Indonesia's Kalbe Farma has introduced Hydro Coco VITA-D, which is said to be the first vitamin D3 drink. Coconut water offers 600 IU of vitamin D3, meeting 100% of the RDI for vitamin D3, which helps to improve immunity. The beverage comes with the Healthier Choice logo.
In June 2021, Del Monte, the premium packaged foods brands from FieldFresh Foods, announced the launch of its packaged King Coconut Water, which is renowned for its superior health and taste benefits. Del Monte is the first brand in India to offer King Coconut Water and raises the bar in the fast-growing packaged coconut water segment as consumers increasingly adopt healthier lifestyles.