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市場調査レポート
商品コード
1284186
ハイバリア包装フィルム市場の2028年までの予測 - タイプ別、製品タイプ別、技術別、包装タイプ別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析High-Barrier Packaging Film Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Type, Product Type, Technology, Packaging Type, Application, End user and By Geography |
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カスタマイズ可能
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ハイバリア包装フィルム市場の2028年までの予測 - タイプ別、製品タイプ別、技術別、包装タイプ別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年06月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、ハイバリア包装フィルムの世界市場は、2022年に203億8,000万米ドルを占め、2028年には375億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中に10.73%のCAGRで成長します。
ハイバリア包装フィルムは、製品の品質と鮮度を保つための高級包装要素として考えられています。チラシでは、パッケージの湿気や空気、およびその他の要素をフレキシブルなバッグやパウチ内の成分から遮断するために、ハイバリア包装を利用しています。ハイバリア包装フィルムの世界市場は、近年、大幅な発展を遂げています。
Truebell社によると、賞味期限の長い食品や製パン材料の人気の高まり、家庭料理の消費の増加、地元で買い物をする住民の増加、オンラインの食品チュートリアルへの関心の高まりなどが挙げられています。
新興国市場や先進国市場において、大規模な小売チェーンの優位性が高まっていることが、ハイバリア包装材料の需要を押し上げています。コスト管理と保存期間延長に重点を置いた包装食品市場の成長を可能にしています。国内のスーパーマーケットやハイパーマーケットは、幅広い年齢層に飲食品を販売し、発展途上国の多くの都市にその運営施設を拡大しています。国際的な小売チェーンが新興経済諸国の新しい場所に投資することで、バリア包装の必要性が高まっています。また、近年は安価な小売店やプライベートブランド商品の増加により経済が活性化しており、予測期間中の市場成長を加速させると考えられます。
バリアフィルムは高温になると酸化劣化しやすくなります。PVCと似た性質を持つPVDCは、紫外線や熱にさらされると不安定になります。バリアフィルムの劣化は、主にコーティング層のピンホールやクラックの存在によって観察されます。ナイロンも、香料やガスに対するバリア性に優れたバリアフィルムに使用される素材の一つです。しかし、ナイロンは吸湿しやすく、可塑剤として作用するため、ポリマーのガスバリア性を低下させる傾向があります。また、バリアフィルムに使用される樹脂の中には、光や高温にさらされると性質が変化するものがあります。このため、フィルムの機械的強度や引張強度が変化し、時にはフィルムのスケーリングにつながります。
多くの消費者が生鮮食品から賞味期限の長い食品の備蓄を好むようになり、加工食品、缶詰、冷凍食品の売上が伸びています。また、消費者のライフスタイルが忙しくなり、便利な食品包装が求められるようになったことも、バリアフィルムの需要を高めています。ハイバリアフィルムは、製品の寿命を延ばし、防腐剤の使用量を減らすのに役立ちます。また、バリアフィルムは印刷基材としても機能するため、製品に美観を与えることができます。消費者は自分の行動が環境に与える影響を意識するようになり、自分のフットプリントを減らすための具体的な方法への関心が高まっています。消費者は、自分の価値観を反映し、できるだけ持続可能な方法で調達、生産、包装された製品を購入することを、これまで以上に求めています。近年では、賞味期限の長さが消費者が考慮する重要な要素となっています。
多層フィルムは、単層フィルムでは得られない強度や堅牢性などの特性を備えています。2枚以上の熱可塑性樹脂を共押出しまたは積層して、1枚の均質なフィルムにしたもので、個々の層がはっきりしています。単層フィルムでは得られない様々な特性が得られます。しかし、これらの多層フィルムは、異なる材料を用いて製造されているため、リサイクル性が大きな課題となっています。そのため、異なる材料をリサイクルするには、異なる処理が必要となり、実現可能な選択肢ではありません。
COVID-19の大流行により、パッケージング業界を含むすべての分野が混乱しています。サプライチェーンの混乱と労働力の減少の結果、包装用バリアフィルムの市場にも悪影響を及ぼしています。多くの国では、一般的に、在宅法により製造が妨げられ、消費財の売上が減少しているため、包装の必要性が限定されています。また、経済情勢や為替レートの変動により、原材料の価格も影響を受けています。また、コロナウイルスが食品・飲料業界だけでなく食品包装業界にも深刻な影響を与えているため、ハイバリアフィルムのニーズが何らかの形で抑制されています。
RTE分野は、予測期間中、他の分野と比較して最も大きなシェアを占めると予測されています。すぐに食べられる食品が好まれるのは、顧客の食習慣が変化しているためです。さらに、忙しいライフスタイル、社会人の家庭料理の時間不足、学生のパッケージ食品への出費意欲、手軽なアイテムへの欲求の増加などにより、業界の拡大が予想されます。持ち運びや開封、調理に便利な調理済み食品、冷凍庫から電子レンジで使える食品、加工食品は大きな需要があります。また、ハイバリア包装フィルムにより鮮度が保たれるため、市場の成長を後押ししています。
食品包装用ハイバリアフィルムの世界市場は、プラズマ助長化学蒸着(PECVD)技術とその他の技術に区分されます。PECVD分野は、操作温度が低いこと、蒸着層が割れる可能性が低いこと、蒸着層の誘電特性が良いこと、ステップカバレッジが適切であること、温度依存性が低いこと、包装食品の需要が高まっていることから、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。
北米市場は収益シェアで世界市場を独占しており、この支配は予測期間中も続くと予想されます。ハイバリア包装フィルム市場の地域的な展望を支える主な要因は以下の通りです。食品の保存期間の延長に対する需要。消費者のライフスタイルがますます忙しくなり、その結果、便利な食品包装が求められるようになったことが、バリアフィルムの需要を押し上げています。バリアフィルムは、製品の寿命を延ばし、防腐剤の使用を減らすのに役立ちます。また、バリアフィルムは印刷基材としても機能するため、製品に美観を与えることができます。
予測期間中、アジア太平洋地域が最も大きな伸びを示すと予想されます。同地域の労働人口の増加と購買力の拡大が、ハイバリア包装フィルム市場に影響を与える主な要因となっています。また、包装された商品と飲料の膨大な需要、包装された商品の鮮度を長期間保つためにパウチ包装が果たす重要な機能が、これらの地域の市場を牽引していると思われます。
2022年12月、パッケージングソリューションを提供する世界リーダーであるAmcor plc.は、その地位を強化し、アジア太平洋における軟包装ソリューションの加速する需要に応えるために、中国最大の軟包装工場を開発しました。
2022年6月、高品質な包装資材を製造・供給するWinpack Ltd.が、製品にリサイクル素材を使用しているとして、ISCC(International Sustainability and Carbon Certification)賞を受賞しました。
2022年3月、Cosmo Films Limitedがインドのアウランガバードで生産ラインを拡張し、年間定格生産能力を25,000MTとしました。
2022年1月、Klockner Pentaplastは、消費者健康、医薬品、食品パッケージング市場における持続可能なイノベーションの提供をさらに拡大するため、大規模な投資により北米における消費者再生材料(PCR)生産能力を拡大すると発表しました。
According to Stratistics MRC, the Global High-Barrier Packaging Film Market is accounted for $20.38 billion in 2022 and is expected to reach $37.56 billion by 2028 growing at a CAGR of 10.73% during the forecast period. High-barrier packaging film is considered an upscale choice packaging element for preserving product quality and freshness. A flier, we utilize high-barrier packaging to keep the package moisture & air, and other elements sealed off from the ingredients inside the flexible bag or pouch. The global market for high-barrier packaging films has demonstrated massive development in recent years.
According to Truebell, the company has seen an increase in the popularity of long-shelf-life food products and baking ingredients, increased consumption of home-cooked meals, more residents shopping locally, and rising interest in online food tutorials.
The growing dominance of large retail chains in developing and developed national markets is driving up demand for high-barrier packaging material. It enables the market for packaged foods to grow, placing an emphasis on cost control and shelf life extension. Domestic supermarkets and hypermarkets dominate the sale of food and beverages to a range of age groups and are expanding their operational facilities throughout numerous cities in developing nations. The mandate for barrier packaging is being increased by the investments made by international retail chains in new locations in developing economies. Additionally, the growth of inexpensive retailers and private label goods in recent years has strengthened the economy, which will accelerate market growth over the course of the forecast period.
At elevated temperatures, barrier films are susceptible to oxidative degradation. PVDC, which has similar properties to that of PVC, is unstable when exposed to UV light and heat. The degradation in barrier films is mainly observed due to the presence of pinholes and cracks in the coating layers. Nylon is also one of the materials used in the production of barrier films having excellent barrier protection against flavors and gases. However, nylon tends to absorb moisture easily and act as a plasticizer, thereby degrading the gas barrier properties of the polymer. Some of the resins used for the production of barrier films change its properties when exposed to light or extreme temperatures. This changes the mechanical and tensile strength of films and, sometimes, leads to scaling of the film.
Sales of processed, canned, and frozen foods are rising as many consumers move away from fresh foods to favor stockpiling foods with a longer shelf life. Usually, the increasingly busy lifestyle of consumers and the consequent demand for convenient food packaging is driving the demand for barrier films. These high barrier films help to increase the product life and reduce the usage of preservatives. Barrier films also act as a printing substrate, which further provides aesthetic appeal to the product. As consumers become more aware of the impact their behavior has on the environment, they are increasingly interested in concrete ways to reduce their footprint. Now more than ever, consumers seek to purchase products that reflect their values and are sourced, produced, and packaged as sustainably as possible. Shelf-life longevity is the key factor consumers are considering in recent years.
Multilayer films offer properties, such as improved strength and robustness, which cannot be obtained from single-layer films. They are made by arranging two or more thermoplastics co-extruded or laminated films to form one homogenous film with distinct individual layers. They provide a range of properties, which cannot be obtained from monolayer films. However, the recyclability of these multilayer films is a major challenge, as these films are produced by using different materials. Thus, recycling of different materials needs different processing, which is not a feasible option.
The COVID-19 pandemic has disrupted all sectors, including the packaging industry. As a result of the supply chain disruption and decreased workforce, it has a detrimental effect on the market for packaging barrier films. In many nations, stay-at-home laws have typically prevented manufacture and limited need for packaging as consumer goods sales have declined. Additionally, the price of raw materials is being impacted by changing economic situations and exchange rates. The severe impact of the corona virus on the food and beverage business as well as the food packaging industry hence somehow restrains the need for high barrier films.
The Ready-to-eat segment is projected to witness the largest share as compared to other segments over the forecast period. The preference for ready-to-eat food is a result of customers' shifting eating habits. Additionally, the industry is anticipated to expand due to a busy lifestyle, working professionals' lack of time for home cooking, students' willingness to spend more money on packaged foods, and an increase in the desire for handy items. Ready-to-cook, freezer-to-microwave, pre packaged meals, and processed foods that are convenient to carry, open, and prepare are in great demand. The product remains wonderfully fresh thanks to high barrier packing films, thereby boosting market growth.
The global high barrier films market for food packaging is segmented into plasma-enhanced chemical vapour deposition (PECVD) and other technologies. The PECVD segment is expected to grow at the highest CAGR during the forecast period due to low operation temperature, lower chances of cracking deposited layer, good dielectric properties of the deposited layer, decent step coverage, less temperature-dependency, and rising demand for packaged foods.
The North American market dominated the global market in terms of revenue share, and it is anticipated that this dominance will continue over the course of the forecasted period. The key factors supporting the regional perspective of the High-Barrier Packaging Film market are the Demand for longer shelf life for food products. The increasingly busy lifestyle of consumers and the consequent demand for convenient food packaging is driving the demand for barrier films. Barrier films help increase the product life and reduce the use of preservatives. Barrier films also act as a printing substrate, which provides aesthetic appeal to the product.
During the forecast period, the greatest projected increase is anticipated in the Asia-Pacific region because to the pervasive consumerism tendency in densely populated countries like China and India. The region's growing working population and expanding purchasing power are the main factors influencing the high-barrier packaging film market there. Additionally, the enormous demand for packaged goods and beverages as well as the crucial function pouch packaging plays in keeping packaged commodities fresh for prolonged periods will probably drive the market in these regions.
Some of the key players in High-Barrier Packaging Film Market include ACG Worldwide Private Limited, Amcor Limited, Bemis Company Inc., Berry Plastics Corporation, Bischof & Klein SE & Co. KG, Celplast Metallized Products Ltd., Constantia Flexibles Group GmbH, Cosmo Films Ltd., Dummore Corporation, Glenroy, Inc., Huhtamaki Group, Jindal Poly Films Ltd., Linpac Packaging Limited, Mondi Plc, Plastissimo Film Co., Ltd., Polyplex Corporation Limited, Printpack Inc., ProAmpac Intermediate, Inc., Schur Flexible GmnH, Sealed Air Corporation, Shrinath Rotopack Pvt Ltd, Sonoco Products Company, Toray Plastics (America) Inc., Uflex Ltd., Winpak Ltd. and Wipak Walsrode GmbH & Co. KG.
In December 2022, Amcor plc., a global leader in providing packaging solutions, developed China's largest flexible packaging plant to strengthen its position and meet the accelerating demand for flexible packaging solutions in Asia Pacific.
In June 2022, Winpack Ltd., a manufacturer and supplier of high-quality packaging materials, received an International Sustainability and Carbon Certification (ISCC) award for use of recycled content in its products.
In March 2022, Cosmo Films Limited expanded its production line at Aurangabad, India with an annual rated capacity of 25,000 MT.
In January 2022, Klockner Pentaplast has announced to expand its post-consumer recycled content (PCR) capacity in North America with a significant investment to further grow its sustainable innovation offering in consumer health, pharmaceutical, and food packaging markets.