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市場調査レポート
商品コード
1273621
ポテトプロテイン市場の2028年までの予測- タイプ別、製品別(中純度ポテトプロテイン、低純度ポテトプロテイン、高純度ポテトプロテイン)、ソースプロセス別、用途別、地域別の世界分析Potato Protein Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Type, Product (Medium Purity Potato Protein, Low Purity Potato Protein, High Purity Potato Protein ), Source Process, Application and Geography |
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カスタマイズ可能
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ポテトプロテイン市場の2028年までの予測- タイプ別、製品別(中純度ポテトプロテイン、低純度ポテトプロテイン、高純度ポテトプロテイン)、ソースプロセス別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年05月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のポテトプロテイン市場は、2022年に1億500万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 7.4%で成長し、2028年には1億6,100万米ドルに達すると予想されています。
ポテトプロテインは、ポテトスターチが生成されるスターチ分離プロセスの乾燥製品別です。優れた消化率と適切なバランスのアミノ酸組成により、飼料用途に完全に適しています。ポテトプロテイン市場は、お客様に健康上のメリットを提供し、体内酵素を増やすことを促し、市場を牽引する重要な要素となっています。
米国農務省農業統計局(NASS)によると、米国ではジャガイモの生産が盛んで、2020年の生産量は4億4,200万cwtです。
ポテトプロテインは、イオン交換や拡張床吸着などのさまざまな分離方法を用いて容易に抽出することができ、その機能特性は特定のニーズに合わせて変更することができます。ポテトプロテイン分野では、拡張床吸着、分離、凝固、酸沈殿が最もよく使われる新技術です。最近発明され、市場に出てきたスプレードライは、ポテトプロテインを粉末状にするために使用される方法です。また、塩析は、現在も開発が続けられている最先端技術の一つです。タンパク質を分離するためのもう一つの重要な技術が塩析です。ジャガイモの果汁とジャガイモのデンプンからポテトプロテインを製造するための市場で、新しい技術や技法を使用することは、したがって、近い将来、世界のポテトプロテイン市場に大きな展望をもたらすことになります。
ポテトベースの製品の製造は、現在ほとんどが欧州に集中しており、その他の国では少量にとどまっています。ポテトスターチの生産量が少ないため、製品別である果汁の入手が制限され、ポテトプロテインの原材料となるポテトプロテインは、多くの場所で製造と流通が不十分であることが主因となっています。このため、タンパク質に対する地域的な嗜好も認識されています。その結果、ポテトプロテインの市場が予想される期間を通じて拡大することはないと思われます。
動物飼料に利用される高品質のタンパク質源として、ポテトプロテインがあります。ポテトプロテインは、ポテトスターチなど、ジャガイモの加工時に出る残渣から作られます。大豆粕や魚粉などの他のタンパク質源と比較して、価格も安く、環境にも優しいです。動物の発育と健康に欠かせない重要なアミノ酸が豊富で、タンパク質含有量も高いです。さらに、抗栄養成分もほとんど含まれていません。ポテトプロテインの機能性は、飼料の加工性、食感、風味を向上させます。持続可能なタンパク質源の必要性、動物性タンパク質に対する需要の増加、動物の健康への利点など、いくつかの原因が飼料用ポテトプロテインの市場を牽引しています。
ポテトプロテインは、主に乳製品、菓子類、焼き菓子、肉加工品、その他の食品関連製品に使用されています。これは、ポテトプロテインには一定の限界があり、溶解性、安定性、本来の品質が損なわれるなどの問題から、食品への配合に適さないためです。さらに、食品業界におけるポテトプロテインの需要と消費の伸びを制限しているのは、大豆、牛乳、ゼラチン、乳清、卵などの代替タンパク質源が幅広い食品用途で入手可能であり、幅広い流通網、優れた性能、適性を有していることです。
COVID-19の流行は、植物由来の食品源全般、特にタンパク質に対する消費者の関心を高め、ポテトプロテイン業界に影響を及ぼしました。この時期、豊かさ、幸福感、道徳心、管理しやすさに関連した食品が、より購買者にアピールするために宣伝されました。食品業界における生き物の非情さに対する意識の高まりとともに、生き物の政府援助に対する顧客の関心の高まりが、市場の成長を促進し、製品開発の新たな機会を提供すると思われます。
濃縮食品分野は、シリアルやヨーグルトなどの機能性食品に濃縮食品が広く使用されていることから、有利な成長を遂げると推定されます。これらの製品は、コレステロール、脂肪、乳糖、タンパク質の量が非常に少ないため、多くのフィットネス愛好家にとって最適です。これらの製品は栄養価に優れているため、需要が高く、予測期間中、カテゴリー拡大の原動力となっています。
ベーカリー&菓子類は、グルテンフリーやビーガンのベーカリー商品に対する顧客からの需要の増加により、予測期間中に最も速いCAGRの成長が見込まれます。また、消費者の健康志向の高まりがポテトプロテインの市場を押し上げ、植物由来の成分を使用した食品の市場開拓の可能性を大きく広げています。
アジア太平洋地域は、予測期間中、地域の可処分所得が増加していることから、最大の市場シェアを占めると予測されます。植物性タンパク質を含む食品は、より多くの栄養素を含み、低カロリーであるため、この地域で人気が高まっています。植物由来の食品は、健康的なライフスタイルの必要性に関する人々の知識の高まりによって、大きな影響を受けています。アジア太平洋地域では、日々の製品紹介がポテトプロテインを含む食事の需要を促進しています。
北米は、植物性プロテインのニーズの高まりと菜食主義者の増加により、予測期間中最も高いCAGRを示すと予測されます。ポテトプロテインのビジネスは、天然成分を使用した加工食品に対する消費者の需要の高まりと、地元の人々の健康的な食事に対する知識の増加の結果として拡大しています。
2022年4月、Branston Ltd.はRoot Extractsと提携し、ビーガンおよびベジタリアン食品への応用を目的としたポテトプロテイン製品を開発すると発表しました。本製品の研究開発は、現在建設中のリンカーンシャーにあるBranston社の抽出施設で行われる予定です。
2019年11月、KMCはProtafy 130 potato protein concentrateを発表しました。この濃縮物は、ビーガンおよびノンビーガン食品の強化用として発売されました。
According to Stratistics MRC, the Global Potato Protein Market is accounted for $105 million in 2022 and is expected to reach $161 million by 2028 growing at a CAGR of 7.4% during the forecast period. Potato protein is a dry by-product of the starch separation process that results in the creation of potato starch. It is perfectly suitable for feed applications due to its excellent digestibility and properly balanced amino acid composition. The potato protein market provides customers with health advantages, encourages them to increase body enzymes, and is a key component driving the market.
According to the National Agricultural Statistics Service (NASS) of the US Department of Agriculture, there was a significant production of potatoes in the US, with a volume of 442 million cwt (hundredweight) in 2020.
Potato proteins may be easily extracted using a variety of separation methods, such as ion exchange and expanded bed adsorption, and their functional characteristics can be changed to suit specific needs. In the potato protein sector, extended bed adsorption, separation, coagulation, and acid precipitation are the most often used new technologies. Spray drying, a recently invented method that has entered the market, is used to turn potato proteins into powdered forms. Salting is one of the other cutting-edge technologies that are still being developed. Another crucial technique for isolating proteins is salting out. The use of novel technologies and techniques in the market for producing potato protein from potato fruit juices and potato starch, therefore, represents huge prospects for the global potato protein market in the near future.
The manufacture of potato-based products is currently mostly centred in Europe, with smaller amounts in other countries. The low production of potato starch, which then results in the restricted availability of juice as a byproduct and serves as a raw material for potato protein, is primarily responsible for the poor manufacturing and distribution of potato protein in many places. This has also led to recognised regional preferences for protein. As a result, it is unlikely that the market for potato protein would expand throughout the anticipated time period.
A high-quality source of protein utilised in animal feed is potato protein. It is made from leftovers from the processing of potatoes, like potato starch. In comparison to other protein sources like soybean meal and fishmeal, it is also more affordable and environmentally friendly. It is rich in vital amino acids and has a high protein content, both of which are critical for animal development and health. Additionally, it has little anti-nutritional components. The functional qualities of potato protein thereby enhance the processing, texture, and flavour of feed. Several causes, such as the need for sustainable protein sources, rising demand for animal protein, advantages to animals' health, etc., are driving the market for potato protein in feed.
Potato protein is mostly used in dairy, confectionery, baked goods, processed meat products, and other food-related products. This is because potato protein has certain limits that make it unsuitable for use in food product formulations due to problems with solubility, stability, and loss of its original qualities. Further limiting the growth in demand and consumption of potato protein in the food industry are the broad availability, broad distribution network, superior performance, and suitability of substitute protein sources like soy, milk, gelatine, whey, and egg in a wide range of food applications.
The COVID-19 pandemic had an effect on the potato protein industry by increasing consumer interest in plant-based food sources in general and proteins in particular. Food products connected with affluence, wellbeing, morality, and manageability were promoted during this time period to appeal to buyers more. Customers' growing concern for creature government aid, along with growing awareness of creature ruthlessness in the food industry, is likely to drive market growth and provide new opportunities for product development.
The concentrate segment is estimated to have a lucrative growth, due to the widespread usage of concentrate products in several functional meals, including cereals and yoghurt. These products are perfect for a big number of fitness enthusiasts because they include much lower amounts of cholesterol, fat, lactose, and protein. Because of the great nutritional benefits of these goods, there is a high demand for them, which drives category expansion throughout the projection period.
The bakery & confectionery segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to the increased demand from customers for gluten-free and vegan bakery goods. Additionally, a rise in consumer health consciousness has boosted the market for potato protein and offered significant development potential for food items made with plant-based components.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to rise in local disposable income throughout the projected period. Foods with plant-based proteins are becoming more popular in this area since they include more nutrients and less calories. Plant-based food items are being significantly impacted by people's growing knowledge of the need of living a healthy lifestyle. Daily product introductions in the Asia Pacific area are fueling demand for meals containing potato protein.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to rising need for plant-based proteins and a notable rise in the number of vegans. The business for potato protein is expanding as a result of rising consumer demand for processed foods made with natural components as well as increased knowledge of healthy eating among locals.
Some of the key players profiled in the Potato Protein Market include: KMC Ingredients Company, Roquette Freres SA, Omega Protein Corporation, Royal Ingredients Group, Bioriginal Food & Science Corp., BASF, Smithfield Foods, General Mills Inc., Avebe, Branston Ltd., Tereos Group and Agrana Beteiligungs-AG.
In April 2022, Branston Ltd. announced its partnership with Root Extracts to develop a potato protein product for applications in vegan and vegetarian foods. The research and development for the product will take place in Branston's extraction facility in Lincolnshire, which is currently under construction.
In November 2019, KMC introduced Protafy 130 potato protein concentrate. This concentrate has been launched for the fortification of vegan and non-vegan food products.