表紙:デジタル業務支援システムの世界市場:2028年までの予測~コンポーネント、企業規模、導入形態、エンドユーザー、地域別の分析
市場調査レポート
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1218826

デジタル業務支援システムの世界市場:2028年までの予測~コンポーネント、企業規模、導入形態、エンドユーザー、地域別の分析

Digital Business Support System Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Component, Enterprise Size, Deployment Type, End User and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

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デジタル業務支援システムの世界市場:2028年までの予測~コンポーネント、企業規模、導入形態、エンドユーザー、地域別の分析
出版日: 2023年02月02日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、デジタルビジネス支援システムの世界市場は2022年に48億米ドルを占め、2028年には107億米ドルに達すると予測され、予測期間中に14.2%のCAGRで成長する見込みです。

デジタル業務支援システムは、企業にモニタリングや業務上の利点を提供するプラットフォームやソリューションの一種です。ビジネスサポートシステムには、注文の受付、支払いに関する問い合わせ、企業の顧客の収益管理などが含まれます。システムは、彼らが製品の発売や市場費用に関する情報に基づいたビジネス上の意思決定を行うことができ、企業への他の様々な運用管理エイズのマーケティングの洞察、事業運営の洞察を提供します。

市場力学

促進要因

オンライン取引の増加

eコマース製品の開拓、課金・管理、様々な業界でサービスを提供するウェブポータルの台頭が市場にプラスの影響を及ぼしています。デジタル化により、注文から請求、販売、収益管理まで、顧客のライフサイクルを把握するための最新技術の採用が進んでいます。オンライン取引の増加、複数のモバイルデバイスの使用、通信業界におけるデジタル化傾向の高まりなどが、市場の成長を後押ししています。

抑制要因

データセキュリティとプライバシーに関する懸念

従業員や雇用主に関するすべての情報は、企業の業務プラットフォームにデジタルで保存されるため、プライバシーやセキュリティに関する懸念が高まります。現在、サイバー犯罪者はピークに達しており、企業があらゆる安全対策を施しているにもかかわらず、従業員に安全で安心な環境を提供することはますます困難になっています。したがって、これらの要因が市場の成長を抑制しています。

機会

技術的進歩

さらに、通信市場における従来のビジネスサポートの採用の増加、新製品の発売、eコマース分野の成長により、市場に有利な機会が生まれると予想されます。革新的でパーソナライズされたサービスの実現、カタログの一元管理、最新のユースケースの実現などが、市場の成長を後押しする要因となっています。

脅威

高い導入コスト

ビジネスプロセスが複雑化し、最新のビジネス支援システムが統合されるにつれ、システムの導入には時間とコストがかかるようになります。導入コストだけでなく、デジタル業務支援システムの複雑さ、従来の業務支援システムと最新の業務支援システムの統合が進むことが、市場拡大の妨げとなる主な課題となっています。

COVID-19の影響

COVID-19の大流行により、世界中のほとんどの産業が深刻な影響を受けています。さらに、様々な国でロックダウンの実施や非必需品および資源の移動の制限が行われ、サプライチェーンが混乱しています。世界経済全体にとって大きな課題は、ロックダウン、社会的距離、その他の課題の中で事業継続性を維持することです。

予測期間中はサービスセグメントが最大となる見込み

サービス分野は、クラウドベースのビジネス支援システムソリューションの採用が進み、関連サービスの需要が高まっていることから、有利な成長を遂げると推定されます。これは、コストを削減し、全体的な収益を増加させ、また、ビジネスパフォーマンスを向上させるのに役立ちます。したがって、これらの点がこの分野の成長を後押ししています。

予測期間中、パブリッククラウド分野のCAGRが最も高くなると予想されます。

パブリッククラウドが提供する機能により、パブリッククラウドセグメントは予測期間中に最も速いCAGRの成長を遂げると予想されます。クラウドインフラを共有することで、複数のユーザーがインターネットを介して通信することができ、接続の容易化、サーバーのメンテナンスコストの削減、技術の進歩に合わせたより迅速なサービスの展開が可能になります。IT業界においてクラウドコンピューティングとそのサービスの重要性が増すにつれ、クラウドコンピューティングの市場も大きく成長しています。

最もシェアの高い地域

アジア太平洋地域は、コンバージェント・ビリング・システムの需要が高まっていることから、予測期間中、最大の市場シェアを占めると予想されます。インド、日本、中国などのアジア諸国では、クラウドベースのサービスの採用や、パンデミック後の通信セクターの活況が、さらなる収益機会を生み出すと思われます。また、企業設立のための技術革新やインフラの改善、情報技術サービスの成長も、市場を牽引しています。

CAGRが最も高い地域

北米は、顧客管理、請求書管理の導入により、予測期間中に最も高いCAGRを達成すると予測されます。北米では、ITインフラが整備され、研究開発への投資が増加しており、新技術の開発に寄与しているほか、大手企業の存在感も高まっています。これらの要因が、同地域の成長を後押ししています。

主な発展

2022年12月、キャップジェミニは、ダウ・ジョーンズ・サステナビリティ・インデックス(DJSI)欧州への入会を発表しました。DJSIは、環境・社会・ガバナンス(ESG)の20の基準(気候戦略、ビジネス倫理、イノベーションマネジメント、人材誘致・維持、社会的報告まで)を使って選ばれた企業のパフォーマンスを測定するものです。

ノキアは2022年9月、顧客ニーズへの対応強化とアドレサブルマーケットの拡大を目指して、セキュリティ、自動化、マネタイゼーションといった分野のソフトウェアポートフォリオを強化し、AIでポートフォリオを束ねることを発表しています。

本レポートの内容

  • 地域および国レベルのセグメントにおける市場シェアの評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを収録しています。
  • 市場動向(市場促進要因・促進要因・機会・脅威・課題・投資機会・提言)を網羅
  • 市場推定に基づく、主要ビジネスセグメントにおける戦略的推奨事項
  • 主要な共通トレンドをマッピングした競合情勢
  • 詳細な戦略、財務、最近の開発状況を含む企業プロファイル
  • 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

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  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(最大3社まで)
    • 主要プレイヤーのSWOT分析(3社まで)
  • 地域別セグメンテーション
    • お客様のご希望に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによります。)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターズファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のデジタルビジネス支援システム市場:コンポーネント別

  • サービス
    • マネージドサービス
    • プロフェッショナルサービス
  • ソリューション
    • 販売管理
    • 製品管理
    • パートナー管理
    • 収益および請求管理
    • マーケティング管理
    • チャネル管理
    • 顧客管理

第6章 世界のデジタルビジネス支援システム市場:企業規模別

  • 大企業
  • 中小企業

第7章 世界のデジタルビジネス支援システム市場:展開タイプ別

  • プライベートクラウド
  • ハイブリッドクラウド
  • パブリッククラウド

第8章 世界のデジタルビジネス支援システム市場:エンドユーザー別

  • 農業
  • 製造業
  • 銀行、金融サービス、保険(BFSI)
  • 小売および消費財
  • IT &テレコム
  • ヘルスケア
  • 自動車
  • 政府
  • 金融業務
  • メディアとエンターテイメント

第9章 世界のデジタルビジネス支援システム市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東

第10章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第11章 企業プロファイル

  • Capgemini SE
  • Accenture Plc
  • Huawei Technologies Co., Ltd.
  • Infosys Limited
  • IBM Corporation
  • Nokia Corporation
  • Oracle Corporation
  • Tata Consultancy Services Ltd.
  • Amdocs Ltd.
  • CSG Systems International, Inc.
  • Mahindra Comviva
  • Sigma Software
  • Optiva, Inc.
  • Comviva Technologies Limited
  • BearingPoint
  • Cerillion
  • Sterlite Tech
  • NetCracker Technology Corporation
  • ZTE Corporation
  • Comarch SA
図表

List of Tables

  • 1 Global Digital Business Support System Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • 2 Global Digital Business Support System Market Outlook, By Component (2020-2028) ($MN)
  • 3 Global Digital Business Support System Market Outlook, By Services (2020-2028) ($MN)
  • 4 Global Digital Business Support System Market Outlook, By Managed Services (2020-2028) ($MN)
  • 5 Global Digital Business Support System Market Outlook, By Professional Services (2020-2028) ($MN)
  • 6 Global Digital Business Support System Market Outlook, By Solutions (2020-2028) ($MN)
  • 7 Global Digital Business Support System Market Outlook, By Sales Management (2020-2028) ($MN)
  • 8 Global Digital Business Support System Market Outlook, By Product Management (2020-2028) ($MN)
  • 9 Global Digital Business Support System Market Outlook, By Partner Management (2020-2028) ($MN)
  • 10 Global Digital Business Support System Market Outlook, By Revenue and Billing Management (2020-2028) ($MN)
  • 11 Global Digital Business Support System Market Outlook, By Marketing Management (2020-2028) ($MN)
  • 12 Global Digital Business Support System Market Outlook, By Channel Management (2020-2028) ($MN)
  • 13 Global Digital Business Support System Market Outlook, By Customer Management (2020-2028) ($MN)
  • 14 Global Digital Business Support System Market Outlook, By Enterprise Size (2020-2028) ($MN)
  • 15 Global Digital Business Support System Market Outlook, By Large Enterprises (2020-2028) ($MN)
  • 16 Global Digital Business Support System Market Outlook, By Small and Medium Enterprises (2020-2028) ($MN)
  • 17 Global Digital Business Support System Market Outlook, By Deployment Type (2020-2028) ($MN)
  • 18 Global Digital Business Support System Market Outlook, By Private Cloud (2020-2028) ($MN)
  • 19 Global Digital Business Support System Market Outlook, By Hybrid Cloud (2020-2028) ($MN)
  • 20 Global Digital Business Support System Market Outlook, By Public Cloud (2020-2028) ($MN)
  • 21 Global Digital Business Support System Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • 22 Global Digital Business Support System Market Outlook, By Agriculture (2020-2028) ($MN)
  • 23 Global Digital Business Support System Market Outlook, By Manufacturing (2020-2028) ($MN)
  • 24 Global Digital Business Support System Market Outlook, By Banking, Financial Services and Insurance (BFSI) (2020-2028) ($MN)
  • 25 Global Digital Business Support System Market Outlook, By Retail and Consumer Goods (2020-2028) ($MN)
  • 26 Global Digital Business Support System Market Outlook, By IT & Telecom (2020-2028) ($MN)
  • 27 Global Digital Business Support System Market Outlook, By Healthcare (2020-2028) ($MN)
  • 28 Global Digital Business Support System Market Outlook, By Automotive (2020-2028) ($MN)
  • 29 Global Digital Business Support System Market Outlook, By Government (2020-2028) ($MN)
  • 30 Global Digital Business Support System Market Outlook, By Financial Services (2020-2028) ($MN)
  • 31 Global Digital Business Support System Market Outlook, By Media and Entertainment (2020-2028) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC22362

According to Stratistics MRC, the Global Digital Business Support System Market is accounted for $4.8 billion in 2022 and is expected to reach $10.7 billion by 2028 growing at a CAGR of 14.2% during the forecast period. Digital business support system is a type of platform or solution which provides monitoring and operational benefits to the business enterprises. Business support system includes taking of orders, payment related queries and revenue management of the customers of the businesses. The system provides marketing insights, business operation insights among various other operation management aids to the enterprises enabling them to make informed business decisions regarding the product launches and market expenses.

Market Dynamics:

Driver:

Rise in online transactions

The development of ecommerce products, billing & management, and rising web portals providing services in various industries have positively influenced the market. Digitalization supports adoption of newest technologies to know customer lifecycle from ordering, billing to sales and revenue management. Rising online transactions and use of multiple mobile devices, rising digitization trend in the telecom industry are the factors fueling the growth of the market.

Restraint:

Data security and privacy concerns

All the information about employees and employers is stored on the company's work platform digitally, privacy and security concerns rise. Nowadays, cybercriminals are at their peak, making it increasingly difficult for the company to provide a safe and secure environment for its employees despite all the safety measures they have taken. Thus, these factors are restraining the growth of the market.

Opportunity:

Technological advancements

Furthermore, increase in adoption of traditional business support in the telecom market, new product launches, and growth in the e-commerce sector are expected to create lucrative opportunities for the market. Enabling innovative and personalized offerings, centralizing catalog management, enabling modern use cases are the factors propelling the growth of the market.

Threat:

High cost for implementation

As business processes become increasingly complex and modern business support systems are integrated, it is a time consuming and expensive process to implement the system. The implementation costs as well as the complexity of the digital business support system, the increasing integration of traditional and modern business support system are the main challenges hindering the market expansion.

COVID-19 Impact

The COVID-19 pandemic has severely affected almost all industries across the globe. Further, lockdown enforcements and restrictions on movement of non-essential goods as well as resources in various countries have disrupted the supply chain. The major challenge for the entire global economy is to sustain the business continuity amidst lockdown, social distancing, and other challenges.

The services segment is expected to be the largest during the forecast period

The services segment is estimated to have a lucrative growth, due to the increasing adoption of cloud based business support system solutions and increased demand for associated services. It helps reducing costs, increasing overall revenue and also enhancing the business performance. Hence, these are the aspects fueling the growth of the segment.

The public cloud segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The public cloud segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to facilities provides by the public cloud. By sharing the cloud infrastructure, multiple users can communicate over the internet, facilitating easier connectivity, reducing server maintenance costs, and deploying services more quickly as technology advances. As cloud computing and its services have become increasingly important in the IT industry, the market for has grown significantly.

Region with largest share:

Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the rising demand for convergent billing system. Adoption of cloud-based services and booming telecommunications sector after the pandemic in Asian countries such as India, Japan, and China are likely to generate more revenue opportunities. Innovations and improved infrastructure for establishing businesses and growth in information & technology services are also driving the market.

Region with highest CAGR:

North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the adoption of customer management, and bill management. Rising well-developed IT infrastructure and increasing investment in R&D activities which is contributing to development of new technologies, and rising presence of major players operating in this region. Therefore, these factors are boosting the expansion of the region.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Digital Business Support System Market include Capgemini SE, Accenture Plc, Huawei Technologies Co., Ltd., Infosys Limited, IBM Corporation, Nokia Corporation, Oracle Corporation, Tata Consultancy Services Ltd., Amdocs Ltd., CSG Systems International, Inc., Mahindra Comviva, Sigma Software, Optiva, Inc., Comviva Technologies Limited, BearingPoint, Cerillion, Sterlite Tech, NetCracker Technology Corporation, ZTE Corporation and Comarch SA.

Key Developments:

In December 2022, Capgemini announced its admission to the Dow Jones Sustainability Index (DJSI) Europe. The DJSI measure the performance of companies selected using 20 environmental, social and governance (ESG) criteria - spanning Climate Strategy, Business Ethics, Innovation Management, through to Talent Attraction & Retention and social reporting.

In September 2022, Nokia announced that it is strengthening its software portfolio in the areas of security, automation, and monetization, with AI binding the portfolio together, in order to better meet its customer needs and expand footprint in its addressable market.

Components Covered:

  • Services
  • Solutions

Enterprise Sizes Covered:

  • Large Enterprises
  • Small and Medium Enterprises

Deployment Types Covered:

  • Private Cloud
  • Hybrid Cloud
  • Public Cloud

End Users Covered:

  • Agriculture
  • Manufacturing
  • Banking, Financial Services and Insurance (BFSI)
  • Retail and Consumer Goods
  • IT & Telecom
  • Healthcare
  • Automotive
  • Government
  • Financial Services
  • Media and Entertainment

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 End User Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Digital Business Support System Market, By Component

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Services
    • 5.2.1 Managed Services
    • 5.2.2 Professional Services
  • 5.3 Solutions
    • 5.3.1 Sales Management
    • 5.3.2 Product Management
    • 5.3.3 Partner Management
    • 5.3.4 Revenue and Billing Management
    • 5.3.5 Marketing Management
    • 5.3.6 Channel Management
    • 5.3.7 Customer Management

6 Global Digital Business Support System Market, By Enterprise Size

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Large Enterprises
  • 6.3 Small and Medium Enterprises

7 Global Digital Business Support System Market, By Deployment Type

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Private Cloud
  • 7.3 Hybrid Cloud
  • 7.4 Public Cloud

8 Global Digital Business Support System Market, By End User

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Agriculture
  • 8.3 Manufacturing
  • 8.4 Banking, Financial Services and Insurance (BFSI)
  • 8.5 Retail and Consumer Goods
  • 8.6 IT & Telecom
  • 8.7 Healthcare
  • 8.8 Automotive
  • 8.9 Government
  • 8.10 Financial Services
  • 8.11 Media and Entertainment

9 Global Digital Business Support System Market, By Geography

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 US
    • 9.2.2 Canada
    • 9.2.3 Mexico
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 Italy
    • 9.3.4 France
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 Japan
    • 9.4.2 China
    • 9.4.3 India
    • 9.4.4 Australia
    • 9.4.5 New Zealand
    • 9.4.6 South Korea
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 South America
    • 9.5.1 Argentina
    • 9.5.2 Brazil
    • 9.5.3 Chile
    • 9.5.4 Rest of South America
  • 9.6 Middle East & Africa
    • 9.6.1 Saudi Arabia
    • 9.6.2 UAE
    • 9.6.3 Qatar
    • 9.6.4 South Africa
    • 9.6.5 Rest of Middle East & Africa

10 Key Developments

  • 10.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 10.2 Acquisitions & Mergers
  • 10.3 New Product Launch
  • 10.4 Expansions
  • 10.5 Other Key Strategies

11 Company Profiling

  • 11.1 Capgemini SE
  • 11.2 Accenture Plc
  • 11.3 Huawei Technologies Co., Ltd.
  • 11.4 Infosys Limited
  • 11.5 IBM Corporation
  • 11.6 Nokia Corporation
  • 11.7 Oracle Corporation
  • 11.8 Tata Consultancy Services Ltd.
  • 11.9 Amdocs Ltd.
  • 11.10 CSG Systems International, Inc.
  • 11.11 Mahindra Comviva
  • 11.12 Sigma Software
  • 11.13 Optiva, Inc.
  • 11.14 Comviva Technologies Limited
  • 11.15 BearingPoint
  • 11.16 Cerillion
  • 11.17 Sterlite Tech
  • 11.18 NetCracker Technology Corporation
  • 11.19 ZTE Corporation
  • 11.20 Comarch SA