市場調査レポート
商品コード
1308721

食品用酵素市場の2030年までの予測:タイプ別、形態別、供給源別、由来別、用途別、地域別の世界分析

Food Enzymes Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type, Form, Source, Origin, Application and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=155.76円
食品用酵素市場の2030年までの予測:タイプ別、形態別、供給源別、由来別、用途別、地域別の世界分析
出版日: 2023年07月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の食品用酵素市場は2023年に30億3,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは8.4%で成長し、2030年には53億3,000万米ドルに達すると予想されています。

酵素として知られるタンパク質は、特定の化学反応を迅速化し、標的化するために頻繁に使用されます。酵素は、生物学的事象を開始または増加させることが知られています。酵素を得る最も一般的な方法は、植物・畜産物の抽出、または遺伝子組み換え微生物を含む微生物の発酵です。食感、風味、香りの改善、保存性、粘性、軟化など、多くの利点があるため、食品用酵素は食品の加工に頻繁に使用されています。チーズ、フルーツジュース、焼き菓子、ビールの製造には、すべて酵素が多用されています。

UN Comtradeのデータによると、インドからのパン、ケーキ、その他のベーカリー製品の輸出は、2020年の3億4,686万米ドルから2021年には4億764万米ドルに急増します。

市場力学:

促進要因

ベーカリーおよび食品・飲料産業における食品用酵素使用の増加

ベーカリーの製品には、パン、ペストリー、ドーナツ、ロールケーキなどが含まれます。食品用酵素は、ベーカリー製品の品質を高める生化学的プロセスの触媒として機能します。西欧と北米では、ベーカリー製品が広く使用されています。アジア太平洋地域では、オーストラリア、インド、中国がベーカリー食品の主な成長地域です。アルコール飲料もノンアルコール飲料も、食品用酵素を使用しています。より良い麦芽分離、抽出収率、ビールろ過、安定化は、醸造酵素の主な利点のいくつかです。これらすべてのマイナス要因が市場の成長を促進しています。

抑制要因:

pHの機能範囲と温度の制限

食品用酵素の活性は局所的な環境要因に大きく影響されます。温度が下がると反応速度は大幅に低下し、食品用酵素は熱攪拌によって不活性化します。食品用酵素の活性は、pHがその機能範囲外で変化した場合にも低下し、最終的には永久的な変性につながる可能性があります。こうした点が市場の拡大を妨げています。

機会:

豚・鶏用飼料の需要拡大

世界の飼料産業は、養豚・養鶏用飼料の需要増に大きな影響を受けています。豚と家禽の全体的な健康と福祉は、この飼料によって改善されます。飼料産業で使用される家畜は適切に世話され、栄養豊富な飼料を与えられています。予測期間中、世界の動物飼料産業の発展は市場のダイナミクスにプラスの影響を与え、需要を増加させると予想されます。

脅威

規制の不確実性

添加物や加工助剤の定義は国や地域によって異なるため、規制の不確実性が市場の拡大を妨げています。欧州連合(EU)の加盟国は、食品加工のツールとしての酵素の使用に関して明確に異なる法律を定めています。一般的な食品添加物、特に食品用酵素は安全規制の対象ですが、地域的な調和を図るための概念はまだ確立されていません。食品用酵素市場の開拓は、成分規制に対する断片的で断片的なアプローチによって悪影響を受けると予想されます。

COVID-19の影響:

COVID-19の流行は食品用酵素市場にとって有益です。これは、家庭のメンテナンスに対する消費者の関心の高まり、食生活の変化、栄養価や免疫力を高める製品の業界に対する需要の伸びに起因しています。しかし、操業停止や貿易制限のため、企業は現在、淀んだサプライチェーン活動と曖昧な市場環境に対処しています。医薬品業界や飲食品業界における同物質の需要増が、このマイナス影響を相殺すると予想されます。

プロテアーゼセグメントは予測期間中最大になると予想される:

健康的な食生活の重要性に対する消費者の意識が高まった結果、世界のタンパク質消費量は増加しており、今後数年間、食品業界におけるプロテアーゼの需要を押し上げると予想されます。さらに、インド、中国、ブラジルなどの新興国における製薬、洗剤、化学の最終用途産業の成長が、予測期間中に同セグメントをサポートすると予想されます。

微生物ベースの酵素セグメントは、予測期間中にCAGRが最も高くなると予想される:

植物酵素や動物酵素と比較して、その手頃な価格と安定性から、微生物ベースの酵素セグメントは予測期間中に収益性の高い成長を遂げると予測されます。微生物酵素を効率的に生産するために、水中発酵や固体発酵を含むいくつかの発酵技術を使用することができます。その特異性を高めるために、様々な分子生物学的・生化学的技術を用いて改変することも簡単です。さらに、微生物ベースの食品用酵素供給源の優位性は、予測期間中、こうした有利な特性によって維持されると予想されます。

最大のシェアを持つ地域:

予測期間中、北米が最大の市場シェアを占めると予想されます。この増加は、天然由来の原料を使用することの人気が高まっていることに起因しています。さらに、同地域は、特異性の高い酵素のような最先端製品の創造に大手企業が投資を拡大した結果、拡大しています。この地域における食品用酵素の需要は、天然添加物は安全で健康的であるという消費者の信念の高まりによって牽引されています。

CAGRが最も高い地域:

飲食品部門が盛んなアジア太平洋地域は、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されます。消費者の購買力が高まり、各国の経済が活性化した結果、高品質の加工食品の需要が高まっています。さらに、ベーカリー製品、乳製品、飲料の需要増につながる欧米型食生活の採用も、アジア太平洋地域で増加傾向にあります。

主な発展:

2023年4月、健康、栄養、バイオサイエンスにおけるサイエンスベースの世界リーダーであるRoyal DSMは、ポストバイオティクスの開発と製造のパイオニアであるAdare Biomeを企業価値2億7,500万ユーロで買収するため、Adare Pharma Solutionsと独占交渉に入ったと発表しました。この取引は、2023年の推定EV/EBITDA倍率18倍に相当します。

2022年11月、CP KelcoとChr. Hansenは、画期的な常温植物由来の「ベジタブル食品」の開発で提携します。CP KelcoとChr.Hansenは、消費者に優しい、保存可能な、植物由来のヨーグルト代替品(vegurts)を次のレベルに引き上げるために、両社の世界有数の専門知識とソリューションを組み合わせたコラボレーションを顧客に提供できることを誇りに思います。

レポート内容

  • 地域レベル、国レベルの市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2021年、2022年、2023年、2026年、2030年の市場データをカバー
  • 市場動向
  • 市場推定に基づく主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
  • 主要な共通トレンドをマッピングした競合情勢
  • 詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイル
  • 最新の技術動向をマッピングしたサプライチェーン動向

無料のカスタマイズサービス:

本レポートをご購読のお客様には、以下のいずれかの無料カスタマイズオプションをご提供いたします:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • エグゼクティブサマリー
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 一次調査情報源
    • 二次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • アプリケーション分析
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 食品用酵素の世界市場:タイプ別

  • 炭水化物分解酵素
    • アミラーゼ
    • セルラーゼ
    • ヘミセルラーゼ
    • ラクターゼ
    • ペクチナーゼ
    • キシラナーゼ
  • ブロメライン
  • カタラーゼ
  • フィシン
  • ヒドロラーゼ
  • インベルターゼ
  • イソメラーゼ
  • ラッカーゼ
  • リガーゼ
  • リパーゼ
  • リアーゼ
  • ヌクレアーゼ
  • 酸化還元酵素
  • フィターゼ
  • ポリメラーゼ
  • プロテアーゼ
  • レンネット
  • その他のタイプ

第6章 食品用酵素の世界市場:形態別

  • 固体
  • 凍結乾燥液体
  • 凍結乾燥粉末

第7章 食品用酵素の世界市場:供給源別

  • 動物性酵素
  • 微生物ベース酵素
    • 細菌
    • 真菌
    • 酵母
  • 植物性酵素

第8章 食品用酵素の世界市場:由来別

  • 天然香料
  • 合成香料

第9章 食品用酵素の世界市場:用途別

  • 添加物
  • 動物飼料
  • 飲料
    • アルコール飲料
      • ビール
    • 醸造
    • フルーツジュース
  • 油脂・スプレッド
  • 食品
    • 栄養補助食品
    • 砂糖・菓子類
      • キャンディー
      • フルーツ・ナッツ
      • チョコレート
      • バニラ
    • 肉・肉製品
    • 乳製品・冷凍デザート
      • チーズ製造
      • 発酵乳製品
    • 果物・野菜加工
    • スナック菓子
    • レディミール
    • ベーカリー製品
      • パン
      • ケーキ
      • クラッカー・クッキー
      • パスタ・麺類
    • コンビニエンス食品
    • 加工食品
  • 穀物・油糧種子加工
  • イヌリン
  • タンパク質改質
  • デンプン改質

第10章 食品用酵素の世界市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第11章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、提携、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の上市
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第12章 企業プロファイル

  • AB Enzymes
  • Advanced Enzyme Technologies
  • Amano Enzyme Co., Ltd
  • Associated British Foods plc
  • Aum Enzymes
  • BASF SE
  • Biocatalysts
  • Chr. Hansen Holding A/S
  • DuPont
  • F. Hoffmann-La Roche Ltd.
  • International Flavors & Fragrances Inc.
  • Kerry Group PLC
  • Koninklijke DSM N.V.
  • Novozymes A/S
  • Nutritech Enzymes
  • Royal DSM N.V
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Food Enzymes Market Outlook, By Region (2021-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Food Enzymes Market Outlook, By Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Food Enzymes Market Outlook, By Carbohydrase (2021-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Food Enzymes Market Outlook, By Amylase (2021-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Food Enzymes Market Outlook, By Cellulase (2021-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Food Enzymes Market Outlook, By Hemicellulase (2021-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Food Enzymes Market Outlook, By Lactase (2021-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Food Enzymes Market Outlook, By Pectinases (2021-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Food Enzymes Market Outlook, By Xylanases (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Food Enzymes Market Outlook, By Bromelain (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Food Enzymes Market Outlook, By Catalases (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Food Enzymes Market Outlook, By Ficin (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Food Enzymes Market Outlook, By Hydrolases (2021-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Food Enzymes Market Outlook, By Invertase (2021-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Food Enzymes Market Outlook, By Isomerases (2021-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Food Enzymes Market Outlook, By Laccases (2021-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Food Enzymes Market Outlook, By Ligases (2021-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Food Enzymes Market Outlook, By Lipases (2021-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Food Enzymes Market Outlook, By Lyases (2021-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Food Enzymes Market Outlook, By Nucleases (2021-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Food Enzymes Market Outlook, By Oxidoreductases (2021-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Food Enzymes Market Outlook, By Phytases (2021-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Food Enzymes Market Outlook, By Polymerase (2021-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Food Enzymes Market Outlook, By Proteases (2021-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Food Enzymes Market Outlook, By Rennet (2021-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Food Enzymes Market Outlook, By Other Types (2021-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Food Enzymes Market Outlook, By Form (2021-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Food Enzymes Market Outlook, By Solid (2021-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Food Enzymes Market Outlook, By Lyophilized Liquid (2021-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Food Enzymes Market Outlook, By Lyophilized Powder (2021-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Food Enzymes Market Outlook, By Source (2021-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Food Enzymes Market Outlook, By Animal-Based Enzymes (2021-2030) ($MN)
  • Table 33 Global Food Enzymes Market Outlook, By Microorganism-Based Enzymes (2021-2030) ($MN)
  • Table 34 Global Food Enzymes Market Outlook, By Bacterial (2021-2030) ($MN)
  • Table 35 Global Food Enzymes Market Outlook, By Fungal (2021-2030) ($MN)
  • Table 36 Global Food Enzymes Market Outlook, By Yeast (2021-2030) ($MN)
  • Table 37 Global Food Enzymes Market Outlook, By Plant-Based Enzymes (2021-2030) ($MN)
  • Table 38 Global Food Enzymes Market Outlook, By Origin (2021-2030) ($MN)
  • Table 39 Global Food Enzymes Market Outlook, By Natural Flavors (2021-2030) ($MN)
  • Table 40 Global Food Enzymes Market Outlook, By Synthetic Flavors (2021-2030) ($MN)
  • Table 41 Global Food Enzymes Market Outlook, By Application (2021-2030) ($MN)
  • Table 42 Global Food Enzymes Market Outlook, By Additives (2021-2030) ($MN)
  • Table 43 Global Food Enzymes Market Outlook, By Animal Feed (2021-2030) ($MN)
  • Table 44 Global Food Enzymes Market Outlook, By Beverages (2021-2030) ($MN)
  • Table 45 Global Food Enzymes Market Outlook, By Alcoholic Beverages (2021-2030) ($MN)
  • Table 46 Global Food Enzymes Market Outlook, By Brewing (2021-2030) ($MN)
  • Table 47 Global Food Enzymes Market Outlook, By Fruit Juice (2021-2030) ($MN)
  • Table 48 Global Food Enzymes Market Outlook, By Fats & Spreads (2021-2030) ($MN)
  • Table 49 Global Food Enzymes Market Outlook, By Food (2021-2030) ($MN)
  • Table 50 Global Food Enzymes Market Outlook, By Nutraceuticals (2021-2030) ($MN)
  • Table 51 Global Food Enzymes Market Outlook, By Sugar & Confectionery Products (2021-2030) ($MN)
  • Table 52 Global Food Enzymes Market Outlook, By Meat & Meat Products (2021-2030) ($MN)
  • Table 53 Global Food Enzymes Market Outlook, By Dairy and Frozen Desserts (2021-2030) ($MN)
  • Table 54 Global Food Enzymes Market Outlook, By Fruits & Vegetables Processing (2021-2030) ($MN)
  • Table 55 Global Food Enzymes Market Outlook, By Sweet & Savory Snacks (2021-2030) ($MN)
  • Table 56 Global Food Enzymes Market Outlook, By Ready Meals (2021-2030) ($MN)
  • Table 57 Global Food Enzymes Market Outlook, By Bakery Products (2021-2030) ($MN)
  • Table 58 Global Food Enzymes Market Outlook, By Convenience Foods (2021-2030) ($MN)
  • Table 59 Global Food Enzymes Market Outlook, By Processed Foods (2021-2030) ($MN)
  • Table 60 Global Food Enzymes Market Outlook, By Grain and Oilseed Processing (2021-2030) ($MN)
  • Table 61 Global Food Enzymes Market Outlook, By Inulin (2021-2030) ($MN)
  • Table 62 Global Food Enzymes Market Outlook, By Protein Modification (2021-2030) ($MN)
  • Table 63 Global Food Enzymes Market Outlook, By Starch Modification (2021-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, Asia Pacific, South America and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC23421

According to Stratistics MRC, the Global Food Enzymes Market is accounted for $3.03 billion in 2023 and is expected to reach $5.33 billion by 2030 growing at a CAGR of 8.4% during the forecast period. Proteins known as enzymes are frequently used to speed up and target particular chemical reactions. Enzymes are known to initiate or increase biological events. The most common ways to obtain enzymes are through the extraction of plant and animal products or the fermentation of microbes, including genetically modified microorganisms. Due to their many benefits, such as improved texture, flavor, and aroma, preservation, viscosity, and tenderization, food enzymes are frequently used in the processing of food. The production of cheese, fruit juice, baked goods, and beer all makes extensive use of enzymes.

According to the data from UN Comtrade, the exports of bread, cakes, and other bakery products from India jumped from USD 346.86 million in 2020 to USD 407.64 million in 2021.

Market Dynamics:

Driver:

Increase of food enzyme usage in bakery and beverage industries

Products from bakeries include bread, pastries, doughnuts, and rolls, among others. Food enzymes serve as catalysts for biochemical processes that enhance the quality of bakery goods. In Western Europe and North America, bakery products are widely used. Australia, India, and China are the main growth regions for bakery foods in the Asia-Pacific region. Alcoholic and non-alcoholic beverages both use food enzymes. Better malt separation, extraction yield, beer filtration, and stabilization are a few of the major advantages of brewing enzymes. All these adverse factors are fueling the market growth.

Restraint:

Limitation of pH operational range and temperature

Food enzyme activity is significantly influenced by local environmental factors. The reaction rate is drastically reduced when the temperature drops, and the food enzyme is rendered inactive by thermal agitation. The activity of the food enzyme is also decreased when the pH is changed outside of its functional range, and this can eventually result in permanent denaturation. Such aspects are hindering the market's expansion.

Opportunity:

Growing demand for swine and poultry feed

The global feed industry is significantly impacted by the rising demand for swine and poultry feed. The overall health and wellbeing of swine and poultry animals are improved by this feed. The livestock used in the animal feed industry have been properly cared for and fed nutrient-rich fodder. During the forecast period, it is anticipated that the development of the global animal feed industry will positively affect the market's dynamics, increasing demand.

Threat:

Regulatory uncertainty

The definitions of additives and processing aids differ between nations and regions, which leads to regulatory uncertainty that hinders market expansion. The European Union (EU) member states have distinctly different laws regarding the use of enzymes as tools for food processing. Food additives in general and food enzymes in particular are subject to safety regulations that have yet to be conceptualized for regional harmonization. The development of the food enzyme market is anticipated to be adversely affected by a fragmented and piecemeal approach to ingredient regulations.

COVID-19 Impact:

The COVID-19 pandemic has been beneficial for the food enzyme market. It is attributed to the rise in consumer interest in home maintenance, changes in dietary habits, and growth in demand for the industry of nutritional and immunity-boosting products. But because of lockdowns and trade restrictions, the firms are currently dealing with stuttering supply chain activities and ambiguous market conditions. It is anticipated that the increase in demand for the substance in the pharmaceutical and food and beverage industries will offset this negative impact.

The proteases segment is expected to be the largest during the forecast period:

Global protein consumption has increased as a result of consumers' growing awareness of the importance of eating healthfully, which is expected to drive up the demand for proteases in the food industry over the coming years. Additionally, it is anticipated that the growth of the pharmaceutical, detergent, and chemical end-use industries in emerging economies like India, China, and Brazil will support the segment over the forecast period.

The microorganism-based enzymes segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period:

Due to its affordability and stability when compared to plant and animal enzymes, the microorganism-based enzymes segment is predicted to grow profitably in the prediction period. Several fermentation techniques, including submerged and solid-state fermentations, can be used to efficiently produce microbial enzymes. To increase their specificity, they are also simple to modify using various molecular and biochemical techniques. Additionally, the dominance of microorganism-based sources of food enzymes will be maintained by these favorable characteristics over the forecast period.

Region with largest share:

During the forecast period, North America is anticipated to account for the largest market share. The increase is attributed to the rising popularity of using ingredients that are derived naturally. Moreover, the region is expanding as a result of the growing investments made by major corporations in the creation of cutting-edge products like enzymes with high specificity. The demand for food enzymes in the region is being driven by the growing belief among consumers that natural additives are secure and healthy.

Region with highest CAGR:

Due to its thriving food and beverage sector, Asia-Pacific is predicted to have the highest CAGR during the forecast period. High-quality processed food is more in demand as a result of consumers' growing purchasing power and the economies of the countries. Furthermore, the adoption of Western diets, which is linked to an increase in the demand for bakery goods, dairy products, and beverages, is also on the rise in the Asia-Pacific region.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Food Enzymes Market include AB Enzymes, Advanced Enzyme Technologies, Amano Enzyme Co., Ltd, Associated British Foods plc, Aum Enzymes, BASF SE, Biocatalysts, Chr. Hansen Holding A/S, DuPont, F. Hoffmann-La Roche Ltd., International Flavors & Fragrances Inc., Kerry Group PLC, Koninklijke DSM N.V., Novozymes A/S, Nutritech Enzymes and Royal DSM N.V.

Key Developments:

In April 2023, Royal DSM, a global science-based leader in health, nutrition and bioscience, announces that it has entered into exclusive negotiations with Adare Pharma Solutions in order to acquire Adare Biome, a pioneer in the development and manufacturing of postbiotics, for an enterprise value of €275 million. This transaction represents an estimated 2023 EV/EBITDA multiple of 18x.

In November 2022, CP Kelco and Chr. Hansen join forces to develop breakthrough, ambient, plant-based "vegurts". Ingredient powerhouses CP Kelco and Chr. Hansen are proud to offer customers a collaboration combining their world-leading expertise and solutions to take consumer-friendly, shelf-stable, plant-based yogurt alternatives ("vegurts") to the next level.

Types Covered:

  • Carbohydrase
  • Bromelain
  • Catalases
  • Ficin
  • Hydrolases
  • Invertase
  • Isomerases
  • Laccases
  • Ligases
  • Lipases
  • Lyases
  • Nucleases
  • Oxidoreductases
  • Phytases
  • Polymerase
  • Proteases
  • Rennet
  • Other Types

Forms Covered:

  • Solid
  • Lyophilized Liquid
  • Lyophilized Powder

Sources Covered:

  • Animal-Based Enzymes
  • Microorganism-Based Enzymes
  • Plant-Based Enzymes

Origins Covered:

  • Natural Flavors
  • Synthetic Flavors

Applications Covered:

  • Additives
  • Animal Feed
  • Beverages
  • Fats & Spreads
  • Food
  • Grain and Oilseed Processing
  • Inulin
  • Protein Modification
  • Starch Modification

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026 and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Food Enzymes Market, By Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Carbohydrase
    • 5.2.1 Amylase
    • 5.2.2 Cellulase
    • 5.2.3 Hemicellulase
    • 5.2.4 Lactase
    • 5.2.5 Pectinases
    • 5.2.6 Xylanases
  • 5.3 Bromelain
  • 5.4 Catalases
  • 5.5 Ficin
  • 5.6 Hydrolases
  • 5.7 Invertase
  • 5.8 Isomerases
  • 5.9 Laccases
  • 5.10 Ligases
  • 5.11 Lipases
  • 5.12 Lyases
  • 5.13 Nucleases
  • 5.14 Oxidoreductases
  • 5.15 Phytases
  • 5.16 Polymerase
  • 5.17 Proteases
  • 5.18 Rennet
  • 5.19 Other Types

6 Global Food Enzymes Market, By Form

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Solid
  • 6.3 Lyophilized Liquid
  • 6.4 Lyophilized Powder

7 Global Food Enzymes Market, By Source

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Animal-Based Enzymes
  • 7.3 Microorganism-Based Enzymes
    • 7.3.1 Bacterial
    • 7.3.2 Fungal
    • 7.3.3 Yeast
  • 7.4 Plant-Based Enzymes

8 Global Food Enzymes Market, By Origin

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Natural Flavors
  • 8.3 Synthetic Flavors

9 Global Food Enzymes Market, By Application

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Additives
  • 9.3 Animal Feed
  • 9.4 Beverages
    • 9.4.1 Alcoholic Beverages
      • 9.4.1.1 Beer
    • 9.4.2 Brewing
    • 9.4.3 Fruit Juice
  • 9.5 Fats & Spreads
  • 9.6 Food
    • 9.6.1 Nutraceuticals
    • 9.6.2 Sugar & Confectionery Products
      • 9.6.2.1 Candy
      • 9.6.2.2 Fruits and Nuts
      • 9.6.2.3 Chocolate
      • 9.6.2.4 Vanilla
    • 9.6.3 Meat & Meat Products
    • 9.6.4 Dairy and Frozen Desserts
      • 9.6.4.1 Cheese Production
      • 9.6.4.2 Fermented Dairy Products
    • 9.6.5 Fruits & Vegetables Processing
    • 9.6.6 Sweet & Savory Snacks
    • 9.6.7 Ready Meals
    • 9.6.8 Bakery Products
      • 9.6.8.1 Bread
      • 9.6.8.2 Cakes
      • 9.6.8.3 Crackers & Cookies
      • 9.6.8.4 Pasta and Noodles
    • 9.6.9 Convenience Foods
    • 9.6.10 Processed Foods
  • 9.7 Grain and Oilseed Processing
  • 9.8 Inulin
  • 9.9 Protein Modification
  • 9.10 Starch Modification

10 Global Food Enzymes Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 AB Enzymes
  • 12.2 Advanced Enzyme Technologies
  • 12.3 Amano Enzyme Co., Ltd
  • 12.4 Associated British Foods plc
  • 12.5 Aum Enzymes
  • 12.6 BASF SE
  • 12.7 Biocatalysts
  • 12.8 Chr. Hansen Holding A/S
  • 12.9 DuPont
  • 12.10 F. Hoffmann-La Roche Ltd.
  • 12.11 International Flavors & Fragrances Inc.
  • 12.12 Kerry Group PLC
  • 12.13 Koninklijke DSM N.V.
  • 12.14 Novozymes A/S
  • 12.15 Nutritech Enzymes
  • 12.16 Royal DSM N.V