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市場調査レポート
商品コード
1505050

ワイヤレスインフライトエンターテイメント市場、シェア、規模、動向、産業分析レポート:製品タイプ別、装着タイプ別、航空機タイプ別、ハードウェア別、技術別、地域別:セグメント別予測、2024年~2032年

Wireless In-flight Entertainment Market Share, Size, Trends & Industry Analysis Report By Product Type; By Fitment Type; By Aircraft Type; By Hardware; By Technology; By Regions: Segment Forecast, 2024 - 2032


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英文 116 Pages
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ワイヤレスインフライトエンターテイメント市場、シェア、規模、動向、産業分析レポート:製品タイプ別、装着タイプ別、航空機タイプ別、ハードウェア別、技術別、地域別:セグメント別予測、2024年~2032年
出版日: 2024年05月01日
発行: Polaris Market Research
ページ情報: 英文 116 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

Polaris Marketが発表した新しい調査によると、世界のワイヤレスインフライトエンターテイメント市場は2032年までに72億8,655万米ドルに達すると予測されています。ワイヤレスインフライトエンターテイメント市場の成長は、先進国、新興経済諸国ともにBYODの傾向が強まっていることが大きな要因となっています。また、機内で自分のデバイスを使いたいという嗜好の高まりも、市場の成長を補完しています。ワイヤレスインフライトエンターテイメントシステムによって提供されるサービスは、航空会社が提供するポータブルメディアインターフェース機器だけでなく、乗客の個人用機器からも簡単にアクセスできます。

ワイヤレスインフライトエンターテイメント市場は、航空機タイプによってナローボディ型とワイドボディ型に区分されます。ナローボディ機がワイヤレスインフライトエンターテイメント市場を独占しており、予測期間中もその優位性が続くと予想されます。このセグメントの成長は、短距離路線向けのナローボディ航空機に対する需要の増加によるものです。さらに、世界の航空会社がリージョナルジェット機にワイヤレスインフライトエンターテイメントシステムをアップグレードしているため、リージョナルジェット機セグメントは予測期間中に高いペースで成長すると予想されます。

さらに、市場は製品、装着、ハードウェア、技術にも区分されます。製品セグメントはさらに、組み込み型IFE、ポータブルIFE、オーバーヘッドIFE、ワイヤレスIFEに分類されます。フィッティングセグメントは、ラインフィットと改修設置に分類されます。ワイヤレスインフライトエンターテイメントの後付け市場は、2017~2026年の予測期間中に最も急成長するセグメントと予測されています。この成長は、航空会社による後付けワイヤレスインフライトエンターテイメントシステムの採用が増加していることに起因しています。

北米がワイヤレスインフライトエンターテイメント市場をリードしているのは、航空旅行に対する人々の消費能力が高く、その結果、より良い乗客体験に対する需要が高まっているためです。いくつかの新興経済諸国から成るアジア太平洋は、航空旅行の増加に伴う国民の消費能力の増加により、航空業界において著しい成長に直面しています。また、アジア太平洋の航空業界は競争が激しいため、航空会社は旅客体験を向上させるための最新技術を提供するために多額の投資を行っています。主要業界参入企業には、Gogo Inc.、Bluebox Avionics Ltd.、Inflight Dublin, Ltd.、Panasonic Corporation、Lufthansa Systems GmbH、SITA OnAir、Rockwell Collins Inc.、Thales Group S.A.、Zodiac Aerospace SA、BAE Systems PLCなどがあります。

目次

第1章 概要と範囲

  • 調査目標と範囲
  • 調査の前提
  • 調査手法
    • 主要データソース
    • 二次データソース
  • 重要なポイント
  • 利害関係者

第2章 エグゼクティブ概要

第3章 ワイヤレスインフライトエンターテイメント市場洞察

  • ワイヤレスインフライトエンターテイメント-業界概要
  • ワイヤレスインフライトエンターテイメント-エコシステム分析
  • ワイヤレスインフライトエンターテイメント市場力学
    • ワイヤレスインフライトエンターテイメント-市場の力
      • ワイヤレスインフライトエンターテイメント市場促進要因分析
      • ワイヤレスインフライトエンターテイメント市場抑制要因/課題分析
      • ワイヤレスインフライトエンターテイメント市場機会分析
    • 業界分析-ポーターの5つの力
      • サプライヤーの交渉力
      • 買い手の交渉力
      • 代替品の脅威
      • 新規参入の脅威
      • 競合の度合い
    • ワイヤレスインフライトエンターテイメント市場のPEST分析、2017年
    • バリューチェーン分析
    • ワイヤレスインフライトエンターテイメント業界の動向
    • 競合ランキング分析

第4章 ワイヤレスインフライトエンターテイメント市場規模と製品タイプ別予測

  • 主要調査結果
  • 組み込みIFE
    • 世界市場推定・予測、2017~2026年
  • ポータブルIFE
    • 世界市場推定・予測、2017~2026年
  • オーバーヘッドIFE
    • 世界市場推定・予測、2017~2026年
  • ワイヤレスIFE
    • 世界市場推定・予測、2017~2026年

第5章 ワイヤレスインフライトエンターテイメント市場規模と装備タイプ別予測

  • 主要調査結果
  • ラインフィット
    • 世界市場推定・予測、2017~2026年
  • 改修
    • 世界市場推定・予測、2017~2026年

第6章 ワイヤレスインフライトエンターテイメント市場規模と航空機タイプ別予測

  • 主要調査結果
  • ナローボディ
    • 世界市場推定・予測、2017~2026年
  • ワイドボディー
    • 世界市場推定・予測、2017~2026年

第7章 ワイヤレスインフライトエンターテイメント市場規模とハードウェア別予測

  • 主要調査結果
  • IFEシステム
    • 世界市場推定・予測、2017~2026年
  • 表示単位
    • 世界市場推定・予測、2017~2026年
  • モデム
    • 世界市場推定・予測、2017~2026年
  • WAP
    • 世界市場推定・予測、2017~2026年
  • その他
    • 世界市場推定・予測、2017~2026年

第8章 ワイヤレスインフライトエンターテイメント市場規模と技術別予測

  • 主要調査結果
  • Kaバンド
    • 世界市場推定・予測、2017~2026年
  • Kuバンド
    • 世界市場推定・予測、2017~2026年
  • Lバンド
    • 世界市場推定・予測、2017~2026年
  • ATGM
    • 世界市場推定・予測、2017~2026年

第9章 ワイヤレスインフライトエンターテイメント市場規模と地域別予測

  • 主要調査結果
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
  • ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ

第10章 企業プロファイル

  • Thales Group S.A.
  • Panasonic Corporation
  • Inflight Dublin, Ltd
  • Rockwell Collins Inc.
  • Lufthansa Systems GmbH
  • GoGo, Inc.
  • Bluebox Avionics Ltd
  • SITA OnAir
  • Zodiac Aerospace SA
  • BAE Systems PLC
目次
Product Code: PM2160

According to a new study published by Polaris Market, the global wireless in-flight entertainment market is anticipated to reach USD 7286.55 million by 2032. The market growth of wireless in-flight entertainment market is highly propelled by the increasing trend of BYOD among people in both developed and developing economies. Also, rising preference of people to use their own devices onboard has also complemented the market growth. The services offered by the wireless in-flight entertainment systems are easily accessible on the passengers' personal devices as well as portable media interface devices provided by the airline.

The market for wireless inflight is segmented on the basis of aircraft into narrow-body, and wide-body. The narrow-body aircraft is expected to dominate the market for wireless in-flight entertainment market and is anticipated to continue its dominance during the projected period. The growth of this segment is due to the increasing demand for narrow-body aircrafts for short-distance routes. Furthermore, the regional jet segment is expected to grow at a high pace during the projected period as airlines globally are upgrading their regional jet fleets with wireless in-flight entertainment systems.

Moreover, the market is also segmented into product, fitment, hardware, and technology. The product segment is further divided into embedded IFE, portable IFE, overhead IFE, and wireless IFE. The fitment segment is categorized into linefit and retrofit. The retrofit market of wireless in-flight entertainment is anticipated to be the fastest growing segment during the projected period of 2017-2026. This growth is attributed to the increasing adoption of retrofit wireless in-flight entertainment systems by the airlines, as it benefit the airlines to reduce overall flight weight and increases profit margin along with providing improved passenger experience.

North America is the leading the market for wireless in-flight entertainment owing to high spending capacity of people for air travels resulting in their increased demand for better passenger experience. The Asia Pacific region, which comprises of several developing economies, is facing a tremendous growth in its airline industry due to increased spending capability of the population resulting in increased air travel. Also, the airline industry in Asia Pacific is highly competitive thus, airline companies are investing significantly to provide updated technology for enhancement of passenger experience. Major industry players include Gogo Inc., Bluebox Avionics Ltd, Inflight Dublin, Ltd, Panasonic Corporation, Lufthansa Systems GmbH, SITA OnAir, Rockwell Collins Inc., Thales Group S.A., Zodiac Aerospace SA, and BAE Systems PLC.

Table of Contents

1. Overview and Scope

  • 1.1. Research goal & scope
  • 1.2. Research assumptions
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Primary data sources
    • 1.3.2. Secondary data sources
  • 1.4. Key take-aways
  • 1.5. Stakeholders

2. Executive Summary

  • 2.1. Market Definition
  • 2.2. Market Segmentation

3. Wireless In-flight Entertainment Market Insights

  • 3.1. Wireless In-flight Entertainment - Industry snapshot
  • 3.2. Wireless In-flight Entertainment - Ecosystem analysis
  • 3.3. Wireless In-flight Entertainment market dynamics
    • 3.3.1. Wireless In-flight Entertainment - Market Forces
      • 3.3.1.1. Wireless In-flight Entertainment Market driver analysis
      • 3.3.1.2. Wireless In-flight Entertainment Market restraint/challenges analysis
      • 3.3.1.3. Wireless In-flight Entertainment Market opportunity analysis
    • 3.3.2. Industry analysis - Porter's five force
      • 3.3.2.1. Bargaining power of supplier
      • 3.3.2.2. Bargaining power of buyer
      • 3.3.2.3. Threat of substitute
      • 3.3.2.4. Threat of new entrant
      • 3.3.2.5. Degree of competition
    • 3.3.3. Wireless In-flight Entertainment market PEST analysis, 2017
    • 3.3.4. Value Chain Analysis
    • 3.3.5. Wireless In-flight Entertainment Industry trends
    • 3.3.6. Competitive Ranking Analysis

4. Wireless In-flight Entertainment Market Size and Forecast by Product Type

  • 4.1. Key findings
  • 4.2. Embedded IFE
    • 4.2.1. Global market estimates and forecasts, 2017 - 2026
  • 4.3. Portable IFE
    • 4.3.1. Global market estimates and forecasts, 2017 - 2026
  • 4.4. Overhead IFE
    • 4.4.1. Global market estimates and forecasts, 2017 - 2026
  • 4.5. Wireless IFE
    • 4.5.1. Global market estimates and forecasts, 2017 - 2026

5. Wireless In-flight Entertainment Market Size and Forecast by Fitment Type

  • 5.1. Key findings
  • 5.2. Linefit
    • 5.2.1. Global market estimates and forecasts, 2017 - 2026
  • 5.3. Retrofit
    • 5.3.1. Global market estimates and forecasts, 2017 - 2026

6. Wireless In-flight Entertainment Market Size and Forecast by Aircraft Type

  • 6.1. Key findings
  • 6.2. Narrow-Body
    • 6.2.1. Global market estimates and forecasts, 2017 - 2026
  • 6.3. Wide-Body
    • 6.3.1. Global market estimates and forecasts, 2017 - 2026

7. Wireless In-flight Entertainment Market Size and Forecast by Hardware

  • 7.1. Key findings
  • 7.2. IFE Systems
    • 7.2.1. Global market estimates and forecasts, 2017 - 2026
  • 7.3. Display Units
    • 7.3.1. Global market estimates and forecasts, 2017 - 2026
  • 7.4. Modems
    • 7.4.1. Global market estimates and forecasts, 2017 - 2026
  • 7.5. WAPs
    • 7.5.1. Global market estimates and forecasts, 2017 - 2026
  • 7.6. Others
    • 7.6.1. Global market estimates and forecasts, 2017 - 2026

8. Wireless In-flight Entertainment Market Size and Forecast by Technology

  • 8.1. Key findings
  • 8.2. Ka-Band
    • 8.2.1. Global market estimates and forecasts, 2017 - 2026
  • 8.3. Ku-Band
    • 8.3.1. Global market estimates and forecasts, 2017 - 2026
  • 8.4. L-Band
    • 8.4.1. Global market estimates and forecasts, 2017 - 2026
  • 8.5. ATG
    • 8.5.1. Global market estimates and forecasts, 2017 - 2026

9. Wireless In-flight Entertainment Market Size and Forecast by Regions

  • 9.1. Key findings
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. Wireless in-Flight Entertainment market By Product Type (USD Million), 2017 - 2026
    • 9.2.2. Wireless In-flight Entertainment Market By Fitment Type (USD Million), 2017 - 2026
    • 9.2.3. Wireless In-flight Entertainment Market By aicraft type (USD Million), 2017 - 2026
    • 9.2.4. Wireless In-flight Entertainment Market By Hardware (USD Million), 2017 - 2026
    • 9.2.5. Wireless In-flight Entertainment market By Technology (USD Million), 2017 - 2026
    • 9.2.6. U.S.
      • 9.2.6.1. Wireless in-Flight Entertainment market By Product Type (USD Million), 2017 - 2026
      • 9.2.6.2. Wireless In-flight Entertainment Market By Fitment Type (USD Million), 2017 - 2026
      • 9.2.6.3. Wireless In-flight Entertainment Market By aicraft type (USD Million), 2017 - 2026
      • 9.2.6.4. Wireless In-flight Entertainment Market By Hardware (USD Million), 2017 - 2026
      • 9.2.6.5. Wireless In-flight Entertainment market By Technology (USD Million), 2017 - 2026
    • 9.2.7. Canada
      • 9.2.7.1. Wireless in-Flight Entertainment market By Product Type (USD Million), 2017 - 2026
      • 9.2.7.2. Wireless In-flight Entertainment Market By Fitment Type (USD Million), 2017 - 2026
      • 9.2.7.3. Wireless In-flight Entertainment Market By aicraft type (USD Million), 2017 - 2026
      • 9.2.7.4. Wireless In-flight Entertainment Market By Hardware (USD Million), 2017 - 2026
      • 9.2.7.5. Wireless In-flight Entertainment market By Technology (USD Million), 2017 - 2026
  • 9.3. Europe
    • 9.3.1. Wireless in-Flight Entertainment market By Product Type (USD Million), 2017 - 2026
    • 9.3.2. Wireless In-flight Entertainment Market By Fitment Type (USD Million), 2017 - 2026
    • 9.3.3. Wireless In-flight Entertainment Market By aicraft type (USD Million), 2017 - 2026
    • 9.3.4. Wireless In-flight Entertainment Market By Hardware (USD Million), 2017 - 2026
    • 9.3.5. Wireless In-flight Entertainment market By Technology (USD Million), 2017 - 2026
    • 9.3.6. Germany
      • 9.3.6.1. Wireless in-Flight Entertainment market By Product Type (USD Million), 2017 - 2026
      • 9.3.6.2. Wireless In-flight Entertainment Market By Fitment Type (USD Million), 2017 - 2026
      • 9.3.6.3. Wireless In-flight Entertainment Market By aicraft type (USD Million), 2017 - 2026
      • 9.3.6.4. Wireless In-flight Entertainment Market By Hardware (USD Million), 2017 - 2026
      • 9.3.6.5. Wireless In-flight Entertainment market By Technology (USD Million), 2017 - 2026
    • 9.3.7. U.K.
      • 9.3.7.1. Wireless in-Flight Entertainment market By Product Type (USD Million), 2017 - 2026
      • 9.3.7.2. Wireless In-flight Entertainment Market By Fitment Type (USD Million), 2017 - 2026
      • 9.3.7.3. Wireless In-flight Entertainment Market By aicraft type (USD Million), 2017 - 2026
      • 9.3.7.4. Wireless In-flight Entertainment Market By Hardware (USD Million), 2017 - 2026
      • 9.3.7.5. Wireless In-flight Entertainment market By Technology (USD Million), 2017 - 2026
    • 9.3.8. France
      • 9.3.8.1. Wireless in-Flight Entertainment market By Product Type (USD Million), 2017 - 2026
      • 9.3.8.2. Wireless In-flight Entertainment Market By Fitment Type (USD Million), 2017 - 2026
      • 9.3.8.3. Wireless In-flight Entertainment Market By aicraft type (USD Million), 2017 - 2026
      • 9.3.8.4. Wireless In-flight Entertainment Market By Hardware (USD Million), 2017 - 2026
      • 9.3.8.5. Wireless In-flight Entertainment market By Technology (USD Million), 2017 - 2026
  • 9.4. Asia Pacific
    • 9.4.1. Wireless in-Flight Entertainment market By Product Type (USD Million), 2017 - 2026
    • 9.4.2. Wireless In-flight Entertainment Market By Fitment Type (USD Million), 2017 - 2026
    • 9.4.3. Wireless In-flight Entertainment Market By aicraft type (USD Million), 2017 - 2026
    • 9.4.4. Wireless In-flight Entertainment Market By Hardware (USD Million), 2017 - 2026
    • 9.4.5. Wireless In-flight Entertainment market By Technology (USD Million), 2017 - 2026
    • 9.4.6. China
      • 9.4.6.1. Wireless in-Flight Entertainment market By Product Type (USD Million), 2017 - 2026
      • 9.4.6.2. Wireless In-flight Entertainment Market By Fitment Type (USD Million), 2017 - 2026
      • 9.4.6.3. Wireless In-flight Entertainment Market By aicraft type (USD Million), 2017 - 2026
      • 9.4.6.4. Wireless In-flight Entertainment Market By Hardware (USD Million), 2017 - 2026
      • 9.4.6.5. Wireless In-flight Entertainment market By Technology (USD Million), 2017 - 2026
    • 9.4.7. Japan
      • 9.4.7.1. Wireless in-Flight Entertainment market By Product Type (USD Million), 2017 - 2026
      • 9.4.7.2. Wireless In-flight Entertainment Market By Fitment Type (USD Million), 2017 - 2026
      • 9.4.7.3. Wireless In-flight Entertainment Market By aicraft type (USD Million), 2017 - 2026
      • 9.4.7.4. Wireless In-flight Entertainment Market By Hardware (USD Million), 2017 - 2026
      • 9.4.7.5. Wireless In-flight Entertainment market By Technology (USD Million), 2017 - 2026
  • 9.5. Latin America
    • 9.5.1. Wireless in-Flight Entertainment market By Product Type (USD Million), 2017 - 2026
    • 9.5.2. Wireless In-flight Entertainment Market By Fitment Type (USD Million), 2017 - 2026
    • 9.5.3. Wireless In-flight Entertainment Market By aicraft type (USD Million), 2017 - 2026
    • 9.5.4. Wireless In-flight Entertainment Market By Hardware (USD Million), 2017 - 2026
    • 9.5.5. Wireless In-flight Entertainment market By Technology (USD Million), 2017 - 2026
  • 9.6. Middle East and Africa
    • 9.6.1. Wireless in-Flight Entertainment market By Product Type (USD Million), 2017 - 2026
    • 9.6.2. Wireless In-flight Entertainment Market By Fitment Type (USD Million), 2017 - 2026
    • 9.6.3. Wireless In-flight Entertainment Market By aicraft type (USD Million), 2017 - 2026
    • 9.6.4. Wireless In-flight Entertainment Market By Hardware (USD Million), 2017 - 2026
    • 9.6.5. Wireless In-flight Entertainment market By Technology (USD Million), 2017 - 2026

10. Company Profiles

  • 10.1. Thales Group S.A.
    • 10.1.1. Overview
    • 10.1.2. Financials
    • 10.1.3. Product Benchmarking
    • 10.1.4. Recent Developments
  • 10.2. Panasonic Corporation
    • 10.2.1. Overview
    • 10.2.2. Financials
    • 10.2.3. Product Benchmarking
    • 10.2.4. Recent Developments
  • 10.3. Inflight Dublin, Ltd
    • 10.3.1. Overview
    • 10.3.2. Financials
    • 10.3.3. Product Benchmarking
    • 10.3.4. Recent Developments
  • 10.4. Rockwell Collins Inc.
    • 10.4.1. Overview
    • 10.4.2. Financials
    • 10.4.3. Product Benchmarking
    • 10.4.4. Recent Developments
  • 10.5. Lufthansa Systems GmbH
    • 10.5.1. Overview
    • 10.5.2. Financials
    • 10.5.3. Product Benchmarking
    • 10.5.4. Recent Developments
  • 10.6. GoGo, Inc.
    • 10.6.1. Overview
    • 10.6.2. Financials
    • 10.6.3. Product Benchmarking
    • 10.6.4. Recent Developments
  • 10.7. Bluebox Avionics Ltd
    • 10.7.1. Overview
    • 10.7.2. Financials
    • 10.7.3. Product Benchmarking
    • 10.7.4. Recent Developments
  • 10.8. SITA OnAir
    • 10.8.1. Overview
    • 10.8.2. Financials
    • 10.8.3. Product Benchmarking
    • 10.8.4. Recent Developments
  • 10.9. Zodiac Aerospace SA
    • 10.9.1. Overview
    • 10.9.2. Financials
    • 10.9.3. Product Benchmarking
    • 10.9.4. Recent Developments
  • 10.10. BAE Systems PLC
    • 10.10.1. Overview
    • 10.10.2. Financials
    • 10.10.3. Product Benchmarking
    • 10.10.4. Recent Developments