市場調査レポート
商品コード
1541020
機内エンターテインメントとコネクティビティの市場レポート:航空機タイプ、コンポーネントタイプ、クラス、技術、エンドユーザー、地域別、2024~2032年In-flight Entertainment and Connectivity Market Report by Aircraft Type, Component Type, Class, Technology, End User, and Region 2024-2032 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
機内エンターテインメントとコネクティビティの市場レポート:航空機タイプ、コンポーネントタイプ、クラス、技術、エンドユーザー、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 2~3営業日
|
世界の機内エンターテインメントとコネクティビティの市場規模は2023年に52億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024~2032年にかけての成長率(CAGR)は7.9%を示し、2032年には105億米ドルに達すると予測しています。
機内エンターテインメントとコネクティビティ(IFEC)とは、航空会社が機内で乗客に提供するエンターテインメントソリューションのことです。ビデオ・ストリーミング、テキスト・メッセージング、ゲーム、インターネット・ブラウジングなど、さまざまなサービスが含まれます。これらのサービスは通常、機器にとらわれず、タブレット、スマートフォン、ノートパソコンなど多数の携帯機器からダウンロードして見ることができます。IFECには、組み込みシートバック・ユニット、シート電子ユニット、ワイヤー・ケーブル、イーサーネット・スイッチ、コントロール・ユニットなど、さまざまな非携帯機器も含まれます。これらのシステムは、旅客の全体的な旅行体験、快適性、安全性を高めるために、民間機やビジネスチャーター機に設置されています。
ワイヤレス・エンターテインメントソリューションの採用増加とともに航空産業が大きく成長していることが、同市場に明るい展望をもたらしている主要要因の1つです。さらに、高級機内設備を備えた贅沢な空の旅を好む傾向が強まっていることも、市場の成長を後押ししています。IFECシステムは、乗客にパーソナライズされたワイヤレス・エンターテインメントと座席中心のエンターテインメントを記載しています。また、軽量であるため、航空機全体の重量を最小限に抑え、燃費効率を向上させることができます。さらに、機内エンターテインメント体験を向上させるためのバーチャル・リアリティ(VR)と民生用電子機器製品の統合など、さまざまな技術的進歩が他の成長促進要因として作用しています。これらのシステムは、高精度のタッチセンサーやディスプレイ、統合された乗客制御ユニット、プログラム可能な係員呼び出しボタンを備えています。その他、BYOD(Bring Your Own Devices)の登場や、航空会社による客室内装や航空製品への投資の増加などが、市場をさらに牽引すると予想されます。
The global in-flight entertainment and connectivity market size reached US$ 5.2 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 10.5 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 7.9% during 2024-2032.
In-flight entertainment and connectivity (IFEC) refer to an entertainment solution provided to passengers-on-board by the airlines. It includes various services, such as video streaming, text messaging, gaming and internet browsing. These services are usually device-agnostic and can be downloaded and viewed through numerous portable devices, such as tablets, smartphones, and laptops. IFEC also includes various non-portable devices, such as embedded seatback units, seat electronic units, wires and cables, ethernet switches and control units. These systems are installed on commercial and business-chartered planes to enhance the overall travel experience, comfort and safety of the passenger.
Significant growth in the aviation industry, along with the increasing adoption of wireless entertainment solutions, is one of the key factors creating a positive outlook for the market. Furthermore, the increasing preference for luxury air travel with premium in-flight facilities is augmenting the market growth. IFEC systems provide personalized wireless and seat-centric entertainment to passengers. They are also lightweight, which aids in minimizing the aircraft's overall weight and improving fuel-efficiency. Additionally, various technological advancements, such as the integration of virtual reality (VR) with consumer electronics, for an improved onboard entertainment experience, are acting as other growth-inducing factors. These systems are equipped with highly-accurate touch sensors and displays, integrated passenger control unit and programmable attendant call buttons. Other factors, including the advent of bring your own devices (BYOD) and rising investments in cabin interior and aviation products by airline companies, are anticipated to drive the market further.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the global in-flight entertainment and connectivity market report, along with forecasts at the global, regional and country levels from 2024-2032. Our report has categorized the market based on aircraft type, component type, class, technology and end user.
Narrow-Body Aircraft
Wide-Body Aircraft
Business Jets
Others
Content
Hardware
Connectivity
Economy Class
Premium Economy Class
Business Class
First Class
Air-to-Ground Technology
Satellite Technology
OEM
Aftermarket
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being BAE Systems Plc, Cobham Limited (Advent International), Global Eagle Entertainment Inc., Honeywell International Inc., Lockheed Martin Corporation, Lufthansa Systems GmbH & Co. KG (Deutsche Lufthansa AG), Panasonic Avionics Corporation (Panasonic Corporation), Rockwell Collins Inc. (United Technologies Corporation), Thales Group, The Boeing Company and Viasat Inc.