デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1631447

ゲーミングラップトップの世界市場:産業分析・規模・シェア・成長・動向・予測 (2025- 2032年)

Gaming Laptop Market: Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2025 - 2032


出版日
ページ情報
英文 174 Pages
納期
2~5営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
ゲーミングラップトップの世界市場:産業分析・規模・シェア・成長・動向・予測 (2025- 2032年)
出版日: 2025年01月07日
発行: Persistence Market Research
ページ情報: 英文 174 Pages
納期: 2~5営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

主な洞察

  • ゲーミングラップトップの市場規模 (2025年):140億米ドル
  • 市場規模の予測 (2032年):194億米ドル
  • 世界の市場成長率 (2025~2032年):CAGR 4.70%

市場促進要因:

世界のゲーミングラップトップ市場は、eスポーツやオンラインゲームの人気の高まりなど、いくつかの重要な要因によって牽引されています。プロのゲームイベントやストリーミングのためにゲーミングラップトップの使用が増加していることが、市場の成長を促進しています。さらに、高度なグラフィックプロセッサーと強化された冷却システムを搭載した高性能なポータブルノートパソコンの台頭により、性能を犠牲にすることなく機動性を求めるゲーマーの間で新たな関心が高まっています。ゲームコンテンツがグラフィックスの向上、仮想現実 (VR) および拡張現実 (AR) の統合によって進化を続ける中、ゲーミングラップトップはこうした需要に応えるよう設計されるようになってきています。さらに、高速インターネットやクラウドゲームサービスが利用可能になったことで、市場はさらに拡大しています。

市場抑制要因:

有望な市場展望があるにもかかわらず、ゲーミングラップトップ市場は高価格性などの課題に直面しており、予算重視の消費者の間で導入が制限される可能性があります。高性能ノートパソコンには高価格であり、若年層やカジュアルゲーマーにとっては手が届きにくいものとなっています。さらに、技術の進歩のペースが速いため、製品のアップグレードが頻繁に行われ、消費者の間に陳腐化の感覚が生まれる可能性があります。ゲーミングラップトップは需要があるもの、低価格で高性能を提供するデスクトップゲーミングPCとの厳しい競合は、ゲーミングラップトップ分野の成長にとって大きな課題となっています。

市場機会:

ゲーミングラップトップ市場は、技術革新と消費者の嗜好の変化により、大きな成長機会が示されています。レイトレーシング、4Kディスプレイ、AIベースの最適化などの最先端技術の統合も、ゲーム体験をさらに向上させることで市場の拡大に貢献します。さらに、教育機関、特にゲームデザインやゲーム開拓プログラムを目指す学生の間でゲーミングラップトップの人気が高まっていることも、市場成長の新たな道を提供しています。カジュアルプレーヤー向けのコスト効率の高いゲーミングラップトップの開発や、バッテリー寿命の長いゲーミングラップトップの台頭も、新興国市場に新たなセグメントを開拓する可能性があります。

当レポートでは、世界のゲーミングラップトップの市場を調査し、市場の定義と概要、市場促進要因・抑制要因、各種動向、市場機会、課題、市場規模 (金額・一部数量) の推移・予測、各種区分・地域/主要国別の詳細分析、競合環境、主要企業のプロファイルなどをまとめています。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場概要

  • 市場の範囲と定義
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
    • 課題
    • 主な動向
  • コンポーネントライフサイクル分析
  • ゲーミングラップトップ市場:バリューチェーン
  • ポーターファイブフォースの分析
  • 地政学的緊張:市場への影響
  • マクロ経済要因
  • 予測要因:関連性と影響
  • 規制と技術の情勢

第3章 世界のゲーミングラップトップ市場の展望:推移と予測

  • 主なハイライト
  • 市場規模の分析・予測
  • 世界市場の展望:コンポーネント別
  • 市場の魅力分析:コンポーネント別
  • 世界市場の展望:エンドユーザー別
  • 市場の魅力分析:エンドユーザー別

第4章 世界のゲーミングラップトップ市場の展望:地域別

  • 主なハイライト
  • 市場規模の推移
  • 市場規模の予測
    • 北米
    • 欧州
    • 東アジア
    • 南アジア・オセアニア
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
  • 市場の魅力分析:地域

第5章 北米のゲーミングラップトップ市場の展望:推移と予測

  • 主なハイライト
  • 価格分析
  • 市場規模の推移
    • 国別
    • コンポーネント別
    • エンドユーザー別
  • 市場規模の推移・予測:国別
    • 米国
    • カナダ
  • 市場規模の推移・予測:コンポーネント別
    • プロセッサー
    • 周辺機器
    • RAM:サイズ別
    • グラフィックカード
    • ストレージ
    • ディスプレイ:サイズ別
  • 市場規模の推移・予測:エンドユーザー別
    • プロゲーマー
    • ハードコアゲーマー
    • カジュアルゲーマー
    • その他
  • 市場の魅力分析

第6章 欧州のゲーミングラップトップ市場の展望:推移と予測

  • 主なハイライト
  • 価格分析
  • 市場規模の推移
  • 市場規模の推移・予測:国別
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • トルコ
    • その他
  • 市場規模の推移・予測:コンポーネント別
  • 市場規模の推移・予測:エンドユーザー別
  • 市場の魅力分析

第7章 東アジアのゲーミングラップトップ市場の展望:推移と予測

  • 主なハイライト
  • 価格分析
  • 市場規模の推移
  • 市場規模の推移・予測:国別
    • 中国
    • 日本
    • 韓国
  • 市場規模の推移・予測:コンポーネント別
  • 市場規模の推移・予測:エンドユーザー別
  • 市場の魅力分析

第8章 南アジア・オセアニアのゲーミングラップトップ市場の展望:推移と予測

  • 主なハイライト
  • 価格分析
  • 市場規模の推移
  • 市場規模の推移・予測:国別
    • インド
    • 東南アジア
    • オーストラリア
    • その他
  • 市場規模の推移・予測:コンポーネント別
  • 市場規模の推移・予測:エンドユーザー別
  • 市場の魅力分析

第9章 ラテンアメリカのゲーミングラップトップ市場の展望:推移と予測

  • 主なハイライト
  • 価格分析
  • 市場規模の推移
  • 市場規模の推移・予測:国別
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他
  • 市場規模の推移・予測:コンポーネント別
  • 市場規模の推移・予測:エンドユーザー別
  • 市場の魅力分析

第10章 中東・アフリカのゲーミングラップトップ市場の展望:推移と予測

  • 主なハイライト
  • 価格分析
  • 市場規模の推移
  • 市場規模の推移・予測:国別
    • GCC諸国
    • エジプト
    • 南アフリカ
    • 北アフリカ
    • その他
  • 市場規模の推移・予測:コンポーネント別
  • 市場規模の推移・予測:エンドユーザー別
  • 市場の魅力分析

第11章 競合情勢

  • 市場シェア分析
  • 市場構造
  • 企業プロファイル (詳細- 概要、財務、戦略、最近の動向)
    • Razer Inc.
    • Acer Inc.
    • Lenovo Group Limited
    • The Hewlett-Packard Company
    • Dell Technologies Inc.
    • Gigabyte Technology Co., Ltd
    • Samsung Electronics Co., Ltd
    • ORIGIN PC Corp.
    • AORUS Pte. Ltd.
    • Clevo Corporation
    • EVGA Corporation
    • その他

第12章 付録

目次
Product Code: PMRREP33585

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the global Gaming Laptop Market. The report offers a thorough assessment of crucial market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, providing detailed insights into the market structure. This research publication presents exclusive data and statistics outlining the anticipated growth trajectory of the global gaming laptop market from 2025 to 2032.

Key Insights:

  • Gaming Laptop Market Size (2025E): USD 14 Billion
  • Projected Market Value (2032F): USD 19.4 Billion
  • Global Market Growth Rate (CAGR 2025 to 2032): 4.70%

Gaming Laptop Market - Report Scope:

Gaming laptops are high-performance computers designed to handle the resource-demanding nature of modern video games. These laptops are equipped with powerful processors, high-quality graphics cards, and large storage capacities, offering an optimal gaming experience. The market caters to gamers, esports professionals, and casual users looking for portability with high-performance capabilities. Gaming laptops have gained significant popularity due to the increasing demand for mobile gaming solutions and advancements in hardware technologies. The market is driven by the rising adoption of esports, gaming tournaments, and an overall increase in gaming culture across various demographics.

Market Growth Drivers:

The global gaming laptop market is driven by several key factors, including the growing popularity of esports and online gaming. The increasing use of gaming laptops for professional gaming events and streaming is propelling market growth. Additionally, the rise of high-performance, portable laptops equipped with advanced graphics processors and enhanced cooling systems has created a new wave of interest among gamers looking for mobility without compromising performance. As gaming content continues to evolve with improved graphics, virtual reality (VR) and augmented reality (AR) integration, gaming laptops are increasingly being designed to meet these demands. Moreover, the availability of high-speed internet and cloud gaming services is further expanding the market.

Market Restraints:

Despite the promising market prospects, the gaming laptop market faces challenges such as high prices, which may limit adoption among budget-conscious consumers. High-performance laptops come with a premium price tag, making them less accessible for younger or casual gamers. Additionally, the rapid pace of technological advancements can lead to frequent product upgrades, creating a sense of obsolescence among consumers. While gaming laptops are in demand, the stiff competition from desktop gaming PCs, which offer higher performance at a lower cost, presents a significant challenge for the growth of the gaming laptop segment.

Market Opportunities:

The gaming laptop market presents significant growth opportunities driven by technological innovation and shifting consumer preferences. The integration of cutting-edge technologies such as ray tracing, 4K displays, and AI-based optimization will further enhance the gaming experience and contribute to the expansion of the market. Additionally, the increasing popularity of gaming laptops in educational institutions, particularly among students pursuing gaming design or game development programs, provides new avenues for market growth. The development of cost-effective gaming laptops for casual players and the rise of gaming laptops with longer battery life could open up new segments in emerging markets.

Key Questions Answered in the Report:

  • What are the primary factors driving the growth of the gaming laptop market globally?
  • Which types of gaming laptops are seeing the highest adoption across different gamer demographics?
  • How are technological advancements, such as AI-based optimization and VR/AR integration, reshaping the competitive landscape of the gaming laptop market?
  • Who are the key players contributing to the gaming laptop market, and what strategies are they employing to maintain market relevance?
  • What are the emerging trends and future prospects in the global gaming laptop market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the global gaming laptop market, including Alienware (Dell), ASUS, MSI, and Razer, focus on technological innovation, product diversification, and strategic collaborations to maintain their competitive edge. These companies are investing heavily in R&D to develop next-generation gaming laptops that offer enhanced performance, portability, and unique features such as customizable RGB lighting and superior cooling mechanisms. Partnerships with game developers, esports organizations, and streaming platforms are also becoming increasingly common, allowing gaming laptop manufacturers to ensure their products meet the evolving needs of gamers.

Key Companies Profiled:

  • Razer Inc.
  • Acer Inc.
  • Lenovo Group Limited
  • The Hewlett-Packard Company
  • Dell Technologies Inc.
  • Gigabyte Technology Co., Ltd
  • Samsung Electronics Co., Ltd
  • ORIGIN PC Corp.
  • AORUS Pte. Ltd.
  • Clevo Corporation
  • EVGA Corporation

Gaming Laptop Market Research Segmentation

By Component:

  • Processors
  • Peripherals
  • RAM Size
  • Graphic Cards
  • Storage
  • Display Size

By End User:

  • Professional Gamers
  • Hardcore Gamers
  • Casual Gamers

By Region:

  • North America
  • Europe
  • East Asia
  • South Asia & Oceania
  • Latin America
  • Middle East & Africa

Table of Contents

1. Executive Summary

  • 1.1. Global Gaming Laptop Market Snapshot, 2025 - 2032
  • 1.2. Market Opportunity Assessment, 2025 - 2032, US$ Bn
  • 1.3. Key Market Trends
  • 1.4. Future Market Projections
  • 1.5. Premium Market Insights
  • 1.6. Industry Developments and Key Market Events
  • 1.7. PMR Analysis and Recommendations

2. Market Overview

  • 2.1. Market Scope and Definition
  • 2.2. Market Dynamics
    • 2.2.1. Drivers
    • 2.2.2. Restraints
    • 2.2.3. Opportunity
    • 2.2.4. Challenges
    • 2.2.5. Key Trends
  • 2.3. Component Lifecycle Analysis
  • 2.4. Gaming Laptop Market: Value Chain
    • 2.4.1. List of Raw Material Supplier
    • 2.4.2. List of Manufacturers
    • 2.4.3. List of Distributors
    • 2.4.4. List of Vehicle Types
    • 2.4.5. Profitability Analysis
  • 2.5. Porter Five Force's Analysis
  • 2.6. Geopolitical Tensions: Market Impact
  • 2.7. Macro-Economic Factors
    • 2.7.1. Global Sectorial Outlook
    • 2.7.2. Global GDP Growth Outlook
    • 2.7.3. Global Parent Market Overview
  • 2.8. Forecast Factors - Relevance and Impact
  • 2.9. Regulatory and Technology Landscape

3. Global Gaming Laptop Market Outlook: Historical (2019 - 2024) and Forecast (2025 - 2032)

  • 3.1. Key Highlights
    • 3.1.1. Market Volume (Units) Projections
    • 3.1.2. Market Size and Y-o-Y Growth
    • 3.1.3. Absolute $ Opportunity
  • 3.2. Market Size (US$ Bn ) Analysis and Forecast
    • 3.2.1. Historical Market Size Analysis, 2019 - 2024
    • 3.2.2. Current Market Size Forecast, 2025 - 2032
  • 3.3. Global Gaming Laptop Market Outlook: Component
    • 3.3.1. Introduction / Key Findings
    • 3.3.2. Historical Market Size (US$ Bn ) and Volume (Units) Analysis By Component, 2019 - 2024
    • 3.3.3. Current Market Size (US$ Bn ) and Volume (Units) Forecast By Component, 2025 - 2032
      • 3.3.3.1. Processors
      • 3.3.3.2. Peripherals
      • 3.3.3.3. RAM Size
      • 3.3.3.4. Graphic Cards
      • 3.3.3.5. Storage
      • 3.3.3.6. Display Size
  • 3.4. Market Attractiveness Analysis: Component
  • 3.5. Global Gaming Laptop Market Outlook: End User
    • 3.5.1. Introduction / Key Findings
    • 3.5.2. Historical Market Size (US$ Bn ) and Volume (Units) Analysis By End User, 2019 - 2024
    • 3.5.3. Current Market Size (US$ Bn ) and Volume (Units) Forecast By End User, 2025 - 2032
      • 3.5.3.1. Professional Gamers
      • 3.5.3.2. Hardcore Gamers
      • 3.5.3.3. Casual Gamers
      • 3.5.3.4. Others
  • 3.6. Market Attractiveness Analysis: End User

4. Global Gaming Laptop Market Outlook: Region

  • 4.1. Key Highlights
  • 4.2. Historical Market Size (US$ Bn ) and Volume (Units) Analysis By Region, 2019 - 2024
  • 4.3. Current Market Size (US$ Bn ) and Volume (Units) Forecast By Region, 2025 - 2032
    • 4.3.1. North America
    • 4.3.2. Europe
    • 4.3.3. East Asia
    • 4.3.4. South Asia and Oceania
    • 4.3.5. Latin America
    • 4.3.6. Middle East & Africa (MEA)
  • 4.4. Market Attractiveness Analysis: Region

5. North America Gaming Laptop Market Outlook: Historical (2019 - 2024) and Forecast (2025 - 2032)

  • 5.1. Key Highlights
  • 5.2. Pricing Analysis
  • 5.3. Historical Market Size (US$ Bn ) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019 - 2024
    • 5.3.1. By Country
    • 5.3.2. By Component
    • 5.3.3. By End User
  • 5.4. Current Market Size (US$ Bn ) and Volume (Units) Forecast By Country, 2025 - 2032
    • 5.4.1. U.S.
    • 5.4.2. Canada
  • 5.5. Current Market Size (US$ Bn ) and Volume (Units) Forecast By Component, 2025 - 2032
    • 5.5.1. Processors
    • 5.5.2. Peripherals
    • 5.5.3. RAM Size
    • 5.5.4. Graphic Cards
    • 5.5.5. Storage
    • 5.5.6. Display Size
  • 5.6. Current Market Size (US$ Bn ) and Volume (Units) Forecast By End User, 2025 - 2032
    • 5.6.1. Professional Gamers
    • 5.6.2. Hardcore Gamers
    • 5.6.3. Casual Gamers
    • 5.6.4. Others
  • 5.7. Market Attractiveness Analysis

6. Europe Gaming Laptop Market Outlook: Historical (2019 - 2024) and Forecast (2025 - 2032)

  • 6.1. Key Highlights
  • 6.2. Pricing Analysis
  • 6.3. Historical Market Size (US$ Bn ) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019 - 2024
    • 6.3.1. By Country
    • 6.3.2. By Component
    • 6.3.3. By End User
  • 6.4. Current Market Size (US$ Bn ) and Volume (Units) Forecast By Country, 2025 - 2032
    • 6.4.1. Germany
    • 6.4.2. France
    • 6.4.3. U.K.
    • 6.4.4. Italy
    • 6.4.5. Spain
    • 6.4.6. Russia
    • 6.4.7. Turkey
    • 6.4.8. Rest of Europe
  • 6.5. Current Market Size (US$ Bn ) and Volume (Units) Forecast By Component, 2025 - 2032
    • 6.5.1. Processors
    • 6.5.2. Peripherals
    • 6.5.3. RAM Size
    • 6.5.4. Graphic Cards
    • 6.5.5. Storage
    • 6.5.6. Display Size
  • 6.6. Current Market Size (US$ Bn ) and Volume (Units) Forecast By End User, 2025 - 2032
    • 6.6.1. Professional Gamers
    • 6.6.2. Hardcore Gamers
    • 6.6.3. Casual Gamers
    • 6.6.4. Others
  • 6.7. Market Attractiveness Analysis

7. East Asia Gaming Laptop Market Outlook: Historical (2019 - 2024) and Forecast (2025 - 2032)

  • 7.1. Key Highlights
  • 7.2. Pricing Analysis
  • 7.3. Historical Market Size (US$ Bn ) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019 - 2024
    • 7.3.1. By Country
    • 7.3.2. By Component
    • 7.3.3. By End User
  • 7.4. Current Market Size (US$ Bn ) and Volume (Units) Forecast By Country, 2025 - 2032
    • 7.4.1. China
    • 7.4.2. Japan
    • 7.4.3. South Korea
  • 7.5. Current Market Size (US$ Bn ) and Volume (Units) Forecast By Component, 2025 - 2032
    • 7.5.1. Processors
    • 7.5.2. Peripherals
    • 7.5.3. RAM Size
    • 7.5.4. Graphic Cards
    • 7.5.5. Storage
    • 7.5.6. Display Size
  • 7.6. Current Market Size (US$ Bn ) and Volume (Units) Forecast By End User, 2025 - 2032
    • 7.6.1. Professional Gamers
    • 7.6.2. Hardcore Gamers
    • 7.6.3. Casual Gamers
    • 7.6.4. Others
  • 7.7. Market Attractiveness Analysis

8. South Asia & Oceania Gaming Laptop Market Outlook: Historical (2019 - 2024) and Forecast (2025 - 2032)

  • 8.1. Key Highlights
  • 8.2. Pricing Analysis
  • 8.3. Historical Market Size (US$ Bn ) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019 - 2024
    • 8.3.1. By Country
    • 8.3.2. By Component
    • 8.3.3. By End User
  • 8.4. Current Market Size (US$ Bn ) and Volume (Units) Forecast By Country, 2025 - 2032
    • 8.4.1. India
    • 8.4.2. Southeast Asia
    • 8.4.3. ANZ
    • 8.4.4. Rest of South Asia & Oceania
  • 8.5. Current Market Size (US$ Bn ) and Volume (Units) Forecast By Component, 2025 - 2032
    • 8.5.1. Processors
    • 8.5.2. Peripherals
    • 8.5.3. RAM Size
    • 8.5.4. Graphic Cards
    • 8.5.5. Storage
    • 8.5.6. Display Size
  • 8.6. Current Market Size (US$ Bn ) and Volume (Units) Forecast By End User, 2025 - 2032
    • 8.6.1. Professional Gamers
    • 8.6.2. Hardcore Gamers
    • 8.6.3. Casual Gamers
    • 8.6.4. Others
  • 8.7. Market Attractiveness Analysis

9. Latin America Gaming Laptop Market Outlook: Historical (2019 - 2024) and Forecast (2025 - 2032)

  • 9.1. Key Highlights
  • 9.2. Pricing Analysis
  • 9.3. Historical Market Size (US$ Bn ) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019 - 2024
    • 9.3.1. By Country
    • 9.3.2. By Component
    • 9.3.3. By End User
  • 9.4. Current Market Size (US$ Bn ) and Volume (Units) Forecast By Country, 2025 - 2032
    • 9.4.1. Brazil
    • 9.4.2. Mexico
    • 9.4.3. Rest of Latin America
  • 9.5. Current Market Size (US$ Bn ) and Volume (Units) Forecast By Component, 2025 - 2032
    • 9.5.1. Processors
    • 9.5.2. Peripherals
    • 9.5.3. RAM Size
    • 9.5.4. Graphic Cards
    • 9.5.5. Storage
    • 9.5.6. Display Size
  • 9.6. Current Market Size (US$ Bn ) and Volume (Units) Forecast By End User, 2025 - 2032
    • 9.6.1. Professional Gamers
    • 9.6.2. Hardcore Gamers
    • 9.6.3. Casual Gamers
    • 9.6.4. Others
  • 9.7. Market Attractiveness Analysis

10. Middle East & Africa Gaming Laptop Market Outlook: Historical (2019 - 2024) and Forecast (2025 - 2032)

  • 10.1. Key Highlights
  • 10.2. Pricing Analysis
  • 10.3. Historical Market Size (US$ Bn ) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019 - 2024
    • 10.3.1. By Country
    • 10.3.2. By Component
    • 10.3.3. By End User
  • 10.4. Current Market Size (US$ Bn ) and Volume (Units) Forecast By Country, 2025 - 2032
    • 10.4.1. GCC
    • 10.4.2. Egypt
    • 10.4.3. South Africa
    • 10.4.4. Northern Africa
    • 10.4.5. Rest of Middle East & Africa
  • 10.5. Current Market Size (US$ Bn ) and Volume (Units) Forecast By Component, 2025 - 2032
    • 10.5.1. Processors
    • 10.5.2. Peripherals
    • 10.5.3. RAM Size
    • 10.5.4. Graphic Cards
    • 10.5.5. Storage
    • 10.5.6. Display Size
  • 10.6. Current Market Size (US$ Bn ) and Volume (Units) Forecast By End User, 2025 - 2032
    • 10.6.1. Professional Gamers
    • 10.6.2. Hardcore Gamers
    • 10.6.3. Casual Gamers
    • 10.6.4. Others
  • 10.7. Market Attractiveness Analysis

11. Competition Landscape

  • 11.1. Market Share Analysis, 2024
  • 11.2. Market Structure
    • 11.2.1. Competition Intensity Mapping By Market
    • 11.2.2. Competition Analog IC
    • 11.2.3. Apparent Product Capacity
  • 11.3. Company Profiles (Details - Overview, Financials, Strategy, Recent Developments)
    • 11.3.1. Razer Inc.
      • 11.3.1.1. Overview
      • 11.3.1.2. Segments and Product
      • 11.3.1.3. Key Financials
      • 11.3.1.4. Market Developments
      • 11.3.1.5. Market Strategy
    • 11.3.2. Acer Inc.
      • 11.3.2.1. Overview
      • 11.3.2.2. Segments and Product
      • 11.3.2.3. Key Financials
      • 11.3.2.4. Market Developments
      • 11.3.2.5. Market Strategy
    • 11.3.3. Lenovo Group Limited
      • 11.3.3.1. Overview
      • 11.3.3.2. Segments and Product
      • 11.3.3.3. Key Financials
      • 11.3.3.4. Market Developments
      • 11.3.3.5. Market Strategy
    • 11.3.4. The Hewlett-Packard Company
      • 11.3.4.1. Overview
      • 11.3.4.2. Segments and Product
      • 11.3.4.3. Key Financials
      • 11.3.4.4. Market Developments
      • 11.3.4.5. Market Strategy
    • 11.3.5. Dell Technologies Inc.
      • 11.3.5.1. Overview
      • 11.3.5.2. Segments and Product
      • 11.3.5.3. Key Financials
      • 11.3.5.4. Market Developments
      • 11.3.5.5. Market Strategy
    • 11.3.6. Gigabyte Technology Co., Ltd
      • 11.3.6.1. Overview
      • 11.3.6.2. Segments and Product
      • 11.3.6.3. Key Financials
      • 11.3.6.4. Market Developments
      • 11.3.6.5. Market Strategy
    • 11.3.7. Samsung Electronics Co., Ltd
      • 11.3.7.1. Overview
      • 11.3.7.2. Segments and Product
      • 11.3.7.3. Key Financials
      • 11.3.7.4. Market Developments
      • 11.3.7.5. Market Strategy
    • 11.3.8. ORIGIN PC Corp.
      • 11.3.8.1. Overview
      • 11.3.8.2. Segments and Product
      • 11.3.8.3. Key Financials
      • 11.3.8.4. Market Developments
      • 11.3.8.5. Market Strategy
    • 11.3.9. AORUS Pte. Ltd.
      • 11.3.9.1. Overview
      • 11.3.9.2. Segments and Product
      • 11.3.9.3. Key Financials
      • 11.3.9.4. Market Developments
      • 11.3.9.5. Market Strategy
    • 11.3.10. Clevo Corporation
      • 11.3.10.1. Overview
      • 11.3.10.2. Segments and Product
      • 11.3.10.3. Key Financials
      • 11.3.10.4. Market Developments
      • 11.3.10.5. Market Strategy
    • 11.3.11. EVGA Corporation
      • 11.3.11.1. Overview
      • 11.3.11.2. Segments and Product
      • 11.3.11.3. Key Financials
      • 11.3.11.4. Market Developments
      • 11.3.11.5. Market Strategy
    • 11.3.12. Others
      • 11.3.12.1. Overview
      • 11.3.12.2. Segments and Product
      • 11.3.12.3. Key Financials
      • 11.3.12.4. Market Developments
      • 11.3.12.5. Market Strategy

12. Appendix

  • 12.1. Research Methodology
  • 12.2. Research Assumptions
  • 12.3. Acronyms and Abbreviations