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市場調査レポート
商品コード
1518849

ホテルギフトカード市場:世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024年~2033年

Hotel Gift Card Market: Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2033


出版日
ページ情報
英文 300 Pages
納期
2~5営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
ホテルギフトカード市場:世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024年~2033年
出版日: 2024年07月17日
発行: Persistence Market Research
ページ情報: 英文 300 Pages
納期: 2~5営業日
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概要

Persistence Market Research社はこのほど、ホテルギフトカード市場に関する包括的なレポートを発表しました。当レポートでは、市場促進要因・動向・機会・課題を含む重要な市場ダイナミクスを詳細に評価し、市場構造に関する独自の洞察を提供しています。

主な洞察

  • 市場規模(2024年)691億220万米ドル
  • 予測市場価値(2033年):2,281億2,050万米ドル
  • 世界市場成長率(CAGR 2024年~2033年):14.2%

ホテルギフトカード市場 - 調査範囲:

ホテルギフトカードは、ホスピタリティ産業において極めて重要な役割を果たしており、世界中の様々なホテルチェーンでプリペイド式の宿泊施設やサービスを提供しています。これらのカードは、個人消費者、法人顧客、旅行代理店に対応し、宿泊施設、ダイニングオプション、その他のホスピタリティサービスを柔軟に予約できます。

市場成長の促進要因:

世界のホテルギフトカード市場は、消費者が旅行やレジャーなど思い出に残る体験を提供するギフトを好む体験型ギフトの傾向の高まりなど、いくつかの要因によって牽引されています。旅行の計画や管理におけるホテルギフトカードの利便性と柔軟性が、市場の成長をさらに後押ししています。さらに、企業のインセンティブプログラムや、従業員や顧客に対する報酬としてギフトカードの人気が高まっていることも、市場拡大に大きく寄与しています。

市場抑制要因:

有望な成長が見込まれる一方で、ホテルギフトカード市場は、消費者の認識や換金に関する課題に直面しており、未使用または期限切れのギフトカード残高が市場力学に影響を与える可能性があります。さらに、市場競争の圧力や地域によって異なる規制の枠組みは、市場企業にとって経営上の課題となります。

市場機会:

ホテルギフトカード市場は、デジタルギフトカードプラットフォームの技術革新により、ユーザーの利便性とアクセシビリティが向上し、大きな成長機会をもたらしています。モバイルアプリやオンライン予約プラットフォームとの統合により、市場へのリーチが拡大し、顧客エンゲージメントが強化されます。さらに、旅行代理店やホスピタリティプロバイダーとの戦略的提携により、サービスのバンドルや魅力的な旅行パッケージの創出が市場の可能性を高める。

戦略的洞察と事業戦略:

大手ホテルチェーンやサードパーティギフトカードプロバイダーを含む世界のホテルギフトカード市場の主要企業は、競争優位性を維持するため、デジタル機能の強化、顧客体験のパーソナライズ、流通チャネルの拡大に注力しています。マーケティングキャンペーン、ロイヤルティプログラム、顧客維持戦略への投資は、市場でのリーダーシップを維持し、消費者の普及を促進するための鍵となります。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場概要

  • 市場分類
  • 市場の定義

第3章 主要な市場動向

  • 市場に影響を与える主な動向
  • 主な製品開発の動向
  • 主要な市場の主張 - 2019年のトレンド

第4章 世界のホテルギフトカード市場の需要(数量)分析

  • 過去の市場数量分析、2019年~2023年
  • 現在および将来の市場数量予測、2024年~2033年
  • 前年比成長動向分析

第5章 世界のホテルギフトカード市場 - 価格分析

  • 製品タイプ別の地域別価格分析
  • 価格の内訳
    • メーカーレベルの価格設定
    • ディストリビューターレベルの価格設定
  • 世界平均価格分析ベンチマーク

第6章 世界のホテルギフトカード市場の需要(金額)分析

  • 過去の市場価値分析、2019年~2023年
  • 現在および将来の市場価値予測、2024年~2033年
    • 前年比成長動向分析
    • 絶対的収益機会

第7章 市場背景

  • マクロ経済要因
  • 業界価値とサプライチェーン分析
  • 予測要因 - 関連性と影響
  • 市場力学

第8章 世界のホテルギフトカード市場分析:製品タイプ別

  • イントロダクション/主な調査結果
  • 過去の市場規模と数量分析:製品タイプ別、2019年~2023年
  • 現在および将来の市場規模と数量の分析と予測:製品タイプ別、2024年~2033年
    • ユニバーサルに受け入れられるオープンループ
    • ホテルクローズドループ
    • その他クローズドループ
    • 電子ギフト
  • 製品タイプ別の市場の魅力分析

第9章 世界のホテルギフトカード市場分析:用途別

  • イントロダクション/主な調査結果
  • 過去の市場規模と数量分析:用途別、2019年~2023年
  • 現在および将来の市場規模と数量の分析と予測:用途別、2024年~2033年
    • 滞在
    • ホリデーパッケージ
    • バー・スパサービス
    • 会議とイベント
    • スポーツ活動
    • 旅行・交通機関
    • その他
  • 用途別の市場の魅力分析

第10章 世界のホテルギフトカード市場分析:価格帯別

  • イントロダクション/主な調査結果
  • 過去の市場規模と数量分析:価格帯別、2019年~2023年
  • 現在および将来の市場規模と数量の分析と予測:価格帯別、2024年~2033年
    • 高額(3,000米ドル以上)
    • 中(1,000~3,000米ドル)
    • 低額(0~1,000米ドル)
  • 価格帯別の市場の魅力分析

第11章 世界のホテルギフトカード市場分析:エンドユーザー別

  • イントロダクション/主な調査結果
  • 過去の市場規模と数量分析:エンドユーザー別、2019年~2023年
  • 現在および将来の市場規模と数量の分析と予測:エンドユーザー別、2024年~2033年
    • 仕事
    • 個人
  • エンドユーザー別の市場の魅力分析

第12章 世界のホテルギフトカード市場分析:販売チャネル別

  • イントロダクション/主な調査結果
  • 過去の市場規模と数量分析:販売チャネル別、2019年~2023年
  • 現在および将来の市場規模と数量の分析と予測:販売チャネル別、2024年~2033年
    • オンライン
    • オフライン
  • 販売チャネル別の市場の魅力分析

第13章 世界のホテルギフトカード市場分析:地域別

  • イントロダクション
  • 過去の市場規模と数量分析:地域別、2019年~2023年
  • 現在および将来の市場規模と数量の分析と予測:地域別、2024年~2033年
    • 北米
    • ラテンアメリカ
    • 欧州
    • 東アジア
    • 南アジア
    • オセアニア
    • 中東・アフリカ
  • 地域別の市場の魅力分析

第14章 北米のホテルギフトカード市場分析

第15章 ラテンアメリカのホテルギフトカード市場分析

第16章 欧州のホテルギフトカード市場分析

第17章 東アジアのホテルギフトカード市場分析

第18章 南アジアのホテルギフトカード市場分析

第19章 オセアニアのホテルギフトカード市場分析

第20章 中東・アフリカのホテルギフトカード市場分析

第21章 市場構造分析

  • 企業階層別の市場分析(ホテルギフトカード)
  • 市場集中
  • 主要企業の市場シェア分析
  • 市場プレゼンス分析

第22章 競合分析

  • 競合ダッシュボード
  • 競合による価格分析
  • 競合ベンチマーク
  • 競合の詳細
    • Amazon.com Inc.
    • Blackhawk Network Holdings, Inc.
    • MakeMyTrip Limited
    • Avani Hotels &Resorts Limited
    • Anantara Hotels, Resorts &Spas
    • Travelgift.cards
    • Toga Far East Hotels
    • Accor
    • Expedia Group
    • Arp-Hansen Hotel Group
    • Valencia Hotel Group
    • Taj Hotels
    • Qwikcilver Solutions Pvt. Ltd.
    • Other Players

第23章 前提と頭字語

第24章 調査手法

目次
Product Code: PMRREP31497

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the Hotel Gift Card Market. The report provides a detailed assessment of crucial market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, offering exclusive insights into the market structure.

Key Insights: Hotel Gift Card Market

  • Market Size (2024E): USD 69102.2 million
  • Projected Market Value (2033F): USD 228120.5 million
  • Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2033): 14.2%

Hotel Gift Card Market - Report Scope:

Hotel gift cards play a pivotal role in the hospitality industry, facilitating prepaid accommodations and services across various hotel chains globally. These cards cater to individual consumers, corporate clients, and travel agencies, offering flexibility in booking accommodations, dining options, and other hospitality services.

Market Growth Drivers:

The global hotel gift card market is driven by several factors, including the increasing trend of experiential gifting, where consumers prefer gifts that offer memorable experiences such as travel and leisure. The convenience and flexibility of hotel gift cards in planning and managing travel arrangements further fuel market growth. Moreover, corporate incentive programs and the rising popularity of gift cards as rewards for employees and clients contribute significantly to market expansion.

Market Restraints:

Despite promising growth prospects, the hotel gift card market faces challenges related to consumer perception and redemption issues, where unused or expired gift card balances can impact market dynamics. Additionally, competitive pressures and varying regulatory frameworks across regions pose operational challenges for market players.

Market Opportunities:

The hotel gift card market presents significant growth opportunities driven by technological innovations in digital gift card platforms, enhancing user convenience and accessibility. Integration with mobile apps and online booking platforms expands market reach and enhances customer engagement. Furthermore, strategic partnerships with travel agencies and hospitality providers to bundle services and create attractive travel packages boost market potential.

Strategic Insights and Business Strategy:

Leading players in the global hotel gift card market, including major hotel chains and third-party gift card providers, focus on enhancing digital capabilities, personalizing customer experiences, and expanding distribution channels to maintain competitive advantage. Investment in marketing campaigns, loyalty programs, and customer retention strategies are key to sustaining market leadership and driving consumer adoption.

Key Companies Profiled:

  • Amazon.com Inc.
  • Blackhawk Network Holdings, Inc.
  • MakeMyTrip Limited
  • Avani Hotels & Resorts Limited
  • Anantara Hotels, Resorts & Spas
  • Travelgift.cards
  • Toga Far East Hotels
  • Accor
  • Expedia Group
  • Arp-Hansen Hotel Group
  • Valencia Hotel Group
  • Taj Hotels
  • Qwikcilver Solutions Pvt. Ltd.

Segmentation of Hotel Gift Card Market Industry Research

Product Type:

  • Universal Accepted Open Loop
  • Hotel Closed Loop
  • Miscellaneous Closed Loop
  • E-Gifting

Application:

  • Stays
  • Holiday Packages
  • Bar & Spa Services
  • Meeting & Events
  • Sports Activities
  • Travel & Transportation

Price Range:

  • High (Above 3,000 US$)
  • Medium (1,000-3,000 US$)
  • Low (0-1,000 US$)

End User:

  • Business
  • Individuals

Sales Channel:

  • Online
  • Offline

Region:

  • North America
  • Latin America
  • Europe
  • East Asia
  • South Asia
  • Oceania
  • Middle East & Africa (MEA)

Table of Contents

1. Executive Summary

  • 1.1. Global Market Outlook
  • 1.2. Summary of Key Statistics
  • 1.3. Summary of Key Findings
  • 1.4. Product Evolution Analysis
  • 1.5. PMR Analysis and Recommendations

2. Market Overview

  • 2.1. Market Taxonomy
  • 2.2. Market Definition

3. Key Market Trends

  • 3.1. Key Trends Impacting the Market
  • 3.2. Key Product Development Trends
  • 3.3. Key Market Claims - 2019 Trending

4. Global Hotel Gift Card Market Demand Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033

  • 4.1. Historical Market Volume (Units) Analysis, 2019-2023
  • 4.2. Current and Future Market Volume (Units) Projections, 2024-2033
  • 4.3. Y-o-Y Growth Trend Analysis

5. Global Hotel Gift Card Market - Pricing Analysis

  • 5.1. Regional Pricing Analysis By Product Type
  • 5.2. Pricing Break-up
    • 5.2.1. Manufacturer Level Pricing
    • 5.2.2. Distributor Level Pricing
  • 5.3. Global Average Pricing Analysis Benchmark

6. Global Hotel Gift Card Market Demand (in Value or Size in US$ Mn) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033

  • 6.1. Historical Market Value (US$ Mn) Analysis, 2019-2023
  • 6.2. Current and Future Market Value (US$ Mn) Projections, 2024-2033
    • 6.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
    • 6.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis

7. Market Background

  • 7.1. Macro-Economic Factors
    • 7.1.1. Global GDP Growth Outlook
    • 7.1.2. Global Industry Value Added
    • 7.1.3. Global Consumer Spending Outlook
    • 7.1.4. Middle Class Population Outlook
    • 7.1.5. Literacy Rate Outlook
    • 7.1.6. Working Population Outlook
    • 7.1.7. Population Demographics
  • 7.2. Industry Value and Supply Chain Analysis
    • 7.2.1. Profit Margin Analysis at each sales point
    • 7.2.2. List & role of key participants
      • 7.2.2.1. Manufacturers
      • 7.2.2.2. Distributors/Retailers
      • 7.2.2.3. List of Private Label Brands
  • 7.3. Forecast Factors - Relevance & Impact
    • 7.3.1. Top Companies Historical Growth
    • 7.3.2. Global Population Growth Outlook
    • 7.3.3. GDP Growth Rate Analysis
    • 7.3.4. Contribution to GDP & Employment
    • 7.3.5. Urbanization Growth Outlook
    • 7.3.6. Manufacturing Sector GVA
    • 7.3.7. Per Capita Disposable Income
  • 7.4. Market Dynamics
    • 7.4.1. Drivers
    • 7.4.2. Restraints
    • 7.4.3. Opportunity Analysis

8. Global Hotel Gift Card Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Product Type

  • 8.1. Introduction / Key Findings
  • 8.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By Product Type, 2019-2023
  • 8.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Product Type, 2024-2033
    • 8.3.1. Universal Accepted Open Loop
    • 8.3.2. Hotel Closed Loop
    • 8.3.3. Miscellaneous Closed Loop
    • 8.3.4. E-Gifting
  • 8.4. Market Attractiveness Analysis By Product Type

9. Global Hotel Gift Card Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Application

  • 9.1. Introduction / Key Findings
  • 9.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By Application, 2019-2023
  • 9.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Application, 2024-2033
    • 9.3.1. Stays
    • 9.3.2. Holiday Packages
    • 9.3.3. Bar & Spa Services
    • 9.3.4. Meeting & Events
    • 9.3.5. Sports Activities
    • 9.3.6. Travel & Transportation
    • 9.3.7. Others
  • 9.4. Market Attractiveness Analysis By Application

10. Global Hotel Gift Card Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Price Range

  • 10.1. Introduction / Key Findings
  • 10.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By Price Range, 2019-2023
  • 10.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Price Range, 2024-2033
    • 10.3.1. High (Above 3,000 US$)
    • 10.3.2. Medium (1,000-3,000 US$)
    • 10.3.3. Low (0-1,000 US$)
  • 10.4. Market Attractiveness Analysis By Price Range

11. Global Hotel Gift Card Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by End User

  • 11.1. Introduction / Key Findings
  • 11.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By End User, 2019-2023
  • 11.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast End User, 2024-2033
    • 11.3.1. Business
      • 11.3.1.1. Small and Medium Enterprises
      • 11.3.1.2. Large Enterprises
    • 11.3.2. Individuals
  • 11.4. Market Attractiveness Analysis By End User

12. Global Hotel Gift Card Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Sales Channel

  • 12.1. Introduction / Key Findings
  • 12.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By Sales Channel, 2019-2023
  • 12.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Sales Channel, 2024-2033
    • 12.3.1. Online
    • 12.3.2. Offline
  • 12.4. Market Attractiveness Analysis By Sales Channel

13. Global Hotel Gift Card Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Region

  • 13.1. Introduction
  • 13.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By Region, 2019-2023
  • 13.3. Current Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Region, 2024-2033
    • 13.3.1. North America
    • 13.3.2. Latin America
    • 13.3.3. Europe
    • 13.3.4. East Asia
    • 13.3.5. South Asia
    • 13.3.6. Oceania
    • 13.3.7. MEA
  • 13.4. Market Attractiveness Analysis By Region

14. North America Hotel Gift Card Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033

  • 14.1. Introduction
  • 14.2. Pricing Analysis
  • 14.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 14.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
    • 14.4.1. By Country
      • 14.4.1.1. US
      • 14.4.1.2. Canada
    • 14.4.2. By Product Type
    • 14.4.3. By Application
    • 14.4.4. By Price Range
    • 14.4.5. By End User
    • 14.4.6. By Sales Channel
  • 14.5. Market Attractiveness Analysis
    • 14.5.1. By Country
    • 14.5.2. By Product Type
    • 14.5.3. By Application
    • 14.5.4. By Price Range
    • 14.5.5. By End User
    • 14.5.6. By Sales Channel
  • 14.6. Market Trends
  • 14.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
  • 14.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis

15. Latin America Hotel Gift Card Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033

  • 15.1. Introduction
  • 15.2. Pricing Analysis
  • 15.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 15.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
    • 15.4.1. By Country
      • 15.4.1.1. Brazil
      • 15.4.1.2. Mexico
      • 15.4.1.3. Argentina
      • 15.4.1.4. Rest of Latin America
    • 15.4.2. By Product Type
    • 15.4.3. By Application
    • 15.4.4. By Price Range
    • 15.4.5. By End User
    • 15.4.6. By Sales Channel
  • 15.5. Market Attractiveness Analysis
    • 15.5.1. By Country
    • 15.5.2. By Product Type
    • 15.5.3. By Application
    • 15.5.4. By Price Range
    • 15.5.5. By End User
    • 15.5.6. By Sales Channel
  • 15.6. Market Trends
  • 15.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
  • 15.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis

16. Europe Hotel Gift Card Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033

  • 16.1. Introduction
  • 16.2. Pricing Analysis
  • 16.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 16.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
    • 16.4.1. By Country
      • 16.4.1.1. UK
      • 16.4.1.2. Germany
      • 16.4.1.3. Italy
      • 16.4.1.4. Spain
      • 16.4.1.5. France
      • 16.4.1.6. Benelux
      • 16.4.1.7. Nordics
      • 16.4.1.8. Russia
      • 16.4.1.9. Rest of Europe
    • 16.4.2. By Product Type
    • 16.4.3. By Application
    • 16.4.4. By Price Range
    • 16.4.5. By End User
    • 16.4.6. By Sales Channel
  • 16.5. Market Attractiveness Analysis
    • 16.5.1. By Country
    • 16.5.2. By Product Type
    • 16.5.3. By Application
    • 16.5.4. By Price Range
    • 16.5.5. By End User
    • 16.5.6. By Sales Channel
  • 16.6. Market Trends
  • 16.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
  • 16.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis

17. East Asia Hotel Gift Card Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033

  • 17.1. Introduction
  • 17.2. Pricing Analysis
  • 17.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 17.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
    • 17.4.1. By Country
      • 17.4.1.1. China
      • 17.4.1.2. Japan
      • 17.4.1.3. South Korea
    • 17.4.2. By Product Type
    • 17.4.3. By Application
    • 17.4.4. By Price Range
    • 17.4.5. By End User
    • 17.4.6. By Sales Channel
  • 17.5. Market Attractiveness Analysis
    • 17.5.1. By Country
    • 17.5.2. By Product Type
    • 17.5.3. By Application
    • 17.5.4. By Price Range
    • 17.5.5. By End User
    • 17.5.6. By Sales Channel
  • 17.6. Market Trends
  • 17.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
  • 17.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis

18. South Asia Hotel Gift Card Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033

  • 18.1. Introduction
  • 18.2. Pricing Analysis
  • 18.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 18.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
    • 18.4.1. By Country
      • 18.4.1.1. India
      • 18.4.1.2. Thailand
      • 18.4.1.3. Malaysia
      • 18.4.1.4. Indonesia
      • 18.4.1.5. 'Rest of South Asia
    • 18.4.2. By Product Type
    • 18.4.3. By Application
    • 18.4.4. By Price Range
    • 18.4.5. By End User
    • 18.4.6. By Sales Channel
  • 18.5. Market Attractiveness Analysis
    • 18.5.1. By Country
    • 18.5.2. By Product Type
    • 18.5.3. By Application
    • 18.5.4. By Price Range
    • 18.5.5. By End User
    • 18.5.6. By Sales Channel
  • 18.6. Market Trends
  • 18.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
  • 18.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis

19. Oceania Hotel Gift Card Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033

  • 19.1. Introduction
  • 19.2. Pricing Analysis
  • 19.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 19.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
    • 19.4.1. By Country
      • 19.4.1.1. Australia
      • 19.4.1.2. New Zealand
    • 19.4.2. By Product Type
    • 19.4.3. By Application
    • 19.4.4. By Price Range
    • 19.4.5. By End User
    • 19.4.6. By Sales Channel
  • 19.5. Market Attractiveness Analysis
    • 19.5.1. By Country
    • 19.5.2. By Product Type
    • 19.5.3. By Application
    • 19.5.4. By Price Range
    • 19.5.5. By End User
    • 19.5.6. By Sales Channel
  • 19.6. Market Trends
  • 19.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
  • 19.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis

20. MEA Hotel Gift Card Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033

  • 20.1. Introduction
  • 20.2. Pricing Analysis
  • 20.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 20.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
    • 20.4.1. By Country
      • 20.4.1.1. GCC Countries
      • 20.4.1.2. Turkey
      • 20.4.1.3. South Africa
      • 20.4.1.4. Israel
      • 20.4.1.5. Rest of MEA
    • 20.4.2. By Product Type
    • 20.4.3. By Application
    • 20.4.4. By Price Range
    • 20.4.5. By End User
    • 20.4.6. By Sales Channel
  • 20.5. Market Attractiveness Analysis
    • 20.5.1. By Country
    • 20.5.2. By Product Type
    • 20.5.3. By Application
    • 20.5.4. By Price Range
    • 20.5.5. By End User
    • 20.5.6. By Sales Channel
  • 20.6. Market Trends
  • 20.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
  • 20.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis

21. Market Structure Analysis

  • 21.1. Market Analysis by Tier of Companies (Hotel Gift Card)
  • 21.2. Market Concentration
  • 21.3. Market Share Analysis of Top Players
  • 21.4. Market Presence Analysis
    • 21.4.1. By Regional Footprint of Players
    • 21.4.2. Product Footprint by Players
    • 21.4.3. Channel Footprint by Players

22. Competition Analysis

  • 22.1. Competition Dashboard
  • 22.2. Pricing Analysis by Competition
  • 22.3. Competition Benchmarking
  • 22.4. Competition Deep Dive
    • 22.4.1. Amazon.com Inc.
      • 22.4.1.1. Overview
      • 22.4.1.2. Product Portfolio
      • 22.4.1.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.1.4. Sales Footprint
      • 22.4.1.5. Strategy Overview
    • 22.4.2. Blackhawk Network Holdings, Inc.
      • 22.4.2.1. Overview
      • 22.4.2.2. Product Portfolio
      • 22.4.2.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.2.4. Sales Footprint
      • 22.4.2.5. Strategy Overview
    • 22.4.3. MakeMyTrip Limited
      • 22.4.3.1. Overview
      • 22.4.3.2. Product Portfolio
      • 22.4.3.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.3.4. Sales Footprint
      • 22.4.3.5. Strategy Overview
    • 22.4.4. Avani Hotels & Resorts Limited
      • 22.4.4.1. Overview
      • 22.4.4.2. Product Portfolio
      • 22.4.4.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.4.4. Sales Footprint
      • 22.4.4.5. Strategy Overview
    • 22.4.5. Anantara Hotels, Resorts & Spas
      • 22.4.5.1. Overview
      • 22.4.5.2. Product Portfolio
      • 22.4.5.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.5.4. Sales Footprint
      • 22.4.5.5. Strategy Overview
    • 22.4.6. Travelgift.cards
      • 22.4.6.1. Overview
      • 22.4.6.2. Product Portfolio
      • 22.4.6.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.6.4. Sales Footprint
      • 22.4.6.5. Strategy Overview
    • 22.4.7. Toga Far East Hotels
      • 22.4.7.1. Overview
      • 22.4.7.2. Product Portfolio
      • 22.4.7.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.7.4. Sales Footprint
      • 22.4.7.5. Strategy Overview
    • 22.4.8. Accor
      • 22.4.8.1. Overview
      • 22.4.8.2. Product Portfolio
      • 22.4.8.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.8.4. Sales Footprint
      • 22.4.8.5. Strategy Overview
    • 22.4.9. Expedia Group
      • 22.4.9.1. Overview
      • 22.4.9.2. Product Portfolio
      • 22.4.9.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.9.4. Sales Footprint
      • 22.4.9.5. Strategy Overview
    • 22.4.10. Arp-Hansen Hotel Group
      • 22.4.10.1. Overview
      • 22.4.10.2. Product Portfolio
      • 22.4.10.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.10.4. Sales Footprint
      • 22.4.10.5. Strategy Overview
    • 22.4.11. Valencia Hotel Group
      • 22.4.11.1. Overview
      • 22.4.11.2. Product Portfolio
      • 22.4.11.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.11.4. Sales Footprint
      • 22.4.11.5. Strategy Overview
    • 22.4.12. Taj Hotels
      • 22.4.12.1. Overview
      • 22.4.12.2. Product Portfolio
      • 22.4.12.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.12.4. Sales Footprint
      • 22.4.12.5. Strategy Overview
    • 22.4.13. Qwikcilver Solutions Pvt. Ltd.
      • 22.4.13.1. Overview
      • 22.4.13.2. Product Portfolio
      • 22.4.13.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.13.4. Sales Footprint
      • 22.4.13.5. Strategy Overview
    • 22.4.14. Other Players
      • 22.4.14.1. Overview
      • 22.4.14.2. Product Portfolio
      • 22.4.14.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 22.4.14.4. Sales Footprint
      • 22.4.14.5. Strategy Overview

23. Assumptions and Acronyms Used

24. Research Methodology