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市場調査レポート
商品コード
1699484

ギフトカード市場:タイプ別、マーチャント別、地域別

Gift Card Market, By Type, By Merchant, By Geography


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
ギフトカード市場:タイプ別、マーチャント別、地域別
出版日: 2025年03月03日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界のギフトカード市場は、2025年には1兆1,631億7,000万米ドルと推定され、2032年までには3兆7,052億4,000万米ドルに達すると予測され、2025年から2032年にかけてCAGR18.0%で成長すると予測されています。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2024年 2025年の市場規模 1兆1,631億7,000万米ドル
実績データ 2020年~2024年 予測期間 2025年~2032年
予測期間:2025年~2032年 CAGR: 18.00% 2032年の金額予測 3兆7,052億4,000万米ドル
図.ギフトカード市場シェア(%)、地域別(2025年)
Gift Card Market-IMG1

世界のギフトカード市場は、従来のギフトアイテムよりもデジタルカードやプラスチックカードをベースとしたギフトへの選好が高まっていることから、ここ数年持続的な成長を遂げています。ギフトカードは、受け取った人が、カードにチャージされた金額に応じて、選択した小売店から好きな商品を選ぶことができます。贈る側と受け取る側の双方に利便性を提供し、小売業者の売上増にも貢献しています。インターネット普及率の上昇とeコマースの成長により、Eメールで送信できるデジタルギフトカードが人気を集めています。革新的な決済ソリューションの採用拡大や消費者の可処分所得の増加は、今後数年間のギフトカード需要を促進すると予想される主な要因の一部です。しかし、デジタルギフトカードにまつわるセキュリティ上の懸念は、ある程度市場を抑制する可能性があります。

市場力学:

世界のギフトカード市場は、革新的な決済ソリューションの採用拡大、従来のギフトに対する受取人の選好の高まり、消費者の可処分所得の上昇によって牽引されています。ギフトカードは、贈る側と受け取る側の双方に柔軟性、利便性、即時性を提供し、需要を大幅に押し上げています。ギフトカードは、受け取った人が店舗でお金を使うことができるため、小売業者の売上向上に貢献し、機会として機能しています。しかし、デジタルギフトカード、特に電子メールで送信されるギフトカードに関するセキュリティ上の懸念は、依然として課題となっています。個人情報の盗難やカードの不正使用は消費者の信頼に悪影響を及ぼし、市場の成長を抑制します。今後、不正検知技術の進歩により、こうした懸念が緩和されることが期待されます。また、携帯電話で簡単に換金や残高確認ができるアプリの開発も、市場開拓の好機となっています。

本調査の主な特徴

  • 当レポートでは、この市場を詳細に分析し、2024年を基準年とした予測期間(2025年~2032年)の市場規模および複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。
  • また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案マトリクスについて解説しています。
  • また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する主要考察も提供しています。
  • 本レポートでは、企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略といったパラメータに基づいて、同市場の主要企業プロファイルを掲載しています。
  • 本レポートからの洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。
  • この市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界の様々な利害関係者を対象としています。
  • 利害関係者は、この市場の分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定が容易になります。

目次

第1章 調査目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場の展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー
  • Coherent Opportunity Map(COM)

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • 促進要因
  • 祭りや特別な機会に贈り物をする動向が増加
  • 誕生日のお祝いと特別な日
    • 抑制要因
  • 限られた有効期限
    • 機会
  • eコマース業界の成長
  • 多目的カード
  • 影響分析
  • 主なハイライト
  • 規制シナリオ
  • 製品の発売/承認
  • PEST分析
  • PORTERの分析
  • 合併と買収のシナリオ

第4章 世界のギフトカード市場 - コロナウイルス(COVID-19)パンデミックの影響

  • COVID-19疫学
  • 供給側と需要側の分析
  • 経済への影響

第5章 世界のギフトカード市場、タイプ別、2020年~2032年

  • ユニバーサルに受け入れられるオープンループ
  • レストランクローズドループ
  • 小売業クローズドループ
  • その他クローズループ
  • Eギフト
  • その他

第6章 世界のギフトカード市場、マーチャント別、2020年~2032年

  • レストラン
  • デパート
  • 食料品店/食品スーパーマーケット
  • ディスカウントストア
  • コーヒーショップ
  • エンターテインメント
  • その他

第7章 世界のギフトカード市場、地域別、2020年~2032年

  • 北米
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Apple Inc.
    • Amazon.com Inc.
    • Best Buy Co., Inc.
    • Starbucks Corporation
    • Target Corporation
    • Wal-Mart Stores, Inc.

第9章 セクション

  • 参考文献
  • 調査手法
  • 出版社について
目次
Product Code: CMI3444

Global Gift Card Market is estimated to be valued at USD 1,163.17 Bn in 2025 and is expected to reach USD 3,705.24 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 18.0% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 1,163.17 Bn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 18.00% 2032 Value Projection: USD 3,705.24 Bn
Figure. Gift Card Market Share (%), By Region 2025
Gift Card Market - IMG1

The global gift card market has been witnessing sustainable growth over the past few years due to the increasing preference for digital and plastic card-based gifts over conventional gift items. Gift cards allow the recipient to choose an item of their choice from a selected retailer based on the value loaded in the card. They provide convenience to both givers and receivers and help increase sales for retailers. With rising internet penetration and growth of e-commerce, digital gift cards that can be sent via email are gaining popularity. Growing adoption of innovative payment solutions and rising disposable income of consumers are some of the key factors expected to drive the demand for gift cards in the coming years. However, security concerns around digital gift cards may restrain the market to a certain extent.

Market Dynamics:

The global gift card market is driven by growing adoption of innovative payment solutions, increasing preference of recipients over traditional gifts and rising disposable incomes of consumers. Gift cards provide flexibility, convenience and instant gratification to both givers and receivers which has boosted their demand substantially. They help retailers raise sales by allowing recipients to spend money at their stores thus acting as an opportunity. However, security concerns around digital gift cards, especially those sent via email, continue to pose a challenge. Identify theft and fraudulent use of cards affect consumer confidence negatively, restraining market growth. Advancements in fraud detection technologies are expected to ease some of the concerns going forward. Development of apps for easy redemption and check of balances on mobile phones also presents an opportunity for players in the market.

Key features of the study:

  • This report provides in-depth analysis of this market, and provides market size (US$ Bn) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2025-2032), considering 2024 as the base year.
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market.
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players.
  • It profiles key players in this market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies.
  • Key companies covered as a part of this study include Apple Inc., Amazon.com Inc., Best Buy Co., Inc., Starbucks Corporation, Target Corporation, and Wal-Mart Stores, Inc.
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics.
  • This market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts.
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing this market.

Detailed Segmentation:

  • Global Gift Card Market, By Type
    • Universal accepted open loop
    • Restaurant closed loop
    • Retail closed loop
    • Miscellaneous closed loop
    • E-Gifting
  • Global Gift Card Market, By Merchant
    • Restaurant
    • Department store
    • Grocery stores/food supermarket
    • Discount store
    • Coffee shop
    • Entertainment
    • Others
  • Global Gift Card Market, By Region
    • North America
    • Europe
    • Asia Pacific
    • Latin America
    • Middle East & Africa
  • Company Profiles
    • Apple Inc.
    • Amazon.com Inc.
    • Best Buy Co., Inc.
    • Starbucks Corporation
    • Target Corporation
    • Wal-Mart Stores, Inc.

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snippet, By Type
    • Market Snippet, By Merchant
    • Market Snippet, By Region
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Drivers
  • Growing Trends of Gift Giving during Festivals and Special Occasions
  • Birthday Celebrations & Special Occasions
    • Restraints
  • Limited Expiry Dates
    • Opportunities
  • Growth of E-Commerce Industry
  • Multi-Purpose Cards
  • Impact Analysis
  • Key Highlights
  • Regulatory Scenario
  • Product Launches/Approvals
  • PEST Analysis
  • PORTER's Analysis
  • Merger and Acquisition Scenario

4. Global Gift Card Market - Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic

  • COVID-19 Epidemiology
  • Supply Side and Demand Side Analysis
  • Economic Impact

5. Global Gift Card Market, By Type, 2020 - 2032 (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2020 - 2032
    • Segment Trends
  • Universal accepted open loop
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
  • Restaurant closed loop
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032 (US$ Bn)
  • Retail closed loop
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032 (US$ Bn)
  • Miscellaneous closed loop
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032 (US$ Bn)
  • E-Gifting
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032 (US$ Bn)
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032 (US$ Bn)

6. Global Gift Card Market, By Merchant, 2020 - 2032 (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2020 - 2032
    • Segment Trends
  • Restaurant
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032 (US$ Bn)
  • Department store
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032 (US$ Bn)
  • Grocery stores/food supermarket
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032 (US$ Bn)
  • Discount store
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032 (US$ Bn)
  • Coffee shop
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032 (US$ Bn)
  • Entertainment
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032 (US$ Bn)
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032 (US$ Bn)

7. Global Gift Card Market, By Region, 2020- 2032 (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Region, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, By Region, 2020 - 2032
    • Country Trends
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Type, 2020- 2032 (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Merchant, 2020- 2032 (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Country, 2020- 2032 (US$ Bn)
      • U.S.
      • Canada
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Type, 2020- 2032 (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Merchant, 2020- 2032 (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Country, 2020- 2032 (US$ Bn)
      • Germany
      • U.K.
      • Spain
      • France
      • Italy
      • Russia
      • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Type, 2020- 2032 (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Merchant, 2020- 2032 (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Country, 2020- 2032 (US$ Bn)
      • China
      • India
      • Japan
      • Australia
      • South Korea
      • ASEAN
      • Rest of Asia Pacific
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Type, 2020- 2032 (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Merchant, 2020- 2032 (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Country, 2020- 2032 (US$ Bn)
      • Brazil
      • Argentina
      • Mexico
  • Middle East & Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Type, 2020- 2032 (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Merchant, 2020- 2032 (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Country/Region, 2020- 2032 (US$ Bn)
      • GCC Countries
      • Israel
      • Rest of Middle East

8. Competitive Landscape

  • Company Profiles
    • Apple Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Recent Developments/Updates
      • Strategies
    • Amazon.com Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Recent Developments/Updates
      • Strategies
    • Best Buy Co., Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Recent Developments/Updates
      • Strategies
    • Starbucks Corporation
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Recent Developments/Updates
      • Strategies
    • Target Corporation
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Recent Developments/Updates
      • Strategies
    • Wal-Mart Stores, Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Recent Developments/Updates
      • Strategies

9. Section

  • References
  • Research Methodology
  • About us