デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1503960

ゲーミングノートPC市場:世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024年~2031年

Gaming Laptop Market: Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2031


出版日
ページ情報
英文 174 Pages
納期
2~5営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=159.08円
ゲーミングノートPC市場:世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024年~2031年
出版日: 2024年06月24日
発行: Persistence Market Research
ページ情報: 英文 174 Pages
納期: 2~5営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

Persistence Market Research社は、世界のゲーミングノートPC市場に関する包括的なレポートを発表しました。本レポートでは、市場促進要因、動向、機会、課題など、重要な市場ダイナミクスを詳細に評価し、市場展望に関する詳細な洞察を提供しています。

主な洞察

  • ゲーミングノートPC市場規模(2024年):134億米ドル
  • 予測市場規模(2031年):184億米ドル
  • 世界市場成長率(2024年~2031年のCAGR):4.6%

ゲーミングノートPC市場 - 調査範囲

ゲーミングノートPCは、ゲーマーのニーズに応えるために設計された特殊なコンピューティングデバイスであり、要求の厳しいゲームアプリケーション向けに高性能な機能を提供します。これらのノートパソコンは通常、強力なプロセッサ、専用グラフィックスカード、高リフレッシュレートのディスプレイ、集中的なゲームセッションに対応する高度な冷却システムを備えています。ゲーミングノートPC市場は、カジュアルゲーマーからプロのeスポーツアスリートまで多様な消費者層を対象としており、製品設計や市場戦略に影響を与えています。

市場成長の促進要因:

世界のゲーミングノートPC市場は、eスポーツの人気の高まり、ゲーミング周辺機器やハードウェアに対する消費者の支出の増加、ゲーミング性能を高めるグラフィックスやプロセッサ技術の進歩など、いくつかの重要な要因によって牽引されています。さらに、オンラインゲームプラットフォームの普及率の上昇や、世界のゲームコミュニティの拡大も市場拡大に寄与しています。レイトレーシンググラフィックスやAIによって強化されたゲーム体験などの技術革新は、愛好家の間で高性能ゲーミングノートPCの需要をさらに刺激しています。

市場の抑制要因:

堅調な成長が見込まれるもの、ゲーミングノートPC市場は、特に価格に敏感な地域における価格圧力や、頻繁なアップグレードを必要とする技術的陳腐化の急速なペースに関連する課題に直面しています。さらに、部品コストの変動、サプライチェーンの混乱、主要市場企業間の激しい競争が、収益性と市場シェア維持の課題となっています。さらに、ゲーミングノートPCの製造と使用における環境の持続可能性とエネルギー効率に関する懸念は、業界の利害関係者に規制と運用上の課題を突きつけています。

市場機会:

ゲーミングノートPC市場は、ゲーム技術の進歩、クラウドゲーミングサービスの採用拡大、携帯ゲームソリューションを求めるモバイルゲーマーの裾野拡大により、大きな成長機会をもたらしています。ゲーミングノートPCに拡張現実(AR)および仮想現実(VR)機能が統合され、サブスクリプションベースのゲーミングモデルが登場したことで、市場参入企業に新たな収益源が生まれます。戦略的パートナーシップ、製品の多様化、ユーザーエクスペリエンス向上への投資は、進化する消費者の嗜好を活用し、ダイナミックなゲーミングノートPC市場情勢において競争優位性を維持するために不可欠です。

本レポートで扱う主な質問

  • ゲーミングノートPC市場の世界の成長を促進する要因は何か?
  • 異なる市場セグメントにおいて、どのゲーミングノートPCの仕様と機能が消費者の採用を促進しているのか?
  • 技術の進歩はゲーミングノートPC市場の競合情勢をどのように変えているのか?
  • ゲーミングノートパソコン市場に貢献している主要企業は誰か、また市場のリーダーシップを維持するためにどのような戦略を採用しているか?
  • 世界のゲーミングノートPC市場の新たな動向と将来性は?

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場概要

  • 市場の範囲と定義
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
    • 課題
    • 主な動向
  • コンポーネント別のライフサイクル分析
  • ゲーミングノートPC市場:バリューチェーン
    • 原材料サプライヤー一覧
    • メーカー一覧
    • 販売代理店一覧
    • 車両タイプ一覧
    • 収益性分析
  • ポーターファイブフォースの分析
  • 地政学的緊張:市場への影響
  • マクロ経済要因
    • 世界のセクター別の展望
    • 世界のGDP成長見通し
    • 世界の親市場概要
  • 予測要因 - 関連性と影響
  • 規制とテクノロジーの情勢

第3章 世界のゲーミングノートPC市場の展望:実績(2019~2023年)と予測(2024~2031年)

  • 主なハイライト
    • 市場数量予測
    • 市場規模と前年比成長率
    • 絶対額の機会
  • 市場規模の分析と予測
    • 過去の市場規模分析(2019年~2023年)
    • 現在の市場規模予測(2024年~2031年)
  • 世界のゲーミングノートPC市場の展望:コンポーネント
    • イントロダクション/主な調査結果
    • 過去の市場規模と数量分析:コンポーネント別(2019年~2023年)
    • 現在の市場規模と数量予測:コンポーネント別(2024年~2031年)
      • プロセッサ
      • 周辺機器
      • RAMサイズ
      • グラフィックカード
      • ストレージ
      • ディスプレイサイズ
  • 市場の魅力分析:コンポーネント別
  • 世界のゲーミングノートPC市場の展望:エンドユーザー別
    • イントロダクション/主な調査結果
    • 過去の市場規模と数量分析:エンドユーザー別(2019年~2023年)
    • 現在の市場規模と数量予測:エンドユーザー別(2024年~2031年)
      • プロゲーマー
      • ハードコアゲーマー
      • カジュアルゲーマー
      • その他
  • 市場の魅力分析:エンドユーザー別

第4章 世界のゲーミングノートPC市場の展望:地域別

  • 主なハイライト
  • 過去の市場規模と数量分析:地域別(2019年~2023年)
  • 現在の市場規模と数量予測:地域別(2024年~2031年)
    • 北米
    • 欧州
    • 東アジア
    • 南アジアとオセアニア
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
  • 市場の魅力分析:地域別

第5章 北米のゲーミングノートPC市場の展望:実績(2019~2023年)と予測(2024~2031年)

第6章 欧州のゲーミングノートPC市場の展望:実績(2019~2023年)と予測(2024~2031年)

第7章 東アジアのゲーミングノートPC市場の展望:実績(2019~2023年)と予測(2024~2031年)

第8章 南アジア・オセアニアのゲーミングノートPC市場の展望:実績(2019~2023年)と予測(2024~2031年)

第9章 ラテンアメリカのゲーミングノートPC市場の展望:実績(2019~2023年)と予測(2024~2031年)

第10章 中東・アフリカのゲーミングノートPC市場の展望:実績(2019~2023年)と予測(2024~2031年)

第11章 競合情勢

  • 市場シェア分析(2024年)
  • 市場構造
    • 市場別の競合激化マップ
    • 競合アナログIC
    • 見かけの製品容量
  • 企業プロファイル(詳細- 概要、財務、戦略、最近の動向)
    • Razer Inc.
    • Acer Inc.
    • Lenovo Group Limited
    • The Hewlett-Packard Company
    • Dell Technologies Inc.
    • Gigabyte Technology Co., Ltd
    • Samsung Electronics Co., Ltd
    • ORIGIN PC Corp.
    • AORUS Pte. Ltd.
    • Clevo Corporation
    • EVGA Corporation
    • Others

第12章 付録

  • 調査手法
  • 調査の前提
  • 頭字語と略語
目次
Product Code: PMRREP33585

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the global gaming laptop market. The report provides a detailed assessment of critical market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, offering in-depth insights into the market landscape.

Key Insights:

  • Gaming Laptop Market Size (2024E): USD 13.4 Billion
  • Projected Market Value (2031F): USD 18.4 Billion
  • Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2031):4.6%

Gaming Laptop Market - Report Scope:

Gaming laptops are specialized computing devices designed to cater to the needs of gamers, offering high-performance capabilities for demanding gaming applications. These laptops typically feature robust processors, dedicated graphics cards, high refresh rate displays, and advanced cooling systems to handle intensive gaming sessions. The gaming laptop market serves a diverse consumer base ranging from casual gamers to professional eSports athletes, influencing product designs and market strategies.

Market Growth Drivers:

The global gaming laptop market is driven by several key factors, including the increasing popularity of eSports, growing consumer spending on gaming peripherals and hardware, and advancements in graphics and processor technologies enhancing gaming performance. Additionally, the rising penetration of online gaming platforms and the expanding global gaming community contribute to market expansion. Technological innovations such as ray-tracing graphics and AI-enhanced gaming experiences further stimulate demand for high-performance gaming laptops among enthusiasts.

Market Restraints:

Despite robust growth prospects, the gaming laptop market faces challenges related to pricing pressures, particularly in price-sensitive regions, and the rapid pace of technological obsolescence requiring frequent upgrades. Moreover, fluctuations in component costs, supply chain disruptions, and intense competition among key market players pose challenges for profitability and market share retention. Additionally, concerns regarding environmental sustainability and energy efficiency in gaming laptop manufacturing and usage present regulatory and operational challenges for industry stakeholders.

Market Opportunities:

The gaming laptop market presents significant growth opportunities driven by advancements in gaming technologies, increasing adoption of cloud gaming services, and the expanding base of mobile gamers seeking portable gaming solutions. The integration of augmented reality (AR) and virtual reality (VR) capabilities in gaming laptops and the emergence of subscription-based gaming models create new revenue streams for market participants. Strategic partnerships, product diversification, and investments in user experience enhancements are critical to capitalizing on evolving consumer preferences and sustaining competitive advantage in the dynamic gaming laptop market landscape.

Key Questions Answered in the Report:

  • What factors are driving the growth of the gaming laptop market globally?
  • Which gaming laptop specifications and features are driving consumer adoption across different market segments?
  • How are technological advancements reshaping the competitive landscape of the gaming laptop market?
  • Who are the key players contributing to the gaming laptop market, and what strategies are they employing to maintain market leadership?
  • What are the emerging trends and future prospects in the global gaming laptop market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the global gaming laptop market, including major manufacturers such as ASUS, MSI, Dell, Lenovo, and HP, focus on innovation, product differentiation, and strategic partnerships to gain a competitive edge. These companies invest in research and development to introduce cutting-edge gaming laptops with enhanced performance, graphics capabilities, and ergonomic designs. Collaborations with game developers, eSports organizations, and digital content creators strengthen brand presence and drive market penetration. Furthermore, initiatives focused on sustainability, including eco-friendly product designs and responsible manufacturing practices, support long-term market growth and address consumer preferences for environmentally conscious gaming solutions.

Key Companies Profiled:

  • Razer Inc.
  • Acer Inc.
  • Lenovo Group Limited
  • The Hewlett-Packard Company
  • Dell Technologies Inc.
  • Gigabyte Technology Co., Ltd
  • Samsung Electronics Co., Ltd
  • ORIGIN PC Corp.
  • AORUS Pte. Ltd.
  • Clevo Corporation
  • EVGA Corporation

Gaming Laptop Market Research Segmentation

By Component:

  • Processors
  • Peripherals
  • RAM Size
  • Graphic Cards
  • Storage
  • Display Size

By End User:

  • Professional Gamers
  • Hardcore Gamers
  • Casual Gamers

By Region:

  • North America
  • Europe
  • East Asia
  • South Asia & Oceania
  • Latin America
  • Middle East & Africa

Table of Contents

1. Executive Summary

  • 1.1. Global Gaming Laptop Market Snapshot, 2024-2031
  • 1.2. Market Opportunity Assessment, 2024-2031, US$ Mn
  • 1.3. Key Market Trends
  • 1.4. Future Market Projections
  • 1.5. Premium Market Insights
  • 1.6. Industry Developments and Key Market Events
  • 1.7. PMR Analysis and Recommendations

2. Market Overview

  • 2.1. Market Scope and Definition
  • 2.2. Market Dynamics
    • 2.2.1. Drivers
    • 2.2.2. Restraints
    • 2.2.3. Opportunity
    • 2.2.4. Challenges
    • 2.2.5. Key Trends
  • 2.3. Component Lifecycle Analysis
  • 2.4. Gaming Laptop Market: Value Chain
    • 2.4.1. List of Raw Material Supplier
    • 2.4.2. List of Manufacturers
    • 2.4.3. List of Distributors
    • 2.4.4. List of Vehicle Types
    • 2.4.5. Profitability Analysis
  • 2.5. Porter Five Force's Analysis
  • 2.6. Geopolitical Tensions: Market Impact
  • 2.7. Macro-Economic Factors
    • 2.7.1. Global Sectorial Outlook
    • 2.7.2. Global GDP Growth Outlook
    • 2.7.3. Global Parent Market Overview
  • 2.8. Forecast Factors - Relevance and Impact
  • 2.9. Regulatory and Technology Landscape

3. Global Gaming Laptop Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)

  • 3.1. Key Highlights
    • 3.1.1. Market Volume (Units) Projections
    • 3.1.2. Market Size and Y-o-Y Growth
    • 3.1.3. Absolute $ Opportunity
  • 3.2. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast
    • 3.2.1. Historical Market Size Analysis, 2019-2023
    • 3.2.2. Current Market Size Forecast, 2024-2031
  • 3.3. Global Gaming Laptop Market Outlook: Component
    • 3.3.1. Introduction / Key Findings
    • 3.3.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Component, 2019-2023
    • 3.3.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Component, 2024-2031
      • 3.3.3.1. Processors
      • 3.3.3.2. Peripherals
      • 3.3.3.3. RAM Size
      • 3.3.3.4. Graphic Cards
      • 3.3.3.5. Storage
      • 3.3.3.6. Display Size
  • 3.4. Market Attractiveness Analysis: Component
  • 3.5. Global Gaming Laptop Market Outlook: End User
    • 3.5.1. Introduction / Key Findings
    • 3.5.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By End User, 2019-2023
    • 3.5.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By End User, 2024-2031
      • 3.5.3.1. Professional Gamers
      • 3.5.3.2. Hardcore Gamers
      • 3.5.3.3. Casual Gamers
      • 3.5.3.4. Others
  • 3.6. Market Attractiveness Analysis: End User

4. Global Gaming Laptop Market Outlook: Region

  • 4.1. Key Highlights
  • 4.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Region, 2019-2023
  • 4.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Region, 2024-2031
    • 4.3.1. North America
    • 4.3.2. Europe
    • 4.3.3. East Asia
    • 4.3.4. South Asia and Oceania
    • 4.3.5. Latin America
    • 4.3.6. Middle East & Africa (MEA)
  • 4.4. Market Attractiveness Analysis: Region

5. North America Gaming Laptop Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)

  • 5.1. Key Highlights
  • 5.2. Pricing Analysis
  • 5.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019-2023
    • 5.3.1. By Country
    • 5.3.2. By Component
    • 5.3.3. By End User
  • 5.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2024-2031
    • 5.4.1. U.S.
    • 5.4.2. Canada
  • 5.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Component, 2024-2031
    • 5.5.1. Processors
    • 5.5.2. Peripherals
    • 5.5.3. RAM Size
    • 5.5.4. Graphic Cards
    • 5.5.5. Storage
    • 5.5.6. Display Size
  • 5.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By End User, 2024-2031
    • 5.6.1. Professional Gamers
    • 5.6.2. Hardcore Gamers
    • 5.6.3. Casual Gamers
    • 5.6.4. Others
  • 5.7. Market Attractiveness Analysis

6. Europe Gaming Laptop Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)

  • 6.1. Key Highlights
  • 6.2. Pricing Analysis
  • 6.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019-2023
    • 6.3.1. By Country
    • 6.3.2. By Component
    • 6.3.3. By End User
  • 6.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2024-2031
    • 6.4.1. Germany
    • 6.4.2. France
    • 6.4.3. U.K.
    • 6.4.4. Italy
    • 6.4.5. Spain
    • 6.4.6. Russia
    • 6.4.7. Turkey
    • 6.4.8. Rest of Europe
  • 6.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Component, 2024-2031
    • 6.5.1. Processors
    • 6.5.2. Peripherals
    • 6.5.3. RAM Size
    • 6.5.4. Graphic Cards
    • 6.5.5. Storage
    • 6.5.6. Display Size
  • 6.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By End User, 2024-2031
    • 6.6.1. Professional Gamers
    • 6.6.2. Hardcore Gamers
    • 6.6.3. Casual Gamers
    • 6.6.4. Others
  • 6.7. Market Attractiveness Analysis

7. East Asia Gaming Laptop Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)

  • 7.1. Key Highlights
  • 7.2. Pricing Analysis
  • 7.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019-2023
    • 7.3.1. By Country
    • 7.3.2. By Component
    • 7.3.3. By End User
  • 7.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2024-2031
    • 7.4.1. China
    • 7.4.2. Japan
    • 7.4.3. South Korea
  • 7.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Component, 2024-2031
    • 7.5.1. Processors
    • 7.5.2. Peripherals
    • 7.5.3. RAM Size
    • 7.5.4. Graphic Cards
    • 7.5.5. Storage
    • 7.5.6. Display Size
  • 7.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By End User, 2024-2031
    • 7.6.1. Professional Gamers
    • 7.6.2. Hardcore Gamers
    • 7.6.3. Casual Gamers
    • 7.6.4. Others
  • 7.7. Market Attractiveness Analysis

8. South Asia & Oceania Gaming Laptop Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)

  • 8.1. Key Highlights
  • 8.2. Pricing Analysis
  • 8.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019-2023
    • 8.3.1. By Country
    • 8.3.2. By Component
    • 8.3.3. By End User
  • 8.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2024-2031
    • 8.4.1. India
    • 8.4.2. Southeast Asia
    • 8.4.3. ANZ
    • 8.4.4. Rest of South Asia & Oceania
  • 8.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Component, 2024-2031
    • 8.5.1. Processors
    • 8.5.2. Peripherals
    • 8.5.3. RAM Size
    • 8.5.4. Graphic Cards
    • 8.5.5. Storage
    • 8.5.6. Display Size
  • 8.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By End User, 2024-2031
    • 8.6.1. Professional Gamers
    • 8.6.2. Hardcore Gamers
    • 8.6.3. Casual Gamers
    • 8.6.4. Others
  • 8.7. Market Attractiveness Analysis

9. Latin America Gaming Laptop Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)

  • 9.1. Key Highlights
  • 9.2. Pricing Analysis
  • 9.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019-2023
    • 9.3.1. By Country
    • 9.3.2. By Component
    • 9.3.3. By End User
  • 9.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2024-2031
    • 9.4.1. Brazil
    • 9.4.2. Mexico
    • 9.4.3. Rest of Latin America
  • 9.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Component, 2024-2031
    • 9.5.1. Processors
    • 9.5.2. Peripherals
    • 9.5.3. RAM Size
    • 9.5.4. Graphic Cards
    • 9.5.5. Storage
    • 9.5.6. Display Size
  • 9.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By End User, 2024-2031
    • 9.6.1. Professional Gamers
    • 9.6.2. Hardcore Gamers
    • 9.6.3. Casual Gamers
    • 9.6.4. Others
  • 9.7. Market Attractiveness Analysis

10. Middle East & Africa Gaming Laptop Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)

  • 10.1. Key Highlights
  • 10.2. Pricing Analysis
  • 10.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019-2023
    • 10.3.1. By Country
    • 10.3.2. By Component
    • 10.3.3. By End User
  • 10.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2024-2031
    • 10.4.1. GCC
    • 10.4.2. Egypt
    • 10.4.3. South Africa
    • 10.4.4. Northern Africa
    • 10.4.5. Rest of Middle East & Africa
  • 10.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Component, 2024-2031
    • 10.5.1. Processors
    • 10.5.2. Peripherals
    • 10.5.3. RAM Size
    • 10.5.4. Graphic Cards
    • 10.5.5. Storage
    • 10.5.6. Display Size
  • 10.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By End User, 2024-2031
    • 10.6.1. Professional Gamers
    • 10.6.2. Hardcore Gamers
    • 10.6.3. Casual Gamers
    • 10.6.4. Others
  • 10.7. Market Attractiveness Analysis

11. Competition Landscape

  • 11.1. Market Share Analysis, 2024
  • 11.2. Market Structure
    • 11.2.1. Competition Intensity Mapping By Market
    • 11.2.2. Competition Analog IC
    • 11.2.3. Apparent Product Capacity
  • 11.3. Company Profiles (Details - Overview, Financials, Strategy, Recent Developments)
    • 11.3.1. Razer Inc.
      • 11.3.1.1. Overview
      • 11.3.1.2. Segments and Product
      • 11.3.1.3. Key Financials
      • 11.3.1.4. Market Developments
      • 11.3.1.5. Market Strategy
    • 11.3.2. Acer Inc.
      • 11.3.2.1. Overview
      • 11.3.2.2. Segments and Product
      • 11.3.2.3. Key Financials
      • 11.3.2.4. Market Developments
      • 11.3.2.5. Market Strategy
    • 11.3.3. Lenovo Group Limited
      • 11.3.3.1. Overview
      • 11.3.3.2. Segments and Product
      • 11.3.3.3. Key Financials
      • 11.3.3.4. Market Developments
      • 11.3.3.5. Market Strategy
    • 11.3.4. The Hewlett-Packard Company
      • 11.3.4.1. Overview
      • 11.3.4.2. Segments and Product
      • 11.3.4.3. Key Financials
      • 11.3.4.4. Market Developments
      • 11.3.4.5. Market Strategy
    • 11.3.5. Dell Technologies Inc.
      • 11.3.5.1. Overview
      • 11.3.5.2. Segments and Product
      • 11.3.5.3. Key Financials
      • 11.3.5.4. Market Developments
      • 11.3.5.5. Market Strategy
    • 11.3.6. Gigabyte Technology Co., Ltd
      • 11.3.6.1. Overview
      • 11.3.6.2. Segments and Product
      • 11.3.6.3. Key Financials
      • 11.3.6.4. Market Developments
      • 11.3.6.5. Market Strategy
    • 11.3.7. Samsung Electronics Co., Ltd
      • 11.3.7.1. Overview
      • 11.3.7.2. Segments and Product
      • 11.3.7.3. Key Financials
      • 11.3.7.4. Market Developments
      • 11.3.7.5. Market Strategy
    • 11.3.8. ORIGIN PC Corp.
      • 11.3.8.1. Overview
      • 11.3.8.2. Segments and Product
      • 11.3.8.3. Key Financials
      • 11.3.8.4. Market Developments
      • 11.3.8.5. Market Strategy
    • 11.3.9. AORUS Pte. Ltd.
      • 11.3.9.1. Overview
      • 11.3.9.2. Segments and Product
      • 11.3.9.3. Key Financials
      • 11.3.9.4. Market Developments
      • 11.3.9.5. Market Strategy
    • 11.3.10. Clevo Corporation
      • 11.3.10.1. Overview
      • 11.3.10.2. Segments and Product
      • 11.3.10.3. Key Financials
      • 11.3.10.4. Market Developments
      • 11.3.10.5. Market Strategy
    • 11.3.11. EVGA Corporation
      • 11.3.11.1. Overview
      • 11.3.11.2. Segments and Product
      • 11.3.11.3. Key Financials
      • 11.3.11.4. Market Developments
      • 11.3.11.5. Market Strategy
    • 11.3.12. Others
      • 11.3.12.1. Overview
      • 11.3.12.2. Segments and Product
      • 11.3.12.3. Key Financials
      • 11.3.12.4. Market Developments
      • 11.3.12.5. Market Strategy

12. Appendix

  • 12.1. Research Methodology
  • 12.2. Research Assumptions
  • 12.3. Acronyms and Abbreviations