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市場調査レポート
商品コード
1518779

マーケティング向けAIの世界市場:2024-2031年

Global AI in Marketing Market 2024-2031


出版日
ページ情報
英文 145 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
マーケティング向けAIの世界市場:2024-2031年
出版日: 2024年06月24日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

マーケティング向けAI市場は、予測期間中(2024年~2031年)にCAGR 15.5%の大幅な成長が見込まれます。市場成長の背景には、AIベースのマーケティング・セールスソリューションに対する需要の高まり、広告用ソーシャルメディアの利用拡大、顧客中心のマーケティング手法の利用拡大があります。Artificial Intelligence Index Report 2023によると、2022年の世界のAI民間投資は919億米ドルでした。過去10年間、AIへの投資は大幅に増加しました。2022年、AIへの民間投資額は2013年の18倍に達しました。AIの民間投資総額は米国が世界をリードしました。2022年、米国に投資された474億米ドルは、次に多い中国(134億米ドル)の約3.5倍です。

市場力学

高まるパーソナライゼーションと顧客期待の高まり

AIを活用したパーソナライゼーションとは、リードや顧客一人ひとりに対して、完全にカスタマイズされたエンドツーエンドのジャーニーを構築することであり、単にコンテンツフィールドを変更したり、オーディエンスグループをセグメンテーションしてターゲティングしたりすることではありません。自動化されたフローにおける行動トリガーの適用、コンテンツ作成、予測分析、物理的な拠点を持つ企業向けのインターネット接続の強化などです。まだ道半ばではありますが、このレベルでの実際の1対1のパーソナライゼーションは、ますます考えられるようになってきています。混雑した競争市場で広告のエンゲージメントを高めるために、マーケティングは高度なAI技術を活用し始めています。

市場セグメンテーション

  • 市場は、コンポーネントに基づいて、ソフトウェアとサービスに区分されます。
  • 展開に基づき、市場はオンプレミスとクラウドに区分されます。
  • アプリケーションに基づき、市場はソーシャルメディア広告、検索エンジンマーケティング、バーチャルアシスタント、セールス・マーケティングオートメーション、アナリティクスプラットフォーム、その他(コンテンツキュレーション)に区分されます。
  • エンドユーザー別では、BFSI、小売、消費財、メディア・エンターテインメント、IT・通信、その他(教育、ヘルスケア、製造、自動車)に区分されます。

ソフトウェアが最大セグメントを占めると予測

市場セグメンテーションでは、ソフトウェアセグメントが最大のシェアを占めると予想されています。成長を支える主な要因としては、スマートフォンアシスタントやソーシャルネットワーク上の音声・画像認識アプリなど、さまざまな用途でAIソフトウェアの利用が拡大していることが挙げられます。AIマーケティングソフトウェアは、自動判断を生成するために使用されます。さらに、収集され、調査され、市場動向に照らして解釈されたデータは、意思決定の基礎となります。このようなソフトウェアAIツールは、Eメールマーケティングキャンペーンやイニシアチブの効果とエンゲージメントを最大化するために提供されます。

IT・通信セグメントが大きな市場シェアを占める

市場セグメンテーションでは、IT・通信セグメントがかなりのシェアを占めると予想されます。同分野の成長を支える要因としては、IT・通信分野におけるデータ主導型およびカスタマイズ型のマーケティングソリューションに対する需要の高まりが挙げられます。同分野は、AIを活用したマーケティングソリューションを他の企業に提供しており、マーケティングイニシアティブを強化するためにAI技術を活用しています。また、市場プレーヤーは、より良い顧客サービス、ネットワークの最適化、通信ネットワークの予測保守のためのマーケティングソリューションを拡大しています。例えば、2024年2月、楽天とOpenAIはテレコム向けの革新的なAIツールを提供するために協業しました。楽天のAIは、ほぼリアルタイムでネットワークの問題を検出・解決するオペレーターの能力を強化し、顧客に対するサービスの信頼性とパフォーマンスを向上させながら、より迅速で適応性のあるネットワーク運用を可能にします。

地域別展望

世界のマーケティング向けAI市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに細分化されています。

アジア太平洋地域でのマーケティング向けAI需要の高まり

  • 同地域の成長は、eコマースやオンライン小売セクターの拡大、AIへの投資の増加、主要企業におけるAIを活用したマーケティングソリューションに対する認識と受容の高まりといった極めて重要な要因によるものです。カスタマイズされたデータ主導のマーケティングソリューションに対する需要が、アジア太平洋地域におけるAIビジネスの急速な拡大を促進しています。マーケティング向けAIの主要な産業分野は、小売・eコマース業界です。
  • 世界経済フォーラムによると、2023年12月、アジア太平洋地域では、生成AIが大きな経済機会をもたらします。オーストラリアでは、生成AIが、採用や労働者の他の業務への移行状況にもよるが、2030年までに年間最大1,150億豪ドル(約760億米ドル)の経済貢献を果たすと推定されています。日本では、生成AIが148兆7,000億円(約1兆1,000億米ドル)の生産能力を引き出すと推定されています。

北米が主要市場シェアを占める

市場成長の背景には、小売、BFSI、ヘルスケア、自動車など、複数の業界でマーケティングへのAI導入が進んでいることがあります。この地域のマーケティング技術企業は、マーケティング向けAIがもたらすエキサイティングな機会を認識しています。さらに、この地域では大企業と中小企業の両方でAIが多用されています。市場のプレーヤーは、デジタルマーケティングのROI、顧客体験、通話コンバージョン率の向上を提供しています。

マーケティング向けAI市場の主要企業には、Amazon Web Services, Inc.、Google LLC、IBM Corp.、Microsoft Corp.、NVIDIA Corp.などがあります。市場競争力を維持するために、市場プレーヤーは提携、合併、買収などの戦略を適用することで、事業拡大や製品開発にますます注力しています。

目次

第1章 レポート概要

  • 業界の現状分析と成長ポテンシャルの展望
  • 調査方法とツール
  • 市場内訳
    • セグメント別
    • 地域別

第2章 市場概要と洞察

  • 調査範囲
  • アナリストの洞察と現在の市場動向
    • 主要市場動向
    • 推奨事項
    • 結論

第3章 競合情勢

  • 主要企業分析
  • Amazon Web Services, Inc.
    • 概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • Google, LLC
    • 会社概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • IBM Corp.
    • 概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • Microsoft Corp.
    • 概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • NVIDIA Corp.
    • 概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • 主要戦略分析

第4章 市場セグメンテーション

  • マーケティング向けAIの世界市場:コンポーネント別
    • ソフトウェア
    • サービス
  • マーケティング向けAIの世界市場:展開別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • マーケティング向けAIの世界市場:アプリケーション別
    • ソーシャルメディア広告
    • 検索エンジンマーケティング
    • バーチャルアシスタント
    • セールス・マーケティングオートメーション
    • アナリティクスプラットフォーム
    • その他(コンテンツキュレーション)
  • マーケティング向けAIの世界市場:エンドユーザー別
    • BFSI
    • 小売
    • 消費財
    • メディア・エンターテインメント
    • IT・通信
    • その他(教育、ヘルスケア、製造、自動車)

第5章 地域分析

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • イタリア
    • スペイン
    • フランス
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 企業プロファイル

  • Acoustic, L.P.
  • AdCellerant Inc.
  • Adobe Inc.
  • AWeber Systems, Inc.
  • Brand24 Global, Inc.
  • Drift.com, Inc.
  • Emarsys
  • FeedHive
  • Fusion92
  • Grammarly Inc.
  • Hootsuite Inc.
  • Influencity, S.L.
  • Jasper AI, Inc.
  • Lately, Inc.
  • Notion Labs, Inc.
  • Oracle Corp.
  • Peaberry Software, Inc.(Customer.io)
  • Salesforce, Inc.
  • Smart AdServer(Equativ)
  • Sojern
  • VidMob, Inc.
  • Wordable, LLC
  • Yotpo Ltd.
  • Zapier Inc.
図表

LIST OF TABLES

  • 1. Global AI In Marketing Market Research And Analysis By Component, 2023-2031 ($ Million)
  • 2. Global AI In Marketing Software Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 3. Global AI In Marketing Services Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 4. Global AI In Marketing Market Research And Analysis By Deployment, 2023-2031 ($ Million)
  • 5. Global On-Premises AI In Marketing Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 6. Global Cloud-Based AI In Marketing Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 7. Global AI In Marketing Market Research And Analysis By Application, 2023-2031 ($ Million)
  • 8. Global AI In Social Media Advertising Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 9. Global AI In Search Engine Marketing Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 10. Global AI In Marketing Virtual Assistant Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 11. Global AI In Sales & Marketing Automation Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 12. Global AI In Marketing Analytics Platform Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 13. Global AI In Marketing For Other Application Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 14. Global AI In Marketing Market Research And Analysis By End-User, 2023-2031 ($ Million)
  • 15. Global AI In Marketing For BFSI Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 16. Global AI In Marketing For Retail Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 17. Global AI In Marketing For Consumer Goods Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 18. Global AI In Marketing For Media & Entertainment Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 19. Global AI In Marketing For IT & Telecommunications Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 20. Global AI In Marketing For Other End-Users Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 21. Global AI In Marketing Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 22. North American AI In Marketing Market Research And Analysis By Country, 2023-2031 ($ Million)
  • 23. North American AI In Marketing Market Research And Analysis By Component, 2023-2031 ($ Million)
  • 24. North American AI In Marketing Market Research And Analysis By Deployment, 2023-2031 ($ Million)
  • 25. North American AI In Marketing Market Research And Analysis By Application, 2023-2031 ($ Million)
  • 26. North American AI In Marketing Market Research And Analysis By End-Users, 2023-2031 ($ Million)
  • 27. European AI In Marketing Market Research And Analysis By Country, 2023-2031 ($ Million)
  • 28. European AI In Marketing Market Research And Analysis By Component, 2023-2031 ($ Million)
  • 29. European AI In Marketing Market Research And Analysis By Deployment, 2023-2031 ($ Million)
  • 30. European AI In Marketing Market Research And Analysis By Application, 2023-2031 ($ Million)
  • 31. European AI In Marketing Market Research And Analysis By End-Users, 2023-2031 ($ Million)
  • 32. Asia-Pacific AI In Marketing Market Research And Analysis By Country, 2023-2031 ($ Million)
  • 33. Asia-Pacific AI In Marketing Market Research And Analysis By Component, 2023-2031 ($ Million)
  • 34. Asia-Pacific AI In Marketing Market Research And Analysis By Deployment, 2023-2031 ($ Million)
  • 35. Asia-Pacific AI In Marketing Market Research And Analysis By Application, 2023-2031 ($ Million)
  • 36. Asia-Pacific AI In Marketing Market Research And Analysis By End-Users, 2023-2031 ($ Million)
  • 37. Rest Of The World AI In Marketing Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 38. Rest Of The World AI In Marketing Market Research And Analysis By Component, 2023-2031 ($ Million)
  • 39. Rest Of The World AI In Marketing Market Research And Analysis By Deployment, 2023-2031 ($ Million)
  • 40. Rest Of The World AI In Marketing Market Research And Analysis By Application, 2023-2031 ($ Million)
  • 41. Rest Of The World AI In Marketing Market Research And Analysis By End-Users, 2023-2031 ($ Million)

LIST OF FIGURES

  • 1. Global AI In Marketing Market Share By Component, 2023 Vs 2031 (%)
  • 2. Global AI In Marketing Software Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 3. Global AI In Marketing Services Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 4. Global AI In Marketing Market Share By Deployment, 2023 Vs 2031 (%)
  • 5. Global On-Premises AI In Marketing Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 6. Global Cloud-Based AI In Marketing Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 7. Global AI In Marketing Market Share By Application, 2023 Vs 2031 (%)
  • 8. Global AI In Social Media Advertising Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 9. Global AI In Search Engine Marketing Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 10. Global AI In Marketing Virtual Assistant Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 11. Global AI In Sales & Marketing Automation Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 12. Global AI In Marketing Analytics Platform Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 13. Global AI In Marketing For Other Application Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 14. Global AI In Marketing Market Share By End-Users, 2023 Vs 2031 (%)
  • 15. Global AI In Marketing For BFSI Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 16. Global AI In Marketing For Retail Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 17. Global AI In Marketing For Consumer Goods Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 18. Global AI In Marketing For Media & Entertainment Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 19. Global AI In Marketing For IT & Telecommunications Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 20. Global AI In Marketing For Others End-User Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 21. Global AI In Marketing Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 22. US AI In Marketing Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 23. Canada AI In Marketing Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 24. UK AI In Marketing Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 25. France AI In Marketing Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 26. Germany AI In Marketing Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 27. Italy AI In Marketing Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 28. Spain AI In Marketing Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 29. Rest Of Europe AI In Marketing Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 30. India AI In Marketing Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 31. China AI In Marketing Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 32. Japan AI In Marketing Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 33. South Korea AI In Marketing Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 34. Rest Of Asia-Pacific AI In Marketing Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 35. Rest Of The World AI In Marketing Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 36. Latin America AI In Marketing Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 37. Middle East And Africa AI In Marketing Market Size, 2023-2031 ($ Million)
目次
Product Code: OMR2028714

AI in Marketing Market Size, Share & Trends Analysis Report by Component (Software, and Services), by Deployment (On-Premises, and Cloud), by Application (Social Media Advertising, Search Engine Marketing, Virtual Assistant, Sales & Marketing Automation, Analytics Platform, and Others), and by End-User (BFSI, Retail, Consumer Goods, Media & Entertainment, IT & Telecommunications, and Others) Forecast Period (2024-2031)

Artificial intelligence (AI) in marketing market is anticipated to grow at a significant CAGR of 15.5% during the forecast period (2024-2031). The market growth is attributed to the growing demand for Al-based marketing and sales solutions, the expanding usage of social media for advertising, and the growing use of customer-centric marketing methods. According to the Artificial Intelligence Index Report 2023, the global AI private investment was $91.9 billion in 2022. During the last decade, AI investment has significantly increased. In 2022, the amount of private investment in AI was 18 times greater than it was in 2013. The US led the global in terms of the total amount of AI private investment. In 2022, the $47.4 billion invested in the US was roughly 3.5 times the amount invested in the next highest country, China ($13.4 billion).

Market Dynamics

Growing Personalization and Higher Customer Expectations

Personalization with AI is about creating fully customized, end-to-end journeys for every single lead and customer, not just about changing content fields or segmenting and targeting audience groups. The application of behavioral triggers in automated flows, content creation, predictive analytics, and enhanced internet connectivity for companies with physical locations. Although it is still a way off, actual one-to-one personalization at this level is growing increasingly conceivable. To increase the engagement of advertisements in a crowded and competitive market, marketing has started utilizing sophisticated AI technologies.

Market Segmentation

  • Based on the component, the market is segmented into software and services.
  • Based on the deployment, the market is segmented into on-premises and cloud.
  • Based on the application, the market is segmented into social media advertising, search engine marketing, virtual assistant, sales & marketing automation, analytics platform, and others (content curation).
  • Based on the end-users, the market is segmented into BFSI, retail, consumer goods, media & entertainment, IT & telecommunications, and others (education, healthcare, manufacturing, and automotive).

Software is Projected to Hold the Largest Segment

The software segment is expected to hold the largest share of the market. The primary factors supporting the growth include the growing usage of AI software in a variety of applications, such as smartphone assistants, and speech and picture recognition apps on social networks. AI marketing software is used to generate automated judgments. Furthermore, data that has been gathered, examined, and interpreted in light of market trends is the basis for decisions. Such software AI tools offer to maximize the effectiveness and engagement of email marketing campaigns and initiatives. In March 2024, Copy.ai introduced First Ever GTM AI Platform that unifies data, workflows, and tooling for go-to-market teams to achieve sustainable revenue growth and increased profitability. Copy.ai promises to eliminate GTM Bloat by automating repetitive, mundane tasks for sales, marketing, and operations teams. Such developments are further contributing to the growth of this market segment.

IT & Telecommunications Segment to Hold a Considerable Market Share

The IT & telecommunications segment is expected to hold a considerable share of the market. The factors supporting segment growth include the growing demand for data-driven and customized marketing solutions in the IT & telecom sectors. The sector offers other businesses AI-powered marketing solutions and leverages AI technologies to enhance its marketing initiatives. The market players are also expanding marketing solutions for better customer service, network optimization, and predictive maintenance of telecom networks. For instance, in February 2024, Rakuten and OpenAI collaborated to deliver innovative AI Tools for Telecom. Rakuten AI enhances operators' ability to detect and resolve network issues in near real-time, enabling more responsive and adaptive network operations while improving service reliability and performance for customers.

Regional Outlook

Global AI in marketing market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (the UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia-Pacific), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).

Growing Demand for AI in Marketing in Asia-Pacific

  • The regional growth is attributed to pivotal factors such as e-commerce and online retail sectors' expansion, rising investment in AI, and growing awareness and acceptance of AI-powered marketing solutions among major organizations. The demand for customized and data-driven marketing solutions is driving the rapid expansion of the AI business in the Asia-Pacific. A major industrial vertical for AI in marketing is the retail and e-commerce industries.
  • According to the World Economic Forum, in December 2023, in the Asia-Pacific region, generative AI drives significant economic opportunities. In Australia, it is estimated that generative AI could contribute up to AUD 115.0 billion (around $76.0 billion) annually to the economy by 2030, depending on adoption and how workers transition to other tasks. In Japan, it is estimated generative AI could unlock JPY 148.7 trillion (around $1.1 trillion) in productive capacity.

North America Holds Major Market Share

The market growth is attributed to the high adoption of AI in marketing across several industries such as retail, BFSI, healthcare, and automotive. Marketing tech companies in the area are aware of the exciting opportunities AI in marketing presents. Furthermore, AI is being heavily used in the region by both large and small businesses. Market players offering improved digital marketing ROI, customer experiences, and call conversion rates. For instance, in October 2023, Invoca introduced game-changing conversation intelligence AI innovations to transform digital marketing and contact centers. Invoca AI enables digital marketing and contact center teams to collaborate in driving revenue growth. Additionally, Invoca introduced Topic Explorer and GPT Call Analysis as part of Invoca Labs, along with several other AI innovations.

The major companies serving AI in marketing market include Amazon Web Services, Inc., Google LLC, IBM Corp., Microsoft Corp., and NVIDIA Corp. among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers, and acquisitions to stay competitive in the market.

Recent Development

  • In September 2023, Oracle Corp. added AI to marketing, sales, and service applications to help customers grow revenue. The new AI capabilities in Oracle Fusion Cloud CX automate processes, improve insights, and enhance employee productivity. The latest AI capabilities liberate marketers, sellers, and service agents from time-consuming and manual tasks by unlocking relevant content, recommendations, and insights with automation and conversational interfaces.

Table of Contents

1. Report Summary

  • Current Industry Analysis and Growth Potential Outlook
  • 1.1. Research Methods and Tools
  • 1.2. Market Breakdown
    • 1.2.1. By Segments
    • 1.2.2. By Region

2. Market Overview and Insights

  • 2.1. Scope of the Report
  • 2.2. Analyst Insight & Current Market Trends
    • 2.2.1. Key Market Trends
    • 2.2.2. Recommendations
    • 2.2.3. Conclusion

3. Competitive Landscape

  • 3.1. Key Company Analysis
  • 3.2. Amazon Web Services, Inc.
    • 3.2.1. Overview
    • 3.2.2. Financial Analysis
    • 3.2.3. SWOT Analysis
    • 3.2.4. Recent Developments
  • 3.3. Google, LLC
    • 3.3.1. Overview
    • 3.3.2. Financial Analysis
    • 3.3.3. SWOT Analysis
    • 3.3.4. Recent Developments
  • 3.4. IBM Corp.
    • 3.4.1. Overview
    • 3.4.2. Financial Analysis
    • 3.4.3. SWOT Analysis
    • 3.4.4. Recent Developments
  • 3.5. Microsoft Corp.
    • 3.5.1. Overview
    • 3.5.2. Financial Analysis
    • 3.5.3. SWOT Analysis
    • 3.5.4. Recent Developments
  • 3.6. NVIDIA Corp.
    • 3.6.1. Overview
    • 3.6.2. Financial Analysis
    • 3.6.3. SWOT Analysis
    • 3.6.4. Recent Developments
  • 3.7. Key Strategy Analysis

4. Market Segmentation

  • 4.1. Global AI in Marketing Market by Component
    • 4.1.1. Software
    • 4.1.2. Services
  • 4.2. Global AI in Marketing Market by Deployment
    • 4.2.1. Cloud
    • 4.2.2. On-premises
  • 4.3. Global AI in Marketing Market by Application
    • 4.3.1. Social Media Advertising
    • 4.3.2. Search Engine Marketing
    • 4.3.3. Virtual Assistant
    • 4.3.4. Sales & Marketing Automation
    • 4.3.5. Analytics Platform
    • 4.3.6. Others (Content Curation)
  • 4.4. Global AI in Marketing Market by End-User
    • 4.4.1. BFSI
    • 4.4.2. Retail
    • 4.4.3. Consumer Goods
    • 4.4.4. Media & Entertainment
    • 4.4.5. IT & Telecommunications
    • 4.4.6. Others (Education, Healthcare, Manufacturing and Automotive)

5. Regional Analysis

  • 5.1. North America
    • 5.1.1. United States
    • 5.1.2. Canada
  • 5.2. Europe
    • 5.2.1. UK
    • 5.2.2. Germany
    • 5.2.3. Italy
    • 5.2.4. Spain
    • 5.2.5. France
    • 5.2.6. Rest of Europe
  • 5.3. Asia-Pacific
    • 5.3.1. China
    • 5.3.2. India
    • 5.3.3. Japan
    • 5.3.4. South Korea
    • 5.3.5. Rest of Asia-Pacific
  • 5.4. Rest of the World
    • 5.4.1. Latin America
    • 5.4.2. Middle East and Africa

6. Company Profiles

  • 6.1. Acoustic, L.P.
  • 6.2. AdCellerant Inc.
  • 6.3. Adobe Inc.
  • 6.4. AWeber Systems, Inc.
  • 6.5. Brand24 Global, Inc.
  • 6.6. Drift.com, Inc.
  • 6.7. Emarsys
  • 6.8. FeedHive
  • 6.9. Fusion92
  • 6.10. Grammarly Inc.
  • 6.11. Hootsuite Inc.
  • 6.12. Influencity, S.L.
  • 6.13. Jasper AI, Inc.
  • 6.14. Lately, Inc.
  • 6.15. Notion Labs, Inc.
  • 6.16. Oracle Corp.
  • 6.17. Peaberry Software, Inc. (Customer.io)
  • 6.18. Salesforce, Inc.
  • 6.19. Smart AdServer (Equativ)
  • 6.20. Sojern
  • 6.21. VidMob, Inc.
  • 6.22. Wordable, LLC
  • 6.23. Yotpo Ltd.
  • 6.24. Zapier Inc.