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市場調査レポート
商品コード
1518779
マーケティング向けAIの世界市場:2024-2031年Global AI in Marketing Market 2024-2031 |
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カスタマイズ可能
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マーケティング向けAIの世界市場:2024-2031年 |
出版日: 2024年06月24日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 2~3営業日
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マーケティング向けAI市場は、予測期間中(2024年~2031年)にCAGR 15.5%の大幅な成長が見込まれます。市場成長の背景には、AIベースのマーケティング・セールスソリューションに対する需要の高まり、広告用ソーシャルメディアの利用拡大、顧客中心のマーケティング手法の利用拡大があります。Artificial Intelligence Index Report 2023によると、2022年の世界のAI民間投資は919億米ドルでした。過去10年間、AIへの投資は大幅に増加しました。2022年、AIへの民間投資額は2013年の18倍に達しました。AIの民間投資総額は米国が世界をリードしました。2022年、米国に投資された474億米ドルは、次に多い中国(134億米ドル)の約3.5倍です。
市場力学
高まるパーソナライゼーションと顧客期待の高まり
AIを活用したパーソナライゼーションとは、リードや顧客一人ひとりに対して、完全にカスタマイズされたエンドツーエンドのジャーニーを構築することであり、単にコンテンツフィールドを変更したり、オーディエンスグループをセグメンテーションしてターゲティングしたりすることではありません。自動化されたフローにおける行動トリガーの適用、コンテンツ作成、予測分析、物理的な拠点を持つ企業向けのインターネット接続の強化などです。まだ道半ばではありますが、このレベルでの実際の1対1のパーソナライゼーションは、ますます考えられるようになってきています。混雑した競争市場で広告のエンゲージメントを高めるために、マーケティングは高度なAI技術を活用し始めています。
市場セグメンテーション
ソフトウェアが最大セグメントを占めると予測
市場セグメンテーションでは、ソフトウェアセグメントが最大のシェアを占めると予想されています。成長を支える主な要因としては、スマートフォンアシスタントやソーシャルネットワーク上の音声・画像認識アプリなど、さまざまな用途でAIソフトウェアの利用が拡大していることが挙げられます。AIマーケティングソフトウェアは、自動判断を生成するために使用されます。さらに、収集され、調査され、市場動向に照らして解釈されたデータは、意思決定の基礎となります。このようなソフトウェアAIツールは、Eメールマーケティングキャンペーンやイニシアチブの効果とエンゲージメントを最大化するために提供されます。
IT・通信セグメントが大きな市場シェアを占める
市場セグメンテーションでは、IT・通信セグメントがかなりのシェアを占めると予想されます。同分野の成長を支える要因としては、IT・通信分野におけるデータ主導型およびカスタマイズ型のマーケティングソリューションに対する需要の高まりが挙げられます。同分野は、AIを活用したマーケティングソリューションを他の企業に提供しており、マーケティングイニシアティブを強化するためにAI技術を活用しています。また、市場プレーヤーは、より良い顧客サービス、ネットワークの最適化、通信ネットワークの予測保守のためのマーケティングソリューションを拡大しています。例えば、2024年2月、楽天とOpenAIはテレコム向けの革新的なAIツールを提供するために協業しました。楽天のAIは、ほぼリアルタイムでネットワークの問題を検出・解決するオペレーターの能力を強化し、顧客に対するサービスの信頼性とパフォーマンスを向上させながら、より迅速で適応性のあるネットワーク運用を可能にします。
世界のマーケティング向けAI市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに細分化されています。
アジア太平洋地域でのマーケティング向けAI需要の高まり
北米が主要市場シェアを占める
市場成長の背景には、小売、BFSI、ヘルスケア、自動車など、複数の業界でマーケティングへのAI導入が進んでいることがあります。この地域のマーケティング技術企業は、マーケティング向けAIがもたらすエキサイティングな機会を認識しています。さらに、この地域では大企業と中小企業の両方でAIが多用されています。市場のプレーヤーは、デジタルマーケティングのROI、顧客体験、通話コンバージョン率の向上を提供しています。
マーケティング向けAI市場の主要企業には、Amazon Web Services, Inc.、Google LLC、IBM Corp.、Microsoft Corp.、NVIDIA Corp.などがあります。市場競争力を維持するために、市場プレーヤーは提携、合併、買収などの戦略を適用することで、事業拡大や製品開発にますます注力しています。
AI in Marketing Market Size, Share & Trends Analysis Report by Component (Software, and Services), by Deployment (On-Premises, and Cloud), by Application (Social Media Advertising, Search Engine Marketing, Virtual Assistant, Sales & Marketing Automation, Analytics Platform, and Others), and by End-User (BFSI, Retail, Consumer Goods, Media & Entertainment, IT & Telecommunications, and Others) Forecast Period (2024-2031)
Artificial intelligence (AI) in marketing market is anticipated to grow at a significant CAGR of 15.5% during the forecast period (2024-2031). The market growth is attributed to the growing demand for Al-based marketing and sales solutions, the expanding usage of social media for advertising, and the growing use of customer-centric marketing methods. According to the Artificial Intelligence Index Report 2023, the global AI private investment was $91.9 billion in 2022. During the last decade, AI investment has significantly increased. In 2022, the amount of private investment in AI was 18 times greater than it was in 2013. The US led the global in terms of the total amount of AI private investment. In 2022, the $47.4 billion invested in the US was roughly 3.5 times the amount invested in the next highest country, China ($13.4 billion).
Market Dynamics
Growing Personalization and Higher Customer Expectations
Personalization with AI is about creating fully customized, end-to-end journeys for every single lead and customer, not just about changing content fields or segmenting and targeting audience groups. The application of behavioral triggers in automated flows, content creation, predictive analytics, and enhanced internet connectivity for companies with physical locations. Although it is still a way off, actual one-to-one personalization at this level is growing increasingly conceivable. To increase the engagement of advertisements in a crowded and competitive market, marketing has started utilizing sophisticated AI technologies.
Market Segmentation
Software is Projected to Hold the Largest Segment
The software segment is expected to hold the largest share of the market. The primary factors supporting the growth include the growing usage of AI software in a variety of applications, such as smartphone assistants, and speech and picture recognition apps on social networks. AI marketing software is used to generate automated judgments. Furthermore, data that has been gathered, examined, and interpreted in light of market trends is the basis for decisions. Such software AI tools offer to maximize the effectiveness and engagement of email marketing campaigns and initiatives. In March 2024, Copy.ai introduced First Ever GTM AI Platform that unifies data, workflows, and tooling for go-to-market teams to achieve sustainable revenue growth and increased profitability. Copy.ai promises to eliminate GTM Bloat by automating repetitive, mundane tasks for sales, marketing, and operations teams. Such developments are further contributing to the growth of this market segment.
IT & Telecommunications Segment to Hold a Considerable Market Share
The IT & telecommunications segment is expected to hold a considerable share of the market. The factors supporting segment growth include the growing demand for data-driven and customized marketing solutions in the IT & telecom sectors. The sector offers other businesses AI-powered marketing solutions and leverages AI technologies to enhance its marketing initiatives. The market players are also expanding marketing solutions for better customer service, network optimization, and predictive maintenance of telecom networks. For instance, in February 2024, Rakuten and OpenAI collaborated to deliver innovative AI Tools for Telecom. Rakuten AI enhances operators' ability to detect and resolve network issues in near real-time, enabling more responsive and adaptive network operations while improving service reliability and performance for customers.
Global AI in marketing market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (the UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia-Pacific), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
Growing Demand for AI in Marketing in Asia-Pacific
North America Holds Major Market Share
The market growth is attributed to the high adoption of AI in marketing across several industries such as retail, BFSI, healthcare, and automotive. Marketing tech companies in the area are aware of the exciting opportunities AI in marketing presents. Furthermore, AI is being heavily used in the region by both large and small businesses. Market players offering improved digital marketing ROI, customer experiences, and call conversion rates. For instance, in October 2023, Invoca introduced game-changing conversation intelligence AI innovations to transform digital marketing and contact centers. Invoca AI enables digital marketing and contact center teams to collaborate in driving revenue growth. Additionally, Invoca introduced Topic Explorer and GPT Call Analysis as part of Invoca Labs, along with several other AI innovations.
The major companies serving AI in marketing market include Amazon Web Services, Inc., Google LLC, IBM Corp., Microsoft Corp., and NVIDIA Corp. among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers, and acquisitions to stay competitive in the market.
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