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市場調査レポート
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1334504

メディアストリーミング市場規模・シェア分析- 成長動向と予測(2023年~2028年)

Media Streaming Market Size & Share Analysis - Growth Trends & Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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メディアストリーミング市場規模・シェア分析- 成長動向と予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年08月08日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

メディアストリーミング市場規模は、2023年の1,190億1,000万米ドルから2028年には1,737億3,000万米ドルに成長し、予測期間(2023年~2028年)のCAGRは7.86%になると予測されます。

同市場の成長を後押ししているのは、サブスクリプション・ベース・サービスに対する需要の高まり、地域特化型コンテンツやオリジナル・コンテンツの増加、ライブ・スポーツの人気です。パーソナライゼーションや低価格サービスの提供による顧客体験の向上が重視されるようになり、こうした市場促進要因がベンダー各社の戦略に変化をもたらしています。

主なハイライト

  • ブロックチェーン技術や人工知能(AI)などのイノベーションを活用することで、メディアの品質が向上。編集、撮影、ボイスオーバー、台本作成、その他動画作成とアップロードの多くの側面はすべて、AIによって大きく助けられています。これらの進歩は市場の拡大に好影響を与えると予測されます。メディアのコンテンツ品質は、AIを採用したメディアストリーミング・ソリューションの多くのサプライヤーによって改善されています。最近では、これらのチャンネルはYouTubeやNetflixのような主流メディアよりもはるかに人気があります。
  • さらに、この市場では広告と収益モデルが重要な役割を果たしています。ソーシャルメディアよりもストリーミング・プラットフォームの広告に注目する人は多いです。例えば、世界最大の独立系オムニチャネル・セルサイド広告プラットフォームであるマグナイトが本日発表した「インド、ストリーミング時代を迎える」と題するレポートでは、ストリーミング・プラットフォーム上の広告がソーシャルメディア上の広告よりも注目を集めていることが判明しています。インドのストリーミング利用者のほぼ3分の2(64%)は、ストリーミング・プラットフォーム上の広告により好意的であり、その多くは、頻繁に商品検索を行い(48%)、その後に購入を行う(33%)と主張しています。
  • Netflixの最も基本的なプランは月額8.99米ドルから、高画質サービスは12.99米ドルから。アマゾン・プライムの顧客は、119米ドルで年間会員になるか、月額12.99米ドルを支払うことができます。このような価格競争や、アップルやディズニーのような大手企業の参入により、市場の競争は激化しています。
  • さらに、スマートフォンやクラウドベースのサービスの急速な普及、従来の有料テレビと比べたOTTプラットフォームの普及率の増加、ライブストリーミングを規制し、消費者の利用パターンやパートナーシップに関する洞察を提供し、より多くの、より地域に特化したコンテンツを提供するためにAIや機械学習を取り入れることで、地域全体でビデオストリーミング分野の成長が高まっています。例えば、ネットフリックスは75,000の異なるコンテンツ・ジャンルを持ち、推薦を通じて個々のユーザーにパーソナライズされたコンテンツを提供しているが、これはアルゴリズムによって可能になっています。
  • コロナウィルスの蔓延は、自宅軟禁措置の実施により、メディアストリーミング業界に好影響を与えています。ベンダーは、オンライン・ストリーミングの需要増加と消費者の変化によって、加入者数の急増と視聴者数のピークを地域全体で示していました。例えば、3月31日締めの2020年第1四半期、ネットフリックスの加入者数は全世界で1,580万人となり、これは予想されていた720万人の2倍以上、前年同期比22.5%の伸びとなっています。さらに、ネットフリックスは2020年3月にイタリアで50%以上、スペインで30%以上のモバイルアプリケーションの新規インストール数の増加を報告しました。

メディアストリーミング市場動向

音楽ストリーミング・セグメントが大きな成長を遂げる見込み

  • 音楽ストリーミング・プロバイダーは、ポッドキャストやオリジナルコンテンツなどの独占コンテンツを提供することで、まず人々をプラットフォームに惹きつけ、最終的に加入者に変えています。さらに、成長市場での加入料値下げや通信事業者によるバンドル提供などのプロモーション活動が、成長をさらに押し上げると予想されます。例えば、スポティファイは、3ヶ月間のスポティファイプレミアム無料、サブスクリプションモデルの値下げなどのプロモーション活動の増加により、総収入の前年比31%増、総有料サブスクリプションのシェア35%増を記録しました。
  • 世界市場で最も注目されている動向のひとつに、5G接続の利用拡大があります。アマゾンはこのチャンスを生かし、米国、英国、ドイツ、日本の音楽愛好家がロスレス音楽ストリーミングやダウンロードにアクセスできる新しい音楽HDサービスを開始しました。5Gが一般的に利用されるようになれば、4Gの何倍もの速さでデータを伝送できるため、企業は高忠実度の音楽ストリームを提供できるようになると思われます。仮想現実(VR)、拡張現実(AR)、ホログラム・コンサートは、音楽ビデオのライブ・ストリーミングにかなり普及すると予想されます。これらの新たな開発により、市場の拡大が加速しています。
  • 同市場のプレーヤーは、キュレーション・プレイリスト、ナイト・モード、ロスレス音楽といった新機能を提供し、ターゲティングを向上させています。これは、市場における選択肢の数が継続的に増加するため、顧客維持率を向上させるためにも行われています。例えば、2021年12月25日から2022年1月31日の間に、約82,000の年越しプレイリストが作られ、大晦日自体には40,000近くのプレイリストが作られました。
  • 世界・プレイヤーは様々な戦略を採用することで、音楽ストリーミング・プラットフォームを強力に浸透させているが、地域プレイヤーは、地域的な露出と地域コンテンツへの高い集中力により、各地域で依然として牙城を築いています。例えば、インド市場ではGaanaが引き続きNo.1プレーヤーであり、ロシアではYandex Musicがリードしています。同様に、Tencent Music Groupは、QQ Music、Kugou、Kuwoのアプリで中国市場をリードしています。
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アジア太平洋が著しい成長を遂げる

  • コンテンツ制作への投資が増加し、新しいコンテンツが生み出されています。インドはコンテンツ・ハブのひとつとなりつつあり、豊富なコンテンツが国内外で消費されるようになっています。例えば、2020年6月、テンセントはマレーシアの動画ストリーミングプラットフォームIflixのコンテンツテクノロジーとリソースを発表し、東南アジアでの存在感を高めています。
  • 北米は依然としてメディアストリーミング市場を独占しているが、アジア太平洋では成長率が急速に高まっています。ディズニーやアップルといった大手企業は、2020年にアジア太平洋全域でプラットフォームを立ち上げる予定で、モバイル利用の拡大と高速インターネットへのアクセスの急速な改善を活用しています。
  • IFPI Music Report 2022, Engaging with Music 2022は、世界中の人々がどのように音楽を楽しみ、音楽と関わっているかについての世界の報告書です。同レポートは、世界のレコーディング・ビジネスを代表するIFPIによって本日発表されました。この調査は、22カ国の44,000人以上からの回答に基づくもので、音楽に関する調査としては過去最大規模です。顧客の45%以上が有料の会員制サービスを選択し、回答者の46%がオーディオ・ストリーミングの定額制サービスを利用しています。
  • さらに、人口の97%がスマートフォンを使って音楽を聴いており、62%がソーシャルメディアサイトやアプリを使って音楽を聴いたり、ミュージックビデオを見たりしています。このことは、この地域で進行中のデジタルメディアへの移行が、メディアストリーミング市場をさらに成長させると予想されることを示しています。
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メディアストリーミング業界の概要

メディアストリーミング市場は、市場に多数のプレーヤーが存在し、競争が激化しているため、非常に細分化されています。市場競争において優位に立ち、より多くの顧客を獲得することで市場での地位を向上させるため、ベンダーは高価値のバンドル、革新的な機能、高品質、オリジナル、地域特化型コンテンツの提供に注力しています。ベンダーはまた、市場での地位を強化するために、提携や買収を採用しています。

2022年11月、パラマウントとヴァージン・メディアの間で新たな複数年配信契約が発表され、英国におけるパラマウントの全リニア・チャンネルとストリーミング・プラットフォームにおける長年の協力関係が延長されました。2023年、パートナーシップの更新により、ヴァージンTVは世界な定額制ビデオ・オン・デマンド(SVOD)サービス「Paramount+」を開始します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 市場力学のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • 様々なオーディオストリーミングプラットフォームにおける容易なアクセシビリティとプレイリストのカスタマイズ
    • サブスクリプションビデオオンデマンド(SVoD)サービスの採用拡大
    • スポーツのライブストリーミングサービスの人気の高まり
  • 市場の課題
    • 遅延、信頼性、デバイスの互換性に関する課題
  • 市場機会
    • 360度動画、AR、VRの採用拡大
    • 機械学習とAIによるコンテンツ制作・配信の効率化と管理
    • 放送ネットワークやSVoDプラットフォームによる8Kコンテンツの提供
  • COVID-19が世界のメディアストリーミング市場に与える影響

第6章 市場セグメンテーション

  • コンテンツタイプ別
    • 音楽ストリーミング
    • 動画ストリーミング
  • 収益モデル別
    • 広告
    • サブスクリプション
  • ストリーミング・プラットフォーム別
    • スマートフォン&タブレット
    • ラップトップ&デスクトップ
    • スマートTV
    • ゲーム機
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • アルゼンチン
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
    • アラブ首長国連邦
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第7章 競合情勢:主要ベンダーのプロファイル

  • Spotify Technology S.A.
  • Apple Inc.
  • Amazon Prime(Amazon.com Inc.)
  • Tencent Holdings Limited
  • Deezer SA
  • YouTube(Alphabet Inc.)
  • AT&T Inc.
  • Pandora Media Inc.
  • The Walt Disney Company
  • Baidu Inc.
  • British Broadcasting Corporation

第8章 投資分析

第9章 メディアストリーミングの世界市場の今後

目次
Product Code: 71468

The Media Streaming Market size is expected to grow from USD 119.01 billion in 2023 to USD 173.73 billion by 2028, at a CAGR of 7.86% during the forecast period (2023-2028).

The growth of the market is fuelled by the growing demand for subscription-based services, increasing availability of region-specific and original content, and the popularity of live sports. These drivers are changing the strategies adopted by the vendors in the market as the emphasis on enhanced customer experience by providing personalization and low-cost services is increasing daily.

Key Highlights

  • Media quality is improved by using innovations like blockchain technology and artificial intelligence (AI). Editing, cinematography, voice-overs, scriptwriting, and many other facets of video creation and upload are all greatly aided by AI. It is projected that these advancements will have a favorable impact on the market's expansion. The content quality of media is being improved by a number of suppliers of media streaming solutions employing AI. Recently, these channels have become much more popular than mainstream media outlets like YouTube and Netflix.
  • Moreover, the advertising and revenue model plays a crucial role in this market. More people pay attention to ads on streaming platforms than on social media. For instance, In a report titled "India Embraces the Streaming Era," published today by Magnite, the largest independent omnichannel sell-side advertising platform in the world, it was discovered that ads on streaming platforms attract more attention than those on social media. Almost two-thirds of streamers in India (64%) are more receptive to advertising on streaming platforms, with many claiming to frequently do a product search (48%) and make a purchase (33%) after the fact.
  • Netflix offers its most basic plan starting at USD 8.99 per month and USD 12.99 for its high-definition service. Amazon Prime customers can get an annual membership for USD 119 or pay USD 12.99 a month. The market is, therefore, getting more competitive with such price wars and more big players entering the market, such as Apple and Disney.
  • Furthermore, the rapid adoption of smartphones and cloud-based services, increased penetration of OTT platforms as compared to traditional pay-tv, and incorporation of AI and machine learning to help regulate live streaming and provide insights on consumer usage patterns and partnerships to offer more and region-specific content has increased the growth of video streaming segment across regions. For instance, Netflix has 75,000 different content genres and provides personalized content for individual users through recommendation, which is possible due to the algorithms allowing it to do so.
  • The ongoing spread of coronavirus has positively impacted the media streaming industry due to enforced home confinement measures. The vendors were witnessing a spike in the number of subscribers and a peak in viewership across regions due to increased demand for online streaming and changed consumers. For instance, In the first quarter of 2020, ending on March 31, Netflix added 15.8 million subscribers globally, which is more than double the 7.2 million that was expected and a growth of 22.5% year on year. Further, Netflix reported a rise in the quantity of new mobile application installations of more than 50% in Italy and more than 30% in Spain in March 2020.

Media Streaming Market Trends

Music Streaming Segment is Expected to Witness Significant Growth

  • Music streaming providers are offering exclusive content with podcasts and original content, which first attracts people towards the platform and eventually turns them as subscribers. Moreover, promotional activities like price cuts in subscriptions in growing markets and bundled offers from telecommunications players are expected to boost the growth further. For instance, Spotify witnessed a YOY growth of 31% of the total revenue and a 35% share of the total paid subscriptions, mainly due to increased promotional activities such as free Spotify premium for three months, price cuts in subscription models, etc.
  • One of the most well-liked trends in the global market is the expanding use of 5G connections. Amazon has taken advantage of this chance by launching a new music HD service that will give music lovers in the United States, the United Kingdom, Germany, and Japan access to lossless music streams and downloads. As 5G becomes more commonly used, businesses will be able to provide high-fidelity music streams because of its ability to transport data multiple times quicker than 4G. Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR), and hologram concerts are anticipated to become quite popular for live-streaming music videos. These new developments are accelerating the market's expansion.
  • Players in the market are offering new features such as curated playlists, night mode, and lossless music for improved targeting, which is also providing companies with a competitive edge over others, thus making the market competition stronger. This is also done to improve customer retention as the number of options in the market increase continually. For instance, between December 25, 2021, and January 31, 2022, about 82,000 New Year's Eve playlists were made; on New Year's Eve itself, almost 40,000 playlists were made.
  • Although global players are strongly penetrating their music streaming platforms by adopting various strategies, regional players still have a stronghold in their respective regions, owing to regional exposure and a high focus on local content. For instance, Gaana continues to be the number 1 player in the Indian market, whereas Yandex Music is leading in Russia. Similarly, Tencent Music Group is one of the leading players in China market because of its apps QQ Music, Kugou, and Kuwo.
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Asia Pacific to Witness Significant Growth

  • Rising investment in content creation has led to the creation of new content offerings. Increasingly, India is becoming one of the content hubs, with a wealth of material being created for consumption locally and around the world. For instance, In June 2020, Tencent announced the Malaysian video streaming platform Iflix's content technology and resources to grow its presence in Southeast Asia.
  • Although North America still dominates the media streaming market, Asia Pacific is showing a rapid increase in the growth rate. Giants such as Disney and Apple Inc. are set to launch their platforms across the Asia Pacific in 2020, leveraging growing mobile usage and rapidly improving access to faster-speed Internet.
  • According to IFPI Music Report 2022, Engaging with Music 2022 is a global report on how people all around the world enjoy and engage with music. It was published today by IFPI, which represents the recording business globally. The survey, which is based on responses from more than 44,000 people in 22 countries, is the biggest music study ever conducted. More than 45% of customers choose paid membership services, and 46% of respondents use audio streaming subscription services, which provide continuous and on-demand access to millions of licensed songs.
  • Moreover, 97% of the population listens to music using a smartphone; 62% use social media sites or apps to listen to music or watch music videos. This shows the ongoing transformation towards digital media in the region is further expected to grow the market for media streaming.
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Media Streaming Industry Overview

The media streaming market is highly fragmented owing to the presence of significant players in the market and growing competitiveness in the market. Vendors in the market are concentrating on providing high-value bundles, innovative features, and High quality, original and region-specific content to gain a competitive advantage and improve their market position by acquiring more customers. Vendors are also adopting partnerships and acquisitions to strengthen their place in the market.

In November 2022, A new multi-year distribution arrangement was announced between Paramount and Virgin Media, extending their long-standing collaboration across all of Paramount's linear channels and streaming platforms in the UK. In 2023, Virgin TV would launch Paramount+, a global subscription video-on-demand (SVOD) service, owing to the partnership's renewal.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Introduction to Market Dynamics
  • 5.2 Market Drivers
    • 5.2.1 Easy Accessibility and Playlist Customization on Various Audio Streaming Platforms
    • 5.2.2 Growing Adoption of Subscription Video on Demand (SVoD) Services
    • 5.2.3 Increasing Popularity of Live Sports Streaming Services
  • 5.3 Market Challenges
    • 5.3.1 Challenges Regarding Latency, Reliability, and Device Compatibility
  • 5.4 Market Opportunities
    • 5.4.1 Increasing Adoption of 360-degree Video, AR, and VR
    • 5.4.2 Streamlining and managing Content Production and Distribution by Machine Learning and AI
    • 5.4.3 8K Content Offering from Broadcasting Networks and SVoD Platforms
  • 5.5 Impact of COVID-19 on Global Media Streaming Market

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Content Type
    • 6.1.1 Music Streaming
    • 6.1.2 Video Streaming
  • 6.2 By Revenue Model
    • 6.2.1 Advertising
    • 6.2.2 Subscription
  • 6.3 By Streaming Platform
    • 6.3.1 Smartphone & Tablet
    • 6.3.2 Laptop and Desktop
    • 6.3.3 Smart TV
    • 6.3.4 Gaming Console
  • 6.4 Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 Germany
      • 6.4.2.2 UK
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Spain
      • 6.4.2.5 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 Japan
      • 6.4.3.3 India
      • 6.4.3.4 Australia
      • 6.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 6.4.4 Latin America
      • 6.4.4.1 Brazil
      • 6.4.4.2 Mexico
      • 6.4.4.3 Argentina
      • 6.4.4.4 Rest of Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa
    • 6.4.6 UAE
    • 6.4.7 Saudi Arabia
    • 6.4.8 South Africa
    • 6.4.9 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE - KEY VENDOR PROFILES

  • 7.1 Spotify Technology S.A.
  • 7.2 Apple Inc.
  • 7.3 Amazon Prime (Amazon.com Inc.)
  • 7.4 Tencent Holdings Limited
  • 7.5 Deezer SA
  • 7.6 YouTube (Alphabet Inc.)
  • 7.7 AT&T Inc.
  • 7.8 Pandora Media Inc.
  • 7.9 The Walt Disney Company
  • 7.10 Baidu Inc.
  • 7.11 British Broadcasting Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE GLOBAL MEDIA STREAMING MARKET