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市場調査レポート
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1406177

ゲーミングアクセサリー:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測

Gaming Accessories - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ゲーミングアクセサリー:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ゲーミングアクセサリー市場規模は、予測期間中にCAGR 10.8%を記録し、現在の107億2,000万米ドルから5年後には179億1,000万米ドルに成長すると予想されます。

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プレイヤーが次のレベルのパフォーマンスを達成できるようにするゲームアクセサリに対する需要の増加は、このようなゲームの成長の結果です。競合ゲームでは、スピード、精度、信頼性が求められています。ゲーミングマウス、キーボード、コントローラなどの特殊で高性能なギアは、他のスポーツが最高のパフォーマンスを発揮できるようにするのと同じように、デジタルアスリートが使用しています。

主なハイライト

  • eスポーツの普及により、堅牢なゲーミングアクセサリーの需要が大幅に高まっています。例えば、ゲーミングマウスの超精密光学センサー、キーボードスイッチの作動距離の大幅な短縮、パフォーマンスコントローラのプログラム可能なリアパドルなどの特殊な機器は、ゲーマーの競合に対する応答性の要求を満たします。
  • 長時間のゲームでは、多くの移動、キーボード操作、スクロールを伴います。ゲーミングマウスなどのアクセサリーは、長時間の使用を想定して開発されており、ゲームセッションを向上させるように作られています。ボタンは何度もクリックできるように、グライドパッドは耐久性がありながら摩擦を減らすように設計され、制汗コーティングが施されています。
  • また、スマートフォンの需要増加や、バーチャルリアリティ(VR)や人工知能(AI)のような急速に発展する技術により、世界市場は成長しています。拡張現実(Augmented Reality)の可能性は、任天堂やマイクロソフトといったトップゲーム機メーカーに認められ、主導権を握っています。
  • 世界の半導体不足は、携帯電話やゲーム機、ハイテクに依存した自動車といった日常的な機器の供給を妨げています。その結果、大手ゲーム会社の計画が遅れ、これらの機器の市場イントロダクション後の関連アクセサリーの需要が減少しました。
  • 中国でCOVID-19が発生したことで、製造工場のほとんどが中国にあるため、製造部品や原材料が不足し、複数のゲーミングアクセサリーメーカーが出荷遅延に見舞われました。既存の在庫が販売されると、各社はより多くの製品供給を必要としました。

ゲーミングアクセサリー市場動向

eスポーツゲーミングの増加がゲーミングアクセサリー機器の需要を促進し、市場成長を牽引

  • eスポーツは現在、世界のゲーム産業を市場需要の面で牽引しており、現在の市場状況下でも堅調に推移しています。輸出市場は今後数年間で拡大すると予測されています。
  • eスポーツの観客とプレイヤーの大半を占めるのはミレニアル世代です。このため、eスポーツのパブリッシャーは、ゲームのユーザー体験を保証し、コンソール、PC、携帯電話などさまざまなプラットフォームに提供することで、これらの顧客をターゲットにしています。
  • 過去数年間、eスポーツ市場のこの大規模な増加は、Logitech、Razer、SteelSeriesのような重要な企業とその製品を牽引しており、この需要の増加は、世界中で推定されるeスポーツ視聴者の予想成長によって倍増する可能性があります。
  • ゲーマーは特定のブランドをより意識しているため、周辺機器の購入という重要な決断を下す際に、より重要な検討を行います。どの周辺機器ブランドがeスポーツに関する同様の戦略、製品への影響力、USPを持っているかの選択は、消費者にとって難しくなっています。
  • また、多くのeスポーツ団体やゲーム会社は、製品のマーケティングや範囲を拡大するためにパートナーシップやコラボレーションを提供しています。Dota、League of Legends、Fortniteのようなゲームを持つこれらの大手ゲーム企業は、数百万という他に類を見ない収益とリーチを持つため、これらの企業に大規模な事業機会を提供しています。
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アジア太平洋地域が最も高い成長を遂げる

  • アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占め、収益シェアは東南アジアが最も高いです。世界トップのゲームハブは中国、日本、オーストラリア、韓国で、業界の年間収益の40%以上を占めています。
  • アジアでは、中国がテクノロジーの導入率を高めている主要国のひとつです。この国には、最速のインターネット帯域があり、TencentやNetEaseのような強力なプレーヤーが存在します。この国のゲームの主な原動力は、eスポーツの成長と、新しいゲームやコンソールに関する絶え間ない革新的な実践です。
  • eスポーツはこの地域の動向にもなっており、ビデオゲーム市場の拡大につながっています。インドネシア、ベトナム、マレーシアなど、中国以外の国でも、視聴率の上昇やエレクトロニック・スポーツへの動向の高まりから、ゲーム用アクセサリーの新たな機会が生まれています。また、コンソールを介したビデオゲームの需要も伸びており、eスポーツの人気が高まるにつれてさらに増加すると思われます。
  • さらに、地域コンテンツの増加を通じてアジア太平洋地域の成長を強化するために、いくつかの新しいプラットフォームが構築されつつあります。さらに、5Gネットワークの設置が進むにつれて、市場は上昇を続けると予測されます。

ゲーミングアクセサリー業界の概要

ゲーミングアクセサリー市場は、ごく少数の世界ベンダーが大きなシェアを占めているため、競争が激しいです。世界のゲーミングアクセサリー市場では、メーカー各社は主にゲーミングアクセサリーのコレクションを充実させ、市場競争に勝ち残ることに注力しています。ソニー、マイクロソフトなどが主要企業です。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • eスポーツゲーミングの増加により、ゲーミングアクセサリー機器の需要が増加
    • 新しいコンソールやコンピュータGPUユニットの発売によるアクセサリー需要の増加
  • 市場抑制要因
    • シリコンチップの生産量の変動によるゲーミングアクセサリーの需要不足
  • COVID-19の業界への影響評価

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • ゲームパッド/ジョイスティック
    • ゲーミングキーボード
    • ゲーミングマウス
    • ゲーミングヘッドセット
    • バーチャルリアリティデバイス
  • デバイスの種類
    • PC(デスクトップおよびラップトップ)
    • ゲーミング・コンソール
    • スマートフォン
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Alienware(Dell)
    • Logitech International SA
    • Razer Inc.
    • Mad Catz Global Limited
    • Turtle Beach Corporation
    • Corsair Components Inc.
    • Cooler Master Co. Ltd
    • Sennheiser Electronic GmbH & Co. KG
    • HyperX
    • Anker
    • Reddragon(Eastern Times Technology Co. Ltd)
    • Nintendo Co. Ltd
    • Sony Corporation
    • SteelSeries
    • Nvidia Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 70028
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The Gaming Accessories Market size is expected to grow from USD 10.72 billion in the current year to USD 17.91 billion in five years, registering a CAGR of 10.8% during the forecast period.

Increased demand for game accessories, allowing players to achieve the next level of performance, is a result of this growth in gaming. There is a need for speed, precision, and reliability in competitive gaming. Specialized, high-performance gear such as gaming mice, keyboards, and controllers are used by digital athletes in the same way that other sports allow them to perform at their best.

Key Highlights

  • The growth in esports adoption has significantly raised the demand for robust game accessories. Special equipment, e.g., Ultraprecise optical sensors in the gaming mouse, significantly shorter actuation distances on keyboard switches, and programmable rear paddle of performance controllers, will meet gamers' requirements for competitive responsiveness.
  • For an extended period, gaming involves a lot of movement, keyboarding, and scrolling. Accessories such as gaming mice are developed for prolonged use and are built to improve gaming sessions. The buttons are to be clicked multiple times; the glide pad is designed to decrease friction while being durable, and an antisweat coating has been added.
  • In addition, the global market is growing due to increased demand for smartphones and rapidly developing technologies like virtual reality VR and Artificial intelligence. The potential of Augmented Reality has been recognized by top gaming console manufacturers such as Nintendo and Microsoft, who are leading the charge.
  • A worldwide shortage of semiconductors has hampered the supply of everyday devices such as mobile phones, video game consoles, and tech-dependent vehicles. This resulted in a delay in plans from major gaming companies and reduced demand for their related accessories following the introduction of these devices on the market.
  • With the outbreak of COVID-19 in China, several gaming accessory manufacturers experienced shipping delays due to the lack of manufacturing components and raw materials, as most of the manufacturing plants are in China. Once the existing inventory was sold, the companies needed more product supply.

Gaming Accessories Market Trends

Rise in E-Sports Gaming to Fuel the Demand for Gaming Accessory Equipment to Drive the Market Growth

  • E-sports are now driving the world's gaming industry in terms of its market demand, which is currently strong under current market conditions. The export market has been forecast to increase over the next few years.
  • It's the millennials who make up most of the audience and players in esports. To this end, eSPORTS publishers target these customers by ensuring the game's user experience and providing it to different platforms such as consoles, PCs, or cell phones.
  • In the past years, this massive increase in the esports market has driven significant companies such as Logitech, Razer, and SteelSeries and their products, and this increase in demand could be multiplied by the expected growth of the estimated esports audience worldwide.
  • Gamers are more aware of specific brands, so they make more significant considerations in making such a vital decision as purchasing peripherals. The choice of which peripheral brands have similar strategies related to esports, influence on products, and USPs is becoming more difficult for consumers.
  • Also, many e-sports outfits and gaming companies offer partnerships and collaborations to increase the marketing and scope of the products. These big gaming companies with games such as Dota, League of Legends, and Fortnite provide massive scope opportunities to these companies as they have revenues and reach unparalleled and in millions.
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Asia Pacific to Witness the Highest Growth

  • Asia Pacific holds the largest market shares, whereas the highest revenue shares are in Southeast Asia. The world's top gaming hubs are China, Japan, Australia, and South Korea, accounting for more than 40 % of the industry's annual revenues.
  • In Asia, China is one of the leading countries that has been adopting technology at an increasing rate. The country is home to one of the fastest internet bands and strong players, like Tencent and NetEase. The main driving factors for gaming in this country are growing esports and constantly innovative practices related to new games and consoles.
  • eSports has also become a trend in the region, leading to an increasing market for video games. In other countries besides China, such as Indonesia, Vietnam, Malaysia, etc., new opportunities for gaming accessories have arisen because of increasing viewing rates and a growing trend towards electronic sports. There is also a growth in demand for video games via consoles, which will increase further as esports become more popular.
  • Moreover, several new platforms are being created to strengthen the growth of Asia Pacific through increased regional content. Furthermore, the market is projected to continue rising as more and more 5G networks are installed in the country.

Gaming Accessories Industry Overview

The gaming accessories market is highly competitive due to a minimal number of global vendors holding a large share of the market. In the worldwide gaming accessory market, manufacturers will primarily focus on improving their game accessories collection to remain in competition with the market. Sony, Microsoft, and so on are some of the leading players.

In June 2023, Razer Inc announced the latest version of Razer Blade 14, a portable 14-inch gaming laptop in the signature matt black and dazzling mercury white color. It features the all-new AMD Ryzen 9 7940HS processor with DDR5-5600MHz SO-DIMM memory. With the latest NVIDIA GeForce RTX 40 Series laptop graphics and to experience this power, users are presented with an immersive 16:10 aspect ratio QHD+ 240 Hz display that provides stunning color depth and contrast.

In February 2023, CORSAIR introduced iCUE Murals Lighting, a groundbreaking software for creating incredibly immersive lighting effects in CORSAIR iCUE. This powerful feature lets you use images, video, and on-screen visuals as colorful templates to produce imaginative, mesmerizing lightscapes. With Murals, the desktop and entire game room come alive with dazzling, custom-created RGB.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rise in e-sports gaming to fuel the demand for gaming accessory equipment
    • 5.1.2 New console and computer GPU unit launch to present an increase of demands for accessories
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Fluctuation in the production of silicon chips leading to shortage in demand of gaming accessories
  • 5.3 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Product Type
    • 6.1.1 Gamepads/Joysticks
    • 6.1.2 Gaming Keyboards
    • 6.1.3 Gaming Mice
    • 6.1.4 Gaming Headsets
    • 6.1.5 Virtual Reality Devices
  • 6.2 Device Type
    • 6.2.1 PC (Desktop and Laptop)
    • 6.2.2 Gaming Consoles
    • 6.2.3 Smartphones
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Alienware (Dell)
    • 7.1.2 Logitech International SA
    • 7.1.3 Razer Inc.
    • 7.1.4 Mad Catz Global Limited
    • 7.1.5 Turtle Beach Corporation
    • 7.1.6 Corsair Components Inc.
    • 7.1.7 Cooler Master Co. Ltd
    • 7.1.8 Sennheiser Electronic GmbH & Co. KG
    • 7.1.9 HyperX
    • 7.1.10 Anker
    • 7.1.11 Reddragon (Eastern Times Technology Co. Ltd)
    • 7.1.12 Nintendo Co. Ltd
    • 7.1.13 Sony Corporation
    • 7.1.14 SteelSeries
    • 7.1.15 Nvidia Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS