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市場調査レポート
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1645155

米国のゲーミングアクセサリー市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

United States Gaming Accessories - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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米国のゲーミングアクセサリー市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

米国のゲーミングアクセサリー市場は予測期間中にCAGR 9.30%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • インターネット接続の増加、スマートフォンの普及拡大、5Gのような高帯域幅ネットワーク接続の採用が、同国のゲームアクセサリ需要をさらに押し上げています。NintendoやMicrosoftのような大手ゲーム機メーカーはARの可能性に気づいており、主導権を握っています。
  • 新興諸国のゲーム開発者は、プレイステーション、Xbox、WindowsPCなど、多様なゲーム機/プラットフォーム向けのコードを発表したり書き換えたりして、クラウドプラットフォームを通じてゲーマーに提供されるスタンドアロン製品に組み込むことで、ゲーム体験を向上させようと絶えず努力しています。
  • eスポーツゲームの急速な成長により、新しいゲーム用キーボードやゲームパッドの需要が高まっています。したがって、ゲームコンテンツの向上に伴い、ゲーミングアクセサリー市場は予測期間を通じて拡大する可能性が高いです。
  • 課題としては、市場にさまざまな要素が出回っていることが挙げられます。ゲーミングアクセサリーのニーズを満たすソリューションはいくつかある可能性があります。特に、大半の顧客が低価格のゲーム機器を好むため、現地の代替品が市場の需要に影響を与える可能性があります。
  • ゲーミングアクセサリー市場の主要ベンダーは、先進技術を搭載した新製品を投入しています。例えば、2021年6月、米国のビデオゲーム開発会社で家庭用コンピュータのアタリ社は、米国で家庭用ビデオゲーム機アタリVCSを発売しました。
  • COVID-19の封鎖により、人々は家にこもり、時間を過ごすためにゲームプラットフォームに目を向ける人もいた。これらのプラットフォームは、オンライントラフィックでより多くの新しい訪問者を集め、様々なゲームアクセサリーの需要を生み出しました。さらに、COVIDのロックダウンの間のゲームの急増は、新しいゲームのリリースの名簿に従っています。

米国のゲーミングアクセサリー市場動向

スマートフォンの普及が市場成長に貢献

  • モバイルゲームは最近、世界中で最も人気のあるゲームタイプとしてコンソールやPCゲームを上回っています。事実上、誰もがゲームをインストールしたスマートフォンを所有しています。さらに、モバイルゲームに対する需要の高まりは、AR、VR、クラウドゲーミング、5Gといった技術の進歩や強化によってもたらされています。
  • ほとんどのスマートフォンにはVR対応技術が搭載されており、ゲーム機を使わずにスマートフォンでより良い体験ができるようになっています。ゲーム産業のトップベンダーは、ARやVRに対応したゲームを発表しています。したがって、このような先進的ゲームは、ゲーミングアクセサリーの需要を生み出しています。
  • 産業専門家の調査によると、すべての年齢層とゲーム頻度において、少なくとも10人に7人の熱心なゲーマー、カジュアルゲーマー(週に6時間以下しかビデオゲームをしない人)、45歳以下のゲーマーを含む大多数が、ビデオゲームをプレイするために携帯電話を使用していると回答しています。
  • さらに2020年8月、MicrosoftはXbox Cloud Gamingと連動するように設計されたモバイルアクセサリーを発表しました。さらに、Razer、PowerA、8bitdoなどの企業が、xCloudストリーミング専用に設計されたコントローラを発売しました。
  • また、eスポーツの需要の急増は、特にゲームパッド、ゲーミングキーボード、ジョイスティックなどのゲーミングアクセサリー市場を牽引しています。

ビデオゲームの普及が成長に貢献する見込み

  • モバイル機器やテレビでのゲームアプリの採用が増加していることが、国内でのゲームアクセサリ需要を牽引しています。さらに、多くの消費者は、新しいPCやコンソールを必要とせずに最新のゲームをプレイできることを望んでいます。そのため、新しいフォーマットの開発も進んでいます。
  • ESAの調査によると、2021年には米国で2億2,700万人以上の参入企業がビデオゲームをプレイするといいます。そのうち80%が18歳以上です。さらに、18歳以下のアメリカ人の幼児の76%が参入企業です。さらに、アメリカの家庭の74%が少なくとも1台のビデオゲーム・参入企業を所有しています。
  • 米国で最大の売上シェアを誇るMicrosoftのような主要ベンダーは、新製品を発売することで、米国でのビデオゲーム消費の拡大を活用することに注力しています。2020年11月、MicrosoftはXboxシリーズXとXboxシリーズSを発売し、ライブとバーチャルの世界のアクティベーションを実施しました。

米国のゲームアクセサリー産業概要

米国のゲーミングアクセサリー市場は、少数の世界のサプライヤーが大きなシェアを占めているため、競争が激しいです。ベンダーは競合を維持するため、新しい技術で製品ポートフォリオを強化しています。

  • 2022年5月-ゲーミングオーディオとアクセサリーの大手プロバイダーであるTurtle Beach Corporationは、ベストセラーのTurtle Beachコンソール用ゲーミングアクセサリーと、受賞歴のあるROCCAT PCゲーミングアクセサリーブランドが、ニューオーリンズ・セインツの先発セーフティ選手であるChauncey Gardner-Johnsonと提携したと発表しました。ガードナー-ジョンソン選手は、NBAのスター選手であるグレイソン-アレン選手、イマニュエル-クイックリー選手、ジョシュ-ハート選手などのプロアスリートゲーマーに加え、デジタルな戦場で優位に立つために必要なすべてのゲーム機器のためにTurtle BeachとROCCATと提携しています。
  • 2022年1月-Logitechのブランドであり、ゲーミング技術とギアの著名なイノベーターの1つであるLogitech Gは、ロジクールG413 SE機械式ゲーミングキーボードとG413 TKL(テンキーレス)SE機械式ゲーミングキーボードの発売を発表しました。このキーボードは、ゲーミンググレードの機械式スイッチと、耐摩耗性、耐フェード性、耐光性に優れた非常に耐久性の高いPBTキーキャップを搭載し、精度とパフォーマンスのために設計されています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査想定と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 米国におけるゲーム市場全体のシナリオ
  • ゲーム人口の年齢・性別人口統計分析

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • グラフィック要件の高い新しいゲームコンテンツの登場
    • 3DやAR/VRゲームのような新技術の統合
  • 市場課題
    • モバイルベースのプラットフォームに対する需要の高まり
  • 米国における各種アクセサリーの最も重要な選択基準
  • ブランドパフォーマンス基準
  • COVID-19が市場に与える影響

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ゲームパッド
    • ゲーミングキーボード
    • ゲーミングマウス
    • ジョイスティック
    • ゲーミングヘッドセット
    • バーチャルリアリティデバイス

第7章 競合情勢

  • アクセサリーブランドランキング分析
  • 企業プロファイル
    • Logitech International S.A.
    • Turtle Beach Corporation
    • Razer Inc.
    • Corsair Components Inc.
    • Mad Catz Global Limited
    • Kingston Technology Corporation
    • Performance Designed Products LLC
    • PowerA

第8章 市場展望と将来

目次
Product Code: 91000

The United States Gaming Accessories Market is expected to register a CAGR of 9.30% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The rising internet connectivity, increasing adoption of smartphones, and the introduction of high bandwidth network connectivity, like 5G, have further boosted the demand for gaming accessories in the country. Major gaming console manufacturers like Nintendo and Microsoft have realized the potentiality of AR and are leading the charge.
  • Game developers across the country continually strive to enhance the gaming experience by launching and rewriting codes for diverse console/platforms, such as PlayStation, Xbox, and Windows PC, incorporated into a standalone product provided to gamers through a cloud platform.
  • The rapid growth of e-sports games has increased demand for new gaming keyboards and gamepads. Hence, as gaming content improves, the gaming accessories market will likely expand throughout the forecast period.
  • A challenging factor is the availability of a wide range of elements in the market. Several solutions might meet the need for gaming accessories. Particularly, local alternatives might have an impact on market demand as the majority of customers favor low-cost gaming equipment.
  • The key vendors in the gaming accessories market are introducing new products with advanced technology. For instance, in June 2021, Atari Inc., an American video game developer and the home computer company, launched the Atari VCS home video game console in the United States.
  • Due to the Covid-19 lockdown, people stayed home, and some turned to the gaming platform to spend their time. These platforms attracted more new visitors in online traffic and created demand for various gaming accessories. Moreover, the surge in gaming amid Covid lockdowns follows a roster of new game releases.

US Gaming Accessories Market Trends

Growing Adoption of Smartphones Caters to the Market Growth

  • Mobile gaming has recently exceeded console and PC gaming as the most popular type of gaming around the globe. The availability of mobile gaming is one of numerous elements driving its growth; practically everyone owns a smartphone with games installed on it. Furthermore, the growing demand for mobile games is driven by technological advancements and enhancements such as AR, VR, cloud gaming, and 5G.
  • Most smartphones are coming with VR-enabled technology, due to which individuals are gaining better experience through a smartphone without gaming consoles. Top gaming industry vendors are introducing games with AR and VR-enabled features. Hence such advanced games are creating demand for gaming accessories.
  • According to an Industry experts survey, majorities of all age groups and gaming frequencies said they use their cellphones to play video games, including at least 7 in 10 avid gamers, casual gamers (those who play video games six hours or less a week) and gamers under 45.
  • Further, in August 2020, Microsoft launched mobile accessories designed to work with Xbox Cloud Gaming. Furthermore, companies like Razer, PowerA, and 8bitdo launched controllers designed expressly for xCloud streaming.
  • Also, the surge in demand for e-sports is leading the gaming accessories market, especially for the gamepad, gaming keyboards, joysticks, and others.

Growing Adoption of Video Game is Expected to Cater to Growth

  • The increased adoption of gaming apps on mobile devices and televisions has driven the demand for gaming accessories in the country. Moreover, many consumers want to be able to play the latest games without requiring a new PC or a console. This has aided the development of newer formats as well.
  • According to a study by the ESA, in 2021, more than 227 million players in the United States will play video games. In total, 80% of the players are over 18 years old. Furthermore, 76% of American kids under 18 years are players. In addition, 74% of American households have at least one video game player.
  • Some key vendors, like Microsoft, which generate the largest revenue share in the United States, are focusing on leveraging the growing video game consumption in the country by launching new products. In November 2020, Microsoft launched the Xbox Series X and the Xbox Series S with a series of live and virtual global activations.

US Gaming Accessories Industry Overview

The gaming accessories market in the United States is competitive owing to a few worldwide suppliers with a significant market share. The vendors are enhancing their product portfolio with new technologies to remain competitive.

  • May 2022 - Leading gaming audio and accessory provider Turtle Beach Corporation announced its best-selling Turtle Beach console gaming accessories, and award-winning ROCCAT PC gaming accessories brands have partnered with New Orleans Saints' starting Safety, Chauncey Gardner-Johnson. Gardner-Johnson joins other pro-athlete gamers, including NBA stars Grayson Allen, Immanuel Quickley, and Josh Hart, who have teamed up with Turtle Beach and ROCCAT for all their gaming equipment needs can dominate on the digital battlefield.
  • January 2022 - Logitech G, a brand of Logitech and one of the prominent innovators of gaming technologies and gear, announced the launch of the Logitech G413 SE Mechanical Gaming Keyboard and the G413 TKL (Tenkeyless) SE Mechanical Gaming Keyboard. This keyboard is engineered for precision and performance that offers gaming-grade mechanical switches with extremely durable PBT keycaps that are worn, fade and shine resistant.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumption and Market Definition
  • 1.2 Scope of the study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Overall Gaming Market Scenario in United States
  • 4.5 Demographic Analysis of Gaming Population by Age and Gender

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Launch of New Gaming Content With High Graphic Requirements
    • 5.1.2 Integration of Newer Technologies Like 3D and AR/VR Gaming
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Rising Demand for Mobile-based Platform
  • 5.3 Most Important Selection Criteria for Various Accessories in United States
  • 5.4 Brand Performance Criteria
  • 5.5 Impact of COVID -19 on the Market

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Gamepads
    • 6.1.2 Gaming Keyboards
    • 6.1.3 Gaming Mice
    • 6.1.4 Joysticks
    • 6.1.5 Gaming Headsets
    • 6.1.6 Virtual Reality Devices

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Accessory Brand Ranking Analysis
  • 7.2 Company Profiles
    • 7.2.1 Logitech International S.A.
    • 7.2.2 Turtle Beach Corporation
    • 7.2.3 Razer Inc.
    • 7.2.4 Corsair Components Inc.
    • 7.2.5 Mad Catz Global Limited
    • 7.2.6 Kingston Technology Corporation
    • 7.2.7 Performance Designed Products LLC
    • 7.2.8 PowerA

8 MARKET OUTLOOK AND FUTURE