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市場調査レポート
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ホームショッピング:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Home Shopping - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

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ホームショッピング:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ホームショッピング市場規模は2024年に54億4,000万米ドルと推定され、2029年までに117億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に16.66%のCAGRで成長します。

ホームショッピング-マーケット

主なハイライト

  • ホームショッピングチャネルは、テレビベースのショッピング、eコマース、および電話ショッピングで構成されます。ホームショッピング市場は、インターネットアクセスの改善とスマートフォンの普及率の高まりの恩恵を受けています。
  • 小売業者は、ネットワークの堅牢化、インターネット接続の改善、オンラインユーザーの増加により、 eコマースビジネスを成長させています。eコマース企業は、Paypal、Apple Pay、スムーズなショッピングを可能にするその他の金融ソリューションなど、より現実的な新しい支払い方法をより頻繁に採用しています。さらに、大手企業は顧客を長期的に維持するためにサブスクリプションモデルを採用しています。
  • 長期的には、急速なデジタル化と、Amazon.com Inc.やWalmart Inc.などのeコマースサイトを通じたオンラインショッピングの普及が市場を牽引する主な要因になると予想されます。さらに、技術の進歩、物流の改善、安全な支払いシステムが、インターネットやモバイルアクセスの増加、利便性に対する消費者の需要と相まって、家庭用品の購入を促進しています。
  • 成長を促進するもう1つの理由は、消費者の嗜好がオンラインショッピングに移行していることです。オンラインショッピングには、利便性の向上や価格の向上など、多くの利点があります。また、可処分所得の増加、顧客の嗜好の変化、オンラインショッピングプラットフォームの普及により、ホームショッピング市場は後押しされています。
  • COVID-19感染症のパンデミックが始まって以来、世界市場ではeコマースがより安全で時間効率の良い買い物の選択肢であると消費者が認識し、大幅な進歩を遂げてきました。パンデミックにより、企業や国は一般に、ビジネスを維持する方法としてオンラインショッピングプラットフォームの開発を余儀なくされました。

ホームショッピング市場の動向

インターネットユーザーの増加とインターネット接続の改善が市場の成長を牽引

  • インターネットユーザーの急速な増加、インターネット接続の改善、セキュリティと暗号化の進歩により、仮想市場でサービスを拡大しようとする販売業者にとって、インターネットはますます重要なツールとなりつつあります。これにより主に消費者の信頼とホームショッピングへの依存が高まり、その結果、市場の成長が拡大しました。
  • 世界では、2022年には世界人口の66%に当たる53億人がインターネットを使用することになります。国際電気通信連合(ITU)によると、これは2019年から24%の増加に相当します。さらに、インターネットの手頃な価格の向上と携帯電話所有者の増加も、ホームショッピング市場の売上を押し上げています。
  • ほとんどのインターネットユーザーは、主にスマートフォンの入手しやすさと手頃な価格によって、モバイルがインターネットにアクセスするための主要なデバイスであると考えています。したがって、モバイルアプリが顧客の購入の主要なゲートウェイとして台頭しているため、市場におけるeコマースの成長の可能性はインターネットとスマートフォンの普及と直接相関しています。

アジア太平洋が市場を独占

  • ホームショッピング市場はアジア太平洋によって大きく支配されており、この地域で最も顕著な国は中国です。韓国、シンガポール、日本、インドなど他の国も市場の成長を加速させています。アジア太平洋は、消費者のホームショッピングへの志向が高まり、さまざまな国からの輸入品が多くなり、急速に成長している地域です。
  • 中国のオンラインショッピング市場は近年力強く成長し、新たな経済発展の原動力となっています。中国のインターネットユーザーの数は急激に増加しています。中国インターネットネットワークインフォメーションセンター(CNNIC)によると、2022年の中国のインターネットユーザー数は10億5,114万人であり、これにより中国のeコマース分野の大幅な成長が可能になりました。
  • ユーロスタットによると、他国(アジア諸国を除く)からの輸入の4分の1以上を中国が占めています。中国のホームショッピング市場は、アクセサリー、書籍、音楽が独占しています。
  • アジア太平洋は、パーソナルケアおよび化粧品分野のホームショッピング市場で最大のシェアを占めています。タオバオ、アリババ、アマゾンなどの企業は、アジア太平洋地域の国々の中で、中国とインドで市場シェアの大部分を占めています。

ホームショッピング業界の概要

ホームショッピング市場は競争が激しく、地域および世界のプレーヤーが強力な存在感を示しています。効率的な配送、ブランドの好み、消費者の認知度が市場の需要を促進します。世界の市場における主要企業には、Alibaba Group、Amazon.com、JD.com Inc.、eBay Inc.、Walmart Inc.などが含まれます。マーケティングと調査対象市場の拡大に多額の投資を行ってきた既存のプレーヤーは、長年にわたって勢いを増しています。調査期間中、市場関係者は市場での存在感を拡大することに焦点を当てた合併・買収やパートナーシップにも関与していました。潜在的なプレーヤーは、より深い市場浸透を達成するために、小売業者、ブランドスポーツ販売業者、メーカー、オンライン決済プロバイダーと提携しています。

たとえば、2021年 9月、ウォルマート社はライトコインとの重要な提携を発表しました。大手電子商取引会社ウォルマート社は、世界中の何百万もの顧客にスムーズな暗号通貨支払いを可能にしたいと考えています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • テレショッピング
    • eコマースとモバイルショッピング
    • その他のタイプ
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Amazon.com Inc.
    • VGL Group of Companies
    • JD.com Inc
    • Ebay Inc.
    • Sears Brand LLC
    • Walmart Inc
    • Alibaba Group
    • Naaptol Company
    • Majid Al Futtaim(Carrefour)
    • Ubuy

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 65251

The Home Shopping Market size is estimated at USD 5.44 billion in 2024, and is expected to reach USD 11.75 billion by 2029, growing at a CAGR of 16.66% during the forecast period (2024-2029).

Home Shopping - Market

Key Highlights

  • Home shopping channels consist of television-based shopping, e-commerce, and telephonic shopping. The market for home shopping has benefited from improved internet access and rising smartphone penetration.
  • Retailers are growing their e-commerce businesses due to more robust networks, better internet connections, and increased online users. E-commerce companies are embracing newer, more viable payment methods more frequently, including Paypal, Apple Pay, and other financing solutions that enable frictionless shopping. In addition, major players are adopting the subscription model to keep customers for the long term.
  • Over the long term, rapid digitalization and high adoption of online shopping through e-commerce sites, such as Amazon.com Inc. and Walmart Inc., are expected to be the key factors driving the market. Moreover, technological advancements, improved logistics, and safe payment systems, coupled with increasing internet and mobile access and consumer demand for convenience, have boosted the purchase of household goods.
  • Another reason driving growth is the shift in consumer preference toward online shopping, which has many advantages, including more convenience and better prices. Also, increasing disposable incomes, shifting customer preferences, and widespread availability of online shopping platforms boost the home shopping market.
  • The global market has seen significant advances in e-commerce since the COVID-19 pandemic started, as consumers found it a safer and more time-efficient shopping choice. The pandemic forced companies and countries, in general, to develop online shopping platforms as a way to maintain their businesses.

Home Shopping Market Trends

Growth of Internet Users and Improved Internet Connections Driving Market Growth

  • The Internet is increasingly becoming a key tool for merchants trying to expand their services in the virtual market, driven by the rapid growth of internet users, improved internet connections, and advances in security and encryption. This has primarily increased consumer confidence and dependence on home shopping and, in turn, inflated the market's growth.
  • Globally, 5.3 billion people, 66% of the world's population, will be using the Internet in 2022. This represents an increase of 24% since 2019, according to the International Telecommunication Union (ITU). Additionally, the increased affordability of the Internet and increased mobile phone ownership have also driven sales in the home shopping market.
  • Most Internet users consider mobile the primary device for accessing the Internet, primarily driven by the availability and affordability of smartphones. Thus, the growth potential for e-commerce in the market is directly correlated to internet and smartphone penetration, as mobile apps have emerged as a major gateway for customer purchases.

Asia-Pacific Dominates the Market

  • The home shopping market is highly dominated by Asia-Pacific, with China being the most prominent country in the region. Other countries, including South Korea, Singapore, Japan, and India, have accelerated the market's growth. Asia-Pacific is a rapidly growing region with increases in the inclination of consumers toward home shopping and a large number of imports from various countries.
  • China's online shopping market has grown strongly in recent years, becoming the new economic development engine. The number of internet users in China has been increasing exponentially. The number of internet users in China in 2022 was 1051.14 million, per the China Internet Network Information Center (CNNIC), thereby enabling this enormous growth in China's e-commerce sector.
  • China accounts for more than one-fourth of imports from other countries (excluding Asian countries), according to Eurostat. Accessories, books, and music dominate the home shopping market in China.
  • Asia-Pacific holds the largest share of the home shopping market in the personal care and cosmetics segments. Players like Taobao, Alibaba, and Amazon hold the majority of the market share in China and India among countries in the Asia-Pacific region.

Home Shopping Industry Overview

The home shopping market is highly competitive, with a strong presence of regional and global players. Efficient delivery, brand preferences, and consumer awareness drive market demand. Some of the major players in the market globally include Alibaba Group, Amazon.com, JD.com Inc., eBay Inc., and Walmart Inc., among others. Established players that have invested heavily in marketing and expansion in the market studied have gained traction over the years. In the study period, market players were also involved in mergers and acquisitions and partnerships focused on expanding their presence in the market. Potential players are partnering with retailers, branded sports distributors, manufacturers, and online payment providers to achieve deeper market penetration.

For instance, in September 2021, Walmart Inc. announced a significant partnership with Litecoin. The large eCommerce company Walmart Inc wants to enable smooth cryptocurrency payments for its millions of customers worldwide.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Teleshopping
    • 5.1.2 E-commerce and Mobile Shopping
    • 5.1.3 Other Types
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
      • 5.2.1.4 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 United Kingdom
      • 5.2.2.2 Germany
      • 5.2.2.3 France
      • 5.2.2.4 Russia
      • 5.2.2.5 Italy
      • 5.2.2.6 Spain
      • 5.2.2.7 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 India
      • 5.2.3.2 China
      • 5.2.3.3 Japan
      • 5.2.3.4 Australia
      • 5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 South America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Argentina
      • 5.2.4.3 Rest of South America
    • 5.2.5 Middle-East and Africa
      • 5.2.5.1 South Africa
      • 5.2.5.2 Saudi Arabia
      • 5.2.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Amazon.com Inc.
    • 6.3.2 VGL Group of Companies
    • 6.3.3 JD.com Inc
    • 6.3.4 Ebay Inc.
    • 6.3.5 Sears Brand LLC
    • 6.3.6 Walmart Inc
    • 6.3.7 Alibaba Group
    • 6.3.8 Naaptol Company
    • 6.3.9 Majid Al Futtaim (Carrefour)
    • 6.3.10 Ubuy

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS