デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1444431

エナジーバーの世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

Energy Bar - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
エナジーバーの世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界のエナジーバーの市場規模は、2024年に32億8,000万米ドルに達し、2024~2029年の予測期間中にCAGR 3.32%で成長し、2029年までに38億5,000万米ドルに達すると予測されております。

エナジーバー市場

スポーツ栄養バーは、主に運動選手や身体活動に従事する個人の間で人気を集めています。フィットネスへの意識の高まりと健康維持により、スポーツ、健康、スポーツクラブ、ジムへの参加が増加しており、これがエナジーバー市場の成長に貢献する重要な推進力の1つです。スポーツ活動には多くのエネルギー分解が伴うため、エナジーバーはスポーツ栄養市場でも高い人気を誇っています。エナジーバーは、アスリートに瞬時にエネルギーを供給するのに便利で効率的です。したがって、これらの製品に対する需要はアスリートの間で注目を集めています。

便利で健康的な持ち運び用スナックのオプションに対する消費者の需要が、世界中のエナジーバーの売上の主な原動力となっています。パッケージが小さく、エネルギー含有量が高いため、即時の結果を必要とする成人にとって理想的なソリューションです。また、1日の必要量に応じて、タンパク質、その他の栄養素、微量栄養素も含まれています。したがって、少量でバランスの取れた食事を詰めることができます。さらに、さまざまな消費者のニーズに合わせたエナジーバーの需要の高まりにより、さまざまな製品革新が行われ、健康的な成分の使用が増加しました。

エナジーバーのパッケージも、顧客を惹きつけ、企業のブランドイメージを構築する上で重要な役割を果たします。たとえば、2022年 5月、Kelloggはデザイン会社Landor & Fitchと協力して、ブランドの現在の製品を補完する新しい包装システムを開発しました。新しいパッケージは、英国、アイルランド、ベネルクス、フランス、イタリア、ポルトガル、スペイン、中東、北アフリカなどの地域で展開されました。さらに、グルテンフリー、ビーガン、低脂肪、低カロリー、砂糖不使用、甘味料などの人気の食品動向に合わせて製品を革新し、ラベルを付けることにより、さまざまな顧客を引き付けることで市場の成長をさらに促進しています。

エナジーバーの市場動向

健康的な外出先でのおやつに対する需要の高まり

社会経済パターンの変化、飲食費の増加、健康食品への意識、食事パターンや既存の食習慣の変化、新製品を味わいたいという欲求などにより、世界的にインスタント食品の需要が急速に伸びています。食品と健康に関する調査に関する国際食品情報評議会の報告書によると、2021年に食品に健康上の利点を積極的に求めた米国の消費者の割合は20%でした。

外出先でスナックを食べることは、多忙なライフスタイルのため、特に労働者階級、10代の子供、ホステルに住む人々、独身者の間で非常に人気が高まっています。さらに、外出先での軽食のコンセプトは、エナジーバーの簡単な消費と製品の取り扱いと密接に関連しています。大量の即時エネルギーと、毎日の必須栄養素および微量栄養素をすべて少量に詰めたエナジーバーは、広く入手可能です。また、広く採用されており、市場の成長を推進しています。健康的な外出先での軽食に対する消費者の需要を維持するため、企業は調査対象市場の新たな機会を活用するために、エナジーバーを含むスナックバーを革新してきました。

北米が市場を独占する

北米では、最も先進国の一つである米国の消費者は、ペースの速いライフスタイルのため、利便性の高い食品を求めています。米国農務省(USDA)によると、2021年の時点で、米国の消費者は食料予算の半分以上をエナジーバーを含む便利な食品に費やしており、そのため国内のエナジーバーの消費が促進されています。さらに、製造業者は、若い消費者と労働人口をターゲットとして、地域の健康とウェルネスの動向に焦点を当てています。消費者のライフスタイルの変化により、食事の量が減り、健康的なスナックの消費がさらに増加し、エナジーバーの需要が高まると予想されています。消費者が加工食品への支出を増やし、食事を準備する時間がなくなったため、人々は外出時のエネルギー需要のために、エナジーバーなどのインスタント食品に目を向けるようになっています。

さらに、「人工添加物不使用」、「高繊維または無添加」、「糖質オフ」などのさまざまなラベルを表示した製品の発売は、ここ数年で大幅な成長を遂げました。天然およびオーガニック原料を使用した製品を提供する高価なブランドは、北米でのエナジーバーの売上増加が期待されています。

エナジーバー産業の概要

世界のエナジーバー市場は非常に細分化されており、国際的および地域的なさまざまなプレーヤーが存在し、競争が激しくなっています。市場の主要企業には、Kellogg、eneral Mills Inc.、Mondelez International, Inc. (Clif Bar & Company)、Mars Incorporated、Lotus Bakeriesなどが含まれます。調査対象となっている市場の主要企業は、市場で強力な消費者基盤と尊敬される地位を確立するために、製品革新、合併、買収、地理的拡大などの戦略に焦点を当てています。戦略の中で、世界のエナジーバー市場の著名なプレーヤーは製品イノベーションを最も好み、主要企業は研究開発に多額の投資を行っており、革新的なフレーバーとパッケージを展開するためにオーガニック/ビーガン原料を組み込んでおり、それらをクリーンラベル製品として位置づけています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • 有機型
    • 従来型
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 専門店
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他のアジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • The Kellogg Company
    • Lotus Bakeries Corporate
    • General Mills Inc.
    • Mondelez International, Inc.(Clif Bar &Company)
    • OTE Sports Ltd
    • Post Holdings Inc.
    • Mars, Incorporated(Kind LLC)
    • PepsiCo Inc.
    • Wholesome Habits Private Limited(EAT Anytime)
    • ProBar LLC
    • Nestle SA

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 60120

The Energy Bar Market size is estimated at USD 3.28 billion in 2024, and is expected to reach USD 3.85 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.32% during the forecast period (2024-2029).

Energy Bar - Market

Sports nutrition bars have gained popularity, majorly among athletes and individuals engaging in physical activities. The rising fitness awareness and staying healthy is increasing participation in sports, health and sports clubs, and gyms, which is one of the key drivers contributing to the growth of the energy bars market. Energy bars have also found high popularity in the sports nutrition market as sports activities involve lots of energy breakdown. Energy bars are convenient and efficient for supplying instant energy to athletes. Hence, the demand for these products is gaining traction among athletes.

The consumer demand for convenient and healthy on-the-go snack options is the primary driving factor for the sales of energy bars globally. Due to their small packaging and high energy content, they are the ideal solution for adults who need instant results. They also contain proteins, other nutrients, and micronutrients as per daily requirements. Thus, they pack a balanced diet in small quantities. Furthermore, the increasing demand for energy bars for different consumers' needs led to various product innovations and increased healthy ingredients used.

Energy bars packaging also plays a crucial role in attracting customers and building companies' brand image. For example, in May 2022, Kellogg's collaborated with design firm Landor & Fitch to develop a new packaging system that complemented the brand's current offerings. The new packaging was rolled out in regions such as the United Kingdom, Ireland, Benelux, France, Italy, Portugal, Spain, the Middle East, and North Africa. Furthermore, innovating and labeling the products with popular food trends, such as gluten-free, vegan, low fat, low calories, no added sugars, and sweeteners, are further propelling the market growth by attracting various customers.

Energy Bar Market Trends

Rising Demand for Healthy On-the-go Snacking

Globally, the convenience food demand is growing faster due to changes in social and economic patterns, increased expenditure on food and beverage, awareness about healthy foods, changes in meal patterns and existing food habits, and the desire to taste new products. According to the International Food Information Council report on food & health survey, the proportion of American consumers who actively looked for health benefits in their food in 2021 was 20%.

On-the-go snacking is becoming extremely popular, especially among the working-class population, teenage children, people living in hostels, and bachelors due to their hectic lifestyles. Moreover, the on-the-go snacking concept is closely associated with energy bars' easy consumption and product handling. Energy bars, packed into small quantities with high amounts of instant energy and all the daily essential nutrients and micronutrients, are widely available. It is also widely adopted, thus, propelling the market growth. Keeping the consumers' demand for healthy on-the-go snacking, companies have been innovating snack bars, including energy bars, to take advantage of the new opportunities in the market studied.

North America to Dominate the Market

In North America, consumers in the US, one of the most developed nations, demand highly convenient food owing to their fast-paced lifestyles. According to the US Department of Agriculture (USDA), as of 2021, consumers in the US spend more than half of their food budget on convenient foods, including energy bars, thus, driving the consumption of energy bars in the country. Moreover, manufacturers are focusing on the region's health and wellness trends, targeting young consumers and the working population. The changing lifestyles of consumers, resulting in their consumption of smaller meals, are further leading to the increased consumption of healthy snacks, expected to propel the demand for energy bars. With consumers increasing their spending on packaged foods and having no time to prepare meals, people are turning toward convenience foods, like energy bars, for their energy requirements on the go.

Moreover, product launches with various label claims, such as "no artificial additive," "high or added fiber," and "reduced sugar," achieved strong growth in the past few years. Expensive brands offering products with natural and organic ingredients are expected to increase energy bars' sales in North America.

Energy Bar Industry Overview

The global energy bar market is highly fragmented and competitive, with various international and regional players. Major players in the market include Kellogg's, General Mills Inc., Mondelez International, Inc. (Clif Bar & Company), Mars Incorporated, and Lotus Bakeries, among others. The major players in the market studied have been focusing on strategies like product innovation, mergers, acquisitions, and geographic expansions, to establish a strong consumer base and esteemed position in the market. Among strategies, prominent players in the global energy bar market prefer product innovation the most, with key players investing heavily in research and development, incorporating organic/vegan ingredients to roll out innovative flavors and packaging, and positioning them as clean-label products.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Organic
    • 5.1.2 Conventional
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Specialty Stores
    • 5.2.4 Online Retail Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 The Kellogg Company
    • 6.3.2 Lotus Bakeries Corporate
    • 6.3.3 General Mills Inc.
    • 6.3.4 Mondelez International, Inc. (Clif Bar & Company)
    • 6.3.5 OTE Sports Ltd
    • 6.3.6 Post Holdings Inc.
    • 6.3.7 Mars, Incorporated (Kind LLC)
    • 6.3.8 PepsiCo Inc.
    • 6.3.9 Wholesome Habits Private Limited (EAT Anytime)
    • 6.3.10 ProBar LLC
    • 6.3.11 Nestle S.A.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS