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市場調査レポート
商品コード
1326384

食品不耐症向け製品の市場規模・シェア分析- 成長動向と予測(2023年~2028年)

Food Intolerance Products Market Size & Share Analysis - Growth Trends & Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 90 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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食品不耐症向け製品の市場規模・シェア分析- 成長動向と予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年08月08日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

食品不耐症向け製品の市場規模は2023年に193億6,000万米ドルと推定され、2028年には281億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2023-2028年)のCAGRは7.79%で成長する見込みです。

主なハイライト

  • 自然食品、有機食品、健康によい食品に対する需要は、近年消費者の間で大幅に増加しています。この増加は、さまざまな人工食品成分や、食品に不適合量使用されることが多い小麦や大麦などのグルテン含有穀物の摂取に伴う健康への悪影響に対する消費者の意識の高まりに起因しています。
  • 医学の進歩もまた、これらの製品に関連するさまざまな健康上の利点について確かな理解をもたらし、消費者が食品を購入する際に意識的な意思決定を行えるようにすることで、食品不耐症向け製品市場の成長に寄与しています。
  • ヴィーガン食の人気、乳糖不耐症の増加、セリアック病は、食品不耐症向け製品市場を絶えず牽引しており、今後もそうであろう。さらに、「ラクトースフリー」や「グルテンフリー」といった表示や成分表示に対する消費者の志向の高まりも、こうした食品市場を牽引しています。
  • ライフスタイルの変化とベジタリアンダイエットの利点に対する意識の高まりが、植物ベースの食品需要の増加につながっています。消費者は、ベジタリアンやヴィーガン向けの食品を、血液中の有害なコレステロールのレベルを下げ、健康と全体的な幸福感を向上させる方法として認識するようになっています。

食品不耐症向け製品の市場動向

クリーンラベルとフリーフロム原料の需要の急増

  • フリーフロム、ナチュラル、オーガニック製品に対する需要は各国で急速に増加しています。この成長の背景には、フリーフロム食品に対する消費者の需要の増加と、製品に表示されるクリーンラベルの人気の高まりがあります。
  • 多くの顧客は、"グルテンフリー"、"乳製品不使用"、"食肉不使用"、"遺伝子組み換えでない"、"砂糖不使用"といった特定の表示文句のある製品を求めています。さらに、コレステロール管理や消化管理など、食物不耐性に関連する健康強調表示をした製品も消費者の関心を集め、売上増につながっています。
  • 全体として、消費者の購買決定において健康とウェルネスを優先する傾向が強まっているため、フリーフロム、ナチュラル、オーガニック製品への動向は今後も続くと思われます。このため、市場プレーヤーは新製品を市場に投入しています。例えば、ケロッグは2021年4月、モーニングスター・ファーム(Morningstar Farms)ブランドから植物由来の「チックン・テンダーズ(Chick'n Tenders)」の新製品「インコグマート(Incogmeato)」を発売しました。この製品は非遺伝子組み換え大豆を使用し、人工香料は使用していないです。この製品は、オリジナルとスイートBBQの2種類の味があります。
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北米が市場を独占

  • 市場は主に、健康とウェルネス、クリーンラベリング、オーガニック食品に対する消費者の関心の高まりによって牽引されています。例えば、国際食品情報評議会(IFIC)が2021年に実施した世論調査では、米国の回答者の20%がクリーンな原材料を理由にパッケージ食品や飲料を頻繁に購入していることが明らかになっています。消費者の健康志向が高まるにつれ、植物由来の乳製品や肉といった栄養価の高い食品を選ぶ傾向があります。
  • 乳糖を含まない食品は、乳糖を含まない食品を通じて正確な消化を可能にすることによる体重減少や免疫システムの改善など、健康上の利点が期待できるため、ますます人気が高まっています。ProCon Organizationによると、2022年には米国に住む人々の36%が乳糖不耐症に苦しんでいます。このため、市場関係者は需要の増加に対応するため、新製品を市場に投入しています。
  • 例えば、2023年1月、Califia Farms社は有機アーモンドミルクとオーツを市場に投入しました。この製品には、精製水、海塩、アーモンドといったシンプルな原材料が含まれており、オイルやガムは添加されていないです。この製品は乳製品不使用を謳っており、シリアル、スムージー、ベーカリー製品に使用できます。
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食品不耐症向け製品業界の概要

食品不耐症向け製品市場は競争が激しく、多くの地域プレーヤーが存在することが特徴で、断片化をもたらしています。この市場の主要企業には、Danone SA、Nestle SA、General Mills Inc.、Reckitt Benckiser Group Plc、Beyond Meatなどがあります。これらの企業は、市場シェアを拡大するために、製品の革新、事業拡大、合併、買収など、さまざまな戦略を採用しています。この市場の大手企業は、植物性乳飲料、スナックバー、デザート、プロテイン、ヨーグルトなど、多様な製品ポートフォリオを有しています。市場での地位をさらに高めるために、これらの企業はすべてのカテゴリーで製品ポートフォリオを拡大することができます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • クリーンラベル原料への需要の高まり
    • 消費者の健康志向の高まり
  • 市場抑制要因
    • 製造コストの上昇
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • ベーカリー製品
    • 菓子類
    • 乳製品・乳製品代替品
    • 肉・魚介類
    • ソース・調味料・ドレッシング
    • その他の製品タイプ
  • ラベリングタイプ
    • グルテンフリー食品
    • ラクトースフリー食品
    • その他のラベリングタイプ
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア/食料品店
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 主要企業の戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • General Mills Inc.
    • Danone SA
    • Blue Diamond Growers
    • Abbott Laboratories
    • Beyond Meat
    • The Kellogg Company
    • Reckitt Benckiser Group PLC
    • Nestle S.A.
    • Oatly Group AB
    • Dr. Schar AG/SPA

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 46656

The Food Intolerance Products Market size is estimated at USD 19.36 billion in 2023, and is expected to reach USD 28.17 billion by 2028, growing at a CAGR of 7.79% during the forecast period (2023-2028).

Key Highlights

  • The demand for natural, organic, and good-for-health food products has significantly increased among consumers in recent years. This increase can be attributed to consumers' growing awareness of the adverse health effects associated with consuming various artificial food ingredients and gluten-containing grains, such as wheat and barley, which are often used in non-complying quantities in food products.
  • Medical advancements have also contributed to the growth of the food intolerance products market by providing a solid understanding of the various health benefits associated with these products, enabling consumers to make conscious decisions when purchasing their food products.
  • The popularity of the vegan diet, increasing incidences of lactose intolerance, and coeliac disease have continually driven the market for food intolerance products and will continue to do so in the future. Additionally, rising consumer inclination towards labeling and ingredient claims such as 'lactose-free' and 'gluten-free' is also driving the market for these food products.
  • Changing lifestyles and growing awareness of the benefits of a vegetarian diet have led to an increase in demand for plant-based foods. Consumers increasingly perceive vegetarian and vegan food products as a way to reduce the levels of harmful cholesterol in the blood and improve health and overall well-being.

Food Intolerance Products Market Trends

Surge in Demand of Clean Label and Free From Ingredients

  • The demand for free-from, natural, and organic products is increasing rapidly in various countries. This growth is due to the increased consumer demand for free-from-food products and the rising popularity of clean-label claims on products.
  • Many customers are looking for products with specific label claims such as "gluten-free," "dairy-free," "meat-free," "non-GMO," and "reduced sugar." Additionally, products with health claims related to food intolerance, such as cholesterol management and digestion control, are also attracting consumer interest, resulting in higher sales.
  • Overall, the trend towards free-from, natural, and organic products is likely to continue as consumers increasingly prioritize health and wellness in their purchasing decisions. Owing to this, the market players are launching new products in the market. For instance, In April 2021, Kellogg's Company launched Incogmeato, a new plant-based Chick'n Tenders by its Morningstar Farms brand. The product is made with non-GMO soy and no artificial flavors. The product comes under two flavors, i.e., original and sweet BBQ.
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North America Dominates the Market

  • The market is primarily driven by growing consumer interest in health and wellness, clean labeling, and organic foods. For instance, a poll conducted by the International Food Information Council (IFIC) in 2021 revealed that 20% of respondents in the United States frequently purchase packaged foods and drinks because of clean ingredients. As consumers become more health-conscious, they tend to choose nutritious foods such as plant-based dairy or meat.
  • Lactose-free foods have become increasingly popular due to the potential health benefits they offer, including weight loss and improved immune systems by enabling precise digestion through lactose-free food products. According to the ProCon Organization, in 2022, 36% of people living in the United States suffered from lactose intolerance. Owing to this, the market players have been launching new products in the market to cater to increasing demand.
  • For instance, in January 2023, Califia Farms launched organic almond milk and oat milk in the market. The product contains simple ingredients like purified water, sea salt, and almonds with no added oils or gums. The product claims to be dairy-free and can be used in cereals, smoothies, and bakery products.
Food Intolerance Products Market - IMG2

Food Intolerance Products Industry Overview

The food intolerance products market is highly competitive, characterized by the presence of many regional players, leading to fragmentation. Some of the key players in this market are Danone SA, Nestle SA, General Mills Inc., Reckitt Benckiser Group Plc, and Beyond Meat, among others. These companies are employing various strategies, such as product innovation, expansions, mergers, and acquisitions, to increase their market share. The leading companies in this market have a diverse product portfolio, including plant-based milk drinks, snack bars, desserts, proteins, and yogurts. To further enhance their positions in the market, these companies can expand their product portfolios within all categories.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Increasing Demand for Clean Label Ingredients
    • 4.1.2 Growing Health Consciousness of Consumers
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Higher Manufacturing Cost
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Bakery Products
    • 5.1.2 Confectionery Prodcuts
    • 5.1.3 Dairy and Dairy Alternatives
    • 5.1.4 Meat and Seafood
    • 5.1.5 Sauces, Condiments and Dressings
    • 5.1.6 Other Product Types
  • 5.2 Labeling Type
    • 5.2.1 Gluten-Free Food
    • 5.2.2 Lactose-Free Food
    • 5.2.3 Other Labeling Types
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.2 Convenience/Grocery Stores
    • 5.3.3 Online Retail Stores
    • 5.3.4 Other Distribution Channels
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Spain
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 Germany
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East and Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 United Arab Emirates
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 General Mills Inc.
    • 6.3.2 Danone SA
    • 6.3.3 Blue Diamond Growers
    • 6.3.4 Abbott Laboratories
    • 6.3.5 Beyond Meat
    • 6.3.6 The Kellogg Company
    • 6.3.7 Reckitt Benckiser Group PLC
    • 6.3.8 Nestle S.A.
    • 6.3.9 Oatly Group AB
    • 6.3.10 Dr. Schar AG / SPA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS