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市場調査レポート
商品コード
1784605
プレイアウトオートメーション・CiaBの欧州市場、2021年~2031年:提供別、範囲別、業種別、アプリケーション別Europe Playout Automation and Channel-in-a-Box Market Report 2021-2031 by Scope, Segmentation, Dynamics, and Competitive Analysis |
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プレイアウトオートメーション・CiaBの欧州市場、2021年~2031年:提供別、範囲別、業種別、アプリケーション別 |
出版日: 2025年07月10日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 104 Pages
納期: 即納可能
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欧州のプレイアウトオートメーション・CiaB市場規模は、2023年の48億1,416万米ドルから2031年には149億1,190万米ドルに達すると予測されています。2023年から2031年までのCAGRは15.2%を記録すると推定されます。
エグゼクティブサマリーと欧州のプレイアウトオートメーション・CiaB市場分析
プレイアウトオートメーション・CiaB市場は、高精細度・超高精細度コンテンツに対する需要の急増、OTTサービスの人気上昇、さまざまな産業における映像コンテンツ需要の高まりなどの要因によって、欧州で大きな成長を遂げています。同地域はさらに、さまざまな市場プレイヤー間のコラボレーションから大きな恩恵を受けると予想されます。さらに、チャンネルプレゼンテーションの改善、生産性の向上、精度の向上、他の地域のプレーヤーと競争するためのコスト削減の必要性が、この地域におけるプレイアウトオートメーション・CiaBソリューションの需要を強化しています。
欧州のプレイアウトオートメーション・CiaB市場は、ドイツ、フランス、イタリア、英国、ロシア、その他欧州に区分されます。欧州放送連合(EBU)は公共サービスメディア(PSM)の強力な連合体で、56カ国の113の加盟団体と、アジア、アフリカ、オーストラレーシア、南北アメリカの31の加盟団体で構成されています。加盟団体はテレビ、ラジオ、オンラインのチャンネルを2,000以上管理し、その他のプラットフォームでも豊富なコンテンツを提供しています。また、ニュースからスポーツ、音楽まで、ワールドクラスのコンテンツを消費者に提供するため、153の言語でコンテンツを放送しています。このように、EBUは事業の拡大とともに、より多くの視聴者にリーチするための効果的な取り組みを継続的に行っています。ロシア・ウクライナ戦争、国際情勢不安、経済危機といった課題にもかかわらず、EBUはオリンピック(2026-2032年)のメディア権を取り戻しました。このように、EBU事業の繁栄は、一貫した高品質のコンテンツを効率的に放送するための高度な技術ソリューションへの需要を喚起し、欧州におけるプレイアウトオートメーション・CiaB市場を活性化させています。
欧州連合代表部とそのパートナーは、この地域で多くのライブイベントの開催に力を入れています。さらに、スポーツやニュースのライブ放送は、プレイアウトオートメーション・CiaBの大きな需要を生み出しています。この地域には、プレイアウトオートメーション・CiaBのグローバルな市場プレーヤーが広く存在しています。
欧州のプレイアウトオートメーション・CiaBの市場セグメンテーション分析:
プレイアウトオートメーション・CiaB市場の分析に貢献した主要セグメントは、提供、範囲、業種、アプリケーションです。
提供に基づき、欧州のプレイアウトオートメーション・CiaB市場はソリューションとサービスに二分されます。2023年にはソリューションが大きなシェアを占めています。
範囲別では、欧州のプレイアウトオートメーション・CiaB市場は、国内放送局と国際放送局に二分されます。2023年には国内放送局セグメントが大きなシェアを占めています。
業種別では、欧州のプレイアウトオートメーション・CiaB市場は、メディア・エンターテインメント、通信、教育・企業セクター、その他に区分されます。2023年の市場シェアは、メディア・エンターテインメント分野が最大。
アプリケーション別では、欧州のプレイアウトオートメーション・CiaB市場は、放送、ケーブル、ストリーミング、その他に区分されます。2023年にはストリーミングセグメントが最大シェアを占めました。
欧州のプレイアウトオートメーション・CiaB市場の展望
高画質(HD)および超高画質(UHD)コンテンツの需要は、視聴者が高品質な映像体験を求めるにつれて、世界中で継続的に拡大しています。これに加え、インターネット経由で映像コンテンツを配信するOTTサービスの普及が、効果的で信頼性の高いプレイアウトソリューションの需要を促進しています。ニュース、スポーツ、ライフスタイルなど、エンターテインメント以外の業界も、視聴者の関心を引くために動画コンテンツを活用しています。ライブ放送の視聴者数が急増していることや、IPベースの技術を取り入れるなどの技術的進歩も、プレイアウトオートメーション・CiaB市場の拡大に寄与しています。放送事業者は、カスタマイズされたコンテンツ配信、ハイブリッド放送配信モデル、分析・監視プロセスの改善、次世代規格への準拠にますます注力し、それによって視聴者の進化する嗜好と期待に応えています。
欧州のプレイアウトオートメーション・CiaB市場の国別インサイト
国別に見ると、欧州のプレイアウトオートメーション・CiaB市場は、ドイツ、英国、フランス、イタリア、ロシア、その他欧州で構成されます。2023年にはドイツが最大のシェアを占めています。
ドイツは欧州で最も技術的に進んだ国の一つです。放送部門は、強化されたビデオとオーディオ品質を提供できるソリューションの必要性を常に経験しています。プレイアウトオートメーション・CiaB市場の企業は、メディア・エンターテインメントコンテンツのストリーミングやスポーツ放送のための新しい先進的なソリューションを発表しています。2024年5月、GeiBendorfer &Leschinsky GmbH(G&L)は、OTT配信のライブストリーミングイベント管理を変革するために設計された最先端のマルチテナントプラットフォームである革新的なG&L Playout Managerの最初の導入を発表しました。このマネージドサービスは、主要コンポーネントであるコンポジターにid3as社のNorsk Media SDKを採用し、HTML5オーバーレイとビデオ信号の統合を強化することで、シームレスな品質の放送とストリームを実現します。Westdeutscher Rundfunk(WDR)を含むドイツの2つの大きな公共放送局は、G&L Playout Managerの最初のエンドユーザーとなるでしょう。このような発展は、ドイツにおけるプレイアウトオートメーション・CiaB市場の活性化につながります。
欧州のプレイアウトオートメーション・CiaB市場の企業プロファイル
同市場で事業を展開する主要企業には、Evertz Technologies Ltd、Harmonic Inc、Pebble Beach Systems、Grass Valley Canada、Avid Technology, Inc、Imagine Communications、Amagi、Playbox Technology、Aveco s.r.o.、ENCO Systems, Inc.などがあります。これらのプレーヤーは、消費者に革新的な製品を提供し、市場シェアを拡大するために、事業拡大、製品革新、M&Aなど様々な戦略を採用しています。
The Europe playout automation and channel-in-a-box market size is expected to reach US$ 14,911.90 million by 2031 from US$ 4,814.16 million in 2023. The market is estimated to record a CAGR of 15.2% from 2023 to 2031.
Executive Summary and Europe Playout Automation and Channel-in-a-Box Market Analysis:
The playout automation and channel-in-a-box market is witnessing significant growth in Europe, driven by factors such as the burgeoning demand for high-definition and ultrahigh-definition content, the rising popularity of over-the-top services, and the escalating demand for video content across different industries. The region is further expected to benefit significantly from collaborations between different market players. Moreover, the eminent need for improved channel presentation, greater productivity, improved accuracy, and cost reduction to compete against other regional players bolsters the demand for playout automation and channel-in-a-box solutions in the region.
The playout automation and channel-in-a-box market in Europe is segmented into Germany, France, Italy, the UK, Russia, and the Rest of Europe. European Broadcasting Union (EBU) is a strong alliance of public service media (PSM) with 113 member organizations in 56 countries and an additional 31 associates from countries in Asia, Africa, Australasia, and the Americas. Its members manage ~2,000 television, radio, and online channels as well as services and offer a wealth of content across other platforms. It broadcasts the content in 153 languages to provide consumers with world-class content, from news to sports and music. Thus, the EBU continuously engages in effective practices to reach more audiences, along with expanding its business. Despite challenges posed by the Russia-Ukraine war, international uncertainty, and an economic crisis, EBU has won back media rights for the Olympic Games (2026-2032). Thus, the flourishing EBU business fuels the demand for advanced technological solutions for the efficient broadcasting of consistent and high-quality content, thereby fueling the playout automation and channel-in-a-box market in Europe.
The European Union Delegations and its partners focus on organizing many live events in the region. In addition, the live broadcasting of sports and news generates a significant demand for playout automation and channel-in-a-box. The region has a broad presence of global playout automation and channel-in-a-box market players. In June 2023, the European League of Football and Qvest entered into a partnership for a full-service FAST channel playout solution. With free ad-supported streaming television (FAST) channels, the European League of Football plans to reach a broader base of sports fans worldwide.
Europe Playout Automation and Channel-in-a-Box Market Segmentation Analysis:
Key segments that contributed to the derivation of the playout automation and channel-in-a-box market analysis are offering, coverage, vertical, and application.
Based on offering, the Europe playout automation and channel-in-a-box market is bifurcated into solution and services. The solution held a larger share of the market in 2023.
By coverage, the Europe playout automation and channel-in-a-box market is bifurcated into national broadcasters and international broadcasters. The national broadcasters segment held a larger share of the market in 2023.
By vertical, the Europe playout automation and channel-in-a-box market is segmented into media and entertainment, telecommunications, education and corporate sector, and others. The media and entertainment segment held the largest share of the market in 2023.
By application, the Europe playout automation and channel-in-a-box market is segmented into broadcast, cable, streaming, and others. The streaming segment held the largest share of the market in 2023.
Europe Playout Automation and Channel-in-a-Box Market Outlook
The demand for high-definition (HD) and ultrahigh-definition (UHD) content is growing continuously across the world as viewers seek high-quality visual experiences. In addition to this, a rise in the popularity of over-the-top (OTT) services, delivering video content over the internet, has fueled the demand for effective and reliable playout solutions. Industries other than entertainment, such as news, sports, and lifestyle, are utilizing video content to engage their audiences. The burgeoning viewership of live broadcasting and technological advancements such as the incorporation of IP-based technologies also contribute to the expansion of the playout and channel-in-a-box market. Broadcasters increasingly focus on customized content distribution, hybrid broadcast delivery models, improving analytics and monitoring processes, and adherence to next-generation standards, thereby catering to the evolving preferences and expectations of viewers.
In April 2023, Google announced to bring together over 800 live-streaming channels, including news channels from NBC, CBS ABC, and Fox, into a novel guide in the Google TV interface. Thus, growth in demand for live streaming channels and constant developments in cloud-based OTT services play an instrumental role in the playout automation and channel-in-a-box market growth. The upgraded solution was delivered in collaboration with PT Interindo Multimedia by replacing legacy infrastructure and introducing advanced features to ensure seamless broadcasting for Trans TV and Trans 7 channels. Thus, the flourishing broadcasting industry propels the demand for playout and channel-in-a-box solutions, thereby contributing to the market.
Europe Playout Automation and Channel-in-a-Box Market Country Insights
Based on country, the Europe playout automation and channel-in-a-box market comprises Germany, the UK, France, Italy, Russia, and the Rest of Europe. Germany held the largest share in 2023.
Germany is one of the most technologically advanced countries in Europe. The broadcasting sector constantly experiences the need for solutions that allow them to deliver enhanced video and audio quality. Companies in the playout automation and channel-in-a-box market players are launching new advanced solutions for media and entertainment content streaming and sports broadcasting. In May 2024, GeiBendorfer & Leschinsky GmbH (G&L) announced the first deployments of its innovative G&L Playout Manager, a state-of-the-art, multi-tenant platform designed to transform live streaming event management for OTT delivery. This managed service employs the Norsk Media SDK from id3as in its key component, the Compositor, enhancing the integration of HTML5 overlays with video signals for seamless-quality broadcasts and streams. Two large German public broadcasters, including Westdeutscher Rundfunk (WDR), would be among the first end users of the G&L Playout Manager. Such developments fuel the playout automation and channel-in-a-box market in Germany.
Europe Playout Automation and Channel-in-a-Box Market Company Profiles
Some of the key players operating in the market include Evertz Technologies Ltd; Harmonic Inc; Pebble Beach Systems; Grass Valley Canada; Avid Technology, Inc.; Imagine Communications; Amagi; Playbox Technology; Aveco s.r.o.; and ENCO Systems, Inc. among others. These players are adopting various strategies such as expansion, product innovation, and mergers and acquisitions to provide innovative products to their consumers and increase their market share.
Europe Playout Automation and Channel-in-a-Box Market Research Methodology :
The following methodology has been followed for the collection and analysis of data presented in this report:
Secondary Research The research process begins with comprehensive secondary research, utilizing both internal and external sources to gather qualitative and quantitative data for each market. Commonly referenced secondary research sources include, but are not limited to:
Company websites , annual reports, financial statements, broker analyses, and investor presentations. Industry trade journals and other relevant publications. Government documents , statistical databases, and market reports. News articles , press releases, and webcasts specific to companies operating in the market. Note: All financial data included in the Company Profiles section has been standardized to USD. For companies reporting in other currencies, figures have been converted to USD using the relevant exchange rates for the corresponding year.
Primary Research The Insight Partners' conducts a significant number of primary interviews each year with industry stakeholders and experts to validate its data analysis, and gain valuable insights. These research interviews are designed to:
Validate and refine findings from secondary research. Enhance the expertise and market understanding of the analysis team. Gain insights into market size, trends, growth patterns, competitive dynamics, and future prospects. Primary research is conducted via email interactions and telephone interviews, encompassing various markets, categories, segments, and sub-segments across different regions. Participants typically include:
Industry stakeholders : Vice Presidents, business development managers, market intelligence managers, and national sales managers External experts : Valuation specialists, research analysts, and key opinion leaders with industry-specific expertise