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市場調査レポート
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ビジネスジェット:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Business Jet - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 313 Pages | 納期: 2~3営業日

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ビジネスジェット:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 313 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ビジネスジェット市場規模は2024年に208億9,000万米ドルと推定され、2029年までに267億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.09%のCAGRで成長します。

ビジネスジェット-マーケット

主なハイライト

  • 機体タイプ別最大の市場- 大型ジェット機: 富裕層と超富裕層の数の増加により、大型ビジネスジェットの需要が高まっています。
  • 機体タイプ別の急成長市場- 大型ジェット機: 大型でパーソナライズされたスペースを提供する高品質で便利なジェット機に対する消費者の好みが、大型ジェット機の導入率を高めています。
  • 地域別最大の市場-北米:米国は、好調な経済とさまざまなビジネスジェットモデルの調達増加により、地域市場の成長に大きく貢献しています。

ビジネスジェット市場動向

ラージジェットは最大のボディタイプです

  • ビジネスジェットは、少人数のグループを運ぶために設計されたプライベートジェットです。他のさまざまな目的にも使用できます。保有機全体のうち、小型ジェット機セグメントが44%を占め、次いで大型ジェット機が27%、中型ジェット機が24%でした。
  • 企業旅行、観光、個人旅行やレジャー旅行の需要が高いため、世界的に小型ジェット機がビジネスジェット部門の大半を占めています。ビジネス目的で州間高速道路を旅行する人には、軽量および非常に軽いジェット機が最もよく好まれます。最も多く納入されたジェット機には、セスナサイテーションCJ3+/CJ4/XLS+、リアジェット 75、ピラタス PC-24、エンブラエルフェノム30などがあります。
  • 2022年現在、ガルフストリームエアロスペースコーポレーション、ボンバルディア、セスナがビジネスジェット市場を独占しており、世界中で稼働しているビジネスジェットの総保有台数の66%を占めています。アジア太平洋で運航されているビジネスジェットの総数のうち、93%が完全所有されており、残りは共有および分割所有されています。
  • 現在運航されているビジネスジェット機の約3分の1は10年以上経過しているため、ビジネスジェットの運航会社やチャータープロバイダーは、機体の近代化プログラムに投資し、機体の能力を強化するようになっています。この要因は、予測期間中に市場の成長を促進すると予想されます。
  • 現在、北米が市場で最大のシェアを占めており、予測期間中も引き続きその優位性が続くと予想されます。この地域は世界で最も広範囲に運航されているビジネスジェット機群(約16,000機)を保有しており、米国は世界のビジネスジェット機総数の62%を占めています。多くの富裕層や企業が存在するため、需要の大部分は小型ジェット機と大型ジェット機です。

北米は最大の地域です

  • ビジネスジェット部門の航空機納入全体は新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックの影響を受け、2019年から2021年の成長率は14%減少しました。経済活動の縮小と渡航制限により、この地域におけるビジネスジェットの利用と調達に影響が及びました。
  • 2016年から2021年にかけて、ビジネスジェット機の大部分は北米で調達され、次いで欧州、アジア太平洋、南米、中東・アフリカがそれぞれ70%、17%、7%、3%、3%を占めました。
  • 2022年 7月の時点で、セスナは世界的にアクティブなビジネスジェットのほとんどを運航しており、次いでボンバルディア、ガルフストリームエアロスペースコーポレーション、ダッソーアビエーション、エンブラエルがそれぞれ32%、22%、13%、9%、7%を占めています。
  • 存在するビジネスジェットの総数のうち、ほぼ93%が完全所有されており、残りは共有および分割所有されています。小型ジェット機セグメントが市場の46%を占め、次に大型ジェット機が26%、中型ジェット機が24%となった。
  • 2022年から2028年にかけて、世界中で約5,825機のビジネスジェットが納入されることが見込まれています。このうち、北米は3,817機、欧州は1,076機、アジア太平洋は466機、南米は259機、中東およびアフリカは207機を調達する可能性があります。この地域の新興経済諸国の経済回復は、予測期間中にこの地域の一般航空部門の成長を促進すると予想されます。

ビジネスジェット業界の概要

ビジネスジェット市場はかなり統合されており、上位5社が128.39%を占めています。この市場の主要企業は、Bombardier Inc.、Dassault Aviation、Embraer、General Dynamics Corporation、Textron Inc.(アルファベット順)です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要な業界動向

  • 個人富裕層(HNWI)
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーン分析

第5章 市場セグメンテーション

  • ボディタイプ
    • 大型ジェット
    • 小型ジェット
    • 中型ジェット機
  • 地域
    • アジア太平洋
      • オーストラリア
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • マレーシア
      • フィリピン
      • シンガポール
      • 韓国
      • タイ
      • その他アジア太平洋地域
    • 欧州
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • オランダ
      • ロシア
      • スペイン
      • 英国
      • その他欧州
    • 中東とアフリカ
      • アルジェリア
      • エジプト
      • カタール
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • トルコ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東
    • 北米
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • 北米のその他の地域
    • 南米
      • ブラジル
      • チリ
      • コロンビア
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 会社の情勢
  • 企業プロファイル
    • Airbus SE
    • Bombardier Inc.
    • Cirrus Design Corporation
    • Dassault Aviation
    • Embraer
    • General Dynamics Corporation
    • Honda Motor Co., Ltd.
    • Pilatus Aircraft Ltd
    • Textron Inc.
    • The Boeing Company

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ポーターのファイブ・フォース・フレームワーク
    • 世界バリューチェーン分析
    • 市場力学(DRO)
  • 出典と参考文献
  • 表と図のリスト
  • 主な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 92740

The Business Jet Market size is estimated at USD 20.89 billion in 2024, and is expected to reach USD 26.77 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.09% during the forecast period (2024-2029).

Business Jet - Market

Key Highlights

  • Largest Market by Body Type - Large Jet : The increasing number of HNWIs and UHNWIs is driving the demand for large business jets.
  • Fastest-growing Market by Body Type - Large Jet : The consumers' preference for high premium quality and convenient jets that offer large and personalized space is driving the adoption rate of large jets.
  • Largest Market by Region - North America : The United States is the major contributor to the growth of the regional market due to its strong economy and increased procurement of various business jet models.

Business Jet Market Trends

Large Jet is the largest Body Type

  • Business Jets are private jets designed to carry small groups of people. They can also be used for various other purposes. Out of the total fleet, the light jet segment accounted for 44%, followed by 27% for large jets and 24% for mid-size jets.
  • Due to the high demand for corporate travel, tourism, and personal and leisure travel, light jets dominate the business jet segment globally. Light and extremely light jets are most frequently preferred by those who travel interstate for business purposes. Some of the most delivered jets are Cessna Citation CJ3+/CJ4/XLS+, Learjet 75, Pilatus PC-24, and Embraer Phenom 30.
  • As of 2022, Gulfstream Aerospace Corporation, Bombardier, and Cessna dominate the business jet market, holding 66% of the total business jet active fleet globally. Out of the total operational business jets in Asia-Pacific, 93% are wholly owned, while the remaining are shared and fractional ownership.
  • Approximately one-third of the business jet fleets currently in operation are over 10 years old, which is driving the business jet operators and charter providers to invest in fleet modernization programs and enhance their fleet's capabilities. This factor is expected to boost the market's growth during the forecast period.
  • North America currently has the largest share of the market and is expected to continue its dominance during the forecast period. The region holds the most extensive operating business jet fleet (about 16,000 aircraft) globally, with the United States accounting for 62% of total business jets globally. Due to the presence of many high-net-worth individuals and corporate companies, the majority of the demand is for light jets and large jets.

North America is the largest Region

  • The overall aircraft deliveries in the business jet sector were affected during the COVID-19 pandemic, and the growth between 2019 and 2021 decreased by 14%. The reduction in economic activities and travel restrictions affected the utilization and procurement of business jets in the region.
  • During 2016-2021, North America procured most of the business jets, followed by Europe, Asia-Pacific, South America, and Middle East & Africa, accounting for 70%, 17%, 7%, 3%, and 3%, respectively.
  • As of July 2022, Cessna operated most of the global active business jets, followed by Bombardier, Gulfstream Aerospace Corporation, Dassault Aviation, and Embraer, accounting for 32%, 22%, 13%, 9%, and 7%, respectively.
  • Of the total business jets present, nearly 93% are wholly owned, while the rest have shared and fractional ownership. The light jet segment dominated the market with 46%, followed by large jets, with 26%, and mid-size jets, with 24%.
  • During 2022-2028, approximately 5,825 business jets are expected to be delivered globally. Out of this, North America may procure 3,817 jets, Europe 1,076, Asia-Pacific 466, South America 259 jets, and Middle East & Africa 207 jets. The economic recovery in the developing economies in the region is expected to boost the growth of the general aviation sector in the region during the forecast period.

Business Jet Industry Overview

The Business Jet Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 128.39%. The major players in this market are Bombardier Inc., Dassault Aviation, Embraer, General Dynamics Corporation and Textron Inc. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 High-Net-Worth Individual (HNWI)
  • 4.2 Regulatory Framework
  • 4.3 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Body Type
    • 5.1.1 Large Jet
    • 5.1.2 Light Jet
    • 5.1.3 Mid-Size Jet
  • 5.2 Region
    • 5.2.1 Asia-Pacific
      • 5.2.1.1 Australia
      • 5.2.1.2 China
      • 5.2.1.3 India
      • 5.2.1.4 Indonesia
      • 5.2.1.5 Japan
      • 5.2.1.6 Malaysia
      • 5.2.1.7 Philippines
      • 5.2.1.8 Singapore
      • 5.2.1.9 South Korea
      • 5.2.1.10 Thailand
      • 5.2.1.11 Rest Of Asia-Pacific
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 France
      • 5.2.2.2 Germany
      • 5.2.2.3 Italy
      • 5.2.2.4 Netherlands
      • 5.2.2.5 Russia
      • 5.2.2.6 Spain
      • 5.2.2.7 UK
      • 5.2.2.8 Rest Of Europe
    • 5.2.3 Middle East And Africa
      • 5.2.3.1 Algeria
      • 5.2.3.2 Egypt
      • 5.2.3.3 Qatar
      • 5.2.3.4 Saudi Arabia
      • 5.2.3.5 South Africa
      • 5.2.3.6 Turkey
      • 5.2.3.7 United Arab Emirates
      • 5.2.3.8 Rest Of Middle East And Africa
    • 5.2.4 North America
      • 5.2.4.1 Canada
      • 5.2.4.2 Mexico
      • 5.2.4.3 United States
      • 5.2.4.4 Rest Of North America
    • 5.2.5 South America
      • 5.2.5.1 Brazil
      • 5.2.5.2 Chile
      • 5.2.5.3 Colombia
      • 5.2.5.4 Rest Of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Airbus SE
    • 6.4.2 Bombardier Inc.
    • 6.4.3 Cirrus Design Corporation
    • 6.4.4 Dassault Aviation
    • 6.4.5 Embraer
    • 6.4.6 General Dynamics Corporation
    • 6.4.7 Honda Motor Co., Ltd.
    • 6.4.8 Pilatus Aircraft Ltd
    • 6.4.9 Textron Inc.
    • 6.4.10 The Boeing Company

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR AVIATION CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms