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市場調査レポート
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1444493

食品甘味料:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Food Sweetener - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 155 Pages | 納期: 2~3営業日

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食品甘味料:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 155 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

食品甘味料市場規模は、2024年に898億7,000万米ドルと推定され、2029年までに1,015億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に2.47%のCAGRで成長します。

食品甘味料- 市場

ペースの速いライフスタイルとインスタント食品への嗜好の高まりが、食品加工業界の主要な促進要因の一部になると予想されます。さらに、ソフトドリンク、特に炭酸ソフトドリンクの消費量の増加により、米国における甘味料の需要が高まると予想されています。消費者の嗜好の変化により、栄養価の高い、より健康的で安全な食品への需要が高まっています。キシリトール、エリスリトール、マンニトールなどの砂糖代替品の消費量は世界中で急速に増加しています。これは、消費者の意識、砂糖の消費量を減らすための政府の規制、市場の多くの健康食品やウェルネス食品へのそれらの応用が原因です。

肥満の蔓延に関する懸念の高まりにより、消費者はステビアなどの天然のゼロカロリー甘味料を選択するようになっています。世界ステビア研究所の内部調査によると、アメリカ人の約60%が食品に低カロリーの砂糖を入れることを好みます。

ダイエットコークや低カロリー飲料などの低カロリー飲料や、ヨーグルト、アイスクリーム、穀物ベースのデザートなどの低カロリー食品への傾向が世界的に人気を集めています。砂糖を使わずに飲食品を甘くするために、甘味受容体の生理機能もさらに詳細に研究されています。また、規制環境の変化と乳製品、ビスケット、菓子類への甘味料の使用許可により、人工甘味料部門は高い成長を遂げています。

食品甘味料市場動向

利便性と加工食品消費への移行

甘味/砂糖ベースのインスタント食品、インスタント飲料、スナック、冷凍食品などのコンビニエンス食品や加工食品への需要の増加は、高果糖食品の成長を促進する重要な要因の1つです。コーンシロップ市場。都市化の進行、中間層人口の増加、働く女性の増加、可処分所得の増加により、世界中の先進地域と発展途上地域で加工食品や加工食品の需要が増加しており、これにより食料の必要性が高まる可能性があります。包装および砂糖加工ソリューションの提供により、世界中の食品および飲料用途における高果糖コーンシロップの需要を促進しています。甘味特性に加えて、HFCSは食品の鮮度を保ち、凝固点を下げ、ふすまシリアルや朝食バーの水分を保持し、フルーツとスパイスの風味を高め、表面の褐色化を促進し、発酵性を与えます。全体として、食品に対する膨大な需要により、海外企業からの新たな参入とともに、バリューチェーン全体がHFCSの市場を世界中に開放するようになりました。

世界中の食品甘味料の需要は、主に消費者の健康意識の高まりによって推進されています。さらに、消費者の天然製品に対する嗜好の高まりにより、この業界は拡大しています。さらに、ファーストフード、ベーカリー、消費者のライフスタイルと食生活がこれらの業界の市場を牽引しており、その結果、予測期間を通じて市場は大幅な発展を遂げています。また、キシリトール、エリスリトール、マンニトールなどの砂糖代替品の使用が世界的に急速に増加しています。これは、消費者啓発キャンペーン、砂糖摂取量の削減を義務付ける法律、およびさまざまな市場性のある健康食品やウェルネス食品にそれらが含まれていることが一因です。

アジア太平洋地域が市場を独占

中国は世界最大の甘味料生産国の一つであり、サッカリン、シクラメート、アセスルファムK(Ace-K)、ステビア、アスパルテーム、スクラロース、グリチルリチン、アリテーム、ネオテームなど、多くの高甘味度甘味料の世界市場を独占しています。また、砂糖を多く含む食品や飲料製品の需要の増加により、中国では甘味料の消費が急速に増加しています。さらに、国内におけるステビアの経済的重要性が高まっているため、プレーヤーはこの市場にさらに注力しています。ステビア生産者のピュアサークルは、中国でステビア Reb M甘味料の特許を取得したことを受け、中国市場向けの生産を拡大しようとしています。さらに、この地域での自然で健康的な代替品に対する需要の高まりは、アジアの多くの食品および飲料大手の注目を集めています。たとえば、コカ・コーラとペプシの市場シェアは、アスパルテームの使用により大幅に低下しました。これを念頭に置いて、彼らは天然植物ベースのステビアを使用した製品範囲を拡大しました。したがって、天然のノンカロリー甘味料の需要の増加と、アジアの新興経済国からの加工飲食品、さまざまな用途での甘味料の高い需要が市場の成長を推進する主な要因です。

食品甘味料業界の概要

現在、Cargill Inc.、 Tate & Lyle PLC、Archer Daniels Midland Company、Ingredion、DuPont de Nemoursが食品甘味料市場を独占しています。 大手企業は事業拡大とパートナーシップに注力しています。市場リーダーは、革新的で低カロリーの天然成分ベースの製品の発売に注力しています。特定のニーズに合わせた製品を開発するために、研究開発に巨額の投資が行われてきました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 と調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • スクロース(普通の砂糖)
    • デンプン甘味料および糖アルコール
      • ブドウ糖
      • 高果糖コーンシロップ(HFCS)
      • マルトデキストリン
      • ソルビトール
      • キシリトール
      • その他のデンプン甘味料および糖アルコール
    • 高甘味度甘味料(HIS)
      • スクラロース
      • アスパルテーム
      • サッカリン
      • ネオテーム
      • ステビア
      • シクラミン酸
      • アセスルファムカリウム(Ace-K)
      • その他の高甘味度甘味料
  • 用途
    • ベーカリー・菓子類
    • 乳製品とデザート
    • 飲料
    • 肉および肉製品
    • スープ、ソース、ドレッシング
    • その他の用途
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • スペイン
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Tate &Lyle PLC
    • Cargill Incorporated
    • Archer Daniels Midland Company
    • DuPont de Nemours Inc.
    • Ingredion Incorporated
    • Ajinomoto Co. Inc.
    • NutraSweet Company
    • GLG Life Tech Corporation
    • Tereos SA
    • Foodchem International Corporation

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 46800

The Food Sweetener Market size is estimated at USD 89.87 billion in 2024, and is expected to reach USD 101.53 billion by 2029, growing at a CAGR of 2.47% during the forecast period (2024-2029).

Food Sweetener - Market

A fast-paced lifestyle and an increased preference for convenience food are expected to be some of the major drivers for the food processing industry. Furthermore, increased consumption of soft drinks, especially carbonated soft drinks, is expected to drive the demand for sweeteners in the U.S. The changing consumer preference drives the demand for healthier and safer food products with high nutritional value. The consumption of sugar substitutes, such as xylitol, erythritol, and mannitol, is rapidly increasing worldwide, attributed to consumer awareness, government regulations to reduce sugar consumption, and their application in many health and wellness food products in the market.

Increasing concerns regarding the prevalence of obesity are encouraging consumers to opt for natural and zero-calorie sweeteners, such as stevia. According to the Global Stevia Institute's internal survey, approximately 60% of Americans prefer low-calorie sugar in their foods.

The inclination toward low-calorie beverages, such as diet coke and low-calorie drinks, and low-calorie foods, such as yogurt, ice cream, and grain-based desserts, has gained popularity worldwide. The physiology of sweetness receptors is also being studied in greater detail to make food and beverages sweet without using sugar. Also, with the changing regulatory environment and permission for using sweeteners in dairy products, biscuits, and confectionery, the artificial sweeteners segment is witnessing high growth.

Food Sweetener Market Trends

Shift Toward Convenience and Processed Food Consumption

The increasing demand for convenience and processed foods, such as sweet/sugar-based ready-to-eat foods, ready-to-drink beverages, snacks, and frozen meals, is one of the significant factors driving the growth of the high-fructose corn syrup market. Due to the rising urbanization, growing middle-class population, an increasing number of working women, and rising disposable income, the developed and developing regions across the world are witnessing a rising demand for processed and packaged food, which may increase the need for food packaging and sugar processing solutions, driving the demand for high-fructose corn syrup in food and beverage applications across the world. In addition to its sweetening properties, HFCS keeps foods fresh, lowers the freezing point, retains moisture in bran cereals and breakfast bars, enhances fruit and spice flavors, promotes surface browning, and provides fermentability. Overall, the huge demand for food has led the entire value chain to open the markets for HFCS globally, along with new introductions from foreign players.

The demand for food sweeteners around the world is being driven in large part by consumers' growing health consciousness. Additionally, the industry is expanding due to consumers' growing preference for natural products. Additionally, the fast food, bakery, and consumer lifestyle and eating habits are driving the market for these industries, which has resulted in the market experiencing considerable development throughout the projected period. Also, the worldwide use of sugar substitutes like xylitol, erythritol, and mannitol is rising quickly, thanks in part to consumer awareness campaigns, laws requiring less sugar intake, and their inclusion in a variety of marketable health and wellness food items.

Asia Pacific Dominates the Market

China is one of the world's largest producers of sweeteners, dominating the global market for many high-intensity sweeteners, such as saccharin, cyclamate, acesulfame-K (Ace-K), stevia, aspartame, sucralose, glycyrrhizin, alitame, and neotame. Also, the consumption of sweeteners is rising rapidly in China due to the increasing demand for sugar-enriched food and beverage products. Moreover, with the growing economic importance of stevia in the country, players are focusing more on this market. Stevia producer PureCircle is seeking to ramp up production for the Chinese market after receiving a patent for its stevia Reb M sweetener in the country. Further, the increasing demand for natural and healthful alternatives in the region has grabbed the attention of many food and beverage giants in Asia. For example, Coca-Cola and Pepsi's market shares have drastically declined due to the use of aspartame. Bearing this in mind, they have expanded their product ranges with natural plant-based stevia. Therefore, increased demand for natural, non-caloric sweeteners, and high demand for sweeteners in various applications, such as processed food and beverages from emerging economies in Asia, are the major factors driving the market's growth.

Food Sweetener Industry Overview

Cargill Inc., Tate & Lyle PLC, Archer Daniels Midland Company, Ingredion, and DuPont de Nemours currently dominate the food sweetener market. Inc., Sudzucker, and AB Sugar. Players like Cargill, Archer Daniels Midland Company, and Tate & Lyle have a strong foothold in the market due to strong loyalty in emerging countries. Acquisitions and new product launches are the most preferred growth strategies. Leading companies are focusing on expansions and partnerships. The market leaders focus on launching innovative, low-calorie, and natural ingredient-based products. Huge investments have been made in R&D to develop products for specific needs.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Sucrose (Common Sugar)
    • 5.1.2 Starch Sweeteners and Sugar Alcohols
      • 5.1.2.1 Dextrose
      • 5.1.2.2 High Fructose Corn Syrup (HFCS)
      • 5.1.2.3 Maltodextrin
      • 5.1.2.4 Sorbitol
      • 5.1.2.5 Xylitol
      • 5.1.2.6 Other Starch Sweeteners and Sugar Alcohols
    • 5.1.3 High-intensity Sweeteners (HIS)
      • 5.1.3.1 Sucralose
      • 5.1.3.2 Aspartame
      • 5.1.3.3 Saccharin
      • 5.1.3.4 Neotame
      • 5.1.3.5 Stevia
      • 5.1.3.6 Cyclamate
      • 5.1.3.7 Ascesulfame Potassium (Ace-K)
      • 5.1.3.8 Other High-intensity Sweeteners
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Bakery and Confectionery
    • 5.2.2 Dairy and Desserts
    • 5.2.3 Beverages
    • 5.2.4 Meat and Meat Products
    • 5.2.5 Soups, Sauces, and Dressings
    • 5.2.6 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Spain
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Tate & Lyle PLC
    • 6.3.2 Cargill Incorporated
    • 6.3.3 Archer Daniels Midland Company
    • 6.3.4 DuPont de Nemours Inc.
    • 6.3.5 Ingredion Incorporated
    • 6.3.6 Ajinomoto Co. Inc.
    • 6.3.7 NutraSweet Company
    • 6.3.8 GLG Life Tech Corporation
    • 6.3.9 Tereos SA
    • 6.3.10 Foodchem International Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS