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市場調査レポート
商品コード
1444092

パッケージングオートメーション:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Packaging Automation - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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パッケージングオートメーション:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

パッケージングオートメーション市場規模は、2024年に745億2,000万米ドルと推定され、2029年までに1,048億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に7.06%のCAGRで成長します。

パッケージングオートメーション- 市場

主なハイライト

  • 自動化により、二次包装作業の効率と生産性が向上します。自動化システムは、カートンの組み立て、ケースの梱包、パレット積み、ラベル貼りなどの反復的な作業を手動プロセスよりも迅速かつ正確に処理できます。その結果、スループットが向上し、必要な労働力が削減されました。企業は顧客のニーズに応え、革新的で包括的なパッケージングソリューションを提供することに重点を置いています。これに合わせて、2023年5月には医療・医薬品、食品分野向けの包装機メーカーであるウルマパッケージングが小型包装装置を披露しました。これには、自動梱包の導入や工場の設置面積の最適化を検討している顧客向けに、一次および二次梱包、梱包プロセス全体を処理する完全自動化ライン、製品の積み込み、最終的なパレタイジングが含まれます。
  • 包装業界における自動化ソリューションは着実に増加しており、企業にいくつかのメリットをもたらしています。さらに、エンドユーザー業界でのパッケージングオートメーションを促進するために、包装機械メーカーは自社の機械を使った計画を立ち上げています。たとえば、2022年 8月に、Maxpack Machinery LLCは、購入者が時間をかけて支払うことを可能にする革新的な包装機械であるLeap by Max Packを発売しました。 Leapは、Maxpackが今すぐ購入して後で支払うという高成長セグメントに取り組んだものです。自動化機械はプレミアムバンドルとして販売され、支払い期間は18か月ごとで、利息、保証、クレジット要件はありません。
  • 自動化とロボット工学は、ワイナリーや消費財業界のその他の企業に利益をもたらします。多くの日用品企業はすでに包装および加工ラインの自動化を導入していますが、ワイナリーはこれらのテクノロジーをより迅速に導入する必要があります。ただし、ワイナリー業界における自動化の潜在的な利点には、生産効率の向上、製品の品質と一貫性の向上、安全性と衛生の強化、データ駆動型の洞察などが含まれます。
  • パッケージングオートメーションシステムの利点は大きく、市場を牽引しています。それでも、より高い初期資本が必要なため、小規模な組織がそれを採用することは制限されています。さらに、中国での生産コストの上昇と対ドルでの人民元の上昇により、投資家は代替の製造先に注目しています。ただし、メーカーは高品質の生産と環境に優しい製造規制に重点を置く必要があります。テクノロジーの成長に伴い、完全に自動化された施設の調整と進化には何年もかかります。一方、動的な自動化への適応に関する好ましくない取り組みや遅延した取り組みには、地域ベースでの成長の限界が含まれます。
  • COVID-19のパンデミックにより、包装業界の関係者はビジネスモデルの再考を余儀なくされました。eコマースの増加は流通企業だけでなくメーカーにも負担をかけないです。メーカーは製品に付随するパッケージにもお金と労力を注ぎます。さらに、新型コロナウイルス感染症により、ラップアラウンド包装などのロボットによるパッケージングオートメーションプロセスの導入が加速しました。

パッケージングオートメーション市場の動向

大きな成長を見せる食品産業

  • 食品業界におけるパッケージングオートメーションは、業務を合理化し、製品の品質を確保し、増大する消費者の要求に応えるために不可欠な側面です。食品包装プロセスを自動化すると、効率と生産性が大幅に向上します。自動化システムは、充填、密封、ラベル貼り付け、およびパレタイジング作業を処理できるため、より迅速で一貫した梱包作業が可能になります。これにより、生産率が向上し、必要な労働力が削減されます。
  • 多くの分野で自動化が状況を変え、食品・飲料の加工と包装も例外ではありません。ロボティクスソリューションは、簡単なピックアンドドロップ操作から缶、パウチ、パケットの製造などの複雑なプロセスに至るまで、あらゆる包装ラインで利用できます。自動化により、この業界における梱包方法が完全に変わり、その結果、生産性が向上し、価格が下がり、品質が向上しました。安価なキャンディーであっても、最先端の機械を使用して食品を包装する多くの段階を経ます。
  • さらに、機械メーカーは制御ベースのコラボレーションに注力しています。 2023年5月、スイスのOEM包装機械メーカー、食品、飲料、化粧品業界向けの機器メーカーであるRotzingerと、産業用ワイヤレスオートメーションのサプライヤーであるCoreTigoは、先月のInterpackで、興味深い制御ベースのパートナーシップを発表しました。 CoreTigoのIO-Linkワイヤレス製品とテクノロジーをRotzingerの最先端のパッケージング機器に統合することで、最大限の柔軟性、スループット、持続可能性を推進する新しい洗練された機能が生み出されます。
  • さらに、規模の経済、賞味期限の延長、コスト削減を通じて製品の衛生性と利益を改善するために製品を強化し、自動化を導入するための食品会社の研究開発支出の増加により、パッケージングオートメーションが促進されると予想されます。キャンベルスープの2022年年次報告書によると、同社の研究開発支出は2021年の8,400万米ドルから2022年には8,700万米ドルに増加しました。このようなすべての要因が市場の成長を支えると予想されます。

アジア太平洋地域が主要な市場シェアを獲得

  • 近年、包装業界は拡大しました。魅力的で最先端の製品は、多数の製造設備、環境に優しい素材のイントロダクション、研究開発への関心の高まりの結果です。これらはすべて国内で安価に生産されています。さらに、「Make In India」のような政府プログラムがこれらのプログラムの推進に貢献すると予想されます。
  • さらに、食品・飲料への支出の増加と、包装ソリューションに対する需要の増大により、メーカーが顧客の要件に迅速に対応することが課題となっています。労働力不足と生産性向上の必要性により、企業は食品業界でパッケージングオートメーションを導入することがさらに奨励されました。さらに、漢陽包装は需要の増加に対応するためにデルタロボットを導入するという革新的なアプローチを採用しました。彼らはロックウェル・オートメーションの統合アーキテクチャを使用しました。 CompactLogix 5370 L3コントローラは、ロボット制御からインデックス付けおよび搬送まで、システム全体に対して1つの制御プラットフォームに依存します。その結果、漢陽包装は単一の共通制御プラットフォーム、共有ネットワーク、設計環境により生産性と効率を向上させ、コストを削減しました。
  • 2022年 7月、産業サプライチェーンおよびeコマース向けの紙ベースの包装ソリューションのサプライヤーであるRanpakは、「Flap'it!」を導入しました。さまざまな小物の梱包を自動化する非常に効率的な装置です。内側のフラップとコーナー一体型のクッションバンパーを使用することで、商品を所定の位置に保持します。ソリューションはオブジェクトの高さに合わせて自動的に調整されます。配送中に商品が保護されることを保証し、経費、破損、返品を削減します。
  • さらに、2022年4月、世界のパッケージングリーダーであるTricorBraunは、Pro-Pac Packaging Limitedの完全子会社であるPB Packaging(「PB」)を買収することに合意したと発表しました。オーストラリアの大手プラスチックおよびガラス包装プロバイダーの1つであるPBは、硬質包装のニーズにワンストップで対応し、ヘルスケア、工業、食品、自動車業界の顧客にサービスを提供しています。この買収に伴い、TricorBraunはCAD/CAM設計などの同社の自動化パッケージングソリューションにアクセスし、革新的なパッケージングツールや自動ブローおよび射出成形サービスを利用できるようになります。

パッケージングオートメーション業界の概要

パッケージングオートメーション市場は細分化されており、多くのプレーヤーが市場シェアを占めています。主要企業間のイノベーションとコラボレーションにより、市場はさらに成長しています。

  • 2022年 3月-ULMA Packagingは、モノマテリアルソリューションのシールを向上させる革新的なシステムであるBETTER-SEALが自社の機械に搭載されたと発表しました。この機能の追加は、同社のイノベーション戦略と環境への取り組みにおける一歩前進です。
  • 2022年 1月-MULTIVACはブルックミュールのTVIの全株式の取得を発表。 TVIはポーションマシンのプロバイダーであり、2017年 1月からMULTIVACグループの一員です。この買収は、包装および加工ソリューションの完全なサプライヤーとしてMULTIVACをさらに連携させるために不可欠な要素です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19が業界に与える影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 二次パッケージングオートメーション件数の増加
    • さまざまな業界で自動化ソリューションの採用が増加
  • 市場の課題/抑制要因
    • 高い資本コストとサイバーセキュリティの懸念

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • フィリング
    • ラベリング
    • ケース包装
    • 袋詰め
    • パレタイジング
    • キャッピング
    • ラッピング
    • その他
  • エンドユーザー別
    • 食品
    • 飲料
    • 医薬品
    • パーソナルケア、トイレタリー
    • 工業・化学品
    • その他
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • メキシコ
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • エジプト
      • その他中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Multivac Group
    • Coesia Spa
    • ULMA Packaging
    • Syntegon Technology
    • Swisslog Healthcare
    • Rockwell Automation Inc.
    • Sealed Air Corporation
    • Mitsubishi Electric Corporation
    • Automated Packaging System LLC(Sealed Air Corporation)

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 51884

The Packaging Automation Market size is estimated at USD 74.52 billion in 2024, and is expected to reach USD 104.81 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.06% during the forecast period (2024-2029).

Packaging Automation - Market

Key Highlights

  • Automation offers improved efficiency and productivity in secondary packaging operations. Automated systems can handle repetitive tasks, such as carton erecting, case packing, palletizing, and labeling, faster and more accurately than manual processes. It resulted in higher throughput and reduced labor requirements. Companies focus on catering to customers' needs to offer them innovative and comprehensive packaging solutions. In line with the same, in May 2023, ULMA Packaging, a packaging machine manufacturer for the medical/pharmaceutical and food sectors, showcased its compact packaging equipment. It includes primary and secondary packaging, fully automated lines that handle the entire packaging process, product loading, and final palletizing for customers looking to introduce automatic packaging or optimize the footprint of their factories.
  • Automation solutions in the packaging industry are steadily increasing, providing several benefits to businesses. Additionally, to promote packaging automation among end users industries, packaging machinery manufacturers are launching schemes with their machinery. For instance, in Aug 2022, Maxpack Machinery LLC launched Leap by Max Pack, revolutionary packaging machinery which allows the buyer to pay over time. Leap is Maxpack's take on the high-growth segment of Buy Now, Pay Later. The automation machinery is sold as premium bundles with a payment duration of 18 monthly payments with no interest, guarantees, or credit requirements.
  • Automation and robotics can benefit wineries and other businesses in the consumer-packaged goods industry. While many CPG companies already embraced automation in their packaging and processing lines, wineries need to adopt these technologies faster. However, the potential advantages of automation in the winery industry include increased production efficiency, improved product quality and consistency, enhanced safety and hygiene, and data-driven insights, among others.
  • The advantages of packaging automation systems are significant and drive the market. Still, the requirement of higher initial capital restricts smaller organizations from adopting it. Additionally, investors are looking at alternate manufacturing destinations with the rising cost of production in China and the strengthening of the Yuan against the Dollar. However, manufacturers need to focus on quality production and environment-friendly manufacturing regulations. With the growing technology, a fully automated facility takes years to adjust and evolve. Meanwhile, unfavorable or delayed initiatives on dynamic automation adaption include limited growth on a regional basis.
  • The COVID-19 pandemic forced the players in the packaging industry to rethink their business models. The increased e-commerce does not put a strain on distribution companies but also manufacturers. Manufacturers also put their money and efforts into packaging that goes with their products. Additionally, COVID accelerated the adoption of robotic packaging automation processes like wraparound packaging.

Packaging Automation Market Trends

Food Industry to Show Significant Growth

  • Packaging automation in the food industry is an essential aspect of streamlining operations, ensuring product quality, and meeting the increasing demands of consumers. Automation in food packaging processes can significantly increase efficiency and productivity. Automated systems can handle filling, sealing, labeling, and palletizing tasks, allowing faster and more consistent packaging operations. It leads to higher production rates and reduced labor requirements.
  • In many sectors, automation changed the game, and the processing and packaging of food and beverages are no exception. Robotics solutions are available for all packaging lines, from straightforward pick and drop operations to intricate processes like can, pouch, or packet manufacturing. Automation completely changed how packaging is done in this business, resulting in more productivity, lower prices, and better quality. Even cheap candies go through many food packaging stages using cutting-edge machinery.
  • Additionally, Machinery manufacturers are focusing on controls-based collaboration. In May 2023, Rotzinger, a Swiss OEM packaging machinery manufacturer, a maker of equipment for food, beverage, and cosmetic industries, and CoreTigo, a supplier of industrial wireless automation, presented an intriguing controls-based partnership at Interpack last month. With the integration of CoreTigo's IO-Link wireless products and technology into Rotzinger's cutting-edge packaging equipment, new and sophisticated capabilities are created that are driving maximum flexibility, throughput, and sustainability.
  • Further, increasing R& D spending by food companies to enhance their product and implement automation to improve product hygiene and profit through economies of scale, extended shelf life, and cost reduction are expected to boost packaging automation. According to Campbell Soup's annual report 2022, the company increased its R& D spending to USD 87 million in 2022 from USD 84 million in 2021. All such factors are expected to support market growth.

Asia Pacific to Hold a Major Market Share

  • In recent years, the packaging industry expanded. Products that are appealing and cutting-edge are the result of the introduction of numerous manufacturing facilities, eco-friendly materials, and increasing attention to research and development. These are all inexpensively produced locally. Additionally, it is anticipated that government programs like "Make In India" would contribute to advancing these programs.
  • Additionally, the increasing spending on food and beverages, coupled with the growing demand for packaging solutions, presents challenges for manufacturers to meet customer requirements promptly. Labor shortages and the need for improved productivity further incentivized companies to adopt packaging automation in the food industry. Additionally, Hanyang Packaging took an innovative approach by installing Delta Robot to keep up with the increasing demand. They used Rockwell Automation Integrated Architecture. CompactLogix 5370 L3 controllers rely on one control platform for the entire system, i.e., from robotics control to indexing and conveyance. As a result, Hanyang Packaging improved productivity and efficiency and reduced costs with a single common control platform, shared network, and design environment.
  • In July 2022, Ranpak, a supplier of paper-based packaging solutions for industrial supply chains and e-commerce, introduced "Flap'it!" a highly effective device that automates the packaging of a range of small items. By using inside flaps and corner-integrated cushioning bumpers to keep the goods in place, the Flap'it! The solution automatically adjusts to the height of the object. It guarantees that goods are safeguarded while shipping, lowering expenses, damage, and product returns.
  • Moreover, in April 2022, the global packaging leader, TricorBraun, announced that it had agreed to acquire PB Packaging ("PB"), a wholly-owned subsidiary of Pro-Pac Packaging Limited. One of Australia's leading plastic and glass packaging providers, PB is a one-stop shop for rigid packaging needs, serving customers in the healthcare, industrial, food, and automotive industries. Along with this acquisition, TricorBraun will access the company's automation packaging solutions, like CAD/CAM designing, for innovative packaging tools and automatic blow and Injection molding services.

Packaging Automation Industry Overview

The packaging automation market is fragmented, with many players occupying market shares. Innovation and collaboration among the key players are further adding growth in the market.

  • March 2022- ULMA Packaging announced that its machines now feature BETTER-SEAL, an innovative system that improves the sealing in mono-material solutions. Adding this feature is a step forward in its innovation strategy and environmental commitment.
  • January 2022- MULTIVAC announced the acquisition of the complete holdings of TVI in Bruckmuhl. TVI is a portioning machine provider and part of the MULTIVAC Group since January 2017. This acquisition is an essential component for the further alignment of MULTIVAC as a complete supplier of packaging and processing solutions.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumption and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Number of Automation for Secondary Packaging
    • 5.1.2 Increasing Adoption of Automation Solutions Across Various Industries
  • 5.2 Market Challenges/Restraints
    • 5.2.1 High Capital Cost and Cybersecurity Concerns

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Product Type
    • 6.1.1 Filling
    • 6.1.2 Labelling
    • 6.1.3 Case Packaging
    • 6.1.4 Bagging
    • 6.1.5 Palletizing
    • 6.1.6 Capping
    • 6.1.7 Wrapping
    • 6.1.8 Other Product Types
  • 6.2 By End-user
    • 6.2.1 Food
    • 6.2.2 Beverage
    • 6.2.3 Pharmaceuticals
    • 6.2.4 Personal Care and Toiletries
    • 6.2.5 Industrial and Chemicals
    • 6.2.6 Other End-users
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Italy
      • 6.3.2.5 Spain
      • 6.3.2.6 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 Japan
      • 6.3.3.3 India
      • 6.3.3.4 Australia
      • 6.3.3.5 Rest of Asia Pacific
    • 6.3.4 Latin America
      • 6.3.4.1 Brazil
      • 6.3.4.2 Argentina
      • 6.3.4.3 Mexico
      • 6.3.4.4 Rest of Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa
      • 6.3.5.1 Saudi Arabia
      • 6.3.5.2 South Africa
      • 6.3.5.3 Egypt
      • 6.3.5.4 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Multivac Group
    • 7.1.2 Coesia Spa
    • 7.1.3 ULMA Packaging
    • 7.1.4 Syntegon Technology
    • 7.1.5 Swisslog Healthcare
    • 7.1.6 Rockwell Automation Inc.
    • 7.1.7 Sealed Air Corporation
    • 7.1.8 Mitsubishi Electric Corporation
    • 7.1.9 Automated Packaging System LLC (Sealed Air Corporation)

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET