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市場調査レポート
商品コード
1628718

アジア太平洋地域のパッケージングオートメーション:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

APAC Packaging Automation - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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価格
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アジア太平洋地域のパッケージングオートメーション:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋地域のパッケージングオートメーション市場は予測期間中にCAGR 7.6%を記録する見込み

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主なハイライト

  • 近年の消費財需要の急増に伴い、効率的で信頼性の高いパッケージングソリューションは喫緊の課題となっています。包装分野における最も重要な柱の1つは、高速かつ高性能な包装機や、製品要件に応じてさまざまなサイズ、形状、素材の包装を開発するように設計された包装機のイントロダクションです。
  • さらに、この地域では、スーパーマーケット、コンビニエンスストア、スーパーセンターなどの店舗が現在の小売環境で急速に拡大しており、包装業界における技術革新の新たな機会が開かれています。
  • さらに、競争の激しいeコマース分野の出現は、洗練された包装機器に対する顧客の需要の高まりに応える革新的な包装ソリューションの需要を促進しています。新興国市場のニーズに応えるため、包装機械業界は革新的で将来性のある包装ソリューションを開発する技術へと急速にシフトしています。自動化された包装機器は、包装工程全体を簡素化する効果的な方法です。
  • 調査によると、インドの包装業界は世界の包装業界の約4%を占めています。組織小売業とeコマースの爆発的な成長は、今後の小売業の成長に多大な可能性をもたらしますが、その過程で包装部門は大きな恩恵を受けるでしょう。
  • COVID-19の大流行は、所得の損失、需要の再構築につながるチャネルのシフト、供給の途絶といった3つの主要分野において、食料安全保障を弱体化させました。これらの問題は、この地域の低所得者と高所得者の両方に影響を及ぼしています。

アジア太平洋地域のパッケージングオートメーション市場動向

飲食品産業が急成長へ

この地域の飲食品産業に対する需要の高まりは、消費者の要求と健康への関心の高まりによるものです。消費者は今日、健康的な食品と飲料をよく詰まった形で好みます。この地域の多忙なライフスタイルは、使いやすく持ち運びやすい包装食品と飲料製品の需要を高めています。

この地域では、包装業界の中小企業にとって2つの大きな開発が利益を増大させています。そのひとつがソフト・ロボットです。パッケージングという産業は、伝統的にロボットの導入が遅れていると見られてきました。おそらくそれは、大型ロボットのほとんどが、より繊細な食品包装作業に必要な精度と器用さに欠けていたからと思われます。

ソフト・ロボティクスは、ロボットの柔軟性、適応性、人と安全に作業する能力を向上させる、適合性の高い素材からロボットを作成するロボティクスのサブセットです。そのため、従来の産業用ロボットよりもソフトなタッチを必要とする包装作業に理想的です。

包装機器への産業用モノのインターネット(IIoT)のイントロダクションが人気を集めています。この技術は、包装ラインの効率を向上させるだけでなく、機械、機械インフラ、オペレーターを改善する新たな機会を開拓することで、今後10年間の包装機器のデジタル化の未来を切り開く。

例えば、インドのパッケージング会社であるBandma社は、最も洗練された最新の機械設備を提供しています。この組織は、様々な産業向けに優れたパッケージングソリューションを提供しています。今日のニーズに応え、Bandma社は自動包装機を業界に提供することでアプローチを変え、同社のビジネス拡大に貢献しています。

この地域は常に成長のために新製品を革新しており、競争力を維持するためには、食品メーカーは常に変化する顧客のニーズに応えなければならないです。産業革新のサイクルが短くなるにつれ、消費者の嗜好は以前よりもはるかに速く変化しており、そのため包装会社は製品を更新し続けなければならないです。

インドにおけるパッケージングオートメーションの需要の増加

インドは二酸化炭素排出量を削減するための決定的なステップを踏んでおり、持続可能なパッケージングソリューションの創出に取り組んでいます。規制要件を改善する必要性がより高い優先順位となり、食品廃棄物の削減、衛生基準の遵守、環境への影響の最小化に役立っています。

  • FSSAIは、既存のすべての食品安全法と基準を、製造から消費までの食品加工の全段階をカバーする、科学に基づく単一の規制機関に統一するために創設されました。FSSAIの目標は、環境と消費者の健康に有害なリサイクル不可能な多層包装を削減し、段階的に廃止することです。
  • Michelman Indiaによると、インドの包装に関わる3つの動向-世界の市場動向、若者の割合の高さや中間層の増加といった地域的な動向-は、包装分野の成長を急速に高めると思われます。最後に、政府の規則や規制の変更は、パッケージの自動化のための範囲を改善しています。
  • 包装業界の主な焦点は、国内の安全で持続可能な、環境に優しい包装ソリューションを生産するための技術革新への決定的なシフトです。企業は機械や包装設備で新製品を革新しており、需要増加のために生産量も増加しています。
  • パンデミック時の食品需要は、消費者のパッケージ商品への嗜好から、パッケージ食品やFMCG製品の需要がかなり高く、これは軟包装印刷・加工機械の需要に反映されました。
  • インドでは、ムンバイを拠点とするパッケージング会社SP Ultraflexが、パンデミック時に15台以上の機械をパッケージングコンバーターや海外に供給しました。インドでは、デジタル技術の採用が迅速かつ広範囲に広がっており、技術の採用により、企業は様々な取引を迅速に成立させました。

アジア太平洋地域のパッケージングオートメーション業界の概要

アジア太平洋地域のパッケージングオートメーション市場は、Mitsubishi Electric Corporation, Rockwell Automation、Swisslog Holding AG、ULMA Packaging、Amcor PLCなどの主要企業が参入しており、競争が激しいです。これらの主要企業は、製品を大量に供給するための新しい機械を採用することで、パッケージングオートメーションに対する需要の増加に伴い、新製品の革新に努めています。

  • 2021年10月- 王子ホールディングスはインドの段ボール会社であるEmpire Packages Ltd.を買収しました。エンパイア社は、東南アジア、インド、オセアニアにおける王子グループ35番目の段ボール事業会社となります。この買収は、他の分野でも関係を活用し、同国でのビジネス向上に役立ちます。
  • 2020年11月- ロックウェルオートメーションは、コンピュータによる保守管理システム会社であるフィックス社を買収しました。Fiixのプラットフォームと専門知識が加わることで、顧客はオートメーション、製造、メンテナンスの統合データを360度見渡せるようになり、資産のパフォーマンスを追跡・改善し、メンテナンス業務を最適化できるようになります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因と市場抑制要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • メーカーに対する運転コスト削減圧力の高まり
    • 機械のダウンタイムと製品の無駄を削減
    • 新興市場の台頭による低コストの労働力と競合の増加
  • 市場抑制要因
    • 高額な初期投資

第6章 市場セグメンテーション

  • 事業タイプ別
    • B2B eコマース小売業者
    • B2C eコマース小売企業
    • オムニチャネル小売業者
    • 卸売業者
    • 製造業者
    • 個人向け文書発送業者
    • その他
  • 業界別
    • 食品
    • 医薬品
    • 化粧品
    • 家庭用
    • 飲料
    • 化学品
    • 菓子類
    • 倉庫
    • その他
  • 製品タイプ別
    • 充填
    • ラベリング
    • 横ピロー/縦ピロー
    • ケース包装
    • 袋詰め
    • パレタイジング
    • キャッピング
    • ラッピング

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor PLC
    • Multivac Group
    • Berry Global Inc.
    • Ulma Packaging
    • Westrock Company
    • Robert Bosch GmBH
    • Swisslog Holding AG
    • Rockwell Automation
    • Sealed Air Corporation
    • Sonoco Products Company
    • Tetra Pak International S.A
    • Misubishi Electric Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 51974

The APAC Packaging Automation Market is expected to register a CAGR of 7.6% during the forecast period.

APAC Packaging Automation - Market - IMG1

Key Highlights

  • With the recent surge in demand for consumer products, efficient and reliable packaging solutions are an urgent task. One of the most important pillars in the packaging field is the introduction of high-speed and high-performance packaging machines or packaging machines designed to develop a variety of packaging in different sizes, shapes, and materials according to product requirements.
  • Moreover, in this region, outlets such as supermarkets, convenience stores, and supercenters are rapidly expanding in the current retail environment, opening up new opportunities for innovation in the packaging industry.
  • Additionally, the advent of the highly competitive e-commerce sector is driving the demand for innovative packaging solutions to meet customers growing demand for sophisticated packaging equipment. To meet the needs of a growing market, the packaging machinery industry is rapidly shifting to technology to develop innovative and future-proof packaging solutions. Automated packaging equipment is an effective way to simplify the entire packaging process.
  • According to research conducted, the Indian packaging industry accounts for approximately 4% of the global packaging industry. The explosive growth of organized retail and e-commerce offers tremendous potential for future retail growth, but the packaging sector will benefit greatly in the process.
  • The COVID-19 pandemic has weakened food security in three key areas such as income loss, channel shifts leading to demand to restructure, and supply disruptions. These issues have affected both low- and high-income in the region.

APAC Packaging Automation Market Trends

Food and Beverage industry to grow rapidly

The rising demand for the food and beverage industry in this region is high due to consumer requirements and growing health concerns. Consumers today prefer healthy food and beverages in a well-packed manner. The hectic lifestyle in the region has raised the demand for easy-to-use and carry packaged food and beverage products.

Two major developments in this region are increasing the benefits for small businesses in the packaging industry. One of them is a soft robot. Packaging as an industry has traditionally been seen as lagging behind in robotics adoption. Perhaps it was because most of the larger robots lacked the precision and dexterity needed for more delicate food packaging tasks.

Soft robotics is a subset of robotics that creates robots from highly compatible materials that increase their flexibility, adaptability, and ability to work safely with people. This makes them ideal for packaging operations that require a softer touch than traditional industrial robots.

The introduction of the Industrial Internet of Things (IIoT) into packaging equipment is gaining popularity. This technology will not only improve the efficiency of packaging lines but will also pave the way for the digital future of packaging equipment over the next decade by opening up new opportunities for improved machinery, machinery, machine infrastructure, and operators.

For instance, a packaging company in India - Bandma, offers some of the most sophisticated modern machinery and equipment; the organization provides superior packaging solutions for a variety of industries. In response to today's needs, Bandma changed its approach by providing the industry with automated packaging machines, helping the company expand its business.

The region has always been innovating new products for growth, and to remain competitive, food manufacturers must meet the ever-changing needs of their customers. With shorter industrial innovation cycles, consumer preferences are changing much faster than ever before, for which packaging companies must keep updating the products.

Increased demand for packaging automation in India

India is taking decisive steps to reduce its carbon footprint and working to create sustainable packaging solutions. The need to improve regulatory requirements becomes a higher priority, helping to reduce food waste, comply with hygiene standards and minimize environmental impact.

  • The FSSAI was created to unify all existing food safety laws and standards into a single, science-based regulatory body that covers all stages of food processing, from manufacturing to consumption. FSSAI's goal is to reduce and phase out non-recyclable multi-layer packaging that is harmful to the environment and consumer health.
  • According to Michelman India, the three trends packaging of India involves - global market trends, regional trends such as high percentage of young people and growing middle class, will rapidly increase the growth of packaging sector. Lastly, the changes in the government rules and regulations have improved the scope for package automation.
  • The major focus of the packaging industry has been the decisive shift towards innovation to produce safe, sustainable, and environmentally-friendly packaging solutions in the country. The companies are innovating new products with machinery or packaging equipment, and for the increased demand, the production volume is also increased.
  • The demand for food during the pandemic was considerably high for packaged food and FMCG products due to consumer preference for packaged goods, and this reflected in demand for flexible packaging printing and converting machinery.
  • In India, a Mumbai-based packaging company SP Ultraflex supplied over 15 machines to packaging converters and overseas during the pandemic. The adoption of digital technologies was fast and widespread in India, and companies closed various deals faster due to the adoption of technology.

APAC Packaging Automation Industry Overview

The Asia Pacific packaging automation is competitive with the presence of key players in the market, such as Mitsubishi Electric Corporation, Rockwell Automation, Swisslog Holding AG, ULMA Packaging, Amcor PLC. These major companies are striving to innovate new products with the increased demand for packaging automation by adopting new machinery for delivering products in larger volumes.

  • October 2021 - Oji Holdings acquired Empire Packages Ltd., a corrugated container company in India. Empire will be Oji group's 35th corrugated container plan in Southeast Asia, India, and Oceania. This acquisition helps to improve business in the country, leveraging the relationship in other areas too.
  • November 2020 - Rockwell Automation acquired Fiix Inc., a computerized maintenance management system compnay. With the addition of Fiix's platform and expertise, customers benefit from a 360-degree view of integrated automation, manufacturing, and maintenance data that helps them track and improve the performance of their assets and optimize maintenance operations.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 5.2 Market Drivers
    • 5.2.1 Increasing Pressure on Manufacturers to Cut Down Operating Costs
    • 5.2.2 Reduces Machine Downtime and Product Waste
    • 5.2.3 Emerging Markets are Emerging as Low Cost Labor and Increased Competition
  • 5.3 Market Restraints
    • 5.3.1 High initial investment

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Businesses Type
    • 6.1.1 B2B e-commerce retailers
    • 6.1.2 B2C e-commerce retailers
    • 6.1.3 Omni Channel Retailers
    • 6.1.4 Wholesale Distributors
    • 6.1.5 Manufacturers
    • 6.1.6 Personal Document Shippers
    • 6.1.7 Others
  • 6.2 By End-User Vertical
    • 6.2.1 Food
    • 6.2.2 Pharmaceuticals
    • 6.2.3 Cosmetics
    • 6.2.4 Household
    • 6.2.5 Beverages
    • 6.2.6 Chemical
    • 6.2.7 Confectionery
    • 6.2.8 Warehouse
    • 6.2.9 Others
  • 6.3 By Product Type
    • 6.3.1 Filling
    • 6.3.2 Labelling
    • 6.3.3 Horizontal/Vertical Pillow
    • 6.3.4 Case Packaging
    • 6.3.5 Bagging
    • 6.3.6 Palletizing
    • 6.3.7 Capping
    • 6.3.8 Wrapping

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amcor PLC
    • 7.1.2 Multivac Group
    • 7.1.3 Berry Global Inc.
    • 7.1.4 Ulma Packaging
    • 7.1.5 Westrock Company
    • 7.1.6 Robert Bosch GmBH
    • 7.1.7 Swisslog Holding AG
    • 7.1.8 Rockwell Automation
    • 7.1.9 Sealed Air Corporation
    • 7.1.10 Sonoco Products Company
    • 7.1.11 Tetra Pak International S.A
    • 7.1.12 Misubishi Electric Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET