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市場調査レポート
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1628841

ラテンアメリカのパッケージングオートメーション:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

LA Packaging Automation - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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ラテンアメリカのパッケージングオートメーション:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ラテンアメリカのパッケージングオートメーション市場は予測期間中にCAGR 7.2%を記録する見込み

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主なハイライト

  • パッケージングオートメーションがこの地域にインパクトを与える以前は、パッケージングは完全に手作業のプロセスでした。競争が激化するにつれ、メーカーはパッケージングコストを削減するため、様々な手作業プロセスを自動化し、半自動化プロセスのレベルを上げることでコスト削減策を講じた。
  • 今日のラテンアメリカでは、消費者や政府の環境に対する関心が高まっており、より軽く、リサイクル可能で再利用可能な包装への関心が高まっています。特に飲食品、ベーカリー、医療市場では、新しいラベリングルールに従わなければならないです。
  • メキシコでは、企業が包装製品のイノベーションに注力しています。例えば、2021年11月、フェストとハイバーニャ・インダストリアル社は、ダノンとダナップ・ヨーグルトのマルチパック用自動包装ソリューションを開発しました。
  • メキシコにヨーグルトのパッケージング産業が誕生する前は、このタイプのマルチソートパッケージングを処理できる装置が国内になかったことを考えると、メキシコのヨーグルトパッケージング産業にとって画期的な出来事でした。このタイプの工程は、各ラインから製品を取り出し、包装機に供給するオペレーターが手作業で行っていました。
  • ブラジル、メキシコ、アルゼンチンは、充填、ラベリング、バッグエギング、パレタイジング、キャッピングなどの自動化された工程を持つ、この地域の主な牽引役です。食品、医薬品、化粧品、パーソナルケア、飲食品、さらには倉庫など、さまざまな企業が、ビジネスプロセスを最適化し、運用コストを削減するために、こうした自動化ソリューションを利用するケースが増えています。

ラテンアメリカのパッケージングオートメーション市場動向

飲食品セグメントが最大の営業費用を握る

技術の進歩により、より柔軟で構成可能なものとなり、企業はロジスティクスと品質を向上させています。自動化は、サプライ・チェーン全体、そして顧客のドアに至るまで、飲食品製造企業を変革し続けると思われます。

消費者向けパッケージ商品企業は、正確で再現可能な包装工程を必要としています。ハイサイクルでの個別包装は課題であるため、包装ラインにロボティクスを使用する企業は、スループット、効率、品質を向上させることができます。未加工製品のハンドリングから一次包装、二次包装、パレタイジングまで、ロボティクスは高い投資対効果を実証しています。

パッケージングオートメーションには、この地域ではリサイクル可能、生分解性、詰め替え可能といった、より環境に優しいソリューションも含まれます。調査によると、ラテンアメリカでは食器洗い機の普及率が低く、手洗いが主流で、プラスチックペットボトルがこの地域の主要な製品パックであり、数量ベースで成長を伸ばしています。

さらに、ブラジルのコカ・コーラ社は、再利用可能なPETボトルのデザインを取り入れ、2030年までに再利用可能な包装を大幅に拡大するという野心の一環として、再利用インフラの拡大に投資しました。全ブランド共通のボトルデザインは、洗浄、充填、返送の物流コストを大幅に削減します。

食肉産業とその製品別は大陸の重要なセクターです。食肉の産地や加工に関心を持つ消費者が増えるにつれ、企業は新たな課題に直面しています。HPP技術により、高品質な生・調理済み製品をより長い賞味期限で得ることができ、他国への輸出の可能性が広がります。

ラテンアメリカの消費者は、よりクリーンな添加物、より持続可能で消費しやすいものを求め、新たな地平を切り開いています。他の市場でも、消費者は購入した製品により安全で持続可能、かつ安全な包装を求めており、そのため企業は新たな技術革新で新製品を生み出しています。

業界で大きく成長するメキシコ

技術革新、持続可能性への懸念、魅力的な経済が、この地域でパッケージングオートメーションがここ数年で大きく成長した理由の一部であり、消費者のパッケージに対する見方や接し方も変化しています。

  • メキシコは包装技術の近代化に向かっています。現在の経済、商業、政治状況の安定性と同国の期待される成長を考慮すると、包装機器の輸入は近い将来成長を続けると予想されます。
  • 成長の原動力となるのは、旺盛な国内外の需要や、効率と競合を改善するために業務を近代化しようとする多くの企業の関心といった主要要因であると予想されます。
  • 包装機械を使用するいくつかの多国籍企業や企業グループは、政治的決定が事業運営に与える影響を理解しつつ、メキシコへの投資を継続する意向を示しています。企業はメキシコの現実に適応しており、今のところメキシコの需要見通しと成長は安定しています。
  • 食品、飲料、パーソナルケア、医薬品産業が包装機械需要の大半を占めています。若年層の割合が高く、中間層が増加していることが食品需要を牽引しています。飲料部門は、ソフトドリンク、ボトル入り飲料水、ビール、蒸留酒などの製品で特に好調です。
  • さらに製薬業界では、ジェネリック医薬品との競合激化や新規投資の低水準にもかかわらず、製薬セクターは引き続き競争力を維持しており、包装機械の需要が高まっています。

ラテンアメリカのパッケージングオートメーション産業の概要

ラテンアメリカのパッケージングオートメーション業界は、Amcor Flexibles MX、Avery Dennison Corporation、Berry Global Inc.、Sonoco Products Companyなどの大手企業が存在し、適度に断片化されています。これらの企業は、製品革新のための研究開発に投資し、成長のために新たな技術革新に対応しています。

  • 2020年9月- エイブリィ・デニソン・コーポレーションは、土壌生物に暴露されると1年以内に分解し、プラスチックに取って代わる素材を使用した生分解性アパレルタグファスナーを発売しました。この新しいエコタッチ・バイオPPファスナーは、環境に有害な物質であるマイクロプラスチックを残すことなく分解します。
  • 2021年10月-Amcorはコロンビアで、リサイクル原料のみを使用した食用油ボトルを提供しました。アムコーはアリアンザ・チームと協力し、コロンビアで初めて、すべて再生材を使用した食用油のボトルを発売しました。Amcor Rigid Packaging(ARP)は、安全性、味の変化、透明性を確保するためにボトルを改良しました。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因と市場抑制要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • メーカーに対する運転コスト削減圧力の高まり
    • 機械のダウンタイムと製品の無駄を削減
    • 新興市場の台頭による低コストの労働力と競合の増加
  • 市場抑制要因
    • 高額な初期投資

第6章 市場セグメンテーション

  • 事業タイプ別
    • B2B eコマース小売業者
    • B2C eコマース小売企業
    • オムニチャネル小売業者
    • 卸売業者
    • 製造業者
    • 個人向け文書発送業者
    • その他
  • エンドユーザー業界別
    • 食品
    • 医薬品
    • 化粧品
    • 家庭用
    • 飲料
    • 化学品
    • 菓子類
    • 倉庫
    • その他
  • 製品タイプ別
    • 充填
    • ラベリング
    • 横/縦ピロー
    • ケース包装
    • 袋詰め
    • パレタイジング
    • キャッピング
    • ラッピング

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor PLC
    • Klabin SA
    • Printpack Inc.
    • Berry Global Inc.
    • Westrock Company
    • Constantia Flexibles
    • Sealed Air Corporation
    • Transcontinental Mexico
    • Sonoco Products Company
    • Avery Dennison Corporation
    • Clifton Packaging Packaging SA de CV

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 55504

The LA Packaging Automation Market is expected to register a CAGR of 7.2% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Before packaging automation made an impact in the region, packaging was a completely manual process. As competition increased, manufacturers took steps to reduce packaging costs and took measures to reduce costs by automating a variety of manual processes and raising the level of semi-automated processes.
  • In Latin America today, consumers and governments are increasingly concerned about the environment and are increasingly interested in lighter, recyclable and reusable packaging. New labeling rules must be followed, especially in the food and beverage, bakery, and medical markets.
  • In Mexico, companies are focusing on innovations in packaging products. For instance, in November 2021, Festo and Hybernya Industrial developed an automated packaging solution for multi-packs for Danone and Danup yogurts.
  • Prior to the creation of the yogurt packaging industry in Mexico, it was a milestone for the Mexican yogurt packaging industry, given that there was no equipment in the country capable of processing this type of multi-sort packaging. This type of process was done manually by operators who took the product from each line and delivered it to the packaging machine.
  • Brazil, Mexico, and Argentina are the main drivers for the region, with automated processes such as filling, labeling, bag egging, palletizing, and capping. Various businesses in food, pharmaceutical, cosmetic, personal care, beverage, and even warehouse are increasingly using these automation solutions to optimize business processes and reduce operating costs.

Latin America Packaging Automation Market Trends

Food and Beverage segment to hold biggest operating expense

As technology advances to become more flexible and configurable, companies are improving logistics and quality. Automation will continue to transform food and beverage manufacturing companies throughout the supply chain and to their customer's doors.

Consumer packaged goods companies need accurate and repeatable packaging processes. Individual packaging at high-cycle rates can be challenging, so companies that use robotics in their packaging lines can improve their throughput, efficiency, and quality. From raw product handling to primary packaging, secondary packaging, and palletizing, robotics has proven a high return on investment.

Packaging automation also involves greener solutions like recyclable, biodegradable, and refillable methods in the region. According to research conducted, Latin America has a low penetration for dishwashers, and hand washing is dominant where the plastic PET bottle is a dominant product pack and has increased its growth in terms of volume in this region.

Further, Coca-Cola company in Brazil invested in expanding the reuse infrastructure as part of its ambition to incorporate the design of reusable PET bottles and significantly expand reusable packaging by 2030. Universal bottle design for all brands significantly reduces cleaning, filling, and return logistics costs.

The meat industry and its by-products are an important sector on the continent. Companies are facing new challenges as more and more consumers are concerned about the origin and processing of meat. HPP technology allows obtaining high-quality raw or cooked products with a longer shelf life, opening up export possibilities to other countries.

Latin American consumers take on new horizons for cleaner additives, more sustainable, and easy to consume. In other markets, consumers are looking for more secure, sustainable, and safe packaging for the products purchased, and for that reason, companies are innovating new products with new technological innovations.

Mexico to grow significantly in the industry

Technological innovation, sustainability concerns, and attractive economies are some of the reasons packaging automation has grown significantly over the last few years in this region and the way consumers view and interact with packages is also changing.

  • Mexico is moving towards modernization for its packaging technologies; considering the stability of the current economic, commercial and political situation and the expected growth of the country; it can be expected that packaging equipment imports will continue to grow in the near future.
  • Growth is expected to be driven by key factors such as strong domestic and international demand and the interest of many companies to modernize their operations to improve efficiency and competitiveness.
  • Several multinational companies and business groups using packaging machines have indicated that they will continue to invest in Mexico, understanding the impact of political decisions on their operations. Businesses are adapting to the country's realities, and for now, demand prospects and growth in Mexico are stable.
  • The food, beverage, personal care, and pharmaceutical industries account for the majority of packaging machinery demand. A high proportion of young people and a growing middle class are driving food demand. The beverage sector performs particularly well in products such as soft drinks, bottled water, beer, and spirits, respectively.
  • Further, in the pharmaceutical industry, despite the intensifying competition from generic drugs and low levels of new investments, the pharmaceutical sector continues to keep its sector competitive and in demand for packaging machinery.

Latin America Packaging Automation Industry Overview

Latin America automation packaging is moderately fragmented with the presence of major players in the industry such as Amcor Flexibles MX, Avery Dennison Corporation, Berry Global Inc., Sonoco Products Company, and more. These companies are investing in R&D for product innovations and adapting to new technological innovations for growth.

  • September 2020 - Avery Dennison Corporation launched biodegradable apparel tag fasteners made of material that degrades within one year of exposure to soil organisms, replacing the plastic. This new Ecotach bio-PP Fastener degrades without leaving behind microplastics, which are harmful substances for the environment.
  • October 2021 - Amcor offered cooking oil bottles made entirely from recycled content in Colombia. Amcor worked with Alianza Team to launch the first bottle in Colombia for cooking oil made with all recycled content. Amcor Rigid Packaging (ARP) refined its bottles to ensure it is safe, causes no change in taste, and is transparent - while maintaining Gourmet's visual branding.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 5.2 Market Drivers
    • 5.2.1 Increasing Pressure on Manufacturers to Cut Down Operating Costs
    • 5.2.2 Reduces Machine Downtime and Product Waste
    • 5.2.3 Emerging Markets are Emerging as Low Cost Labor and Increased Competition
  • 5.3 Market Restraints
    • 5.3.1 High Initial Investment

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Businesses Type
    • 6.1.1 B2B e-commerce retailers
    • 6.1.2 B2C e-commerce retailers
    • 6.1.3 Omni Channel Retailers
    • 6.1.4 Wholesale Distributors
    • 6.1.5 Manufacturers
    • 6.1.6 Personal Document Shippers
    • 6.1.7 Others
  • 6.2 End-User Vertical
    • 6.2.1 Food
    • 6.2.2 Pharmaceuticals
    • 6.2.3 Cosmetics
    • 6.2.4 Household
    • 6.2.5 Beverages
    • 6.2.6 Chemical
    • 6.2.7 Confectionery
    • 6.2.8 Warehouse
    • 6.2.9 Others
  • 6.3 Product Type
    • 6.3.1 Filling
    • 6.3.2 Labelling
    • 6.3.3 Horizontal/Vertical Pillow
    • 6.3.4 Case Packaging
    • 6.3.5 Bagging
    • 6.3.6 Palletizing
    • 6.3.7 Capping
    • 6.3.8 Wrapping

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amcor PLC
    • 7.1.2 Klabin SA
    • 7.1.3 Printpack Inc.
    • 7.1.4 Berry Global Inc.
    • 7.1.5 Westrock Company
    • 7.1.6 Constantia Flexibles
    • 7.1.7 Sealed Air Corporation
    • 7.1.8 Transcontinental Mexico
    • 7.1.9 Sonoco Products Company
    • 7.1.10 Avery Dennison Corporation
    • 7.1.11 Clifton Packaging Packaging SA de CV

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET