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市場調査レポート
商品コード
1628841
ラテンアメリカのパッケージングオートメーション:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)LA Packaging Automation - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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ラテンアメリカのパッケージングオートメーション:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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ラテンアメリカのパッケージングオートメーション市場は予測期間中にCAGR 7.2%を記録する見込み
技術の進歩により、より柔軟で構成可能なものとなり、企業はロジスティクスと品質を向上させています。自動化は、サプライ・チェーン全体、そして顧客のドアに至るまで、飲食品製造企業を変革し続けると思われます。
消費者向けパッケージ商品企業は、正確で再現可能な包装工程を必要としています。ハイサイクルでの個別包装は課題であるため、包装ラインにロボティクスを使用する企業は、スループット、効率、品質を向上させることができます。未加工製品のハンドリングから一次包装、二次包装、パレタイジングまで、ロボティクスは高い投資対効果を実証しています。
パッケージングオートメーションには、この地域ではリサイクル可能、生分解性、詰め替え可能といった、より環境に優しいソリューションも含まれます。調査によると、ラテンアメリカでは食器洗い機の普及率が低く、手洗いが主流で、プラスチックペットボトルがこの地域の主要な製品パックであり、数量ベースで成長を伸ばしています。
さらに、ブラジルのコカ・コーラ社は、再利用可能なPETボトルのデザインを取り入れ、2030年までに再利用可能な包装を大幅に拡大するという野心の一環として、再利用インフラの拡大に投資しました。全ブランド共通のボトルデザインは、洗浄、充填、返送の物流コストを大幅に削減します。
食肉産業とその製品別は大陸の重要なセクターです。食肉の産地や加工に関心を持つ消費者が増えるにつれ、企業は新たな課題に直面しています。HPP技術により、高品質な生・調理済み製品をより長い賞味期限で得ることができ、他国への輸出の可能性が広がります。
ラテンアメリカの消費者は、よりクリーンな添加物、より持続可能で消費しやすいものを求め、新たな地平を切り開いています。他の市場でも、消費者は購入した製品により安全で持続可能、かつ安全な包装を求めており、そのため企業は新たな技術革新で新製品を生み出しています。
技術革新、持続可能性への懸念、魅力的な経済が、この地域でパッケージングオートメーションがここ数年で大きく成長した理由の一部であり、消費者のパッケージに対する見方や接し方も変化しています。
ラテンアメリカのパッケージングオートメーション業界は、Amcor Flexibles MX、Avery Dennison Corporation、Berry Global Inc.、Sonoco Products Companyなどの大手企業が存在し、適度に断片化されています。これらの企業は、製品革新のための研究開発に投資し、成長のために新たな技術革新に対応しています。
The LA Packaging Automation Market is expected to register a CAGR of 7.2% during the forecast period.
As technology advances to become more flexible and configurable, companies are improving logistics and quality. Automation will continue to transform food and beverage manufacturing companies throughout the supply chain and to their customer's doors.
Consumer packaged goods companies need accurate and repeatable packaging processes. Individual packaging at high-cycle rates can be challenging, so companies that use robotics in their packaging lines can improve their throughput, efficiency, and quality. From raw product handling to primary packaging, secondary packaging, and palletizing, robotics has proven a high return on investment.
Packaging automation also involves greener solutions like recyclable, biodegradable, and refillable methods in the region. According to research conducted, Latin America has a low penetration for dishwashers, and hand washing is dominant where the plastic PET bottle is a dominant product pack and has increased its growth in terms of volume in this region.
Further, Coca-Cola company in Brazil invested in expanding the reuse infrastructure as part of its ambition to incorporate the design of reusable PET bottles and significantly expand reusable packaging by 2030. Universal bottle design for all brands significantly reduces cleaning, filling, and return logistics costs.
The meat industry and its by-products are an important sector on the continent. Companies are facing new challenges as more and more consumers are concerned about the origin and processing of meat. HPP technology allows obtaining high-quality raw or cooked products with a longer shelf life, opening up export possibilities to other countries.
Latin American consumers take on new horizons for cleaner additives, more sustainable, and easy to consume. In other markets, consumers are looking for more secure, sustainable, and safe packaging for the products purchased, and for that reason, companies are innovating new products with new technological innovations.
Technological innovation, sustainability concerns, and attractive economies are some of the reasons packaging automation has grown significantly over the last few years in this region and the way consumers view and interact with packages is also changing.
Latin America automation packaging is moderately fragmented with the presence of major players in the industry such as Amcor Flexibles MX, Avery Dennison Corporation, Berry Global Inc., Sonoco Products Company, and more. These companies are investing in R&D for product innovations and adapting to new technological innovations for growth.