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市場調査レポート
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1693708

アジア太平洋の民間航空機客室用照明:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Asia-Pacific Commercial Aircraft Cabin Lighting - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


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英文 115 Pages
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2~3営業日
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アジア太平洋の民間航空機客室用照明:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋の民間航空機客室用照明市場規模は、2025年には1億3,680万米ドルと推定され、2030年には2億1,670万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは9.64%で成長すると予測されます。

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納入機数ではナローボディ機がトップシェア

  • 旅客機のカテゴリーは、さらにナローボディ機とワイドボディ機に区分されます。ナローボディ航空機セグメントは、納入数でアジア太平洋の民間航空機客室照明市場を独占し、2017~2022年までの納入数の86%を占めました。2020年には、ナローボディ機とワイドボディ機を含む旅客機カテゴリー全体では、アジア太平洋で35%の減少が見られます。この時期、航空会社による国内・国際路線への渡航制限や新機材導入の遅れも、航空機調達プログラムの中断につながりました。
  • アジア太平洋の多くの航空会社による長距離路線へのナローボディ機の採用が増加し、これらの機体へのムードベースの客室照明の配備をさらに後押ししました。シンガポール航空やAll Nippon Airwaysなどの航空会社は、顧客体験を向上させるため、ムードベースの照明の採用に力を入れています。
  • 従来の照明に対するLED技術の一般的な利点はここ10年で認識されるようになり、機内照明は乗客に機内体験をより充実したものにするための主要な要素であり続けています。この地域では、2023~2029年にかけて約3,000機以上の航空機が納入される予定です。これらの航空会社は、ナローボディ機とワイドボディ機の両方に巨額の航空機発注を行っており、予測期間中にアジア太平洋の民間航空機用照明市場の成長を牽引すると予測されています。

中国が最も高い成長が見込まれる

  • アジア太平洋は、予測期間中、航空機客室照明の最も急成長する市場の1つになると予想されます。パンデミックがアジア太平洋の航空部門に与えた影響にもかかわらず、2021年の国内旅客輸送量は徐々に増加し、世界の航空旅客輸送量の27.5%を占めました。
  • 経済インフラ開発の進展による人口1人当たり所得の増加が航空旅客数の増加を助け、国内航空会社や地域航空会社の機材拡大計画を支えました。
  • 過去数年間、中国、インド、日本など、この地域の主要国は旅客輸送量の急激な増加を目の当たりにし、その結果、この地域で運航する航空会社から新型航空機の大量発注を受けました。中国がアジア太平洋の民間航空市場を牽引しています。また、世界最大の航空市場でもあります。同国は国産航空機COMAC C919を開発し、2022年の納入開始を予定しています。
  • 民間旅客機の新規納入数の増加が客室照明市場の成長を牽引しています。2021年には、Boeingがこの地域に91機を納入し、Airbusは30%を納入しました。
  • LEDはエネルギー効率が高く、従来の(白熱)電球よりも明るい光を発するため、航空機客室照明市場を独占しています。LED照明の平均MTBF(平均故障間隔)は約10,000時間(10年)であるのに対し、従来の白熱灯は約1,000時間(1~2年)です。

アジア太平洋の民間航空機客室照明市場動向

AirbusA321neoとBoeing737 Maxの受注総額が最高を記録

  • 中国と米国の間で続いている政治的緊張はBoeingに影響を与え、Boeingは現在、中国の顧客向けに発注していた737MAXジェット機の一部を再販する予定です。Boeingは、中国の航空会社が同社のジェット機を発注しなくなり、厳しい状況に直面しています。中国の舟山にあるBoeingのデリバリーセンターは準備が整っており、737MAX型機のデリバリーを再開する予定です。舟山工場は年間100機の納入が可能。
  • Airbusは1,044件の新規受注(1,080件のグロス受注)を計上したのに対し、2022年上半期は259件の新規受注(442件のグロス受注)を計上しました。2022年には、Airbusは820件の新規受注(1,078件のグロス受注)を計上し、2021年のグロス受注と新規受注を上回りました。2022年、AirbusはBoeingにわずか46機という僅差で4年連続の受注王座を獲得しました。2021年、Airbusは合計771機のグロス受注を計上し、264機のキャンセルを受け、合計507機の純新規受注を獲得しました。2023年6月、Airbusは12社の顧客に902機を発注し、2機のA321neoのキャンセルを報告しました。
  • Boeingは、昨年上半期の186機(286機)の新規受注に対し、415機(527機)の新規受注を計上しました。2022年、Boeingは774件の新規受注(935件のグロス受注)を計上し、2021年の479件の新規受注(909件のグロス受注)を上回りました。2023年6月現在、Boeingは9社の顧客から合計304機のジェット機(グロス受注)を予約しました。しかし、同社は16機の777Xのキャンセルを報告し、その結果、288機の新規純受注となりました。

COVID-19パンデミック後の国際線旅客数の増加が市場需要を牽引

  • COVID-19パンデミック後の2022年に国境を越えた旅行が徐々に回復したため、アジア太平洋の航空会社は、人々の旅行願望と2年間の隔離期間に蓄積された貯蓄を現金化することに刺激され、殺到する需要に対応するために増便を急いです。その結果、2022年には、同地域の航空旅客輸送量は他の地域よりも急速にパンデミックから回復しました。例えば、2022年のアジア太平洋全体の航空旅客数は19億人を記録し、2021年比で6%、2020年比で151%の伸びとなりました。この地域の航空会社は、主要国における航空旅客輸送量の増加に対応するため、機材の拡大計画を実施しています。中国、インド、日本、インドネシアは同地域の航空旅客輸送量全体の70%を占めており、他のアジア太平洋諸国と比較して新造航空機に対する高い需要を生み出しています。
  • アジア太平洋の航空会社はまた、世界的に経済状況が厳しさを増しているにもかかわらず、旅行需要が成長を促進し続けたため、国際航空旅客市場の順調な回復を目の当たりにしました。例えば、2022年8月の国際線旅客数は1,310万人を記録し、140万人であった2021年8月と比較すると836%の伸びとなりました。年初来の8ヵ月間における国際線旅客数の健全な伸びは、ビジネスとレジャー消費者からの強い旅行需要を示しています。同地域における航空旅客輸送量の急増は、今後の航空輸送産業を牽引すると予想されます。

アジア太平洋の民間航空機客室用照明産業概要

アジア太平洋の民間航空機客室用照明市場は適度に統合されており、上位5社で58.43%を占めています。この市場の主要企業は、Collins Aerospace、Diehl Aerospace GmbH、Luminator Technology Group、SCHOTT Technical Glass Solutions GmbH、STG Aerospaceなどです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 航空旅客輸送量
  • 新規航空機納入数
  • 一人当たりGDP(現行価格)
  • 航空機メーカーの売上高
  • 航空機受注残
  • 受注総額
  • 空港建設支出(継続中)
  • 航空会社の燃料費
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 航空機タイプ
    • ナローボディ
    • ワイドボディ
  • 国名
    • 中国
    • インド
    • インドネシア
    • 日本
    • シンガポール
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Astronics Corporation
    • Collins Aerospace
    • Diehl Aerospace GmbH
    • Luminator Technology Group
    • SCHOTT Technical Glass Solutions GmbH
    • STG Aerospace

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 93604

The Asia-Pacific Commercial Aircraft Cabin Lighting Market size is estimated at 136.8 million USD in 2025, and is expected to reach 216.7 million USD by 2030, growing at a CAGR of 9.64% during the forecast period (2025-2030).

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The narrowbody aircraft segment holds the highest market share in terms of the number of deliveries

  • The passenger aircraft category is further segmented into narrowbody aircraft and widebody aircraft. The narrowbody aircraft segment dominated the Asia-Pacific commercial aircraft cabin lighting market in terms of the number of deliveries, with 86% of the deliveries from 2017 to 2022. In 2020, the overall passenger aircraft category, including narrowbody aircraft and widebody aircraft, witnessed a decline of 35% in Asia-Pacific. Travel restrictions imposed on domestic and international routes and delays in the addition of new aircraft to their fleets by airline companies during this period also resulted in the suspension of aircraft procurement programs.
  • The adoption of narrowbody aircraft in the longer haul routes by many airlines in Asia-Pacific has increased, further aiding the deployment of mood-based cabin lighting in these aircraft. Airlines such as Singapore Airlines and All Nippon Airways are focusing on adopting mood-based lighting to improve the customer experience.
  • The general benefits of LED technology over conventional lighting have been recognized in the last decade, and cabin lighting remains a major element in offering passengers an enhanced in-flight experience. Around 3,000+ aircraft are expected to be delivered in the region from 2023 to 2029. These airlines have placed huge aircraft orders for both narrowbody and widebody aircraft, and they are projected to drive the growth of the commercial aircraft lighting market in Asia-Pacific during the forecast period.

China is expected to witness the highest growth

  • The Asia-Pacific region is expected to be one of the fastest-growing markets for aircraft cabin lighting during the forecast period. Despite the impact of the pandemic on the Asia-Pacific aviation sector, domestic passenger traffic grew gradually in 2021, accounting for 27.5% of the global air passenger traffic.
  • The rising per capita income of the population due to increased economic and infrastructure development aided the growth in the number of air passengers and supported the fleet expansion plans of domestic and regional airlines.
  • In the past few years, major countries in the region, like China, India, and Japan, witnessed a rapid increase in passenger traffic, resulting in large orders for new aircraft from airlines operating in the region. China is driving the commercial aviation market in Asia-Pacific. It is also the largest aviation market globally. The country developed an indigenous aircraft, COMAC C919, deliveries of which were planned to start in 2022.
  • The rising number of new commercial passenger aircraft deliveries is driving the growth of the cabin lighting market. In 2021, Boeing delivered 91 aircraft to the region, while Airbus delivered 30% of its aircraft.
  • LEDs dominate the aircraft cabin lighting market because they are energy efficient and produce brighter light than traditional (incandescent) bulbs. LED lights have an average MTBF (mean time between failures) of approximately 10,000 hours or 10 years compared to approximately 1,000 hours or 1-2 years for conventional incandescent lights.

Asia-Pacific Commercial Aircraft Cabin Lighting Market Trends

Airbus A321neo and Boeing 737 Max record the highest gross orders

  • Ongoing political tensions between China and the United States have impacted Boeing, and it now plans to remarket some 737MAX jets earmarked for Chinese customers. Boeing is facing a difficult situation as Chinese airlines are no longer ordering its jets. The Boeing delivery center in Zhoushan, China, is ready and is expected to resume delivery of 737MAX aircraft. The Zhoushan plant can accommodate 100 aircraft annually.
  • Airbus accumulated 1,044 net new orders (1,080 gross orders), compared to 259 net new orders (442 gross orders) in the first half of 2022. In 2022, Airbus booked 820 net new orders (1,078 gross orders), surpassing both 2021 gross orders and net new orders. In 2022, Airbus won the orders crown for the fourth consecutive year by a fairly slim margin of just 46 aircraft compared to Boeing. In 2021, Airbus booked a total of 771 gross orders and received 264 cancellations, for a total of 507 net new orders. In June 2023, Airbus booked orders for a whopping 902 aircraft for 12 different customers and reported two A321neo cancellations, for a total of 900 net new orders.
  • Boeing has accumulated 415 net new orders (527 gross orders), compared to 186 net new orders (286 gross orders) in the first six months of last year. In 2022, Boeing booked 774 net new orders (935 gross orders), up from 479 net new orders (909 gross orders) in 2021. As of June 2023, Boeing booked orders from nine customers for a total of 304 jets (gross orders). However, the company also reported 16 777X cancellations, resulting in 288 net new orders.

An increase in international passenger traffic post the COVID-19 pandemic is driving market demand

  • As cross-border travel was progressively restored in 2022 post the COVID-19 pandemic, the carriers in Asia-Pacific raced to increase their flights to meet runaway demand, stimulated by people's desire to travel and cash in on savings accumulated in the two years of isolation. As a result, in 2022, the air passenger traffic in the region recovered more rapidly from the pandemic than in the other regions. For instance, in 2022, air passenger traffic in the whole of Asia-Pacific was recorded at 1.9 billion, a growth of 6% compared to 2021 and 151% compared to 2020. Airline companies in the region are implementing fleet expansion plans to cater to the growing air passenger traffic in the major countries. China, India, Japan, and Indonesia accounted for 70% of the total air passenger traffic in the region, generating higher demand for new aircraft compared to other Asia-Pacific countries.
  • Airlines in Asia-Pacific also witnessed a good recovery in international air passenger markets as travel demand continued to fuel growth despite increasingly challenging global economic conditions. For instance, in August 2022, the region recorded 13.1 million international air passenger traffic, an 836% increase compared to August 2021, when it was recorded at 1.4 million. The healthy growth in international passenger traffic in the first eight months of the year showed strong travel demand from business and leisure consumers. The rapid increase in air passenger traffic in the region is expected to drive the air transport industry in the future.

Asia-Pacific Commercial Aircraft Cabin Lighting Industry Overview

The Asia-Pacific Commercial Aircraft Cabin Lighting Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 58.43%. The major players in this market are Collins Aerospace, Diehl Aerospace GmbH, Luminator Technology Group, SCHOTT Technical Glass Solutions GmbH and STG Aerospace (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Air Passenger Traffic
  • 4.2 New Aircraft Deliveries
  • 4.3 GDP Per Capita (current Price)
  • 4.4 Revenue Of Aircraft Manufacturers
  • 4.5 Aircraft Backlog
  • 4.6 Gross Orders
  • 4.7 Expenditure On Airport Construction Projects (ongoing)
  • 4.8 Expenditure Of Airlines On Fuel
  • 4.9 Regulatory Framework
  • 4.10 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Aircraft Type
    • 5.1.1 Narrowbody
    • 5.1.2 Widebody
  • 5.2 Country
    • 5.2.1 China
    • 5.2.2 India
    • 5.2.3 Indonesia
    • 5.2.4 Japan
    • 5.2.5 Singapore
    • 5.2.6 South Korea
    • 5.2.7 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Astronics Corporation
    • 6.4.2 Collins Aerospace
    • 6.4.3 Diehl Aerospace GmbH
    • 6.4.4 Luminator Technology Group
    • 6.4.5 SCHOTT Technical Glass Solutions GmbH
    • 6.4.6 STG Aerospace

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR COMMERCIAL AIRCRAFT CABIN INTERIOR CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms