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市場調査レポート
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1693714

中東の民間航空機客室用照明:市場シェア分析、産業動向、成長動向予測(2025~2030年)

Middle East Commercial Aircraft Cabin Lighting - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 106 Pages
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2~3営業日
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中東の民間航空機客室用照明:市場シェア分析、産業動向、成長動向予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 106 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

中東の民間航空機客室用照明市場規模は2025年に3,373万米ドルと推定・予測され、2030年には4,337万米ドルに達し、予測期間(2025~2030年)のCAGRは5.16%で成長すると予測されています。

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ワイドボディ機の需要増と乗客の旅行体験を重視する航空会社が中東の客室用照明需要を牽引する見込み

  • 中東の航空産業は、観光客の増加、経済開発、航空会社の機材拡大などの要因によって、長年にわたって着実に成長しています。この地域の航空会社は、効率、信頼性、耐久性、重量の面で既存の客室内照明システムのさまざまな欠点を解消するのに役立つため、先進的なLED照明システムに移行しています。様々なOEMによるLED照明の進歩は、従来の機内照明よりも急速です。さらに、LED技術は、搭乗、食事、睡眠、目覚めのための機内の雰囲気を向上させ、乗客の気分を改善することが証明されています。中東全域での納入はワイドボディ部門が圧倒的に多く、2017~2022年の納入総数の52%を占めました。
  • 航空機の客室用照明の需要は、主にこの地域の様々な航空会社が発注している巨大な航空機の注文によって牽引されています。2023年9月現在、この地域の様々な航空会社から約777機の航空機が発注されています。この777機のうち、ナローボディが403機、ワイドボディが374機です。カタール航空、エティハド航空、Emiratesなど、この地域の主要航空会社は、機内照明システムの改善に力を入れています。
  • さらに、サウジアラビア、カタール、アラブ首長国連邦などの主要市場の存在により、この地域では2023~2030年にかけて約944機の航空機が納入される予定です。同地域におけるさまざまな航空機増備計画により、ナローボディ機とワイドボディ機の両方の調達が促進されると予想されます。これらの要因が予測期間中の民間航空機客室用照明市場の成長を8.30%押し上げると予想されます。

アラブ首長国連邦は、同国の航空会社による大量の航空機発注により、同地域でより大きな成長が見込まれています。

  • 航空会社にとって、顧客体験は常に最優先事項です。航空会社にとって、乗客にポジティブな旅行体験を提供することは重要です。不満足な顧客や意欲のない顧客は、必然的に乗客数を減らし、航空会社の利益を減少させています。旅客にとって、いつ旅行してもポジティブな体験をしてもらうことは不可欠です。そのため、この地域の航空会社は、旅行中の完全な乗客体験を定義する上で重要な役割を果たす、新しく革新的な製品(ムード照明など)に注目しています。
  • さらに、同地域の航空機客室用照明市場の需要は、様々な航空会社が機材更新の一環として発注している航空機や、長距離で燃費の良い航空機の必要性によって牽引されています。エア・アラビア、Emirates、エティハド航空、カタール航空、サウディア、リヤド航空、フライドバイなどの大手航空会社は、合計391機のナローボディ機と413機のワイドボディ機を発注しています。これらの航空機のうち、Emirates、エティハド航空、フライドバイといったアラブ首長国連邦のトップ航空会社は361機を発注しています。したがって、アラブ首長国連邦はその巨大な航空機受注に牽引され、より大きな成長を遂げることが予想されます。これらの受注航空機は予測期間を通じて納入される見込みであり、これらの受注が航空機客室用照明市場の需要を牽引すると期待されています。
  • さらにBoeing社によると、中東は今後20年間で急速に拡大し、急増する旅客輸送に対応するために約3,400機のジェット機が必要になると予想されています。このような要因により、この地域の航空機用照明市場の需要は2023~2030年にかけて9.08%増加すると予想されます。

中東の民間航空機客室用照明市場の動向

航空産業の成長は、航空旅行の増加と各航空会社による大量の航空機発注が原動力となっています。

  • AirbusとBoeingは世界の2大商用機メーカーです。両OEMは、2014~2021年にかけての総受注数において同様の傾向を示しています。2014年、Airbusは1,796機のグロス受注を記録し、Boeingは1,550機を記録しました。過去の期間では、2018年と2021年を除くほとんどの年でAirbusのグロス受注がBoeingを上回っています。しかし、ネット受注では、2018年を除き、AirbusがBoeingを上回る結果を示しています。
  • 2020年のパンデミックにより、複数の航空会社が発注をキャンセルしました。2020年、Airbusは115件のキャンセルを記録したが、Boeingは655件の受注をキャンセルとコンバージョンで失い、そのうち641件は737MAXのキャンセルでした。Boeingも会計基準に合わせるため、受注残から555機のジェット機を削除しました。
  • 中国と米国の間で続いている政治的緊張がBoeingに影響を及ぼしており、Boeingは現在、中国の顧客向けの737MAXジェット機の一部を再販する予定です。中国の航空会社がジェット機を発注しなくなったため、Boeingは困難な状況に直面しています。Boeingは、政治情勢が改善するまでは必要としない舟山の完成デリバリーセンターから抜け出せないでいます。
  • 2022年には、世界の旅行規制の緩和が航空会社のサービス再開を後押しし、機体拡大計画の見直しが行われました。新型機に対する需要は増加し、純受注に反映されました。2022年から11月までに、Boeingは685件の総受注を計上し、114件のキャンセルを受け、571件の新規純受注を獲得しました。同様に、2022年11月まで、Airbusは1,062件のグロス受注を計上し、237件のキャンセルを受け、825件の純新規受注を獲得しました。世界の航空会社の航空機増備計画により、両メーカーの受注はさらに増加すると考えられます。

一貫した航空旅行の成長が中東の航空旅客輸送量の原動力です。

  • 国際的な旅行者や貿易の中継地として人気の高い中東は、ビジネス客やレジャー客の出発地や目的地としても成長しています。2020年、中東の航空旅客輸送量は、COVID-19パンデミックによる渡航制限のため64%減少しました。しかし2022年には、ワクチン接種率の上昇とホリデーシーズンの旺盛な需要により、同地域の航空旅客輸送量は3億4,950万人に達し、2021年比で16%の伸びを示したが、2019年比では45%の伸びでした。アラブ首長国連邦やサウジアラビアなどの主要国が航空旅客輸送量全体の42%を占め、他の中東諸国と比較して新型機に対する高い需要を生み出しました。
  • 2022年の旅客輸送能力は2021年比で73.8%増加し、旅客搭乗率は24.6%増の75.8%となりました。同地域の航空旅行回復は引き続き勢いを増しており、航空旅客輸送量は今後20年以内に倍増すると予想されています。バーレーン、クウェート、オマーン、サウジアラビア、アラブ首長国連邦、イラク、イラン、ヨルダン、イエメン、カタールの中東主要国際路線地域の多くは、すでにCOVID-19以前の水準を上回っています。こうしたことは、航空旅行が回復し、勢いを増し続けていることを示しています。中東内でも、多くの主要国際路線がすでにCOVID-19以前の水準を上回っています。観光と旅行意欲の高さが、中東・アフリカにおける航空産業の回復を引き続き後押ししています。2030年の航空旅客輸送量は、2022年比で34%増加すると予想されています。

中東の民間航空機客室用照明産業の概要

中東の民間航空機客室用照明市場はかなり統合されており、上位5社で88.36%を占めています。この市場の主要企業は、Astronics Corporation、Collins Aerospace、Diehl Aerospace GmbH、Luminator Technology Group、STG Aerospaceなどです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 航空旅客輸送量
  • 新規航空機納入数
  • 一人当たりGDP(現行価格)
  • 航空機メーカーの売上高
  • 航空機受注残
  • 受注総額
  • 空港建設支出(継続中)
  • 航空会社の燃料費
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 航空機タイプ
    • ナローボディ
    • ワイドボディ
  • 国名
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Astronics Corporation
    • Collins Aerospace
    • Diehl Aerospace GmbH
    • Luminator Technology Group
    • SCHOTT Technical Glass Solutions GmbH
    • STG Aerospace

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 93610

The Middle East Commercial Aircraft Cabin Lighting Market size is estimated at 33.73 million USD in 2025, and is expected to reach 43.37 million USD by 2030, growing at a CAGR of 5.16% during the forecast period (2025-2030).

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Rising demand for widebody aircraft and airlines focusing on passenger travel experience is expected to drive the demand for cabin lighting in the Middle East

  • The aviation industry in the Middle East has been steadily growing over the years, driven by factors such as increased tourism, economic development, and the expansion of airline fleets. Airlines in the region are moving toward advanced LED lighting systems as they help eliminate various drawbacks of the existing interior cabin lighting systems in terms of efficiency, reliability, durability, and weight. The advancements in LED lighting by various OEMs are more rapid than conventional aircraft cabin lighting. Additionally, LED technology has proved to improve passengers' moods by enhancing the cabin ambiance for boarding, eating, sleeping, and waking up. The widebody segment dominated the deliveries made across the Middle East, accounting for 52% of the total number of deliveries during 2017-2022.
  • The demand for aircraft cabin lighting is driven primarily by huge aircraft orders that are being placed by various airlines in the region. As of September 2023, approximately 777 aircraft were placed by various airlines in the region. Of these 777 aircraft, narrowbody accounted for 403 aircraft, and widebody accounted for 374 aircraft. Major airlines in the region, such as Qatar Airways, Etihad, and Emirates, are focusing on improving their interior lighting systems.
  • Furthermore, around 944 aircraft are scheduled to be delivered in the region due to the presence of major markets, such as Saudi Arabia, Qatar, and the United Arab Emirates, during 2023-2030. Various fleet expansion plans in the region are expected to boost the procurement of both narrowbody and widebody aircraft. These factors are expected to drive the growth of the commercial aircraft cabin lighting market during the forecast period by 8.30%.

UAE is expected to witness a larger growth in the region due to huge aircraft orders placed by the country's airlines

  • Customer experience is always a top priority for airlines. It is important for airlines to offer passengers a positive travel experience. Dissatisfied or disengaged customers inevitably result in fewer passengers and reduced profits for airlines. It is vital for passengers to have a positive experience whenever they travel. Therefore, airlines in the region are focusing on new, innovative products (such as mood lighting) that play an important role in defining the complete passenger experience during their travel.
  • Additionally, the demand for the aircraft cabin lighting market in the region is driven by aircraft orders that are being placed by various airlines as part of fleet renewal and the need for long-range, fuel-efficient aircraft. Some of the major airlines, such as Air Arabia, Emirates, Etihad, Qatar Airways, Saudia, Riyadh Air, and Flydubai, have ordered a total of 391 narrowbody and 413 widebody aircraft. Of these total aircraft ordered, UAE's top airlines, such as Emirates, Etihad, and Flydubai, have ordered 361 aircraft. Hence, the UAE is expected to witness larger growth driven by its huge aircraft orders. These ordered aircraft are expected to be delivered throughout the forecast period, and these orders are expected to drive the demand for aircraft cabin lighting market.
  • Furthermore, according to Boeing, the Middle East is expected to expand enormously over the next 20 years, requiring a fleet of around 3,400 jets to serve fast-growing passenger traffic. Factors such as these are expected to drive the demand in the region's aircraft lighting market by 9.08% from 2023 to 2030.

Middle East Commercial Aircraft Cabin Lighting Market Trends

The aviation industry's growth is driven by the rising air travel and the high volume of aircraft orders placed by various airlines

  • Airbus and Boeing are the two leading commercial aircraft manufacturers worldwide. Both OEMs have shown a similar trend in terms of gross orders between 2014 and 2021. In 2014, Airbus recorded a gross order of 1,796 aircraft, while Boeing recorded 1,550 aircraft. In the historical period, Airbus' gross orders have been higher than Boeing's in most years except in 2018 and 2021. However, in terms of net orders, Airbus has shown better results than Boeing, except in 2018.
  • The pandemic in 2020 resulted in several airlines canceling their orders. In 2020, Airbus recorded 115 cancellations, while Boeing lost 655 orders to cancellations and conversions, of which 641 were 737MAX cancelations. Boeing also removed 555 jets from its backlog to align with accounting standards.
  • Ongoing political tensions between China and the United States have impacted Boeing, and it now plans to remarket some 737 MAX jets earmarked for Chinese customers. Boeing is facing a difficult situation as Chinese airlines no longer order jets. Boeing is stuck with a completion and delivery center in Zhoushan that it does not need until the political situation improves.
  • In 2022, the ease in the global travel restrictions aided airlines in resuming their services and reconsidering fleet expansion plans. The demand for new aircraft increased and was reflected in the net orders. From 2022 until November, Boeing booked 685 gross orders and received 114 cancellations for 571 net new orders. Similarly, until November 2022, Airbus booked 1,062 gross orders and received 237 cancellations for 825 net new orders. The fleet expansion plans of airlines globally will further improve the net orders of both manufacturers.

Consistent growth in air travel is the driving factor for air passenger traffic in the Middle East

  • The Middle East, a popular connection point for international travelers and trade, is also growing as a starting point and destination for business and leisure passengers. In 2020, air passenger traffic in the Middle East dropped by 64% due to travel restrictions caused by the COVID-19 pandemic. However, in 2022, due to the rising vaccination rates and strong demand over the holiday season, air passenger traffic in the region reached 349.5 million, a growth of 16% compared to 2021, while the growth was at 45% compared to 2019. Major countries, such as the United Arab Emirates and Saudi Arabia, accounted for 42% of the total air passenger traffic, generating higher demand for new aircraft compared to other Middle Eastern countries.
  • In 2022, passenger capacity increased by 73.8%, and passenger load factor grew by 24.6% to 75.8% compared to 2021. Air travel recovery in the region continues to gather momentum, and air passenger traffic is expected to double within the next 20 years. Many major Middle Eastern international route areas in Bahrain, Kuwait, Oman, Saudi Arabia, the United Arab Emirates, Iraq, Iran, Jordan, Yemen, and Qatar are already exceeding pre-COVID-19 levels. Such factors indicate that air travel has recovered and continues to gather momentum. Many major international routes, even within the Middle East, are already exceeding pre-COVID-19 levels. Tourism and the high willingness to travel continue to foster the industry's recovery in the Middle East & Africa. The air passenger traffic levels are expected to grow by 34% in 2030 compared to 2022.

Middle East Commercial Aircraft Cabin Lighting Industry Overview

The Middle East Commercial Aircraft Cabin Lighting Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 88.36%. The major players in this market are Astronics Corporation, Collins Aerospace, Diehl Aerospace GmbH, Luminator Technology Group and STG Aerospace (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Air Passenger Traffic
  • 4.2 New Aircraft Deliveries
  • 4.3 GDP Per Capita (current Price)
  • 4.4 Revenue Of Aircraft Manufacturers
  • 4.5 Aircraft Backlog
  • 4.6 Gross Orders
  • 4.7 Expenditure On Airport Construction Projects (ongoing)
  • 4.8 Expenditure Of Airlines On Fuel
  • 4.9 Regulatory Framework
  • 4.10 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Aircraft Type
    • 5.1.1 Narrowbody
    • 5.1.2 Widebody
  • 5.2 Country
    • 5.2.1 Saudi Arabia
    • 5.2.2 United Arab Emirates
    • 5.2.3 Rest of Middle East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Astronics Corporation
    • 6.4.2 Collins Aerospace
    • 6.4.3 Diehl Aerospace GmbH
    • 6.4.4 Luminator Technology Group
    • 6.4.5 SCHOTT Technical Glass Solutions GmbH
    • 6.4.6 STG Aerospace

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR COMMERCIAL AIRCRAFT CABIN INTERIOR CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms