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市場調査レポート
商品コード
1687732

商用航空機向け客室照明:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Commercial Aircraft Cabin Lighting - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 182 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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商用航空機向け客室照明:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 182 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

商用航空機向け客室照明市場規模は2025年に3億2,510万米ドルと推定され、2030年には4億4,230万米ドルに達し、予測期間(2025~2030年)のCAGRは6.35%で成長すると予測されています。

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航空機利用者の増加が続く中、航空会社は乗客の体験を向上させるために客室照明への投資を続けると考えられます。

  • 世界の商用航空機向け客室照明市場は、富裕層の間で高級旅行に対する需要が高まっていることを背景に、今後数年間で大きな成長が見込まれます。贅沢な旅行は、より高い顧客満足度、忠誠心、決済意欲と関連しています。
  • ナローボディ航空機セグメントが納入機数を独占し、2017~2022年の納入機数全体の83%を占めました。新機材の調達は、航空会社による新機材追加の遅れにより影響を受けました。さらに、この地域の航空会社は、効率、信頼性、耐久性、重量の面で既存の客室内照明の様々な欠点を解消するのに役立つので、先進的なLED照明に移行しています。LED環境照明技術が広く採用されたことで、機内のサービス品質を一定に保つための客室近代化活動が可能になりました。
  • 航空旅客数の増加に伴い、航空会社は旅客体験を向上させるために機内照明に投資すると予想されます。機内全体を照らし、ムード照明と同じ効果を与えることができるためです。
  • 旅客数の増加に対応するための航空会社の機材拡大計画は、客室照明の需要を押し上げると予想されます。例えば、2022年には中南米の航空会社LATAMがAirbusA321neo中距離ジェット機を17機発注しました。A321neoはAirbusA320ファミリーの中で最も長い胴体を持つ航空機で、一般的な2クラスの内装で180~220人の乗客を収容できます。2023~2030年にかけて、約1万3,358機が納入される予定です。

予測期間中、アジア太平洋が最も有利な市場になると予想される

  • 航空会社にとって、顧客体験は常に最優先事項です。航空会社は、旅客にポジティブな旅行体験を保証します。そのため、旅行中の完全な乗客体験を定義する上で重要な役割を果たす、新しく革新的な製品(ムード照明など)の提供に注力しています。航空旅客数の増加が客室照明の需要を生み出し、新たな航空機の調達と発注を促進しています。
  • 数多くの航空会社による大規模な航空機の発注も、機内照明の需要を促進しています。United Airlinesは、2023年に納入が開始される270機のナローボディ航空機の発注を発表し、そのすべてにLEDムード照明が装備されています。2022年7月には、Delta Air LinesがBoeing737型機100機を発注し、LED照明が搭載されます。2021年9月、Lufthansaは、乗客の旅行体験を向上させるため、特別にプログラムされた柔軟な照明システム「ヒューマン・セントリック・ライティング」をAirbusA320neoの新機材に導入したと発表しました。
  • 同様に、2022年4月、Etihad Airwaysは、ゲストの体験を向上させ、時差ぼけを軽減するために、15機の新型A350-1,000型機にLEDムード照明を導入する計画を発表しました。同様に、Qatar Airwaysは2022年4月、48機の新造B777X型機にプログラム可能なLEDムード照明を備えたタッチポイントを設置し、フライトフェーズに応じて機内環境を最適化すると発表しました。
  • 2023~2030年にかけて、約1万3,812機の航空機が納入される予定です。様々な世界的航空会社の機体拡大計画は、旅客機の調達を助け、その結果、商用航空機向け客室照明市場の成長を促進し、2022年の2億1,600万に対し、2030年には4億4,200万増加すると予想されます。

世界の商用航空機向け客室照明市場動向

航空産業の成長は、航空旅行の回復と各航空会社による大量の航空機発注によって促進されています。

  • Boeingは中米間の政治的緊張の影響を受け、中国顧客向けの737MAXジェット機の一部を再販する予定です。Boeingは、中国の航空会社が同社のジェット機を発注しなくなり、厳しい状況に直面しています。中国の舟山にあるBoeingデリバリーセンターは準備が整っており、737MAX型機のデリバリーを再開する予定です。舟山工場は、年間100機の航空機を受け入れることができます。
  • Airbusは1,044件の新規受注(1,080件の総受注)を計上したのに対し、2022年上半期は259件の新規受注(442件の総受注)を計上しました。2022年には、Airbusは820件の新規受注(1,078件の総受注)を計上し、2021年の総受注と新規受注を上回りました。2022年、AirbusはBoeingに46機というかなり僅差で4年連続の受注王座を獲得しました。2021年、Airbusは合計771機の総受注を計上し、264機のキャンセルを受け、合計507機の純新規受注を獲得しました。2023年6月、Airbusは12社の顧客に902機を発注し、2機のA321neoのキャンセルを報告しました。
  • Boeingは、前年上半期の186機(286機)の新規受注に対し、415機(527機)の新規受注を計上しました。2022年には、Boeingは2021年の479件(総909件)から774件(総935件)の新規受注を計上しました。2023年6月現在、Boeingは9社の顧客から合計304機のジェット機(総受注)を予約しました。しかし、同社は16機の777Xのキャンセルを報告し、その結果、288機の新規純受注となりました。

COVID-19パンデミック後の国際線旅客数の増加が市場需要を牽引

  • COVID-19パンデミック後の2022年に国境を越えた旅行が徐々に回復したため、アジア太平洋の航空会社は、人々の旅行願望と2年間の隔離期間に蓄積された貯蓄を現金化することに刺激され、殺到する需要に対応するために増便を急いです。その結果、2022年には、同地域の航空旅客輸送量は他の地域よりも急速にパンデミックから回復しました。例えば、2022年のアジア太平洋全体の航空旅客数は19億人を記録し、2021年比で6%、2020年比で151%の伸びとなりました。この地域の航空会社は、主要国における航空旅客輸送量の増加に対応するため、機材の拡大計画を実施しています。中国、インド、日本、インドネシアは同地域の航空旅客輸送量全体の70%を占めており、他のアジア太平洋諸国と比較して新造航空機に対する高い需要を生み出しています。
  • アジア太平洋の航空会社はまた、世界的に経済状況が厳しさを増しているにもかかわらず、旅行需要が成長を促進し続けたため、国際航空旅客市場の順調な回復を目の当たりにしました。例えば、2022年8月の国際線旅客数は1,310万人を記録し、140万人であった2021年8月と比較すると836%の伸びとなりました。年初来の8ヵ月間における国際線旅客数の健全な伸びは、ビジネスとレジャー消費者からの強い旅行需要を示しています。同地域における航空旅客輸送量の急増は、今後の航空輸送産業を牽引するものと期待されます。

商用航空機向け客室照明産業概要

商用航空機向け客室照明市場はかなり統合されており、上位5社で83.55%を占めています。この市場の主要企業は、 Astronics Corporation、Collins Aerospace、Diehl Aerospace GmbH、Luminator Technology Group、SCHOTT Technical Glass Solutions GmbHなどです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 航空旅客輸送量
    • アジア太平洋
    • 欧州
    • 中東
    • 北米
  • 新規航空機納入数
    • アフリカ
    • アジア太平洋
    • 欧州
    • 中東
    • 北米
    • 南米
  • 一人当たりGDP(現在価格)
    • アジア太平洋
    • 欧州
    • 中東
    • 北米
  • 航空機メーカーの収入
  • 航空機受注残
  • 受注総額
  • 空港建設支出(継続中)
  • 航空会社の燃料費
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 航空機タイプ
    • ナローボディ
    • ワイドボディ
  • 地域
    • アジア太平洋
      • 国別
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • シンガポール
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • 欧州
      • 国別
      • フランス
      • ドイツ
      • スペイン
      • トルコ
      • 英国
      • その他の欧州
    • 中東
      • 国別
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東
    • 北米
      • 国別
      • カナダ
      • 米国
      • 北米のその他
    • その他

第6章 競争情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Astronics Corporation
    • Collins Aerospace
    • Diehl Aerospace GmbH
    • Luminator Technology Group
    • Safran
    • SCHOTT Technical Glass Solutions GmbH
    • STG Aerospace

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 64736

The Commercial Aircraft Cabin Lighting Market size is estimated at 325.1 million USD in 2025, and is expected to reach 442.3 million USD by 2030, growing at a CAGR of 6.35% during the forecast period (2025-2030).

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As the number of air travelers continues to grow, airlines will continue to invest in cabin lighting to improve the passenger experience.

  • The global commercial aircraft cabin interior market is expected to grow at a significant rate in the coming years, driven by the increasing demand for luxury travel among affluent customers. Luxury travel is associated with higher customer satisfaction, loyalty, and willingness to pay.
  • The narrowbody aircraft segment dominated the number of deliveries, with 83% of the overall deliveries during 2017-2022. The procurement of new aircraft was affected due to delays by airline companies in adding new aircraft to their fleets. Additionally, the airlines in the region are moving toward advanced LED lighting as it helps the airlines eliminate various drawbacks of the existing interior cabin lights in terms of efficiency, reliability, durability, and weight. The widespread adoption of LED ambient lighting technology has enabled cabin modernization activities to maintain a consistent service quality on board.
  • With the increasing number of air passengers, airlines are expected to invest in aircraft cabin lighting to enhance the passenger experience. They are equipping their newer aircraft with LED lights instead of incandescent lights, as they can illuminate the entire cabin and give the same effect as mood lighting.
  • The fleet expansion plans of airlines to cater to the growing passenger traffic are expected to boost the demand for cabin lighting. For instance, in 2022, Latin American airline LATAM placed an order for 17 Airbus A321neo medium-range jets. The A321neo is the longest fuselage aircraft in the Airbus A320 family and can accommodate 180-220 passengers in a typical two-class interior. Around 13,358 aircraft are expected to be delivered between 2023 and 2030.

Asia-Pacific is anticipated to be the most lucrative market during the forecast period

  • Customer experience is always a top priority for airlines. Airlines ensure a positive travel experience for their passengers. Thus, they focus on providing new, innovative products (such as mood lighting) that play an important role in defining the complete passenger experience during their travel. The increasing air passenger traffic is generating the demand for cabin lighting and driving new aircraft procurements and orders.
  • Significant aircraft orders placed by numerous airlines are also driving demand for aircraft cabin lighting. United Airlines announced an order for 270 narrowbody aircraft, with deliveries beginning in 2023, all of which are equipped with LED mood lighting. In July 2022, Delta Air Lines placed orders for 100 Boeing 737s, which would feature LED lighting. In September 2021, Lufthansa announced that Human Centric Lighting, a specially programmed, flexible lighting system, was installed on its new Airbus A320neo fleet to enhance the travel experience for passengers.
  • Similarly, in April 2022, Etihad Airways announced its plans to install LED mood lighting in its 15 new A350-1000 aircraft to improve the guest experience and reduce jetlag. Likewise, in April 2022, Qatar Airways announced that it installed touch points with programmable LED mood lighting in its fleet of 48 new B777X aircraft to optimize the cabin environment according to flight phases.
  • Around 13,812 aircraft are expected to be delivered between 2023 and 2030. The fleet expansion plans of various global airlines are expected to aid the procurement of passenger aircraft and, thus, drive the growth of the commercial aircraft cabin lighting market, increasing by 442 million by 2030 compared to 216 million in 2022.

Global Commercial Aircraft Cabin Lighting Market Trends

The aviation industry's growth is fueled by the recovery of air travel and the high volume of aircraft orders placed by various airlines

  • Boeing was impacted by the ongoing political tensions between China and the United States, and it plans to remarket certain 737MAX jets earmarked for Chinese customers. Boeing is facing a challenging situation as Chinese airlines are no longer ordering its jets. The Boeing delivery center in Zhoushan, China, is ready and expected to resume delivery of 737MAX aircraft. The Zhoushan plant can accommodate 100 aircraft annually.
  • Airbus accumulated 1,044 net new orders (1,080 gross orders), compared to 259 net new orders (442 gross orders) in the first half of 2022. In 2022, Airbus booked 820 net new orders (1,078 gross orders), surpassing both gross orders and net new orders in 2021. In 2022, Airbus won the orders crown for the fourth consecutive year by a fairly slim margin of 46 aircraft compared to Boeing. In 2021, Airbus booked a total of 771 gross orders and received 264 cancellations, for a total of 507 net new orders. In June 2023, Airbus booked orders for a whopping 902 aircraft for 12 different customers and reported two A321neo cancellations, for a total of 900 net new orders.
  • Boeing accumulated 415 net new orders (527 gross orders), compared to 186 net new orders (286 gross orders) in the first six months of the previous year. In 2022, Boeing booked 774 net new orders (935 gross orders), up from 479 net new orders (909 gross orders) in 2021. As of June 2023, Boeing booked orders from nine customers for a total of 304 jets (gross orders). However, the company also reported 16 777X cancellations, resulting in 288 net new orders.

An increase in international passenger traffic post the COVID-19 pandemic is driving market demand

  • As cross-border travel was progressively restored in 2022 post the COVID-19 pandemic, the carriers in Asia-Pacific raced to increase their flights to meet runaway demand, stimulated by people's desire to travel and cash in on savings accumulated in the two years of isolation. As a result, in 2022, the air passenger traffic in the region recovered more rapidly from the pandemic than in the other regions. For instance, in 2022, air passenger traffic in the whole of Asia-Pacific was recorded at 1.9 billion, a growth of 6% compared to 2021 and 151% compared to 2020. Airline companies in the region are implementing fleet expansion plans to cater to the growing air passenger traffic in the major countries. China, India, Japan, and Indonesia accounted for 70% of the total air passenger traffic in the region, generating higher demand for new aircraft compared to other Asia-Pacific countries.
  • Airlines in Asia-Pacific also witnessed a good recovery in international air passenger markets as travel demand continued to fuel growth despite increasingly challenging global economic conditions. For instance, in August 2022, the region recorded 13.1 million international air passenger traffic, an 836% increase compared to August 2021, when it was recorded at 1.4 million. The healthy growth in international passenger traffic in the first eight months of the year showed strong travel demand from business and leisure consumers. The rapid increase in air passenger traffic in the region is expected to drive the air transport industry in the future.

Commercial Aircraft Cabin Lighting Industry Overview

The Commercial Aircraft Cabin Lighting Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 83.55%. The major players in this market are Astronics Corporation, Collins Aerospace, Diehl Aerospace GmbH, Luminator Technology Group and SCHOTT Technical Glass Solutions GmbH (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Air Passenger Traffic
    • 4.1.1 Asia-Pacific
    • 4.1.2 Europe
    • 4.1.3 Middle East
    • 4.1.4 North America
  • 4.2 New Aircraft Deliveries
    • 4.2.1 Africa
    • 4.2.2 Asia-Pacific
    • 4.2.3 Europe
    • 4.2.4 Middle East
    • 4.2.5 North America
    • 4.2.6 South America
  • 4.3 GDP Per Capita (current Price)
    • 4.3.1 Asia-Pacific
    • 4.3.2 Europe
    • 4.3.3 Middle East
    • 4.3.4 North America
  • 4.4 Revenue Of Aircraft Manufacturers
  • 4.5 Aircraft Backlog
  • 4.6 Gross Orders
  • 4.7 Expenditure On Airport Construction Projects (ongoing)
  • 4.8 Expenditure Of Airlines On Fuel
  • 4.9 Regulatory Framework
  • 4.10 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Aircraft Type
    • 5.1.1 Narrowbody
    • 5.1.2 Widebody
  • 5.2 Region
    • 5.2.1 Asia-Pacific
      • 5.2.1.1 By Country
      • 5.2.1.1.1 China
      • 5.2.1.1.2 India
      • 5.2.1.1.3 Indonesia
      • 5.2.1.1.4 Japan
      • 5.2.1.1.5 Singapore
      • 5.2.1.1.6 South Korea
      • 5.2.1.1.7 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 By Country
      • 5.2.2.1.1 France
      • 5.2.2.1.2 Germany
      • 5.2.2.1.3 Spain
      • 5.2.2.1.4 Turkey
      • 5.2.2.1.5 United Kingdom
      • 5.2.2.1.6 Rest of Europe
    • 5.2.3 Middle East
      • 5.2.3.1 By Country
      • 5.2.3.1.1 Saudi Arabia
      • 5.2.3.1.2 United Arab Emirates
      • 5.2.3.1.3 Rest of Middle East
    • 5.2.4 North America
      • 5.2.4.1 By Country
      • 5.2.4.1.1 Canada
      • 5.2.4.1.2 United States
      • 5.2.4.1.3 Rest of North America
    • 5.2.5 Rest of World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Astronics Corporation
    • 6.4.2 Collins Aerospace
    • 6.4.3 Diehl Aerospace GmbH
    • 6.4.4 Luminator Technology Group
    • 6.4.5 Safran
    • 6.4.6 SCHOTT Technical Glass Solutions GmbH
    • 6.4.7 STG Aerospace

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR COMMERCIAL AIRCRAFT CABIN INTERIOR CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms