デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1761607

インドネシアのペットケア市場

Pet Care in Indonesia


出版日
ページ情報
英文 48 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=145.63円
インドネシアのペットケア市場
出版日: 2025年06月23日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 48 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

2025年、インドネシアにおけるペットケアの販売額は鈍化し、販売数量は若干の減少を示します。2024年に業績が低迷した後、2025年も業界は景気の不透明感に直面し、既存のペット飼育者の購買力が弱まるため、金額ではわずかな伸びにとどまりました。しかし、需要の縮小は、特に都市部では世帯人数の減少がペット会社の増加を促進し、ペット所有者の基盤が拡大することで相殺されます。

この調査レポートはインドネシアのペットケア市場を分析・予測したEuromonitor Internationalの市場調査報告書です。2020年から2024年までの最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引するセクターを特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主な要因(新製品開発、流通、価格問題など)の戦略的分析を提供しています。2029年までの予測では、市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品:ペットフード、ペット用品

データ範囲:市場規模(実績と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

このレポートを購入する理由

  • ペットケア市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定
  • 競合環境、市場の主要参入企業、主要ブランドを理解
  • 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価

Euromonitor Internationalは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において50年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、ベンガルール、サンパウロ、ソウル、香港、デュッセルドルフ、メキシコシティにオフィスを構え、100カ国にアナリストネットワークを持つ同社は、独自の能力と多様な市場を理解し、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発しています。

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

  • 2025年のペットケア:全体像
  • 2025年の主要動向
  • 競合情勢
  • 小売業の開発
  • ペットケアの次はどうなるのか

市場指標

市場データ

免責事項

情報源

インドネシアのドッグフード

主なデータ結果

2025年の発展

  • 2025年にはドッグフードの小売成長はより緩やかになると予測
  • Central ProteinaprimaとMars Foods Indonesiaがトップを維持
  • ペットショップと小売eコマースが好まれる流通チャネル

展望と機会

  • 犬の里親募集により、価値ある売上がプラスに予測される
  • 価値ある販売をサポートするオムニチャネル戦略
  • 栄養におけるイノベーションと人間のような変異体

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

インドネシアのキャットフード

主なデータ結果

2025年の発展

  • キャットフードの記録は2025年に成長が鈍化
  • Central Proteinaprimaは手頃な価格でリードを維持
  • ペットショップとスーパーマーケットは2025年も最大の売上貢献者であり続ける

展望と機会

  • 今後の成長は、Z世代の普及と野良猫の餌やりの増加により促進される
  • 小売eコマースは多様性を通じて拡大するが、二極化が進む可能性が高い
  • 機能性および強化されたキャットフードの需要の高まり

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

インドネシアのその他のペットフード

主なデータ結果

2025年の発展

  • 2025年、他のペットフードの単価は比較的高いもの、安定を維持
  • Central Proteinaprimaが引き続きリーダー
  • 専門ペットショップは他のペットフード販売の主要チャネル

展望と機会

  • 予測期間を通じて販売量は低くなる
  • インドネシアにおけるeコマースの成長は、他のペットフードの売上に限られた影響しか与えない
  • カテゴリー全体でイノベーションが制限される一方で、魚愛好家は魚の餌を堅調に維持する

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

インドネシアのペット製品

主なデータ結果

2025年の発展

  • ペット用品は2025年も着実な成長を続ける
  • 競合情勢は依然として非常に細分化されている
  • eコマースが拡大する中、ペットショップやスーパーマーケットが流通をリード

展望と機会

  • インドネシアにおけるペット用品のさらなる成長予測
  • 小売eコマースは競合の激化に直面しながらも安定を維持する一方、ペットフレンドリーな店舗の拡大がペットグルーミング製品の売上を支えています。
  • 手頃な価格の利便性がイノベーションを推進

カテゴリーデータ

目次
Product Code: PFID

Value sales of pet care in Indonesia are slowing in 2025, while volume sales are showing a slight decline. After a year of subdued performance in 2024, the industry continues to face economic uncertainty in 2025, and the weakening of purchasing power among existing pet owners translates into only modest value growth. However, the contraction in demand is counterbalanced by an expanding base of pet owners, particularly in urban areas where smaller household sizes are fuelling a rise in pet compan...

Euromonitor International's Pet Care in Indonesia report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Pet Food, Pet Products.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Pet Care market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Pet care in 2025: The big picture
  • 2025 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for pet care?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Pet Populations 2020-2025

MARKET DATA

  • Table 2 Sales of Pet Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 3 Sales of Pet Care by Category: Value 2020-2025
  • Table 4 Sales of Pet Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 5 Sales of Pet Care by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 6 NBO Company Shares of Pet Food: % Value 2020-2024
  • Table 7 LBN Brand Shares of Pet Food: % Value 2021-2024
  • Table 8 NBO Company Shares of Dog and Cat Food: % Value 2020-2024
  • Table 9 LBN Brand Shares of Dog and Cat Food: % Value 2021-2024
  • Table 10 Penetration of Private Label in Pet Care by Category: % Value 2020-2025
  • Table 11 Distribution of Pet Care by Format: % Value 2020-2025
  • Table 12 Distribution of Pet Care by Format and Category: % Value 2025
  • Table 13 Distribution of Dog and Cat Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 14 Distribution of Dog and Cat Food by Format and Category: % Value 2025
  • Table 15 Forecast Sales of Pet Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 16 Forecast Sales of Pet Care by Category: Value 2025-2030
  • Table 17 Forecast Sales of Pet Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 18 Forecast Sales of Pet Care by Category: % Value Growth 2025-2030

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

DOG FOOD IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • More modest retail growth seen for dog food in 2025
  • Central Proteinaprima and Mars Foods Indonesia remain on top
  • Pet shops and retail e-commerce as favoured distribution channels

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Positive value sales forecast, driven by dog adoption
  • Omnichannel strategies to help support value sales
  • Innovation in nutrition and human-esque variants
  • Summary 2 Dog Food by Price Band 2025

CATEGORY INDICATORS

  • Table 19 Dog Owning Households: % Analysis 2020-2025
  • Table 20 Dog Population 2020-2025
  • Table 21 Consumption of Dog Food by Prepared vs Non-prepared: % Analysis 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 22 Sales of Dog Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 23 Sales of Dog Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 24 Sales of Dog Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 25 Sales of Dog Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 26 Sales of Dry Dog Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 27 Sales of Wet Dog Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 28 NBO Company Shares of Dog Food: % Value 2020-2024
  • Table 29 LBN Brand Shares of Dog Food: % Value 2021-2024
  • Table 30 LBN Brand Shares of Dog Treats and Mixers: % Value 2021-2024
  • Table 31 Distribution of Dog Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 32 Forecast Sales of Dog Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 33 Forecast Sales of Dog Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 34 Forecast Sales of Dog Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 35 Forecast Sales of Dog Food by Category: % Value Growth 2025-2030

CAT FOOD IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Cat food records slowed growth in 2025
  • Central Proteinaprima maintains lead through affordability
  • Pet shops and superstores remains largest sales contributor in 2025

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Future growth propelled by adoption among Gen-Zs and uptick in stray feeding
  • Retail e-commerce will expand through variety, while polarisation is likely to set in
  • Rising demand for functional and fortified cat food options
  • Summary 3 Cat Food by Price Band 2025

CATEGORY INDICATORS

  • Table 36 Cat Owning Households: % Analysis 2020-2025
  • Table 37 Cat Population 2020-2025
  • Table 38 Consumption of Cat Food by Prepared vs Non-prepared: % Analysis 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 39 Sales of Cat Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 40 Sales of Cat Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 41 Sales of Cat Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 42 Sales of Cat Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 43 Sales of Dry Cat Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 44 Sales of Wet Cat Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 45 NBO Company Shares of Cat Food: % Value 2020-2024
  • Table 46 LBN Brand Shares of Cat Food: % Value 2021-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Cat Treats and Mixers: % Value 2021-2024
  • Table 48 Distribution of Cat Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 49 Forecast Sales of Cat Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 50 Forecast Sales of Cat Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 51 Forecast Sales of Cat Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 52 Forecast Sales of Cat Food by Category: % Value Growth 2025-2030

OTHER PET FOOD IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Unit prices remain stable though relatively high in other pet food in 2025
  • Central Proteinaprima as continued leader
  • Specialist pet shops key channel for other pet food sales

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Volume sales will be low throughout forecast period
  • E-commerce growth to have only limited impact on other pet food sales in Indonesia
  • Constrained innovation category-wide, while fish fans will keep fish food strong

CATEGORY INDICATORS

  • Table 53 Other Pet Population 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 54 Sales of Other Pet Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 55 Sales of Other Pet Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 56 Sales of Other Pet Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 57 Sales of Other Pet Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 58 LBN Brand Shares of Bird Food: % Value 2021-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Fish Food: % Value 2021-2024
  • Table 60 LBN Brand Shares of Small Mammal/Reptile Food: % Value 2021-2024
  • Table 61 Distribution of Other Pet Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 62 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 63 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 64 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 65 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: % Value Growth 2025-2030

PET PRODUCTS IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Steady growth continues for pet products in 2025
  • Competitive landscape remains highly fragmented
  • Pet shops and superstores leads distribution as e-commerce continues to rise

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Further growth forecast for pet products in Indonesia
  • Retail e-commerce will remain stable though face increased competition, while expanding pet-friendly locations support sales in pet grooming products
  • Innovation to be driven by affordable convenience

CATEGORY DATA

  • Table 66 Sales of Pet Products by Category: Value 2020-2025
  • Table 67 Sales of Pet Products by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 68 Sales of Pet Healthcare by Type: % Value 2020-2025
  • Table 69 Sales of Other Pet Products by Type: % Value 2020-2025
  • Table 70 NBO Company Shares of Pet Products: % Value 2020-2024
  • Table 71 LBN Brand Shares of Pet Products: % Value 2021-2024
  • Table 72 Distribution of Pet Products by Format: % Value 2020-2025
  • Table 73 Forecast Sales of Pet Products by Category: Value 2025-2030
  • Table 74 Forecast Sales of Pet Products by Category: % Value Growth 2025-2030