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市場調査レポート
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1693570

北米の軍用機:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

North America Military Aviation - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


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英文 180 Pages
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2~3営業日
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北米の軍用機:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米の軍用機市場規模は2025年に263億2,000万米ドルと推定・予測され、2030年には327億8,000万米ドルに達し、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは4.49%で成長すると予測されています。

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地政学的紛争、進行中の調達、近代化計画が軍用機・回転翼機調達の促進要因

  • 北米の軍用機市場は、航空機のタイプ別に固定翼機と回転翼機に区分されます。地政学的紛争、テロや戦争の脅威の高まり、老朽化した軍用機を置き換えるための近代化計画が、次世代軍用機の調達に大きな役割を果たしています。2022年、この地域の国防費は総額9,120億米ドルに達しました。北米の軍事費の大部分は米国が占めており、その割合は96%、次いでカナダが3%、メキシコが1%でした。
  • 保有機数では、北米は世界の固定翼機全体の25%を占めています。2022年には、総出荷機数のうち約56%が固定翼機となります。固定翼機のうち、マルチロール機が全体の約63%を占め、次いで輸送機が20%、その他の固定翼機が17%となっています。2022年現在、有効なフリート規模では、北米が世界の回転翼航空機全体の約29%を占めています。
  • 現在進行中の調達と近代化計画により、米国は引き続き市場をリードし、新型機に対する大きな需要を生み出すと思われます。米国は予測期間中、将来の戦争のための研究開発を通じて新型機プログラムにも注力します。2023~2030年には、約2,330機の固定翼機が納入される見込みです。2023年、米国はCH-47チヌーク、UH-60ブラックホーク、CH-53K、AH-1Zを含む119機の回転翼機の購入を計画しています。さらにメキシコ政府は、メキシコ空軍用にヘリコプター11機(H225M 4機、UH-60M 7機)を発注しました。全体では、予測期間中に合計2,476機が調達される見込みです。

継続中の調達と近代化計画が地域市場を押し上げると予想される

  • 北米諸国、特に米国は、地政学的紛争に対抗するために先進的なヘリコプターをいち早く開発してきました。この地域の軍事費の94%近くは北米からのものです。2022年、この地域の国防費は総額9,120億米ドルに達しました。北米の軍事費の大部分は米国(96%)が占め、カナダが3%、メキシコが1%と続きます。
  • この地域の各国の軍事予算の増加は、将来的に軍用回転翼機の調達拡大を促進する可能性があります。2023年、米国はCH-47チヌーク、UH-60ブラックホーク、CH-53K、AH-1Zを含む119機の回転翼航空機の購入を計画しています。メキシコ政府はメキシコ空軍用に11機のヘリコプター(H225M 4機、UH-60M 7機)を発注しました。
  • 北米諸国、特に米国は、世界の安全保障と勢力拡大において極めて重要な役割を果たしています。強力な軍用航空隊を維持することは、海外での戦力投射と国益の保護に不可欠です。戦闘機、爆撃機、空中給油タンカーを迅速かつ効率的に配備する能力は、これらの国が新たな脅威に対応し、国際作戦に効果的に参加することを可能にします。例えば、米国軍によると、2024年度のF-35購入計画は83機、すなわち空軍に48機、海軍に19機、海兵隊に16機を購入することになっています。今後5年間で、113機のKC-46A、100機のB-21、12機のP-8A、5機のE-11A、17機のMC-130Jが納入される予定です。現在進行中の調達と近代化計画により、米国が引き続き市場をリードする可能性があります。予測期間中、合計2,476機の航空機が同国によって調達される見込みです。

北米の軍用機市場の動向

地政学的脅威が同地域の防衛費増加の主因

  • 2022年、米国は世界の国防支出の39%を占める軍事支出は2022年に8,770億米ドル(0.7%)増加。この合計には、199億米ドルと推定されるウクライナへの軍事援助が含まれます。2022年、米国は空軍省予算を発表し、2023年度の予算要求額は約202億米ドル、2022年度の要求額から11.7%増の約1,940億米ドルと概算しました。この予算には、航空機の研究開発、航空機の取得、初期予備品、航空機の支援装備が含まれます。2023年度の資金には、F-35 61機、F-15EX 24機、兵站支援機79機、回転翼機119機、UAV/UAS 12機の購入が含まれます。
  • 過去数年間、カナダは安全保障上の懸念の高まりに対処し、軍備を近代化するために国防支出を増やすというコミットメントも示してきました。カナダは、従来の防衛能力を維持しつつ、サイバー戦争や非対称的な課題といった新たな脅威に適応する必要性を認識しています。カナダの2022年の軍事費は269億米ドルで、前年比3.0%増でした。政府支出全体のうち、軍事費に割り当てられた割合は1.2%です。2022年予算案によると、政府は今後5年間でカナダの国防に80億米ドル以上の新たな資金を提供すると発表しています。
  • メキシコでは、犯罪行為に対抗するための軍事力の使用が、サブリージョンにおける軍事支出の主な原動力となっています。2022年のメキシコの国防支出は85億米ドルで、2021年に比べて9.7%減少しました。国家警備隊への支出は2021年に35%増加し、軍事費全体の16%を占めました。2022年の国防費はGDPの0.6%でした。

艦隊の近代化と航空機の近代化ニーズの高まりが北米の促進要因

  • 2022年12月現在、北米では13,676機の航空機とヘリコプターが活躍しています。中国と米国は、将来の戦争に備えるため、新興技術の研究開発にますます力を入れており、技術面での競合が加速しています。米国は、この地域でも世界でも最大の軍用機保有国であり、合計1万3,300機が運用されています。この艦隊のかなりの部分は、戦闘ヘリコプター(42%)と戦闘機(21%)で占められています。一方、訓練機とヘリコプターは20%を占め、輸送機はわずか7%にすぎないです。一方、タンカーと特殊任務機はそれぞれ5%を占めています。
  • 2022年末までに、カナダは約356機の航空機と回転翼機を保有することになります。これら356機のうち、最も多く調達されているのは訓練機/ヘリコプターで132機、次いで戦闘ヘリコプター120機、戦闘機63機、輸送機28機、特殊任務機27機、タンカー6機となっています。カナダは、2032年までに退役が予定されているCF-18戦闘機の後継機としてF-35を選定しました。F-35の契約が成立すれば、カナダは2025年に新型機の調達を開始する予定です。メキシコは2022年12月現在、468機の航空機を保有しています。この合計468機のうち、最も多く調達されているのは訓練機で、ヘリコプターが203機、次いで戦闘ヘリコプター157機、輸送機46機、特殊任務機25機、戦闘機36機となっています。国境を越えた犯罪組織や麻薬カルテルが国土の大部分を占めているため、同国は麻薬密売組織と戦うために軍用ヘリコプターを活用しています。

北米の軍用機産業の概要

北米の軍用機市場はかなり統合されており、上位5社で104.92%を占めています。この市場の主要企業は以下の通り。 Airbus SE, Lockheed Martin Corporation, Northrop Grumman Corporation, Textron Inc. and The Boeing Company(アルファベット順)

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 国内総生産
  • アクティブフリートデータ
  • 国防支出
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーン分析

第5章 市場セグメンテーション

  • サブ航空機タイプ
    • 固定翼機
      • マルチロール航空機
      • 訓練用航空機
      • 輸送機
      • その他
    • 回転翼機
      • マルチミッションヘリコプター
      • 輸送用ヘリコプター
      • その他
  • 国名
    • カナダ
    • メキシコ
    • 米国
    • その他北米地域

第6章 競争情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Airbus SE
    • Leonardo S.p.A
    • Lockheed Martin Corporation
    • Northrop Grumman Corporation
    • Textron Inc.
    • The Boeing Company

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 92664

The North America Military Aviation Market size is estimated at 26.32 billion USD in 2025, and is expected to reach 32.78 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 4.49% during the forecast period (2025-2030).

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Geopolitical conflicts, ongoing procurements, and plans of modernization are the driving factors in procuring military aircraft and rotorcraft

  • The North American military aviation market is segmented by aircraft type into fixed-wing and rotorcraft. Geopolitical conflicts, the rising threat of terrorism and war, and the modernization plans to replace the aging military aircraft played a major role in the procurement of next-generation military aircraft. In 2022, the region's defense expenditure totaled USD 912 billion. North America's military expenditure was largely accounted for by the United States, with 96%, followed by Canada and Mexico, with 3% and 1%, respectively.
  • In terms of active fleet size, North America holds 25% of the total fixed-wing in the world. In 2022, out of the total aircraft deliveries around 56% were fixed-wing aircraft. Among the fixed-wing aircraft around 63% of the total aircraft were multirole aircraft, followed by 20% of transport aircraft and 17% of other fixed-wing aircraft. As of 2022, in terms of active fleet size, North America held approximately 29% of the total rotorcraft worldwide.
  • With the ongoing procurements and plans of modernization, the US will continue to lead the market and generate significant demand for new aircraft. The US will also focus on new aircraft programs through R&D for future warfare during the forecast period. During 2023-2030, around 2,330 fixed-wing aircraft are expected to be delivered. In 2023, the US planned to purchase 119 rotorcraft, including the CH-47 Chinook, the UH-60 Black Hawk, the CH-53K, and the AH-1Z. In addition, the Mexican government ordered 11 helicopters (four H225M and seven UH-60M) for the Mexican Air Force. Overall, a total of 2,476 aircraft are expected to be procured during the forecast period.

Ongoing procurements and modernization plans are expected to boost the regional market

  • Countries in North America, particularly the United States, have been among the first to develop advanced helicopters to counter geopolitical conflicts. Nearly 94% of the military expenditures in the region come from North America. In 2022, the region's defense expenditure totaled USD 912 billion. North America's military expenditures were largely accounted for by the United States (96%), followed by Canada and Mexico, with 3% and 1%, respectively.
  • The increased military budgets of various countries in the region may facilitate the expansion of military rotorcraft procurement in the future. In 2023, the United States planned to purchase 119 rotorcraft, including the CH-47 Chinook, the UH-60 Black Hawk, the CH-53K, and the AH-1Z. The Mexican government ordered 11 helicopters (four H225M and seven UH-60M) for the Mexican Air Force.
  • North American countries, especially the United States, play a crucial role in global security and power projection. Maintaining a strong military aviation fleet is essential for projecting force and safeguarding national interests abroad. The ability to deploy fighter jets, bombers, and aerial refueling tankers quickly and efficiently enables these countries to respond to emerging threats and participate in international operations effectively. For instance, according to the US military, the F-35 purchase plan for FY 2024 is to purchase 83 aircraft, i.e., 48 for the Air Force, 19 for the Navy, and 16 for the Marine Corps. Over the next five years, 113 KC-46A, 100 B-21, 12 P-8A, 5 E-11A, and 17 MC-130J are expected to be delivered. With the ongoing procurements and modernization plans, the United States may continue to lead the market. During the forecast period, a total of 2,476 aircraft are expected to be procured by the country.

North America Military Aviation Market Trends

Geopolitical threats are the main reason behind the increase in defense spending in the region

  • In 2022, the US accounted for 39% of global defense spending military spending increased by USD 877 billion in 2022, or 0.7%. The total includes military assistance to Ukraine, estimated at USD 19.9 billion. In 2022, the US released the Department of the Air Force budget, which outlined that for FY 2023, the budget request is approximately USD 194.0 billion, a USD 20.2 billion or 11.7% increase from the FY 2022 request. This funding includes aircraft R&D, aircraft acquisition, initial spares, and aircraft support equipment. The funding for FY 2023 includes the purchase of 61 F-35, 24 F-15EX, 79 logistics and support aircraft, 119 rotary wing aircraft, and 12 UAV/UAS.
  • Over the past few years, Canada also has demonstrated a commitment to increase defense spending to address growing security concerns and modernize its military equipment. The country recognizes the need to adapt to emerging threats, such as cyber warfare and asymmetric challenges, while maintaining conventional defense capabilities. Canada spent USD 26.9 billion on its military in 2022, which was 3.0 % higher than the previous year. Out of the total government spending, the country has allocated 1.2% of its share to the military. As per the Budget 2022, the announcement government will offer more than USD 8 billion for new funding to Canada's national defense over the next five years.
  • In Mexico, the use of military forces to combat criminal activity remains the primary driver of military spending in the sub-region. Mexico's defense spending in 2022 was USD 8.5 billion, a decrease of 9.7% compared to 2021. Spending on the National Guard increased by 35% in 2021, accounting for 16% of total military spending. The country's defense expenditure was 0.6% of its GDP in 2022.

Fleet modernization and the rising need for modernization of aircraft are the driving factors in North America

  • As of December 2022, North America had an active fleet of 13,676 aircraft and helicopters. Competition in technology is accelerating between China and the United States as both countries are increasingly focused on the R&D of emerging technologies to prepare for future warfare. The United States has the biggest fleet of military aircraft in the region and globally, with a total of 13,300 operational fleets. A considerable chunk of this fleet is made up of combat helicopters (42%) and combat planes (21%). In contrast, training planes and helicopters account for 20%, while transport planes make up only 7%. Meanwhile, tankers and special mission aircraft each represent 5% of the fleet.
  • By the end of 2022, Canada had an active fleet of about 356 aircraft and rotorcraft. Of these total 356 aircraft, the most procured fleet is training aircraft/helicopters, accounting for 132, followed by 120 combat helicopters, 63 combat aircraft, 28 transport aircraft, 27 special mission aircraft, and 6 tanker aircraft. Canada has selected F-35s to replace its CF-18 fighter jets, which are scheduled to retire by 2032. If the F-35 deal is finalized, Canada plans to start procuring the new jets in 2025. Mexico had an active fleet of 468 aircraft as of December 2022. Of these total 468 aircraft, the most procured fleet is training aircraft, and helicopters accounted for 203 aircraft, followed by 157 combat helicopters, 46 transport aircraft, 25 special mission aircraft, and 36 combat aircraft. As transnational criminal organizations and drug cartels largely occupy the country, the country utilizes military helicopters to fight drug traffickers.

North America Military Aviation Industry Overview

The North America Military Aviation Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 104.92%. The major players in this market are Airbus SE, Lockheed Martin Corporation, Northrop Grumman Corporation, Textron Inc. and The Boeing Company (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Gross Domestic Product
  • 4.2 Active Fleet Data
  • 4.3 Defense Spending
  • 4.4 Regulatory Framework
  • 4.5 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Sub Aircraft Type
    • 5.1.1 Fixed-Wing Aircraft
      • 5.1.1.1 Multi-Role Aircraft
      • 5.1.1.2 Training Aircraft
      • 5.1.1.3 Transport Aircraft
      • 5.1.1.4 Others
    • 5.1.2 Rotorcraft
      • 5.1.2.1 Multi-Mission Helicopter
      • 5.1.2.2 Transport Helicopter
      • 5.1.2.3 Others
  • 5.2 Country
    • 5.2.1 Canada
    • 5.2.2 Mexico
    • 5.2.3 United States
    • 5.2.4 Rest of North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Airbus SE
    • 6.4.2 Leonardo S.p.A
    • 6.4.3 Lockheed Martin Corporation
    • 6.4.4 Northrop Grumman Corporation
    • 6.4.5 Textron Inc.
    • 6.4.6 The Boeing Company

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR AVIATION CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms