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市場調査レポート
商品コード
1692078
米国の冷凍・缶詰シーフード:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)United States Frozen and Canned Seafood - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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| 米国の冷凍・缶詰シーフード:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年) |
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出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 178 Pages
納期: 2~3営業日
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- 概要
- 目次
米国の冷凍・缶詰シーフード市場規模は2025年に186億米ドルと推定・予測され、2030年には198億6,000万米ドルに達し、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは1.33%で成長すると予測されます。

コンビニエンス・フード需要の高まりが市場成長を牽引
- 冷凍・缶詰魚セグメントが市場を独占し、2020年から2022年までの前年比成長率は8.64%増となりました。米国の冷凍魚市場に影響を与える主な要因は、すぐに食べられる食品やすぐに調理できる食品のような簡便食への需要の高まりと、健康問題に対する消費者の意識の高まりです。これらの製品は、多忙なスケジュールやストレスの多いライフスタイルを送る人々の調理時間を短縮します。新鮮な魚介類、チルド魚介類、活きた魚介類を手に入れることが難しくなりました。消費者の嗜好は、缶詰や冷凍品など、保存のきくシーフード製品にシフトしました。冷凍水産物の売上は、パンデミックから2022年に7.36%増加したと報告されています。
- 冷凍エビは米国の冷凍・缶詰シーフード市場で最も急成長しているセグメントであり、予測期間中にCAGR値1.54%を記録する見込みです。米国における冷凍エビの売上も、2021年と比較して2022年には2.17%増加しました。米国の食事ガイドラインでは、週に少なくとも8オンスの魚介類を食べることが推奨されており、その中でも冷凍・缶詰エビ製品の消費は、食事に含まれる魚介類タンパク質の主要な供給源の1つとなっています。また、冷凍エビの価格は他の水産物と比べて一定の水準にあります。
- 2021年、米国全体で冷凍魚の売上が増加したのは、保存期間が長く、さまざまな市場チャネルで年間を通じて入手できるという利点が加わり、消費者の健康意識が高まったことが冷凍魚介類の販売量と販売額に拍車をかけたためです。2022年に米国人が消費する魚の缶詰は平均3.5ポンド未満です。2022年、米国の冷凍水産物への消費者支出は80億米ドルに達し、エビは同カテゴリー売上の48%を占めました。
米国の冷凍・缶詰シーフード市場の動向
乱獲、燃料費高騰、労働力不足が捕獲魚の生産に悪影響
- 金額ベースでは、カキ、アサリ、ムール貝などの二枚貝が、2022年の米国の海洋養殖生産の80%以上を占める。米国では魚類が養殖の最大部門で、2022年の市場の66%を占め、甲殻類と軟体動物がこれに続きます。国際的に最も人気のある養殖魚の種類は、サケ、エビ、マス、スズキであるが、技術、養殖飼料、管理戦略の新たな開発により、他の魚種も利用できるようになってきています。重量で見ると、海洋養殖は国内水産物生産全体の7%を占めています。しかし、高価値のものに重点を置いているため、養殖は現在、国内水産物の価値の24%を占めています。
- 乱獲、燃料費の高騰、労働力不足は、捕獲された魚の生産に悪影響を及ぼしており、2022年には魚の生産量は15%減少します。さらに、外国人による違法漁業も漁獲高に影響を与えています。しかし、漁業生産の実質的価値の全体的低下は、養殖業の実質的価値の成長によって緩和されています。
- 国内の生産者を支援し、魚の生産を奨励するため、政府の援助が市場の成長と開拓を長年にわたって支援してきました。法律や投資を通じて支援することで、米国政府は地元で独立した水産物生産者を奨励する決意を示してきました。例えば、2022年2月、米国農務省(USDA)は、水産物加工業者パンデミック対応・安全ブロック補助金プログラム(SBRS)を通じて、水産物加工業者、加工施設、加工船を支援するために約5,000万米ドルの補助金を投資しました。
サプライチェーンの混乱が価格変動を拡大
- 国内の魚価はレビュー期間中に標準的な伸びを示し、2017年から2022年にかけて平均30.6%の伸びを記録しました。今後は需要が供給を上回ると推定されます。魚価は、特に捕獲漁業における供給増加の制限により、近年上昇傾向をたどり、引き続き旺盛な需要を記録しています。重量情報付きで販売される水産物の価格は、2021年には2.2%以上、2022年にはさらに5%上昇しました。重量情報なしで販売される製品については、価格と価格変動率の動向は同様であったが、平均価格はより低く、成長率の値の幅はより広くなりました。しかし、2021年の国際魚価は、平均して前年よりわずか6~8%上昇しただけでした。これは主に、供給が需要を上回った結果、エビ、サケ、パンガシウス、ナマズ、ティラピア、ツナ缶など、多くの重要な養殖魚種の価格が下落したためです。
- 供給面では、捕獲漁業の安定した生産、養殖生産の伸びの鈍化、飼料、エネルギー、石油などの投入コストの上昇が、このセグメントの役割を果たすと予想されます。世界の旺盛な需要により、魚粉と魚油の価格は2030年までにそれぞれ30%と13%上昇すると予想されます。
- 2022年には、米国はEUに次ぐ最大の魚輸入市場の1つであり、輸入額は約18%を占める。都市化と魚を消費する中間層の拡大が、同国の需要と成長に拍車をかけています。小売向けの米国水産物輸入は、2022年の産業生産高(37.0%)で260億米ドル、付加価値(39.7%)で150億米ドルと、経済貢献全体の最大シェアを支えています。
米国の冷凍・缶詰シーフード産業の概要
米国の冷凍・缶詰シーフード市場は断片化されており、上位5社で17.27%を占めています。この市場の主要企業は以下の通り。 High Liner Foods Inc., Mowi ASA, Sysco Corporation, Thai Union Group PCL and Trident Seafood Corporation(sorted alphabetically).
その他の特典
- エクセル形式の市場予測(ME)シート
- 3ヶ月のアナリストサポート
目次
第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果
第2章 イントロダクション
- 調査の前提条件と市場定義
- 調査範囲
- 調査手法
第3章 主要産業動向
- 価格動向
- 魚
- エビ
- 生産動向
- 魚
- エビ
- 規制の枠組み
- 米国
- バリューチェーンと流通チャネル分析
第4章 市場セグメンテーション
- タイプ
- 魚
- エビ
- その他のシーフード
- 流通チャネル
- オフトレード
- コンビニエンスストア
- オンラインチャネル
- スーパーマーケットとハイパーマーケット
- その他
- オン・トレード
- オフトレード
第5章 競合情勢
- 主要な戦略動向
- 市場シェア分析
- 企業情勢
- 企業プロファイル
- American Tuna Inc.
- Beaver Street Fisheries
- Bolton Group SRL
- Dongwon Industries Ltd
- High Liner Foods Inc.
- Millennium Ocean Star Corporation
- Mowi ASA
- Pacific American Fish Company Inc.
- Sysco Corporation
- Thai Union Group PCL
- Trident Seafood Corporation
第6章 CEOへの主な戦略的質問
第7章 付録
- 世界概要
- 概要
- ファイブフォース分析フレームワーク
- 世界のバリューチェーン分析
- 市場力学(DROs)
- 情報源と参考文献
- 図表一覧
- 主要洞察
- データパック
- 用語集
The United States Frozen and Canned Seafood Market size is estimated at 18.6 billion USD in 2025, and is expected to reach 19.86 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 1.33% during the forecast period (2025-2030).

The rising demand for convenience foods is driving the market growth
- The frozen/canned fish segment dominated the market with an increase in the Y-o-Y growth rate of 8.64% from 2020 to 2022. The primary factors influencing the market for frozen fish in the United States are the rising demand for convenience meals like ready-to-eat and ready-to-cook foods and the increasing consumer awareness about health issues. These products shorten the cooking time for those with busy schedules and stressful lifestyles. Fresh, chilled, and live seafood became more difficult to obtain. Consumer preferences resulted in a shift that favored shelf-stable seafood products, such as canned and frozen items. Frozen seafood sales reportedly increased by 7.36% in 2022 from the pandemic.
- Frozen shrimp is the fastest-growing segment of the frozen/canned seafood market in the United States, which is expected to register a CAGR value of 1.54% during the forecast period. The sales of frozen shrimp in the United States also increased by 2.17% in 2022 compared to 2021. The US dietary guidelines recommend eating at least 8 ounces of seafood per week, of which consumption of frozen/canned shrimp products was one of the major sources of dietary seafood protein. Also, the prices of frozen shrimp are at a constant level compared to other seafood.
- In 2021, the increase in the sales of frozen fish across the United States was attributed to the added advantage of long shelf life and year-round availability across various market channels, with increased consumer health awareness fueled by frozen seafood sales volume and value. An average American consumed less than 3.5 pounds of canned fish in 2022. In 2022, consumer spending on frozen seafood in the United States accounted for USD 8 billion, while shrimp represented 48% of the category's sales.
United States Frozen and Canned Seafood Market Trends
Overfishing, high cost of fuel, and labor shortages had a negative impact on the production of captured fish
- Based on value, bivalve mollusks, including oysters, clams, and mussels, make up more than 80% of marine aquaculture production in the United States in 2022. Fish is the largest sector of aquaculture in the United States, which accounted for 66% of the market in 2022, followed by crustaceans and mollusks. The most popular types of fish farmed internationally are salmon, shrimp, trout, and sea bass, but new developments in technology, aquaculture feeds, and management strategies are making other species available. By weight, marine aquaculture makes up 7% of all domestic seafood production. However, because of the emphasis on high-value items, aquaculture now accounts for 24% of the value of domestic seafood.
- Overfishing, high fuel costs, and labor shortages have negatively impacted the production of captured fish, with fish production decreasing by 15% in 2022. Additionally, illegal fishing by foreign nationals has also impacted fish output. However, the overall drop in the actual value of fisheries production has been tempered by growth in the real value of aquaculture.
- In order to support producers and encourage fish production in the country, government assistance has come into play to aid the market's growth and development over the years. By assisting them through laws and investments, the US government has demonstrated its determination to encourage local and independent seafood producers. For instance, in February 2022, the US Department of Agriculture (USDA) invested approximately USD 50 million in grants to support seafood processors, processing facilities, and processing vessels through the Seafood Processors Pandemic Response and Safety Block Grant Program (SBRS).
Disruption in supply chain increased the price fluctuations
- Fish prices in the country witnessed standard growth in the review period and registered an average growth of 30.6% from 2017 to 2022. It is estimated that demand will outpace supply moving forward. Fish prices followed an upward trend in recent years due to limitations on supply growth, particularly for capturing fisheries, and continued registering strong demand. For fish products sold with weight information, the prices increased by more than 2.2% in 2021 and another 5% in 2022. For products sold without weight information, the trend in prices and percentage change in price was similar, but with lower average prices and a wider range of growth rate values. However, in 2021, international fish prices were, on average, just 6-8% higher than the previous year. This was primarily due to price declines for many important farmed species, including shrimp, salmon, pangasius, catfish, tilapia, and canned tuna, as a consequence of supply outpacing demand.
- On the supply side, stable production of capture fisheries, slowing growth in aquaculture production, and increased costs for inputs such as feed, energy, and oil are expected to play a role in the segment. Due to strong global demand, the prices of fishmeal and fish oil are expected to increase by 30% and 13%, respectively, by 2030.
- In 2022, the United States was one of the largest fish-importing markets, following the European Union, and accounted for an import value of around 18%. Urbanization and expansion of the fish-consuming middle class have fueled demand and growth in the country. The US seafood imports destined for retail support the largest share of the total economic contributions, which was USD 26 billion in industry output (37.0%) and USD 15 billion in value-added (39.7%) in 2022.
United States Frozen and Canned Seafood Industry Overview
The United States Frozen and Canned Seafood Market is fragmented, with the top five companies occupying 17.27%. The major players in this market are High Liner Foods Inc., Mowi ASA, Sysco Corporation, Thai Union Group PCL and Trident Seafood Corporation (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 INTRODUCTION
- 2.1 Study Assumptions & Market Definition
- 2.2 Scope of the Study
- 2.3 Research Methodology
3 KEY INDUSTRY TRENDS
- 3.1 Price Trends
- 3.1.1 Fish
- 3.1.2 Shrimp
- 3.2 Production Trends
- 3.2.1 Fish
- 3.2.2 Shrimp
- 3.3 Regulatory Framework
- 3.3.1 United States
- 3.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis
4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)
- 4.1 Type
- 4.1.1 Fish
- 4.1.2 Shrimp
- 4.1.3 Other Seafood
- 4.2 Distribution Channel
- 4.2.1 Off-Trade
- 4.2.1.1 Convenience Stores
- 4.2.1.2 Online Channel
- 4.2.1.3 Supermarkets and Hypermarkets
- 4.2.1.4 Others
- 4.2.2 On-Trade
- 4.2.1 Off-Trade
5 COMPETITIVE LANDSCAPE
- 5.1 Key Strategic Moves
- 5.2 Market Share Analysis
- 5.3 Company Landscape
- 5.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)
- 5.4.1 American Tuna Inc.
- 5.4.2 Beaver Street Fisheries
- 5.4.3 Bolton Group SRL
- 5.4.4 Dongwon Industries Ltd
- 5.4.5 High Liner Foods Inc.
- 5.4.6 Millennium Ocean Star Corporation
- 5.4.7 Mowi ASA
- 5.4.8 Pacific American Fish Company Inc.
- 5.4.9 Sysco Corporation
- 5.4.10 Thai Union Group PCL
- 5.4.11 Trident Seafood Corporation
6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SEAFOOD INDUSTRY CEOS
7 APPENDIX
- 7.1 Global Overview
- 7.1.1 Overview
- 7.1.2 Porter's Five Forces Framework
- 7.1.3 Global Value Chain Analysis
- 7.1.4 Market Dynamics (DROs)
- 7.2 Sources & References
- 7.3 List of Tables & Figures
- 7.4 Primary Insights
- 7.5 Data Pack
- 7.6 Glossary of Terms


