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市場調査レポート
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1689816

シーフード缶詰:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Canned Seafood - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 130 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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シーフード缶詰:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

シーフード缶詰市場は予測期間中に4.84%のCAGRで推移する見込みです。

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シーフード缶詰市場は、すぐに調理できる食品に対する需要の高まりと、缶詰技術の革新によって、市場に多様な製品が導入され、より多くの消費者層が確保されたことが主な要因です。さらに、付加価値の高い水産物製品の開発も、主要企業が市場の需要増に対応するために採用している戦略のひとつです。例えば、パシフィック・シーフードは、製品のカリウムとカルシウム含有量を高めるために乳清を注入した缶詰、冷凍、味付け生温水エビの付加価値ラインを提供しています。

同様に、水産缶詰、特にマグロ缶詰は、その保存期間の長さが、自宅の検疫や移動のしやすさを制限する規制措置、その他のCOVID-19パンデミックの影響を受ける消費者にアピールし、販売が増加しました。シーフード缶詰が提供する健康上の利点に関する意識の高まりが、シーフード缶詰市場の成長を高めています。シーフード缶詰は、全体的な健康と幸福にとって重要なオメガ3脂肪酸の優れた供給源です。消費者の購買力の上昇の結果として、目立つとエキゾチックな食品の需要が増加しています。したがって、前述の要因は、予測期間にわたってシーフード缶詰市場の成長を促進すると予想されます。

シーフード缶詰市場の動向

コンビニエンス食品への嗜好の高まり

シーフード缶詰消費の成長を促進する主な要因は、利便性、可処分所得の増加、働く女性の増加です。ライフスタイルの変化と飲食品への支出の増加は、消費者の食生活の大幅な変化につながり、動物性食品、油脂、精製穀物、果物・野菜への需要の増加が顕著です。多忙なスケジュールをこなす人々、調理技術がなく、目まぐるしいライフスタイルのために疲労に苦しむ人々、消費者層の変化がシーフード缶詰市場を牽引する主な要因です。さらに、COVID-19の大流行は、戸締まりによって生鮮食品の供給に影響が出たため、消費者にシーフード缶詰のような簡便食品の消費を促しました。この時期には、賞味期限の長い食品の重要性が最も重要でした。利便性だけでなく、シーフード缶詰の持続可能性という要素も販売を促進しています。金属が缶詰の包装材料として好まれるのは、食品の品質保持に最も効果的であることが知られており、100%リサイクル可能だからです。さらに、金属は光と酸素の侵入を完全に遮断する唯一の素材であり、優れたバリアとして機能します。

欧州が最大のシェアを占める

同地域では、調理済み食品と水産物の需要が高く、市場の成長を後押ししています。さらに、日持ちのするシーフード製品に対する需要が、シーフード缶詰の消費を押し上げると予想されています。同地域には主要な市場プレーヤーが存在し、消費者の嗜好が調理済み食品にシフトしていることが、今後数年間の市場成長を促進すると予想されます。多くの健康上の利点があるため、人々のシーフード消費の増加は業界の成長を促進すると予想されます。同様に、メーカーはより多くの消費者層を惹きつけるシーフード缶詰製品に革新的な取り組みを行っています。例えば、2021年10月、ミッチとロックフィッシュは、英国サウスコースト直送の新鮮な魚介類を使用した英国製品、ロックフィッシュ・ティン・シーフード(Rockfish Tinned Seafood)を発売しました。缶は大胆でカラフルなモダンデザインで芸術的にパッケージされています。

シーフード缶詰業界の概要

シーフード缶詰市場は競争が激しく、大手企業は長期的な研究開発を強化し、製品開発に多額の投資を行っています。地域プレイヤーとの戦略的提携や契約も、収益を増やし、地理的プレゼンスを広げるためにメーカーが好むアプローチの一部です。所得水準が向上し、これらの経済圏における健康食品の消費に関する知識レベルの増加に伴い、企業は世界中のシーフード缶詰のための人々のダイナミックなニーズに応えています。市場の主要企業は、Thai Union Group、Bumble Bee Foods LLC、マルハニチロ株式会社です。

さらに、主要企業は、より多くの消費者を魅了するために、水産物製品の持続可能な生産にも注力しています。そのため、より高品質の製品を生産するために、加工技術や認証プロセスの改善に莫大な資本を投じています。例えば、2021年3月、ボルトン・グループのブランドであるリオ・マーレは、国際的な認証機関であるDNVからEPD認証(環境製品宣言)を取得し、この認証を取得した世界初の水産物ブランドとなりました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • 魚缶詰
      • マグロ
      • サーモン
      • イワシ
      • サバ
    • エビ缶詰(Shrimp)
    • エビ缶詰(Prawn)
    • その他
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンラインショップ
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 主要企業の戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Americana Group Inc.(California Garden)
    • Thai Union Group(John West)
    • Century Pacific Food Inc.
    • Bolton Group(Rio Mare)
    • Okam
    • Dhofar Fisheries and Food Co. SAOG
    • Dongwon Group
    • Carvalho Fisheries
    • Maldives Industrial Fisheries Company Limited(MIFCO)
    • Jim Pattison Group Inc
    • FCF Co. Ltd(Bumble Bee Foods LLC)
    • Trident Seafoods Corporation

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 68597

The Canned Seafood Market is expected to register a CAGR of 4.84% during the forecast period.

Canned Seafood - Market - IMG1

The canned seafood market is majorly driven by the growing demand for ready-to-cook food products and the innovations in canning technologies, which have led to the introduction of diverse products in the market and ensured a bigger consumer base. Furthermore, developing value-added seafood products is another strategy key players adopt to cater to the increased demand in the market. For instance, Pacific Seafood offers a value-added line of canned, frozen, and seasoned raw warm water shrimp infused with whey to enhance the potassium and calcium contents of the product.

Similarly, the sale of canned seafood products, particularly canned tuna, increased as the long shelf life of such products appealed to consumers subjected to home quarantines, regulatory measures restricting ease of movement, and other impacts of the COVID-19 pandemic. The rising awareness about the health benefits offered by canned seafood products is increasing the growth of the canned seafood market. Canned seafood is an excellent source of omega-3 fatty acids, which are important for overall health and well-being. The demand for conspicuous and exotic food items is on the rise as a result of the rising purchasing power of consumers. Therefore, the aforementioned factors are expected to fuel the growth of the canned seafood market over the forecast period.

Canned Seafood Market Trends

Growing Preference for Convenience Food

The key factors driving the growth of canned seafood consumption are convenience, increasing disposable income, and a rising number of working women. Changes in lifestyles and increased expenditure on food and beverages lead to significant dietary transitions among consumers, marked by the increased demand for animal-sourced food, fats and oils, refined grains, and fruits and vegetables. People with hectic schedules, those who lack cooking skills and suffer from fatigue due to their fast-paced lifestyles, and changes in consumer demographics are the major factors driving the canned seafood market. Furthermore, the COVID-19 pandemic encouraged consumers to consume convenience foods, such as canned seafood, as lockdowns impacted the supply of fresh food. The importance of long-shelf-life food was paramount during this period. Besides convenience, the sustainability factor of canned seafood also facilitates their sales. Metal is the preferred packaging material for canned foods because it is known to be the most effective in preserving food quality and is 100% recyclable. Furthermore, metal is the only material that completely blocks light and oxygen from entering the package, serving as an excellent barrier.

Europe Accounted for the Largest Share

The region's high demand for ready-to-eat meals and seafood products propels the market growth. Furthermore, demand for long-lasting seafood products is expected to boost canned seafood consumption. The presence of major market players in the region and shifting consumer preferences toward ready-to-eat food are expected to drive market growth in the coming years. People's increased seafood consumption due to its numerous health benefits is expected to propel the industry's growth. Similarly, manufacturers are innovating in canned seafood products, which attract a larger consumer base. For instance, in October 2021, Mitch and Rockfish launched Rockfish Tinned Seafood, a British product that is made using fresh seafood direct from the South Coast of England. The tin is artfully packaged with bold and colorful modern designs.

Canned Seafood Industry Overview

The canned seafood market is highly competitive, with major players investing heavily in product development by strengthening their research and development initiatives for the long term. Strategic alliances and agreements with regional players are also some of the approaches preferred by manufacturers to increase their revenue and widen their geographical presence. With growing income levels and an increasing level of knowledge regarding the consumption of healthy food in these economies, companies are catering to the dynamic needs of the people for canned seafood around the world. The major players in the market are Thai Union Group, Bumble Bee Foods LLC, and Maruha Nichiro Corporation.

Moreover, key players have also been focusing on the sustainable production of seafood products to entice more consumers. Thus, players have invested huge capital in improving their processing techniques and certification processes to produce higher-quality products. For instance, in March 2021, Rio Mare, a Bolton Group brand, received EPD certification (Environmental Product Declaration) from DNV, an international certification body, becoming the world's first seafood brand with this certification.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Canned Fish
      • 5.1.1.1 Tuna
      • 5.1.1.2 Salmon
      • 5.1.1.3 Sardines
      • 5.1.1.4 Mackerel
    • 5.1.2 Canned Shrimp
    • 5.1.3 Canned Prawns
    • 5.1.4 Other Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Key Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Americana Group Inc. (California Garden)
    • 6.3.2 Thai Union Group (John West)
    • 6.3.3 Century Pacific Food Inc.
    • 6.3.4 Bolton Group (Rio Mare)
    • 6.3.5 Okam
    • 6.3.6 Dhofar Fisheries and Food Co. SAOG
    • 6.3.7 Dongwon Group
    • 6.3.8 Carvalho Fisheries
    • 6.3.9 Maldives Industrial Fisheries Company Limited (MIFCO)
    • 6.3.10 Jim Pattison Group Inc
    • 6.3.11 FCF Co. Ltd (Bumble Bee Foods LLC)
    • 6.3.12 Trident Seafoods Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS