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市場調査レポート
商品コード
1692045

アジア太平洋地域の赤身肉:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Asia-Pacific Red Meat - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 239 Pages
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2~3営業日
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アジア太平洋地域の赤身肉:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 239 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋地域の赤身肉市場規模は2025年に5,063億米ドルと推定され、2030年には5,532億米ドルに達し、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは1.79%で成長すると予測されます。

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豚肉生産の進歩と鶏肉価格の下落が需要を刺激している

  • アジア太平洋地域の赤身肉市場は、調査期間を通じて豚肉が大きく牽引しました。また、豚肉は予測期間中最も急成長する食肉タイプであり、金額ベースでCAGR 2.88%を記録すると予測されています。これは主に豚肉の生産量の増加に支えられています。同地域で最も生産量の多い肉種であり、2021年には金額ベースで46.8%のシェアを占め、予測期間中も引き続き最も生産量の多い肉種であると予想されます。2022年時点では、中国が世界の豚肉生産をリードし、その生産量は5,000万トンを超えると推定され、次いでベトナムがアジア太平洋で第2位、世界では第7位の豚肉生産国となっています。
  • 2022年現在、金額ベースで第2位の市場シェアを占めているのは牛肉で、2017年から2022年にかけて市場販売額が3.88%増加しました。牛肉はアジアで2番目に多く消費されている赤身肉で、1人当たりの消費量は韓国が最も多く、ベトナムがこれに続きます。中国、日本、韓国はアジアで最も多くの牛肉を輸入しています。国内生産が改善されない限り、需要を満たすために輸入は増加すると予想されます。
  • マトンはこの地域で消費される赤身肉の第3位の品種で、2017~2022年の販売額は4.49%に達します。すべてのアジア諸国において、マトンは牛肉よりも高価であることが確認されており、これが抑制要因となっている可能性があります。しかし、南アジア諸国では可処分所得が増加し、中流階級の所得が増加しているため、消費者の購買力は増加すると予想され、マトンの需要増加の機会を示唆しています。

労働人口の増加と世帯所得の増加が市場を牽引

  • アジア太平洋地域の赤身肉市場は、過去期間中に著しい成長を遂げ、2020年から2022年までの成長率は5.3%でした。この地域で最も消費されている肉の種類は豚肉で、牛肉、羊肉がこれに続きます。アジア全域で、豚肉は多くの料理における主要タンパク質です。この地域で消費される豚肉の大半は国産であるが、輸入もかなりの部分を占めています。中国は世界最大の豚肉生産・消費国のひとつで、2022年には5,397万トンの豚肉を生産します。しかし、アフリカ豚熱(ASF)の壊滅的な発生が同国の豚肉供給を妨げる可能性があるため、生産量は今後2年間で減少すると予想されます。
  • マレーシアの赤身肉市場は、この地域の国々の中で最も速い成長が見込まれ、予測期間中のCAGR値は2.19%を記録すると予測されます。2022年には雇用者数が2021年比で29,000人増の1,616万人に達することから、同国における加工赤身肉セグメントの開発が成長を牽引することになります。食肉サプライチェーンは、動物のと畜、カット、加工、包装、消費・販売用食肉の流通を行う事業所で構成されます。
  • 豚肉はこの地域で最も急成長している食肉分野であり、2023年から2029年までのCAGRは2.12%と予測されています。家計所得の増加は引き続き豚肉消費増加の主な要因となっています。可処分所得の増加に伴い顧客の食に対する選択肢が拡大するにつれて、食肉需要は新興諸国でも増加すると予想されます。豚肉の1人当たり消費量は2022年には15.76kgに増加し、国内生産が増加していることから、すべての食肉タイプで最も消費量が多いです。

アジア太平洋地域の赤身肉市場の動向

主要生産国は輸出需要の増加により成長を遂げている

  • アジア太平洋では、牛肉の主要生産国は中国、インド、オーストラリアで、2022年の数量シェアはそれぞれ38.71%、21.49%、9.28%です。中国では、2022年の生産量は2021年比で2.74%増加しました。大規模農場を中心とした牛群の増加と、豚肉不足の継続に起因する旺盛な国内需要により、生産量は今後も伸びると予想されます。飼料コストの高騰と牛肉製品の低価格輸入は、中国の畜牛生産に影響を及ぼすと思われます。牛肉製品に対する消費者の需要は、通常のホテルやレストランでの取引にとどまらず、調理済み食品にまで拡大しています。
  • インド市場は、輸出需要の拡大と国内消費のわずかな増加により、2022年には2021年比で約3.69%の伸びを示しました。2023年には、インドの牛肉消費量は7億7,900万kgとなり、2022年から1.84%増加すると予想され、これは主に手頃な価格設定によるものです。良質な食肉の供給と促進のため、国内の規制機関は、後方統合や契約栽培の促進を含め、農民協同組合が重要な役割を果たすよう奨励しています。
  • 2023年3月、オーストラリアで食肉処理された牛の頭数は、前年比13.5%増の170万頭でした。2023年3月期の牛肉生産量は前年同期比11.3%増の52万4,335トンでした。2022年、オーストラリアは約190万トンの枝肉重量(cwt)の牛肉と子牛肉を生産し、同年、オーストラリアは牛肉と子牛肉の総生産量の67%を輸出しました。国内の豊富な放牧地が牧草牛の生産を支えました。2022年には270万頭の穀物肥育牛が市場に出回り、成牛の食肉処理頭数の47%を占めました。

牛肉価格は、大規模な生産基盤のおかげで、この地域では安定したペースで伸びています。

  • 2022年、この地域の牛肉価格は2021年に比べ0.96%上昇しました。この価格上昇は、地政学的状況の過熱、世界の商品に対する供給の不均衡と需要、エネルギー価格の上昇、物流障壁に起因します。2023年の牛肉価格指数は低下し、6月には118.48に達し、2022年の同時期の135.83から低下し、この地域の牛肉価格は安定すると予想されます。
  • 中国はアジア太平洋地域で最大の牛肉生産国であるため、中国の牛肉価格はアジア太平洋市場に大きな影響を与えます。中国の牛肉価格は、地域平均成長率1.40%に対し、レビュー期間を通じて平均2.02%で上昇しました。同国はまた、ブラジルからかなりの量の牛肉を輸入しており、主に工業化製品やその他の大衆料理の調理に使用されています。2023年には、国内生産の増加により輸入が減少し、価格が安定します。この地域の牛肉価格は祝祭シーズンに高騰します。インドネシアなどでは、2022年の牛肉価格は9.75米ドルから6.96米ドル/kgであったが、イードとラマダン期間中は11.84米ドル/kg前後でした。
  • オーストラリアはこの地域の牛肉生産量のトップ3に入り、この地域の高級牛肉の主な供給源となっています。オーストラリアで年間生産される牛肉の60%以上が世界市場に輸出されます。市場におけるオーストラリア産若牛の価格は約2年間で132%も跳ね上がり、2021年10月には7.99米ドルに達しました。インドネシアやベトナムなどの国からの輸入業者は、オーストラリアの通貨高と牛の価格上昇が重なり、苦戦を強いられました。しかし、CIF(コスト、保険、運賃)の上昇にもかかわらず、インドネシアとベトナムの牛肉小売価格は堅調でした。

アジア太平洋地域の赤身肉産業の概要

アジア太平洋地域の赤身肉市場は断片化されており、上位5社で5.30%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。 Cargill Inc., COFCO Corporation, NH Foods Ltd, Tyson Foods Inc. and WH Group Limited(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第3章 主要産業動向

  • 価格動向
    • 牛肉
    • 羊肉
    • 豚肉
  • 生産動向
    • 牛肉
    • 羊肉
    • 豚肉
  • 規制の枠組み
    • オーストラリア
    • 中国
    • インド
    • 日本
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第4章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • 牛肉
    • 羊肉
    • 豚肉
    • その他の食肉
  • 形態
    • 缶詰
    • 生鮮・冷蔵
    • 冷凍
    • 加工
  • 流通チャネル
    • オフトレード
      • コンビニエンスストア
      • オンライン・チャネル
      • スーパーマーケットとハイパーマーケット
      • その他
    • オントレード
    • オーストラリア
    • 中国
    • インド
    • インドネシア
    • 日本
    • マレーシア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域

第5章 競争情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Allanasons Private Limited
    • Cargill Inc.
    • Charoen Pokphand Foods Public Co. Ltd
    • COFCO Corporation
    • F & G Foods Pte Ltd
    • JBS SA
    • Muyuan Foods Co., Ltd.
    • New Hope Liuhe Co. Ltd
    • NH Foods Ltd
    • Tyson Foods Inc.
    • WH Group Limited

第6章 CEOへの主な戦略的質問

第7章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 90340

The Asia-Pacific Red Meat Market size is estimated at 506.3 billion USD in 2025, and is expected to reach 553.2 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 1.79% during the forecast period (2025-2030).

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Advancements in pork production and declining poultry prices are fueling the demand

  • The Asia-Pacific red meat market was majorly led by pork meat throughout the study period. It is also anticipated to be the fastest-growing meat type during the forecast period, registering a CAGR of 2.88% by value. This is mainly supported by its growing production rate. It was the most-produced meat type in the region, accounting for a share of 46.8% by value in 2021, and it is anticipated to continue being the highest-produced meat type during the forecast period. As of 2022, China led the global pork production, which was estimated to produce over 50 million metric tons of meat, followed by Vietnam, the second-largest pork meat producer in Asia-Pacific and the seventh-largest globally.
  • As of 2022, the second-largest market share by value was occupied by beef, which registered a growth in market sales value by 3.88% from 2017 to 2022, mostly because it was priced less than mutton and pork, making it an affordable addition to people's diets. Beef is the second most widely consumed red meat in Asia, with per capita consumption highest in South Korea, followed by Vietnam. China, Japan, and South Korea import the most beef in Asia. The imports are expected to increase to meet demand unless domestic production is revamped for the better.
  • Mutton is the third-largest variety of red meat consumed in the region, with the sales value reaching 4.49% during 2017-2022. For all Asian countries, it has been observed that mutton is costlier than beef, which could have acted as a restraint. However, owing to larger disposable incomes and growing middle-class incomes in South Asian countries, the purchasing power of consumers is expected to increase, thereby implying opportunities for a demand hike for mutton.

Rising working population and increasing household income driving the market

  • The red meat market in Asia-Pacific experienced significant growth during the historical period, growing at a value rate of 5.3% from 2020 to 2022. The most consumed meat type in the region is pork, followed by beef and mutton. Across Asia, pork is the primary protein in many cuisines. Most pork consumed in the region is domestically produced, while imports contribute to a sizable portion. China is one of the largest producers and consumers of pork in the world, producing 53.97 million metric tons of pork in 2022. However, production is expected to decline in the next two years, as a devastating outbreak of African swine fever (ASF) can hamper the country's pork supply.
  • The Malaysian red meat market is anticipated to witness the fastest growth among the countries in the region, and it is projected to register a CAGR value of 2.19% during the forecast period. The growth will be driven by the development of the processed red meat segment in the country, as the number of employed people grew to 16.16 million in 2022, growing by 29,000 from the 2021 number. The meat supply chain consists of establishments for slaughtering animals, cutting, processing, packaging, and distributing meat for consumption or sale.
  • Pork is the fastest-growing meat segment in the region, and it is projected to register a CAGR of 2.12% from 2023 to 2029. The growing household income continues to be a key driver of rising pork consumption. As customers' options for food expand with the rising disposable incomes, the demand for meat is anticipated to increase in developing countries. The per capita consumption of pork meat increased to 15.76 kg per capita in 2022, with the highest consumption in all meat types, as domestic production is increasing.

Asia-Pacific Red Meat Market Trends

Major producing countries are observing growth owing to the increasing export demand

  • In Asia-Pacific, the leading producers of beef were China, India, and Australia, with a volume share of 38.71%, 21.49% and 9.28% respectively, in 2022. In China, production grew by 2.74% in 2022 compared to 2021. The production is anticipated to grow in the future, driven by rising cattle herds, particularly on large farms, and strong domestic demand owing to the ongoing pork shortage. High feed costs and lower-cost imports of beef products would have an impact on China's cattle production. Consumer demand for beef products has grown beyond the normal hotel and restaurant trade to include ready-cooked meals.
  • The Indian market saw a growth of around 3.69% in 2022 compared to 2021, owing to the growing export demand and marginally higher domestic consumption. In 2023, India was expected to consume 779 million kg of beef, an increase of 1.84% from 2022, driven largely by its affordable pricing. For the supply and promotion of quality meat, the regulatory bodies in the nation are encouraging farmers' cooperatives to play an important role, including the promotion of backward integration and contract farming.
  • In March 2023, the number of cattle slaughtered in Australia increased 13.5% to 1.7 million compared to the previous year. Beef production in the March 2023 quarter increased 11.3% to 524,335 tons compared to the same period in 2022. In 2022, Australia produced approximately 1.9 million tons of carcass weight (cwt) of beef and veal, and in the same year, Australia exported 67% of its total beef and veal production. The plentiful grazing pasture in the country supported the production of grass-fed cattle. In 2022, 2.7 million grain-fed cattle were marketed, accounting for 47% of all adult cattle slaughtered.

Beef prices are growing at a steady pace in the region owing to the large production base

  • In 2022, beef prices in the region were up by 0.96% compared to 2021. This rise in prices was owing to the heated geopolitical conditions, supply imbalance and demand for global commodities, increasing energy prices, and logistic barriers. The beef price index saw a decrease in 2023, reaching 118.48 in June and falling from 135.83 during the same period in 2022, which is anticipated to stabilize the beef prices in the region.
  • The price of beef in China highly impacts the Asia-Pacific market, owing to China being the largest producer of beef in the region. The price of beef in China increased at an average of 2.02% throughout the review period compared to a regional average growth rate of 1.40%. The country also imports a good amount of beef from Brazil, which is mainly used in preparing industrialized products and other popular dishes. In 2023, the country saw a decrease in imports owing to the increase in local production, thus stabilizing the prices. The beef prices in the region experience a spike during the festive season. In countries like Indonesia, in 2022, beef prices ranged from USD 9.75 to USD 6.96/kg, whereas it was around USD 11.84/kg during Eid and Ramadan.
  • Australia is among the top three producers of beef in the region and a major source of premium beef in the region. More than 60% of the beef produced annually in Australia is exported to the global market. The price of young Australian cattle in the market jumped by 132% in about two years, reaching USD 7.99 in October 2021. Importers from countries such as Indonesia and Vietnam struggled with a combination of a strong Australian currency and rising cattle prices. However, despite the rise in CIF (cost, insurance, and freight), retail beef prices were steady in both Indonesia and Vietnam.

Asia-Pacific Red Meat Industry Overview

The Asia-Pacific Red Meat Market is fragmented, with the top five companies occupying 5.30%. The major players in this market are Cargill Inc., COFCO Corporation, NH Foods Ltd, Tyson Foods Inc. and WH Group Limited (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION

  • 2.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 2.2 Scope of the Study
  • 2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 3.1 Price Trends
    • 3.1.1 Beef
    • 3.1.2 Mutton
    • 3.1.3 Pork
  • 3.2 Production Trends
    • 3.2.1 Beef
    • 3.2.2 Mutton
    • 3.2.3 Pork
  • 3.3 Regulatory Framework
    • 3.3.1 Australia
    • 3.3.2 China
    • 3.3.3 India
    • 3.3.4 Japan
  • 3.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 4.1 Type
    • 4.1.1 Beef
    • 4.1.2 Mutton
    • 4.1.3 Pork
    • 4.1.4 Other Meat
  • 4.2 Form
    • 4.2.1 Canned
    • 4.2.2 Fresh / Chilled
    • 4.2.3 Frozen
    • 4.2.4 Processed
  • 4.3 Distribution Channel
    • 4.3.1 Off-Trade
      • 4.3.1.1 Convenience Stores
      • 4.3.1.2 Online Channel
      • 4.3.1.3 Supermarkets and Hypermarkets
      • 4.3.1.4 Others
    • 4.3.2 On-Trade
  • 4.4 Country
    • 4.4.1 Australia
    • 4.4.2 China
    • 4.4.3 India
    • 4.4.4 Indonesia
    • 4.4.5 Japan
    • 4.4.6 Malaysia
    • 4.4.7 South Korea
    • 4.4.8 Rest of Asia-Pacific

5 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 5.1 Key Strategic Moves
  • 5.2 Market Share Analysis
  • 5.3 Company Landscape
  • 5.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)
    • 5.4.1 Allanasons Private Limited
    • 5.4.2 Cargill Inc.
    • 5.4.3 Charoen Pokphand Foods Public Co. Ltd
    • 5.4.4 COFCO Corporation
    • 5.4.5 F & G Foods Pte Ltd
    • 5.4.6 JBS SA
    • 5.4.7 Muyuan Foods Co., Ltd.
    • 5.4.8 New Hope Liuhe Co. Ltd
    • 5.4.9 NH Foods Ltd
    • 5.4.10 Tyson Foods Inc.
    • 5.4.11 WH Group Limited

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR MEAT INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX

  • 7.1 Global Overview
    • 7.1.1 Overview
    • 7.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 7.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 7.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 7.2 Sources & References
  • 7.3 List of Tables & Figures
  • 7.4 Primary Insights
  • 7.5 Data Pack
  • 7.6 Glossary of Terms