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市場調査レポート
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1687487

フィリピンの外食産業:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Philippines Foodservice - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 213 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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フィリピンの外食産業:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 213 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

フィリピンの外食産業市場規模は2025年に184億1,000万米ドルと推定され、2030年には362億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは14.52%で成長します。

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フランチャイズ店舗の拡大とメニューの革新により、クイックサービスレストランが市場で圧倒的なシェアを占める

  • クイックサービスレストランは2022年に最大の市場シェアを占めました。同分野は予測期間中に金額ベースで15.78%のCAGRで推移すると予想されます。この成長は、国内におけるファーストフードへの嗜好の絶え間ない高まりが、いくつかの製品の発売につながっていることに起因しています。フィリピンで人気のあるクイック・サービス・レストランには、ジョリビー、マクドナルド、チャウキング、グリニッジ・ピザ、KFCなどがあります。
  • フィリピンのFSRは、2020年から2022年にかけて売上高で60.64%の大幅な成長を遂げました。この成長は、特にパンデミック後の栄養食の需要により、レストランが伝統的なアジア料理にビーガン、低糖質、グルテンフリーのオプションを導入したことに起因しています。FSRセグメントのアジア料理は、2022年に42.92%と最大のシェアを占めました。国内では寿司、刺身、ラーメン、丼物などの日本料理の需要が高いです。
  • クラウドキッチン分野は他の分野の中で最も急速に成長しており、予測期間中に金額ベースで26.06%のCAGRで推移すると予測されています。この成長は、Grabfood、Foodpanda、Pick-A-Rooといったプラットフォーム・トゥ・コンシューマー・サービスに牽引された、スマートフォンアプリを通じたオンライン食品配達の増加によってもたらされると予想されます。Grab FoodやFoodpandaのような食品宅配サービスの契約数は、2020年にフィリピンで前年比61%増加しました。デジタル技術の統合により、フードデリバリーサービスは大量の注文に効率的に対応できるようになり、同分野の成長を押し上げると予想されます。

フィリピンの外食産業市場動向

フィリピンのクイック・サービス・レストラン(QSR)が外食産業業界を支配し、大きな成長の可能性を秘めています。

  • フィリピンの外食産業はクイックサービスレストランが支配的であり、予測期間中に金額ベースで5.79%のCAGRで推移する見込みです。パンデミックの影響や内部競争の激化にもかかわらず、フィリピンのQSRチェーンは拡大を続けています。大規模な事業者は、世界の需要と世界化の可能性により、顧客ベースを新しい地域に多様化する機会を得ています。ジョリビー(Jollibee)とマクドナルド(McDonald's)は人気のあるQSRチェーンの一つで、2022年現在、フィリピンにそれぞれ1,184店舗と700店舗を展開しています。
  • フィリピンのカフェとバーの数は、2020年から2022年にかけて約14.03%増加しました。フィリピンのコーヒー消費者は、より高品質で持続可能な方法で生産されたコーヒーを求めるようになっています。コーヒーはフィリピンで最も人気のある飲料のひとつです。2021年には、成人の約10人に8人が1日平均2.5杯を消費しました。2021年には、1人当たり3.05kg相当のコーヒーが消費されました。
  • クラウド・キッチン・アウトレットは最も急速に成長しており、予測期間中にCAGR 16.76%を記録すると予想されます。フィリピンにおけるクラウドキッチン市場の主な促進要因の1つは、Grabfood、Foodpanda、Pick-a-Rooのようなオンラインフードデリバリーサービスに対する需要の高まりです。Kraver's Canteenのような著名な地元企業は、セブ、カガヤン・デ・オロ、イロイロ、ダバオのような重要な都市で100のクラウドキッチンを追加し、拡大を計画しています。Bench GroupやFoodeeなどの主要ブランドもクラウドキッチンを採用しています。クラウドキッチンによる顧客フィードバック技術の利用は、国内でかなりの成功を収めています。テクノロジーの成長と統合に伴い、料理の注文と消費は大きな変化を遂げており、このセグメントの今後の成長が期待されています。

フィリピンのフルサービス・レストランは、パンシット、カルデルタ、カレカレといった人気のアジア料理でリードしています。

  • フィリピンでは、フルサービスレストランの2022年の平均注文金額が10.7米ドルと、他の外食業態と比べて最も高いです。FSRを通じた平均注文額は調査期間中にCAGR 3.86%で増加したが、これは主にアジア料理の人気によるもので、2022年の市場シェアは42.92%を占めました。観光客がアジアの郷土料理を好むため、観光客の増加による需要の増加が見込まれます。FSRが提供する人気料理にはパンシット、カルデルタ、カレカレがあり、平均価格はそれぞれ300g当たり9.75米ドル、6.4米ドル、3.86米ドルです。
  • ファストフード業界は過去10年間、国内で最も急速に成長してきた業界のひとつです。これは、Jollibee、McDonald's、Chowking、Greenwich Pizzaといったチェーン展開するQSRが国内で急速に拡大したためです。フィリピンのQSRで提供される最も人気のあるファーストフード料理は、ハンバーガー、スパゲティ、ピザで、2022年の価格は300g当たり平均5.6米ドルでした。
  • フィリピンのクラウドキッチンは、その潜在的な成長性から投資の増加により拡大しています。例えば、2021年にCloud Eatsは東南アジアの外食産業のデジタル化を加速させるため、Nordstar主導で700万米ドルのシリーズを調達しました。同様に、キッチン・シティはプレシリーズ資金調達ラウンドで200万米ドルを調達しました。Kitchen City、CloudEats、REEF Kitchensはフィリピンで有名なクラウドキッチンブランドです。これらのブランドは様々な料理を提供し、既存のレストランブランドや新興企業の両方と提携しています。フィリピンのクラウドキッチンが提供する人気の料理はパスタと麺類で、価格は300グラム当たり平均3.2米ドルです。

フィリピン外食産業の概要

フィリピンの外食産業市場は断片化されており、上位5社で8.13%を占めています。この市場の主要企業は以下の通り。 Golden Arches Development Corporation, Jollibee Foods Corporation, Seven & I Holdings, Starbucks Corporation and Yum!Brands, Inc.(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • アウトレット数
  • 平均注文額
  • 規制の枠組み
    • フィリピン
  • メニュー分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 外食産業タイプ
    • カフェ&バー
      • 料理別
      • バー&パブ
      • カフェ
      • ジュース/スムージー/デザートバー
      • コーヒー&ティー専門店
    • クラウドキッチン
    • フルサービスレストラン
      • 料理別
      • アジア料理
      • ヨーロピアン
      • ラテンアメリカ料理
      • 中東料理
      • 北米料理
      • その他のFSR料理
    • クイックサービスレストラン
      • 料理別
      • ベーカリー
      • ハンバーガー
      • アイスクリーム
      • 肉料理
      • ピザ
      • その他QSR料理
  • アウトレット
    • チェーン店
    • 独立店舗
  • ロケーション
    • レジャー
    • 宿泊施設
    • 小売
    • 独立型
    • 旅行

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル.
    • Berjaya Corporation Bhd.
    • Bounty Agro Ventures, Inc.
    • Domino's Pizza Inc.
    • Golden Arches Development Corporation
    • Inspire Brands, Inc.
    • Jollibee Foods Corporation
    • Mary Grace Foods Inc.
    • Maxs Group Inc.
    • Restaurant Brands International Inc.
    • Seven & I Holdings Co., Ltd.
    • Shakey's Pizza Asia Ventures, Inc.
    • Starbucks Corporation
    • The Figaro Group
    • Udenna Group
    • Yum!Brands, Inc.

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 64116

The Philippines Foodservice Market size is estimated at 18.41 billion USD in 2025, and is expected to reach 36.27 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 14.52% during the forecast period (2025-2030).

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Quick service restaurants held a dominating share in the market owing expansion of franchise outlets and menu innovations

  • Quick service restaurants held the largest market share in 2022. The segment is expected to register a CAGR of 15.78% by value during the forecast period. The growth can be attributed to the constant increase in the preference for fast food in the country, which has led to several product launches. Some of the popular quick service restaurants in the Philippines are Jollibee, McDonald's, Chowking, Greenwich Pizza, and KFC.
  • FSRs in the country observed significant growth of 60.64% in sales value from 2020 to 2022. The growth can be attributed to the introduction of vegan, low-sugar, and gluten-free options to traditional Asian dishes by restaurants, owing to the demand for nutritional diets, especially post-pandemic. Asian cuisine, under the FSR segment, held the largest share of the market in 2022, with 42.92%. There is high demand for Japanese cuisines, such as sushi, sashimi, ramen, and donburi, in the country.
  • The cloud kitchen segment is the fastest growing among all others and is anticipated to register a CAGR of 26.06% by value during the forecast period. The growth is expected to be aided by increasing online food deliveries through smartphone applications led by platform-to-consumer services, such as Grabfood, Foodpanda, and Pick-A-Roo. The subscriptions to food delivery services, like Grab Food and Foodpanda, increased by 61% in the Philippines in 2020 compared to the previous year. The integration of digital technology enables food delivery services to efficiently accommodate the high volume of orders, which is expected to boost the growth of the segment.

Philippines Foodservice Market Trends

Philippines' quick service restaurants (QSR) dominate foodservice industry with strong growth potential

  • Foodservice outlets in the Philippines are dominated by quick service restaurants; they are expected to register a CAGR of 5.79% by value during the forecast period. Despite the pandemic's effects and increased internal competition, QSR chains in the Philippines have been expanding. Large-scale operators have the opportunity to diversify their customer base into new areas owing to global demand and globalization potential. Jollibee and McDonald's are among the popular QSR chains, with 1,184 and 700 outlets, respectively, in the Philippines as of 2022.
  • The number of cafes and bars in the Philippines grew by around 14.03% from 2020 to 2022. Coffee consumers in the Philippines are increasingly looking for higher-quality and sustainably produced coffees. Coffee is among the most popular beverages in the Philippines. In 2021, around eight in 10 adults consumed an average of 2.5 cups per day. Overall, people consumed the equivalent of 3.05 kilograms of coffee per person in 2021.
  • Cloud kitchen outlets are the fastest growing, and they are expected to register a CAGR of 16.76% during the forecast period. One of the primary drivers of the cloud kitchen market in the Philippines is the growing demand for online food delivery services like Grabfood, Foodpanda, and Pick-a-Roo. Prominent local companies like Kraver's Canteen plan to expand, adding 100 cloud kitchens, in important cities like Cebu, Cagayan de Oro, Iloilo, and Davao. Major brands under Bench Group and Foodee are adopting cloud kitchen options. Cloud kitchens' use of customer feedback technology has been quite successful in the country. With the growth and integration of technology, food ordering and consumption have undergone significant changes, which is expected to propel the segment's growth in the future.

Philippines' full service restaurants lead the way with popular Asian dishes like pancit, kalderta, and kare-kare

  • In the Philippines, full-service restaurants recorded the highest average order value in 2022, with a price of USD 10.7, compared to other foodservice types. The average order value through FSR increased by a CAGR of 3.86% during the study period, owing primarily to the popularity of Asian cuisine, which accounted for a market share of 42.92% in 2022. The demand is expected to increase due to the increase in tourism, as tourists prefer to explore the local Asian cuisine. Popular dishes offered by FSRs include Pancit, Kalderta, and Kare Kare; their average price is USD 9.75, USD 6.4, and USD 3.86 per 300 grams, respectively.
  • The fast-food industry has been one of the fastest growing over the past decade in the country. This is attributed to the rapid expansions of chained QSRs, such as Jollibee, McDonald's, Chowking, and Greenwich Pizza, in the country. The most popular fast-food dishes offered through QSRs in the Philippines are burgers, spaghetti, and pizza; they were priced at an average of USD 5.6 per 300 grams in 2022.
  • Cloud kitchens in the country are expanding owing to increased investments due to their growth potential. For instance, in 2021, Cloud Eats raised a USD 7 million Series led by Nordstar to accelerate the digitization of foodservice in Southeast Asia. Similarly, Kitchen City raised USD 2 million in a pre-Series funding round. Kitchen City, CloudEats, and REEF Kitchens are among the known cloud kitchen brands in the Philippines. These brands offer a variety of cuisines, working with both established restaurant brands and startups. Popular dishes offered by cloud kitchens in the Philippines are pasta and noodles, priced at an average of USD 3.2 per 300 grams.

Philippines Foodservice Industry Overview

The Philippines Foodservice Market is fragmented, with the top five companies occupying 8.13%. The major players in this market are Golden Arches Development Corporation, Jollibee Foods Corporation, Seven & I Holdings Co., Ltd., Starbucks Corporation and Yum! Brands, Inc. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Number Of Outlets
  • 4.2 Average Order Value
  • 4.3 Regulatory Framework
    • 4.3.1 Philippines
  • 4.4 Menu Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Foodservice Type
    • 5.1.1 Cafes & Bars
      • 5.1.1.1 By Cuisine
      • 5.1.1.1.1 Bars & Pubs
      • 5.1.1.1.2 Cafes
      • 5.1.1.1.3 Juice/Smoothie/Desserts Bars
      • 5.1.1.1.4 Specialist Coffee & Tea Shops
    • 5.1.2 Cloud Kitchen
    • 5.1.3 Full Service Restaurants
      • 5.1.3.1 By Cuisine
      • 5.1.3.1.1 Asian
      • 5.1.3.1.2 European
      • 5.1.3.1.3 Latin American
      • 5.1.3.1.4 Middle Eastern
      • 5.1.3.1.5 North American
      • 5.1.3.1.6 Other FSR Cuisines
    • 5.1.4 Quick Service Restaurants
      • 5.1.4.1 By Cuisine
      • 5.1.4.1.1 Bakeries
      • 5.1.4.1.2 Burger
      • 5.1.4.1.3 Ice Cream
      • 5.1.4.1.4 Meat-based Cuisines
      • 5.1.4.1.5 Pizza
      • 5.1.4.1.6 Other QSR Cuisines
  • 5.2 Outlet
    • 5.2.1 Chained Outlets
    • 5.2.2 Independent Outlets
  • 5.3 Location
    • 5.3.1 Leisure
    • 5.3.2 Lodging
    • 5.3.3 Retail
    • 5.3.4 Standalone
    • 5.3.5 Travel

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Berjaya Corporation Bhd.
    • 6.4.2 Bounty Agro Ventures, Inc.
    • 6.4.3 Domino's Pizza Inc.
    • 6.4.4 Golden Arches Development Corporation
    • 6.4.5 Inspire Brands, Inc.
    • 6.4.6 Jollibee Foods Corporation
    • 6.4.7 Mary Grace Foods Inc.
    • 6.4.8 Maxs Group Inc.
    • 6.4.9 Restaurant Brands International Inc.
    • 6.4.10 Seven & I Holdings Co., Ltd.
    • 6.4.11 Shakey's Pizza Asia Ventures, Inc.
    • 6.4.12 Starbucks Corporation
    • 6.4.13 The Figaro Group
    • 6.4.14 Udenna Group
    • 6.4.15 Yum! Brands, Inc.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR FOODSERVICE CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms