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市場調査レポート
商品コード
1686651

欧州の調味料・スパイス:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Europe Seasoning and Spices - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
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2~3営業日
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欧州の調味料・スパイス:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州の調味料・スパイス市場規模は2025年に65億米ドルと推定され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは4.46%で、2030年には80億8,000万米ドルに達すると予測されます。

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欧州の調味料・スパイス市場は、COVID-19パンデミックの発生とともに急拡大し、ターメリック、乾燥トウガラシ、シナモン、乾燥ニンニク、ショウガ、エキナセアなど、免疫力を高めるとされる厳選された香辛料が市場で大きな反響を呼びました。例えば、国際貿易センターのデータによると、2021年の中東欧(CEE)におけるショウガ、サフラン、ウコン「クルクマ」、タイム、ローリエ、カレー、その他のスパイスの輸入総額は、2020年の3,596,691米ドルから3,750,542米ドルに達しました。

同市場は、簡便な食品に対する需要の高まりと、地域のスナック風味をミックスした様々な種類の製品が入手可能であることから、大きな成長を遂げました。新たに工業化が進む市場は、調味料・スパイス市場に新たな市場機会をもたらしています。新しい食品、持続可能な供給源からの天然有機製品、フェアトレード促進、自然健康療法、医薬品開発への関心の高まりが、新たな市場機会を提供する一助となっています。

地元住民や外国人住民の間で健康とウェルネスに関する知識が高まり、購買力が高まっていることから、オーガニックスパイスへの関心が高まっています。

欧州の調味料・スパイス市場動向

エスニック料理人気の高まり

世界化により、欧州の消費者は新しい味覚体験を求めるようになっています。冒険心旺盛な消費者、特にミレニアル世代は、常に新しい食品や風味を世界中に求めています。その結果、メーカーは市場にスパイスやハーブの種類を増やしています。消費者は他国の文化により興味を持つようになり、その結果、フレーバー、国名、ブランド、製品を宣伝し結びつけるような商品の発売が増えた(例えば、Za'atar Authentic Lebanese Herb Blend)。ブランドは、discover、explore、uncover、unveil、unravelといったラベルを使い、好奇心旺盛な消費者の需要を刺激しています。欧州の人々は、ハラペーニョ、ポブラノ、ジンジャーといった伝統的なアジアやヒスパニックのスパイスや調味料に、ドラゴンフルーツ、ゴーストペッパー、ハリッサ、ビターオレンジなど、よりエキゾチックな食材や風味をミックスすることを求めています。

エスニック料理の人気が高まっている背景には、英国、ドイツ、フランス、イタリアなどの国々で外国人人口が増加していることに加え、異国への旅行が増加しているため、この地域の多文化人口が増加していることがあります。その結果、エキゾチックな料理に使われるスパイス、ハーブ、調味料の需要も、この地域でのスパイス輸入の増加とともに伸びています。例えば、欧州諸国には、中国、インド、パキスタンなど世界各国から多くの民族が集まっており、彼らは労働人口の大きな割合を占めています。このような人々は、エスニックな調理済み食品や調理済み食品の需要が高いです。国家統計局(英国)によると、2020年から2021年にかけて、英国に住むインド人は約89万6,000人、次いでポーランド人68万2,000人、パキスタン人45万6,000人、アイルランド人41万2,000人となっています。このことが、エスニック調理済み食品や調理済み食品への調味料やスパイスの使用を促進しています。

英国が最大の市場

エスニック料理や健康食品の人気が高まり、便利な加工食品や調理済み食品の消費が増加しているため、エスニック・スパイス・ブレンドの需要が伸びています。英国では、地元の屋台料理が新しいスパイス・ブレンド、ソース、調味料の味やレシピにインスピレーションを与えています。ビリヤニ・ブレンド、中華風五香粉、レバノン風七味といったハーブやスパイスのブレンドは、外食産業でよく使われています。したがって、オールインワン・スパイスの普及が主に市場の成長を牽引しています。英国では乾燥ハーブの需要が旺盛です。従って、このカテゴリーはハーブ市場全体の主要部分とみなされています。食品メーカー、シェフ、外食事業者、消費者からの需要の高まりが、家庭料理の人気の高まりと相まって、市場の成長を後押ししています。欧州の企業は、顧客からの要望の増加や既存顧客からの大量注文に対応するため、拠点拡張のための新たな投資を行っています。

欧州の調味料・スパイス産業の概要

この分野には国内外の企業が存在するため、市場競争は激しいです。業界の主要企業は、Doehler Group SE、Kerry Group PLC、Olam International、Sensient Technologies Corporationです。主な企業は、プレミアム化を維持するために様々な味と品質を提供することにより、消費者のニーズを満たすための製品開発と技術革新に主に注力しています。大手企業の中には、業界における主導的地位を維持・確保するために、M&Aを主要戦略としているところもあります。この動向により、各社は他の企業に対する優位性を維持し、市場で強力な競合であり続けることができます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • 塩と塩代替品
    • ハーブと調味料
      • タイム
      • バジル
      • オレガノ
      • パセリ
      • その他のハーブ
    • スパイス
      • ペッパー
      • カルダモン
      • シナモン
      • クローブ
      • ナツメグ
      • ターメリック
      • その他のスパイス
  • 用途
    • ベーカリー、菓子類
    • スープ、麺、パスタ
    • 肉・魚介類
    • ソース、サラダ、ドレッシング
    • スナック菓子
    • その他の用途
  • 地域
    • スペイン
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • ロシア
    • その他の欧州

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • SHS Group
    • Prymat Group
    • Olam International
    • Kerry Group PLC
    • Arikon Group
    • Sensient Technologies Corporation
    • Doehler GmbH
    • Kalsec Inc.
    • Nedspice Group
    • Solina Group

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 53717

The Europe Seasoning and Spices Market size is estimated at USD 6.50 billion in 2025, and is expected to reach USD 8.08 billion by 2030, at a CAGR of 4.46% during the forecast period (2025-2030).

Europe Seasoning and Spices - Market - IMG1

The market for European spices and seasonings witnessed a rapid uptick with the onset of the COVID-19 pandemic, wherein some selected spices that are supposed to provide immunity, such as turmeric, dried peppers, cinnamon, dried garlic, ginger, and echinacea, received tremendous response in the market. For instance, according to the International Trade Centre data, in 2021, the aggregate import value of ginger, saffron, turmeric "Curcuma," thyme, bay leaves, curry, and other spices in Central and Eastern Europe (CEE) reached USD 3,750,542 from USD 3,596,691 in 2020.

The market witnessed significant growth due to the rising demand for convenient food products and the availability of various product varieties, with a mix of regional snack flavors. Newly industrializing markets are providing new market opportunities for the seasonings and spices market. The increasing interest in new foods, natural organic products from sustainable sources, fair-trade promotions, natural health remedies, and pharmaceutical developments assist in providing new market opportunities.

The increasing knowledge of health and wellness issues among the local and ex-pat population and the increasing purchasing power led to the growing interest in organic spices.

Europe Seasoning and Spices Market Trends

Growing Popularity of Ethnic Food in the Region

Globalization is inspiring European consumers to search for new flavor experiences. Adventurous consumers, especially millennials, are constantly seeking out new foods and flavors worldwide. As a result, manufacturers are adding more spices and herb varieties to the market. Consumers have become more interested in other cultures, resulting in more product launches that advertise and connect the flavor, name of the country, brand, and product (for example, Za'atar Authentic Lebanese Herb Blend). Brands use labels such as discover, explore, uncover, unveil, and unravel to stimulate the demand from curious consumers. Europeans are looking for traditional Asian and Hispanic spices and seasonings, such as jalapeno, poblano, and ginger, to be mixed with more exotic ingredients and flavors, including dragon fruit, ghost pepper, harissa, and bitter orange.

The reason for the increasing popularity of ethnic cuisine is the growing multicultural population in the region due to the rising ex-pat population in countries like the United Kingdom, Germany, France, and Italy, along with the growing travel to exotic destinations. As a result, the demand for spices, herbs, and seasonings used in exotic cuisines is also growing, along with rising import of spices in the region. For instance, the European countries consist of many ethnicities from across the world, including Chinese, Indian, and Pakistani, who make up a major share of the working population. This population group has high demand for ethnic ready-to-eat or ready-to-cook food products. According to the Office for National Statistics (United Kingdom), in 2020-2021, there were approximately 896,000 Indian nationals living in the United Kingdom, followed by 682,000 Polish, 456,000 Pakistani, and 412,000 Irish. Thereby, this factor is driving the application of seasonings and spices in the ethnic ready-to-eat or ready-to-cook food products.

United Kingdom is the Largest Market

There is a growing demand for ethnic spice blends due to the rising popularity of ethnic cuisine and healthy foods and the increasing consumption of convenient, processed, and ready-to-eat dishes. In the United Kingdom, local street food is inspiring the flavors and recipes of new spice blends, sauces, and condiments. Herb and spice blends such as biryani blend, Chinese five spice, and Lebanese seven spice are commonly used in the foodservice industry. Therefore, the popularization of all-in-one spices is primarily driving the market's growth. The demand for dried herbs is strong in the United Kingdom. Hence, this category is regarded as a key part of the overall market for herbs. The rising demand from food manufacturers, chefs, foodservice operators, and consumers, coupled with the increasing popularity of home cooking, is boosting the market's growth. Companies in Europe are making new investments to expand their sites to meet the increasing customer requests and larger orders from existing clients.

Europe Seasoning and Spices Industry Overview

The market is highly competitive due to the presence of domestic and international players in this sector. The major players in the industry are Doehler Group SE, Kerry Group PLC, Olam International, and Sensient Technologies Corporation. Key players are majorly focusing on product development and innovation to meet the consumer's needs by offering a variety of tastes and quality to maintain premiumization. Some of the major players use mergers and acquisitions as their key strategy to sustain and secure a leading position in the industry. This trend will enable the companies to maintain dominance over other players and remain a strong competition in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Salt and Salt Substitutes
    • 5.1.2 Herbs and Seasonings
      • 5.1.2.1 Thyme
      • 5.1.2.2 Basil
      • 5.1.2.3 Oregano
      • 5.1.2.4 Parsley
      • 5.1.2.5 Other Herbs
    • 5.1.3 Spice
      • 5.1.3.1 Pepper
      • 5.1.3.2 Cardamom
      • 5.1.3.3 Cinnamon
      • 5.1.3.4 Clove
      • 5.1.3.5 Nutmeg
      • 5.1.3.6 Turmeric
      • 5.1.3.7 Other Spices
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Bakery and Confectionery
    • 5.2.2 Soup, Noodles, and Pasta
    • 5.2.3 Meat and Seafood
    • 5.2.4 Sauces, Salads, and Dressing
    • 5.2.5 Savory Snacks
    • 5.2.6 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Spain
    • 5.3.2 United Kingdom
    • 5.3.3 Germany
    • 5.3.4 France
    • 5.3.5 Italy
    • 5.3.6 Russia
    • 5.3.7 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 SHS Group
    • 6.3.2 Prymat Group
    • 6.3.3 Olam International
    • 6.3.4 Kerry Group PLC
    • 6.3.5 Arikon Group
    • 6.3.6 Sensient Technologies Corporation
    • 6.3.7 Doehler GmbH
    • 6.3.8 Kalsec Inc.
    • 6.3.9 Nedspice Group
    • 6.3.10 Solina Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS