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市場調査レポート
商品コード
1685709

マレーシアの貨物輸送およびロジスティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Malaysia Freight And Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 419 Pages
納期
2~3営業日
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マレーシアの貨物輸送およびロジスティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 419 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

マレーシアの貨物輸送およびロジスティクス市場規模は2025年に297億米ドルと推計され、2030年には382億8,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは5.20%で成長する見込みです。

Malaysia Freight And Logistics-Market-IMG1

経済の安定と投資機会の拡大が同国の貨物需要を牽引

  • 2024年6月、マレーシアは、タイ、ラオス、中国とマレーシアを結ぶ国際貨物列車「アセアン・エクスプレス」の運行を開始し、東南アジアおよび中国との貿易接続を強化しました。このサービスは、セランゴール州のコンテナ・ナシオナル内陸通関港、ペルリス内陸港、タイのラトクラバン内陸港、ラオスのタナレン乾燥港など、複数の内陸港を結ぶ。セランゴールから重慶までは、通常船便で14~21日かかるところ、列車を利用すればわずか9日で到着します。
  • 通産省によると、対米輸出額が最も高いのは海運・造船・船舶修理(SBSR)産業で、インドネシア、アラブ首長国連邦がこれに続きます。さらに2023年4月、マレーシア政府は、2060年までに完成予定の港湾を280億リンギット(63億4,000万米ドル)で建設する計画を発表しました。この構想は、クラン港のコンテナ貨物および在来貨物の取扱能力を、2022年の1,320万TEUから2060年には3,600万TEUに増強することを目的としています。

マレーシアの貨物輸送およびロジスティクス市場の動向

マレーシアの輸送・保管部門は、725万米ドルの対外直接投資赤字にもかかわらず、2022年に前年比33%の成長を遂げる

  • 一帯一路構想はマレーシアのインフラ成長を牽引しています。東海岸鉄道リンク(ECRL)は、東海岸のケランタン、トレンガヌ、パハンと、西海岸のネゲリ・センビラン、セランゴール、プトラジャヤとの間の接続性を改善しようとしています。これらの地域には現在、完全な鉄道接続がないです。ECRLはマレーシアの経済成長を最大2.7%押し上げると予測されています。さらに、建設から20年後のマレーシアの経済成長率は4.6%に達すると予想されています。ECRLプロジェクトは2026年12月までに終了し、2027年1月に運行を開始する予定です。
  • MRT3はクアラルンプールの都市鉄道網を完成させる最後の重要路線で、全長50.8km、クアラルンプール近郊を走る。2023年初頭に建設が開始され、2030年までに全面完成する予定で、第1期の運行は2028年に開始される予定です。イースト・コースト・レール・リンク(ECRL)を通じて、20の駅を含む複線鉄道連結インフラ・プロジェクトが2017年に開始され、14の旅客駅、5つの旅客・貨物併用駅、1つの貨物駅が設置されました。

燃料小売価格を市場価格に合わせるため、ディーゼル補助金の廃止を協議中

  • マレーシアは2024年6月からディーゼル補助金を廃止し、小売価格を1リットル当たり3.35MYR(0.75米ドル)の市場価格に合わせる計画で、2.15MYR(0.48米ドル)から55%の値上げとなります。潜在的な政治的影響はあるもの、この変更によるインフレ率への影響は軽微と予測されます。2023年のディーゼル補助金は145億MYR(32億8,000万米ドル)に達し、政府は今回の補助金合理化により年間約40億MYR(9億米ドル)の節約を見込んでいます。同国のディーゼル補助金は毎月10億MYR(2億2,000万米ドル)に上り、1日の漏出による損失は450万MYR(102万米ドル)に上ります。
  • マレーシアのディーゼル価格は、アンワル・イブラヒム首相の長年にわたる燃料補助金制度改革への取り組みの一環として、2024年6月に50%以上も高騰しました。この改革は、普遍的なエネルギー補助金を廃止し、援助を最も必要としている人々に集中させることで、国家財政の圧迫を緩和することを目的としています。この動きはまた、補助金を受けた軽油が近隣諸国に密輸され、高値で取引されるといった問題に対処する狙いもあります。

マレーシアの貨物輸送およびロジスティクス産業の概要

マレーシアの貨物輸送およびロジスティクス市場は細分化されており、DHLグループ、フェデックス、J&Tエクスプレス、MMCコーポレーション・ベルハド、日本郵船(アルファベット順)が主要5社となっています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 人口動態
  • 経済活動別GDP分布
  • 経済活動別GDP成長率
  • インフレ率
  • 経済パフォーマンスとプロファイル
    • eコマース産業の動向
    • 製造業の動向
  • 運輸・倉庫業のGDP
  • 輸出動向
  • 輸入動向
  • 燃料価格
  • トラック輸送コスト
  • タイプ別トラック保有台数
  • 物流実績
  • 主要トラックサプライヤー
  • モーダルシェア
  • 海上貨物輸送能力
  • 定期船の接続性
  • 寄港地とパフォーマンス
  • 運賃動向
  • 貨物トン数の動向
  • インフラ
  • 規制の枠組み(道路と鉄道)
    • マレーシア
  • 規制の枠組み(海上・航空)
    • マレーシア
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー産業
    • 農業、漁業、林業
    • 建設業
    • 製造業
    • 石油・ガス、鉱業、採石業
    • 卸売・小売業
    • その他
  • 物流機能
    • クーリエ、エクスプレス、パーセル(CEP)
      • 仕向地別
      • 国内
      • 国際
    • 貨物輸送
      • 輸送モード別
      • 航空
      • 海上・内水道
      • その他
    • 貨物輸送
      • 輸送手段別
      • 航空
      • パイプライン
      • 鉄道
      • 道路
      • 海上・内陸水路
    • 倉庫保管
      • 温度管理別
      • 温度管理なし
      • 温度管理
    • その他のサービス

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル.
    • City-Link Express
    • CJ Logistics Corporation
    • Deutsche Bahn AG(including DB Schenker)
    • DHL Group
    • DSV A/S(De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
    • FedEx
    • FM Global Logistics Holdings Bhd
    • GDEX Group
    • Hellmann Worldwide Logistics
    • Hextar Technologies Solutions Bhd
    • J&T Express
    • Keretapi Tanah Melayu Bhd
    • Kuehne+Nagel
    • MMC Corporation Berhad
    • NYK(Nippon Yusen Kaisha)Line
    • POS Malaysia Bhd
    • SF Express(KEX-SF)
    • SkyNet Worldwide Express
    • Taipanco Sdn Bhd
    • Tiong Nam Logistics Holdings Bhd
    • TransOcean Holdings Bhd
    • United Parcel Service of America, Inc.(UPS)
    • Xin Hwa Holdings Bhd

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(市場促進要因、抑制要因、機会)
    • 技術の進歩
  • 情報源と参考文献
  • 図表リスト
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
  • 為替レート
目次
Product Code: 46576

The Malaysia Freight And Logistics Market size is estimated at 29.7 billion USD in 2025, and is expected to reach 38.28 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 5.20% during the forecast period (2025-2030).

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Growing economic stability along with investment opportunities leading to freight demand in the country

  • In June 2024, Malaysia enhanced its trade connectivity with South-East Asia and China by launching the Asean Express, an international freight train linking Malaysia to Thailand, Laos, and China. This service connects several inland ports, including the Kontena Nasional Inland Clearance Depot in Selangor, Perlis Inland Port, Latkrabang Inland Port in Thailand, and Thanaleng Dry Port in Laos. The train significantly reduces transit times, taking just nine days from Selangor to Chongqing, compared to the usual 14 to 21 days by sea.
  • According to the Ministry of International Trade and Industry (MITI), the maritime and shipbuilding and ship repairing (SBSR) industries had the highest value of exports to the United States, followed by Indonesia and the United Arab Emirates. Moreover, in April 2023, the Malaysian government announced its plan to construct a port for RM 28 billion (USD 6.34 billion), scheduled to be completed by 2060. This initiative aims to enhance the handling capacity for both container and conventional cargo at Port Klang to 36 million TEUs in 2060 from 13.2 million TEUs in 2022.

Malaysia Freight And Logistics Market Trends

Malaysia's transportation and storage sector experienced 33% YoY growth in 2022, despite USD 7.25 million FDI deficit

  • The Belt and Road Initiative is driving Malaysia's infrastructure growth. The East Coast Rail Link (ECRL) seeks to improve connectivity between Kelantan, Terengganu, and Pahang in the East Coast with Negeri Sembilan, Selangor, and Putrajaya in the West Coast. These areas currently lack complete railway connections. The ECRL is forecasted to boost Malaysia's economic growth by up to 2.7%. Furthermore, two decades after its construction, Malaysia's economic growth is expected to reach 4.6%. The ECRL project is set to finish by December 2026 and is expected to start operating in January 2027.
  • The MRT3 is the last critical route to complete the Kuala Lumpur urban rail network; the line is 50.8 km long and runs around Kuala Lumpur's outskirts. Its construction began in early 2023 and is slated for full completion by 2030, while operations for the first phase are anticipated to commence in 2028. Through East Coast Rail Link (ECRL), a double-track railway linking infrastructure project, which includes 20 stations, began in 2017, with 14 passenger stations, five combined passenger and freight stations, and one freight station.

Elimination of Diesel subsidies under discussions, in order to align retail fuel prices to align with market rates

  • Starting in June 2024, Malaysia plans to eliminate diesel subsidies, allowing retail prices to align with the market rate of MYR 3.35 (USD 0.75) per litre, marking a 55% increase from MYR 2.15 (USD 0.48). Despite potential political consequences, this change is projected to have minimal impact on the country's inflation rate. In 2023, diesel subsidies amounted to MYR 14.5 billion (USD 3.28 billion), and the government anticipates saving approximately MYR 4 billion (USD 0.90 billion) annually through this Subsidy Rationalization. Diesel subsidies in the country amount to MYR 1 billion (USD 0.22 billion) monthly, with daily losses from leaks totaling MYR 4.5 million (USD 1.02 million).
  • Diesel prices in Malaysia surged by over 50% in June 2024 as part of Prime Minister Anwar Ibrahim's efforts to reform the country's long-standing fuel subsidy system. The restructuring aimed to alleviate pressure on national finances by eliminating universal energy subsidies and focusing assistance on those most in need. This move also aims to address issues like the smuggling of subsidized diesel to neighboring countries, where it fetches higher prices.

Malaysia Freight And Logistics Industry Overview

The Malaysia Freight And Logistics Market is fragmented, with the major five players in this market being DHL Group, FedEx, J&T Express, MMC Corporation Berhad and NYK (Nippon Yusen Kaisha) Line (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Demographics
  • 4.2 GDP Distribution By Economic Activity
  • 4.3 GDP Growth By Economic Activity
  • 4.4 Inflation
  • 4.5 Economic Performance And Profile
    • 4.5.1 Trends in E-Commerce Industry
    • 4.5.2 Trends in Manufacturing Industry
  • 4.6 Transport And Storage Sector GDP
  • 4.7 Export Trends
  • 4.8 Import Trends
  • 4.9 Fuel Price
  • 4.10 Trucking Operational Costs
  • 4.11 Trucking Fleet Size By Type
  • 4.12 Logistics Performance
  • 4.13 Major Truck Suppliers
  • 4.14 Modal Share
  • 4.15 Maritime Fleet Load Carrying Capacity
  • 4.16 Liner Shipping Connectivity
  • 4.17 Port Calls And Performance
  • 4.18 Freight Pricing Trends
  • 4.19 Freight Tonnage Trends
  • 4.20 Infrastructure
  • 4.21 Regulatory Framework (Road and Rail)
    • 4.21.1 Malaysia
  • 4.22 Regulatory Framework (Sea and Air)
    • 4.22.1 Malaysia
  • 4.23 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes 1. Market value in USD for all segments 2. Market volume for select segments viz. freight transport, CEP (courier, express, and parcel) and warehousing & storage 3. Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 End User Industry
    • 5.1.1 Agriculture, Fishing, and Forestry
    • 5.1.2 Construction
    • 5.1.3 Manufacturing
    • 5.1.4 Oil and Gas, Mining and Quarrying
    • 5.1.5 Wholesale and Retail Trade
    • 5.1.6 Others
  • 5.2 Logistics Function
    • 5.2.1 Courier, Express, and Parcel (CEP)
      • 5.2.1.1 By Destination Type
      • 5.2.1.1.1 Domestic
      • 5.2.1.1.2 International
    • 5.2.2 Freight Forwarding
      • 5.2.2.1 By Mode Of Transport
      • 5.2.2.1.1 Air
      • 5.2.2.1.2 Sea and Inland Waterways
      • 5.2.2.1.3 Others
    • 5.2.3 Freight Transport
      • 5.2.3.1 By Mode Of Transport
      • 5.2.3.1.1 Air
      • 5.2.3.1.2 Pipelines
      • 5.2.3.1.3 Rail
      • 5.2.3.1.4 Road
      • 5.2.3.1.5 Sea and Inland Waterways
    • 5.2.4 Warehousing and Storage
      • 5.2.4.1 By Temperature Control
      • 5.2.4.1.1 Non-Temperature Controlled
      • 5.2.4.1.2 Temperature Controlled
    • 5.2.5 Other Services

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 City-Link Express
    • 6.4.2 CJ Logistics Corporation
    • 6.4.3 Deutsche Bahn AG (including DB Schenker)
    • 6.4.4 DHL Group
    • 6.4.5 DSV A/S (De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
    • 6.4.6 FedEx
    • 6.4.7 FM Global Logistics Holdings Bhd
    • 6.4.8 GDEX Group
    • 6.4.9 Hellmann Worldwide Logistics
    • 6.4.10 Hextar Technologies Solutions Bhd
    • 6.4.11 J&T Express
    • 6.4.12 Keretapi Tanah Melayu Bhd
    • 6.4.13 Kuehne+Nagel
    • 6.4.14 MMC Corporation Berhad
    • 6.4.15 NYK (Nippon Yusen Kaisha) Line
    • 6.4.16 POS Malaysia Bhd
    • 6.4.17 SF Express (KEX-SF)
    • 6.4.18 SkyNet Worldwide Express
    • 6.4.19 Taipanco Sdn Bhd
    • 6.4.20 Tiong Nam Logistics Holdings Bhd
    • 6.4.21 TransOcean Holdings Bhd
    • 6.4.22 United Parcel Service of America, Inc. (UPS)
    • 6.4.23 Xin Hwa Holdings Bhd

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR FREIGHT AND LOGISTICS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (Market Drivers, Restraints & Opportunities)
    • 8.1.5 Technological Advancements
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
  • 8.7 Currency Exchange Rate