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市場調査レポート
商品コード
1685700
調味料およびスパイス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Seasoning and Spices - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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調味料およびスパイス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
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調味料およびスパイス市場規模は2025年に209億2,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは5.18%で、2030年には269億3,000万米ドルに達すると予測されます。
スパイス・調味料市場は、世界中で機能性食品に対する需要が高まっているため、ここ数十年で着実な成長を遂げており、ウコン、ショウガ、ニンニクなど、免疫力を高めるスパイスの一部は、世界中の消費者から絶大な支持を得ています。さらに、高品質で健康的な食品素材に対する消費者の需要は、外食産業や加工食品において新しい味を試したいという嗜好の高まりとともに、スパイス・調味料市場全体の世界の成長を支えており、予測期間中は上昇傾向にあります。
スパイスとハーブは、健康とウェルネスにより合致しています。それとともに、小売食品メーカーも、世界中の消費者の様々な民族の味覚と嗜好に合うように、スパイスと調味料の用途をさらに増やしています。ショウガ、乾燥トウガラシ/ピーマン、砕いていないコショウ、クルクマ、シナモン、クローブなどの製品は、市場で最も成長する可能性を秘めています。様々なスパイスが持つ栄養面での利点が市場の成長を後押ししています。さらに、多様なハーブとスパイスのミックスに対する需要の高まりは、エスニック・スパイス・ブレンドによって満たされると予想され、その主な理由は、エスニック・パッケージ食品の人気の高まり、健康食品、コンビニエンス、加工食品、調理済み料理の消費の高まりに関連しています。
加工食品産業の成長がスパイスと調味料の需要を促進しています。様々な食品会社が、さらなる市場シェアを獲得するために食品加工産業に投資しています。さらに、特に先進国では、ライフスタイルの変化、働く女性の人口増加、製品ラインナップの増加、香ばしいスナック、スープ、麺類、飲食品、調理済み食品に関する小売チャネルの浸透により、消費者の支出が増加しています。その結果、ソース、サラダ、ドレッシングなどの分野でスパイスの購入が増え、市場の成長を大きく牽引しています。
ここ数年、消費者が健康を最重要視し、その健康上の利点からオーガニック食品やオーガニック食材により多くの出費をしていることが確認されています。加工食品に含まれる有害な成分や添加物に対する意識の高まりが、消費者をオーガニックスパイスへと向かわせる。有機スパイスの例としては、ミント、ローズマリー、ナツメグ、バジル、カルダモン、チリ、シナモン、チャイブ、コリアンダー、ディル、クミン、ジンジャー、オレガノ、パプリカ、パセリ、セージ、タイム、ターメリックなどがあります。
アジア太平洋地域の調味料およびスパイス市場は、西洋料理への嗜好の向上と食文化のミックスにより、世界中で最も急成長している地域です。イタリア料理やフランス料理といった外国料理への需要の高まりも、スパイスエキスの形をしたハーブや調味料の需要増加に寄与しています。近年、スパイスミックスは技術革新の有望な分野となっています。こうした要因から、アジアはスパイスと調味料の潜在的な市場であり、メーカーはアジアの消費者を惹きつける新製品を提供しています。同地域のスパイス・調味料市場を牽引するその他の主な要因としては、中間層の人口増加、健康に対するエンドユーザーの意識の高まり、天然保存料としてのスパイス使用の増加が挙げられます。
さらに、健康志向の高い若年層による健康的で栄養価の高い食品への需要が世界的に急増しており、この分野の有機食品の消費者層が拡大しています。さらに、国内外のプレーヤーは、提携、製品ブレンドの革新、事業拡大など様々な戦略に従っています。例えば、2021年2月、ケリー・グループはJining Nature Groupの買収を完了したと発表しました。同社は香味料、調味料、調理済み食品の中国メーカーで、中国国内で地位を占めています。
世界の調味料およびスパイス市場は非常に細分化されており、様々なプレーヤーが存在する競争市場です。企業は常にサプライチェーンの最適化に努めており、市場での効率的な製品流通を確保しています。市場の主要メーカーは、自社製品の風味プロファイルと品質について消費者に認知してもらうことに主眼を置き、マーケティングと広告に絶えず努力し、資本を投下しています。各社は、流通システムの強化、パートナーシップの締結、買収、新地域への参入、製品範囲の拡大などにより、競争力を高めています。市場に参入している主な企業は、キッコーマン、マコーミック・アンド・カンパニー、オラム・インターナショナル、ケリー・グループ、センシエント・テクノロジーズ・コーポレーションなどです。
The Seasoning and Spices Market size is estimated at USD 20.92 billion in 2025, and is expected to reach USD 26.93 billion by 2030, at a CAGR of 5.18% during the forecast period (2025-2030).
The market for spices and seasonings has witnessed steady growth in recent decades due to rising demand for functional foods across the globe, wherein some select spices meant to provide immunity, such as turmeric, ginger, and garlic, have received tremendous responses from consumers globally. Additionally, the demand from consumers for high-quality healthy food ingredients, along with the increased preference for trying out new flavors in the foodservice sector and processed food products, is supporting the overall spices and seasonings market's growth globally, leading to an upward trend during the forecast period.
Spices and herbs are more aligned toward health and wellness; along with it, the retail food products manufacturers have also further increased the application of spices and seasonings to fit the taste and preferences of the various ethnicities of the consumer across the globe. Products such as ginger, dried capsicum/pimento, uncrushed pepper, Curcuma, cinnamon, and cloves have the most potential for growth in the market. The nutritional benefits of various spices have helped grow the market. Furthermore, the growing demand for a diverse mix of herbs and spices is expected to be met by ethnic spice blends, mostly related to the increasing popularity of ethnic packaged foods, healthy foods, and growing consumption of convenience, processed, and ready-to-eat dishes.
The growth of the processed food industry is fueling the demand for spices and seasonings. Various food companies are investing in the food processing industry to gain additional market shares. Moreover, there has been an increase in consumer spending owing to changing lifestyles, a rising population of working women, growing product offerings, and penetration of retail channels on savory snacks, soups, noodles, beverages, and ready-to-eat food, particularly in developed countries. Consequently, sectors such as sauces, salads & dressings, are buying more spices, which in turn, is driving the market growth significantly.
In the past few years, it has been observed that consumers are giving paramount importance to health and are shelling out more money on organic food and ingredients owing to their health benefits. Increasing awareness about harmful ingredients and additives in processed food pushes consumers toward organic spices. Some examples of organic spices include mint, rosemary, nutmeg, basil, cardamom, chili, cinnamon, chives, coriander, dill, cumin, ginger, oregano, paprika, parsley, sage, thyme, and turmeric.
The seasonings and spices market in Asia-Pacific is the fastest-growing region across the globe due to the improvement in taste for western cuisines and a mix of cultures in the food space. Rising demand for foreign cuisines such as Italian and French foods has also contributed to the increase in demand for herbs and seasonings in the form of spice extracts. In recent years, spice mixes have become a promising area for innovation since spices are an invaluable family of flavoring agents. Due to these factors, Asia is a potential market for spices and seasonings, and manufacturers are offering new products to attract Asian consumers. Other major driving factors of the spices & seasonings market in the region are the growing middle-class population, increasing awareness amongst end-users regarding health, and increased usage of spices as natural preservatives.
Moreover, the rapid increase in demand for healthy and nutrition-rich foods from the health-conscious young population globally has broader the consumer base of this segment of organic food products. Additionally, national and international players follow various strategies such as partnerships, product blend innovations, expansions, etc. For instance, in February 2021, Kerry Group announced that it had completed the acquisition of the Jining Nature Group. The company is a Chinese manufacturer of savory flavors, seasonings, and prepared food products and holds positions in China.
The global spices and seasonings market is highly fragmented and competitive with various players. Companies constantly make efforts to optimize the supply chain, which may ensure efficient product circulation in the market. Major manufacturers in the market are constantly making efforts and investing capital in marketing and advertising, with a major focus on bringing awareness to consumers about the flavor profiles and quality of their products. The companies are making themselves more competitive by strengthening their distribution systems, entering partnerships, acquisitions, new regions, expanding product range, etc. Some major players operating in the market are Kikkoman Corporation, McCormick & Company, Inc., Olam International, Kerry Group Plc, and Sensient Technologies Corporation.