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市場調査レポート
商品コード
1684095

北米のプロテインベーススポーツドリンク:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

North America Protein Based Sports Drinks - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 195 Pages
納期
2~3営業日
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北米のプロテインベーススポーツドリンク:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 195 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米のプロテインベーススポーツドリンク市場規模は2025年に22億4,000万米ドルと推定され、2030年には30億8,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは6.54%で成長します。

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米国は高活動人口の存在により、最高シェアを維持すると予想されます。

  • 米国は2023年にプロテインベーススポーツドリンクの消費を独占しました。2022年時点で約6,600万人の米国人がヘルスクラブに加入しています。北米にはフィットネスと健康志向の強い文化があります。消費者は、アクティブなライフスタイルとフィットネス目標をサポートする飲料を求めています。タンパク質は筋肉の回復と修復に不可欠であるため、タンパク質ベースのスポーツ飲料はアスリートやフィットネス愛好家にとって魅力的です。アメリカ人の約5人に2人が、プロテイン飲料やシェイクを定期的に摂取しています。プロテインベーススポーツドリンクは、運動後の栄養補給に便利です。運動後の回復飲料としてよく飲まれています。
  • メキシコでは、身体的に活動的な成人の割合は、2020年の38.9%に対し、2022年には42.1%に増加しました。2022年のメキシコの人口は、自由時間に何らかのスポーツや身体運動を実践しています。身体を動かす人口の増加が、メキシコにおけるプロテインベースのスポーツ飲料の成長を後押ししています。プロテインベーススポーツドリンクはすぐに飲めるため、消費者はジムや屋外での活動中、あるいは運動後のリカバリーのオプションとして、外出先で飲むのに便利です。
  • 北米以外では、カナダが2024年から2030年にかけてCAGR 8.26%で最も急成長すると予測されています。カナダでは、フィットネス動向の増加、タンパク質が豊富なダイエット食品の需要の増加、タンパク質ベースのスポーツドリンクの入手可能性の増加などの要因により、タンパク質ベースのスポーツドリンクの消費が増加しています。消費者は、ホエイ、カゼイン、植物性タンパク質(エンドウ豆タンパク質、大豆タンパク質など)、ブレンドなど、さまざまなタンパク質源をスポーツドリンクで摂取できます。この多様性は、さまざまな食事の嗜好やニーズに対応しています。

北米のプロテインベーススポーツドリンク市場動向

消費者が健康を優先するため、よりクリーンなラベル、天然成分、砂糖含有量の少ないスポーツドリンクへの需要が急増

  • スポーツドリンク、特にプロテインベーススポーツドリンクの消費は、スポーツ愛好家の間で非常に奨励されています。2023年には、消費者の88%が、スポーツドリンクを含むプロテインRTDは定期的に飲むべき健康飲料であると認識しています。
  • 革新的なフレーバーとは別に、効果的な機能性成分を配合した飲料も消費者の支持を集めています。Gatorade、BodyArmor、Poweradeなどの大手ブランドは、こうした需要に応えるために新しい製品ラインを発売しています。
  • スポーツドリンクの価格は、生産に使用される様々な原材料のコストに影響されます。天然素材や健康的な素材への需要が高まるにつれ、市場各社はそれらを製品に組み込んでおり、それが市場での価格上昇を正当化しています。
  • スポーツドリンクは、ブドウ糖や水分の補給など、運動後の健康回復に役立つため、アスリートに多く消費されています。2022年には、米国のアスリートの3分の2以上(60%)が、主に水分補給のためにスポーツドリンクを消費していると主張しています。

北米のプロテインベーススポーツドリンク産業の概要

北米のプロテインベーススポーツドリンク市場は適度に統合されており、上位5社で52.63%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。Danone S.A., Nestle S.A., PepsiCo, Inc., Protein2o Inc. and The Vita Coco Company Inc.(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 消費者の購買行動
  • イノベーション
  • ブランドシェア分析
  • 規制の枠組み

第5章 市場セグメンテーション

  • 包装タイプ
    • 金属缶
    • ペットボトル
  • サブ流通チャネル
    • コンビニエンスストア
    • オンラインショップ
    • 専門店
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • その他
    • カナダ
    • メキシコ
    • 米国
    • その他北米地域

第6章 競争情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Bariatricpal LLC
    • Come Ready Foods LLC
    • Danone S.A.
    • Farmers Co-operative Dairy Limited
    • Millenium Group
    • Mindful Proteins, Inc
    • Nestle S.A.
    • PepsiCo, Inc.
    • Pounamu Protein
    • Protein2o Inc.
    • QNT sa/nv
    • The Vita Coco Company Inc.
    • Vida-Fuel
    • Vyomax Nutrition Limited

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50002092

The North America Protein Based Sports Drinks Market size is estimated at 2.24 billion USD in 2025, and is expected to reach 3.08 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 6.54% during the forecast period (2025-2030).

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The United States is expected to maintain its highest share owing to the presence of a highly active population

  • The United States dominated the consumption of protein-based sports drinks in 2023. Around 66 million Americans were part of a health club as of 2022. North America has a strong fitness and health-conscious culture. Consumers are looking for beverages that support their active lifestyles and fitness goals. Proteins are essential for muscle recovery and repair, making protein-based sports drinks attractive to athletes and fitness enthusiasts. Around 2 in 5 Americans regularly consume protein drinks and shakes. Protein-based sports drinks offer a convenient way to replenish nutrients after a workout. They are often consumed as a post-workout recovery beverage.
  • In Mexico, the share of physically active adults increased to 42.1% in 2022 compared to 38.9% in 2020. Mexican population practiced some kind of sports or physical exercises in their free time in 2022. The rise in the physically active population is boosting the growth of protein-based sports drinks in Mexico. The ready-to-drink format of protein-based sports drinks makes consumers a convenient option for on-the-go consumption, whether at the gym, during outdoor activities, or as a quick post-workout recovery option.
  • Apart from the Rest of North America, Canada is anticipated to register the fastest growth with a CAGR of 8.26% by value between 2024 and 2030. Protein-based sports drink consumption is increasing in Canada due to factors like increasing fitness trends, increasing demand for protein-rich diet foods, and the increasing availability of protein-based sports drinks. Consumers have access to a variety of protein sources in these drinks, including whey, casein, plant-based proteins (e.g., pea protein, soy protein), and blends. This variety caters to different dietary preferences and needs.

North America Protein Based Sports Drinks Market Trends

The demand for sports drinks with cleaner labels, natural ingredients, and decreased sugar content has surged as consumers prioritize their health

  • The consumption of sports drinks, especially protein-based sports drinks are highly encouraged among sports enthusiasts as it is perceived as a suitable pre or post-workout drink. In 2023, 88% of consumers perceive protein RTDs including sports drinks as healthy to drink regularly.
  • Apart from innovative flavors, infusion of beverages with effective functional ingredients were also observed to be gathering votes among consumers. Major brand names like Gatorade, BodyArmor, Powerade are launching new lines of product to cater to these demands.
  • The pricing of a sports drink is influenced by the cost of various raw materials which are utilized in their production. With the growing demand for natural and healthy ingredients players in the market are incorporating them in the products which is thus justifying the price rises in the market.
  • Sports drinks are largely consumed by athletes owing to post-workout recovery benefits on health including replenishing glucose, fluids. In 2022, more than two-thirds (60%) of athletes in the United States claimed that they consumed sports drinks mostly for rehydrate.

North America Protein Based Sports Drinks Industry Overview

The North America Protein Based Sports Drinks Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 52.63%. The major players in this market are Danone S.A., Nestle S.A., PepsiCo, Inc., Protein2o Inc. and The Vita Coco Company Inc. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Consumer Buying Behaviour
  • 4.2 Innovations
  • 4.3 Brand Share Analysis
  • 4.4 Regulatory Framework

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Packaging Type
    • 5.1.1 Metal Can
    • 5.1.2 PET Bottles
  • 5.2 Sub Distribution Channel
    • 5.2.1 Convenience Stores
    • 5.2.2 Online Retail
    • 5.2.3 Specialty Stores
    • 5.2.4 Supermarket/Hypermarket
    • 5.2.5 Others
  • 5.3 Country
    • 5.3.1 Canada
    • 5.3.2 Mexico
    • 5.3.3 United States
    • 5.3.4 Rest of North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Bariatricpal LLC
    • 6.4.2 Come Ready Foods LLC
    • 6.4.3 Danone S.A.
    • 6.4.4 Farmers Co-operative Dairy Limited
    • 6.4.5 Millenium Group
    • 6.4.6 Mindful Proteins, Inc
    • 6.4.7 Nestle S.A.
    • 6.4.8 PepsiCo, Inc.
    • 6.4.9 Pounamu Protein
    • 6.4.10 Protein2o Inc.
    • 6.4.11 QNT sa/nv
    • 6.4.12 The Vita Coco Company Inc.
    • 6.4.13 Vida-Fuel
    • 6.4.14 Vyomax Nutrition Limited

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SOFT DRINK CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms