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市場調査レポート
商品コード
1684090

プロテインベーススポーツドリンク:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Protein Based Sports Drinks - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 347 Pages
納期
2~3営業日
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プロテインベーススポーツドリンク:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 347 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

プロテインベーススポーツドリンク市場規模は2025年に40億3,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)にCAGR 7.20%で成長し、2030年には57億米ドルに達すると予測されます。

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スポーツ分野での開発の増加が、世界的に同分野の売上を牽引

  • 世界のプロテインベーススポーツドリンク市場は、2018年から2023年にかけて金額ベースで33.35%の成長を記録しました。消費者は肥満や糖尿病の蔓延によりスポーツや運動活動に従事しており、スポーツドリンクメーカーに消費者の関心に応える新製品の発売を促しています。例えば、GoodSport Nutrition社は、必須電解質とタンパク質含有量の詰まった牛乳から作られた天然スポーツドリンクを発売しました。同様に、Arla Foods Ingredients社は、乳清タンパク質単離物と電解質を含むプロテインベーススポーツドリンクLacprodan SP-9213を発売しました。
  • 2023年の世界のプロテインベーススポーツドリンク市場は北米が支配的でした。スポーツや身体活動への志向の高まりが、プロテインベーススポーツドリンク市場を牽引しています。2022年、米国には約3万1,000のヘルスクラブがありました。また、個人の間で全体的な健康とフィットネスに関連する懸念が高まっていることが、メーカーに栄養上の利点と低カロリー含有量の製品を市場で生産するよう促しています。米国は、アスレチック志向の動向の高まりにより、主要市場のひとつとなっています。2022年には、米国人口の約95%が1日当たりスポーツやレジャー活動に従事していました。
  • アフリカはCAGR 9.65%を記録し、最も急成長する市場と予想されます。スポーツ飲料の需要を牽引しているのは、2023年AFCONやネットボールワールドカップなど、さまざまなスポーツリーグの人気上昇です。また、世界・ブランドは、パートナーシップを通じて現地の人口層を取り込むため、この地域に拠点を設けつつあります。Poweradeのようなブランドは、SAラグビーの公式パートナーとして参加しています。同様に、Primeは2023年にスーパーマーケットチェーンのCheckersと提携して南アフリカに進出しました。

世界のプロテインベーススポーツドリンク市場動向

フィットネス・サプリメントとプロテイン飲料への消費支出の増加が市場の成長を後押ししています。

  • プロテインベーススポーツドリンクは、北米と欧州の先進国で多く消費されています。北米地域では、プロテインベーススポーツドリンクはアスリートやスポーツ関係者の間で非常に好まれています。2022年には、米国の活動的な消費者の46%がプレワークアウト製品としてプロテイン含有飲料を消費し、消費者の42%がポストワークアウト製品として消費しました。
  • プロテイン飲料の動向は非常に人気があり、飲料市場で使用される機能性成分の30%をプロテインが占めています。プロテインが主流になるにつれ、その消費者層はあらゆるライフステージの人々を含むまでに拡大しています。
  • 2022年には、世界の消費者の76%以上が、プロテインベースのスポーツ飲料を含むプロテイン強化飲食品に高い価格を支払う。また、2023年には、プロテインベーススポーツドリンクの価格は2.2米ドルから5.1米ドルの間でした。
  • 肥満、糖尿病、高血圧などの疾病の蔓延により、消費者はより活動的になり、スポーツや運動を行っています。昔は、スポーツドリンクはアスリートやスポーツ関係者だけのものでした。しかし現在では、消費者は素早く便利な水分補給と栄養素の選択肢を求めています。

プロテインベーススポーツドリンク産業概要

プロテインベーススポーツドリンク市場は細分化されており、上位5社で33.84%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。 Danone S.A., Nestle S.A., PepsiCo, Inc., Protein2o Inc. and The Vita Coco Company Inc.(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 消費者の購買行動
  • イノベーション
  • ブランドシェア分析
  • 規制の枠組み

第5章 市場セグメンテーション

  • 包装タイプ
    • 金属缶
    • ペットボトル
  • サブ流通チャネル
    • コンビニエンスストア
    • オンラインショップ
    • 専門店
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • その他
  • 地域
    • アフリカ
      • エジプト
      • ナイジェリア
      • 南アフリカ
      • その他のアフリカ
    • アジア太平洋
      • オーストラリア
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • マレーシア
      • 韓国
      • タイ
      • ベトナム
      • その他アジア太平洋地域
    • 欧州
      • ベルギー
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • オランダ
      • ロシア
      • スペイン
      • トルコ
      • 英国
      • その他欧州
    • 中東
      • カタール
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東
    • 北米
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • その他北米地域
    • 南米
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Bariatricpal LLC
    • Come Ready Foods LLC
    • Danone S.A.
    • Farmers Co-operative Dairy Limited
    • Millenium Group
    • Nestle S.A.
    • PepsiCo, Inc.
    • Pounamu Protein
    • Protein2o Inc.
    • QNT sa/nv
    • The Vita Coco Company Inc.
    • Vyomax Nutrition Limited

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50002087

The Protein Based Sports Drinks Market size is estimated at 4.03 billion USD in 2025, and is expected to reach 5.7 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 7.20% during the forecast period (2025-2030).

Protein Based Sports Drinks - Market - IMG1

Increasing development in the field of sports is driving the segment sales globally

  • The global protein-based sports drinks market registered a growth of 33.35% by value between 2018 and 2023. Consumers are engaging in sports and athletic activities due to the prevalence of obesity and diabetes, encouraging sports drink manufacturers to launch new products that meet consumer interest. For instance, GoodSport Nutrition has launched a natural sports drink made from milk that is packed with essential electrolytes and protein content. Similarly, Arla Foods Ingredients launched a protein-based sports drink featuring Lacprodan SP-9213, a whey protein isolate and electrolytes.
  • North America dominated the global protein-based sports drinks market in 2023. The rising inclination toward sports and physical activities is driving the protein-based sports drink market. In 2022, there were around 31 thousand health clubs in the United States. Also, the increasing concerns related to overall health and fitness among individuals are prompting manufacturers to produce products in the market with nutritional benefits and low-calorie content. The United States is one of the leading markets due to the increasing trends of athleticism. In 2022, around 95% of the US population was engaged in sports and leisure activities per day.
  • Africa is anticipated to be the fastest-growing market, registering a value CAGR of 9.65%. The demand for sports drinks is driven by the rising popularity of various sporting leagues, such as the 2023 AFCON and Netball World Cup. Also, global brands are establishing their base in the region to capture the local demography through partnerships. Brands like Powerade have boarded as the official partner of SA Rugby. Likewise, Prime entered South Africa in a partnership with supermarket chain Checkers in 2023.

Global Protein Based Sports Drinks Market Trends

Increased consumer spending on fitness supplements and protein drinks is boosting the growth of the market

  • Protein-based sports drinks are largely consumed across developed countries of North America and Europe region. In the North American region, protein-based sports drinks are highly preferred among athletes and sports personnel. In 2022, 46% of United States active consumers consumed protein-containing beverages as pre-workout products, and 42% of consumers consumed them post-workout.
  • The protein beverage trend is extremely popular with protein accounting for 30% of functional ingredients used in the beverage market. As protein has become more mainstream, its consumer segment has expanded to include people at all life stages.
  • In 2022, more than 76% of global consumers paid a higher price for protein-fortified food and beverages including protein-based sports drinks. Also, in 2023 the price for protein-based sports drinks ranged between USD 2.2 to USD 5.1.
  • Consumers have become more active and are engaged in sports and athletic activities due to the prevalence of diseases like obesity, diabetes, high blood pressure, and many more. In the older times, sports drinks were only for athletes and sports personnel. But nowadays, consumers are seeking quick and convenient hydration with nutrient options.

Protein Based Sports Drinks Industry Overview

The Protein Based Sports Drinks Market is fragmented, with the top five companies occupying 33.84%. The major players in this market are Danone S.A., Nestle S.A., PepsiCo, Inc., Protein2o Inc. and The Vita Coco Company Inc. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Consumer Buying Behaviour
  • 4.2 Innovations
  • 4.3 Brand Share Analysis
  • 4.4 Regulatory Framework

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Packaging Type
    • 5.1.1 Metal Can
    • 5.1.2 PET Bottles
  • 5.2 Sub Distribution Channel
    • 5.2.1 Convenience Stores
    • 5.2.2 Online Retail
    • 5.2.3 Specialty Stores
    • 5.2.4 Supermarket/Hypermarket
    • 5.2.5 Others
  • 5.3 Region
    • 5.3.1 Africa
      • 5.3.1.1 Egypt
      • 5.3.1.2 Nigeria
      • 5.3.1.3 South Africa
      • 5.3.1.4 Rest of Africa
    • 5.3.2 Asia-Pacific
      • 5.3.2.1 Australia
      • 5.3.2.2 China
      • 5.3.2.3 India
      • 5.3.2.4 Indonesia
      • 5.3.2.5 Japan
      • 5.3.2.6 Malaysia
      • 5.3.2.7 South Korea
      • 5.3.2.8 Thailand
      • 5.3.2.9 Vietnam
      • 5.3.2.10 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Belgium
      • 5.3.3.2 France
      • 5.3.3.3 Germany
      • 5.3.3.4 Italy
      • 5.3.3.5 Netherlands
      • 5.3.3.6 Russia
      • 5.3.3.7 Spain
      • 5.3.3.8 Turkey
      • 5.3.3.9 United Kingdom
      • 5.3.3.10 Rest of Europe
    • 5.3.4 Middle East
      • 5.3.4.1 Qatar
      • 5.3.4.2 Saudi Arabia
      • 5.3.4.3 United Arab Emirates
      • 5.3.4.4 Rest of Middle East
    • 5.3.5 North America
      • 5.3.5.1 Canada
      • 5.3.5.2 Mexico
      • 5.3.5.3 United States
      • 5.3.5.4 Rest of North America
    • 5.3.6 South America
      • 5.3.6.1 Argentina
      • 5.3.6.2 Brazil
      • 5.3.6.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Bariatricpal LLC
    • 6.4.2 Come Ready Foods LLC
    • 6.4.3 Danone S.A.
    • 6.4.4 Farmers Co-operative Dairy Limited
    • 6.4.5 Millenium Group
    • 6.4.6 Nestle S.A.
    • 6.4.7 PepsiCo, Inc.
    • 6.4.8 Pounamu Protein
    • 6.4.9 Protein2o Inc.
    • 6.4.10 QNT sa/nv
    • 6.4.11 The Vita Coco Company Inc.
    • 6.4.12 Vyomax Nutrition Limited

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SOFT DRINK CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms