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市場調査レポート
商品コード
1685707

インドのエナジードリンク:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

India Energy Drinks - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


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ページ情報
英文 201 Pages
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2~3営業日
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インドのエナジードリンク:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 201 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

インドのエナジードリンク市場規模は2025年に7億8,000万米ドルと推定され、2030年には10億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは5.52%で成長する見込みです。

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糖尿病有病率の上昇と長年愛され続けているフレーバーが、今後エナジードリンク市場の需要を牽引すると予想されます。

  • エナジードリンクは大きな市場シェアを占め、2020年から2023年にかけて金額ベースで16.08%の成長率を記録します。レモン、ライム、オレンジ、ベリーといった長年愛されてきたフレーバーは、従来のエナジードリンク消費者の間で引き続き好まれているが、レッドブルやモンスター・エナジーといった大手エナジードリンク・ブランドは新しいフレーバーに課題しており、スイカやマンゴーは新製品開発のトップフレーバーとなっています。
  • インドのエナジードリンク市場では、無糖エナジードリンクが大きなシェアを占めています。このセグメントは2020年から2023年にかけて金額ベースで17.05%の成長率を記録しました。糖尿病人口の増加が、同市場における無糖エナジードリンクへの傾斜につながっています。インドでは、18歳以上の推定7,700万人が糖尿病を患っており、2,500万人近くが糖尿病予備軍です。低炭水化物エナジードリンクは、持続的なエネルギーを提供し、代謝状態を促進するよう設計されています。そのため、この要因がインドのエナジードリンク市場の成長を促進しています。
  • 天然エナジードリンクとオーガニック・エナジードリンクは、国内で消費されるエナジードリンクの中で最も急成長しているタイプです。これらは予測期間中、金額ベースでCAGR 6.94%を記録すると予測されています。消費者、特にミレニアル世代や若い世代は、食生活の選択に対する意識が高まっており、エナジードリンクのカテゴリー全体でオーガニックやナチュラルな代替品を積極的に求めるようになっています。インドは世界最大の若者人口を擁し、人口の65%以上が35歳未満です。こうした健康志向のエナジードリンクは、ガラナ、マテ茶、緑茶エキスといった天然の植物性カフェイン源に頼ることが多いです。機能性成分は消費者にアピールし、2024年から2030年にかけてエナジードリンクのリーチを拡大すると予想されます。

インドのエナジードリンク市場動向

エナジードリンクの需要増加は、特に若者の間で、即効性のあるエネルギーと注意力を求めるニーズが高まっていることが背景にあります。

  • エナジードリンクは都市部の人口の間で人気が高い傾向があります。若年層や大学生は、現代的で活動的なライフスタイルを連想して、こうした飲料に惹かれることが多いです。
  • 魅力的なパッケージは消費者の目を引き、さまざまなサイズはさまざまな消費ニーズに応えることができます。健康志向の消費者は、エナジードリンクの糖分含有量に注意を払うかもしれないです。糖分摂取量を減らしたい消費者には、低糖分または無糖の選択肢が好まれます。
  • 消費者は予算内に収まるエナジードリンクを選ぶかもしれず、販促や割引が購入を促すこともあります。エナジードリンクに対する政府の課税と規制は、エナジードリンクの価格と入手可能性に影響を与えます。
  • エナジードリンクにはカフェインが含まれており、カフェインを大量に摂取すると、糖尿病や精神衛生の低下など、さまざまな健康問題のリスクが高まる可能性があります。そのため、業界各社は製品に含まれる成分の使用を規制しています。

インドのエナジードリンク産業概要

インドのエナジードリンク市場はかなり統合されており、上位5社で96.35%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。Anheuser-Busch InBev SA/NV, Monster Beverage Corporation, PepsiCo, Inc., Red Bull GmbH and The Coca-Cola Company(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 消費者の購買行動
  • イノベーション
  • ブランドシェア分析
  • 規制の枠組み

第5章 市場セグメンテーション

  • 清涼飲料水のタイプ
    • エナジーショット
    • ナチュラル/オーガニックエナジードリンク
    • 無糖または低カロリーのエナジードリンク
    • 従来のエナジードリンク
    • その他のエナジードリンク
  • 包装タイプ
    • ガラス瓶
    • 金属缶
    • ペットボトル
  • 流通チャネル
    • オフトレード
      • コンビニエンスストア
      • オンライン小売
      • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
      • その他
    • オントレード

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Anheuser-Busch InBev SA/NV
    • BPI Sports, LLC
    • Ghodawat Consumer Limited
    • Hector Beverages Private Limited
    • Hell Energy Magyarorszag Korlatolt Felelossegu Tarsasag
    • Monster Beverage Corporation
    • Ocean Drinks Private Limited
    • PepsiCo, Inc.
    • Radiohead Brands Private Limited
    • Red Bull GmbH
    • Tata Consumer Products Ltd
    • The Coca-Cola Company

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 46545

The India Energy Drinks Market size is estimated at 0.78 billion USD in 2025, and is expected to reach 1.01 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 5.52% during the forecast period (2025-2030).

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The rising prevalence of diabetes and perennially favorite flavors expected to drive the demand for the energy drinks market in the future

  • Energy drinks hold a significant market share, registering a growth rate of 16.08% by value from 2020 to 2023. While perennial flavor favorites like lemon, lime, orange, and berry continue to be preferred choices among traditional energy drink consumers, major energy drink brands like Red Bull and Monster Energy have been taking chances on new flavors, with watermelon and mango being the top flavors for new product development.
  • Sugar-free energy drinks hold a significant market share in the Indian energy drinks market. The segment registered a growth rate of 17.05% by value from 2020 to 2023. The increasing diabetic population is inclining toward sugar-free energy drinks in the market. In India, an estimated 77 million people above the age of 18 years are suffering from diabetes, and nearly 25 million are prediabetics in the country. Low-carb energy drinks are designed to provide sustained energy and help accelerate the metabolic state. Therefore, this factor is driving the growth of the Indian energy drinks market.
  • Natural and organic energy drinks are the fastest-growing energy drink types consumed in the country. They are projected to register a CAGR of 6.94% by value during the forecast period. Consumers, particularly millennials and the younger generation, are becoming more conscious of their dietary choices and actively seeking organic and natural alternatives across the energy drink categories. India has the largest youth population in the world, with more than 65% of its population aged under 35 years old. These health-focused energy drinks often rely on natural, botanical sources of caffeine like guarana, yerba mate, and green tea extract. Functional ingredients are expected to appeal to consumers and expand the reach of energy drinks over 2024-2030.

India Energy Drinks Market Trends

The increasing demand for energy drinks is driven by the growing need for immediate energy and alertness, particularly among young people

  • Energy drinks tend to be more popular among the urban population. Young adults and college students are often drawn to these beverages due to their association with a modern, active lifestyle.
  • Attractive packaging may catch consumers' attention, and different sizes can cater to various consumption needs. Health-conscious consumers may pay attention to the sugar content of energy drinks. Lower sugar or sugar-free options are preferred by those looking to reduce their sugar intake.
  • Consumers may opt for energy drinks that fit within their budget, and promotions or discounts can encourage purchases. Government taxation and regulation on energy drinks impact the price and availability of energy drinks.
  • Energy drinks contain caffeine and high consumption of caffeine may increase the risk of a wide range of health problems, such as diabetes, poor mental health, etc. Hence, players operating in the industry are regulating the use of few concerning ingredients from their products.

India Energy Drinks Industry Overview

The India Energy Drinks Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 96.35%. The major players in this market are Anheuser-Busch InBev SA/NV, Monster Beverage Corporation, PepsiCo, Inc., Red Bull GmbH and The Coca-Cola Company (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Consumer Buying Behaviour
  • 4.2 Innovations
  • 4.3 Brand Share Analysis
  • 4.4 Regulatory Framework

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Soft Drink Type
    • 5.1.1 Energy Shots
    • 5.1.2 Natural/Organic Energy Drinks
    • 5.1.3 Sugar-free or Low-calories Energy Drinks
    • 5.1.4 Traditional Energy Drinks
    • 5.1.5 Other Energy Drinks
  • 5.2 Packaging Type
    • 5.2.1 Glass Bottles
    • 5.2.2 Metal Can
    • 5.2.3 PET Bottles
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Off-trade
      • 5.3.1.1 Convenience Stores
      • 5.3.1.2 Online Retail
      • 5.3.1.3 Supermarket/Hypermarket
      • 5.3.1.4 Others
    • 5.3.2 On-trade

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Anheuser-Busch InBev SA/NV
    • 6.4.2 BPI Sports, LLC
    • 6.4.3 Ghodawat Consumer Limited
    • 6.4.4 Hector Beverages Private Limited
    • 6.4.5 Hell Energy Magyarorszag Korlatolt Felelossegu Tarsasag
    • 6.4.6 Monster Beverage Corporation
    • 6.4.7 Ocean Drinks Private Limited
    • 6.4.8 PepsiCo, Inc.
    • 6.4.9 Radiohead Brands Private Limited
    • 6.4.10 Red Bull GmbH
    • 6.4.11 Tata Consumer Products Ltd
    • 6.4.12 The Coca-Cola Company

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SOFT DRINK CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms