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市場調査レポート
商品コード
1750883

米国のエナジードリンクの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品タイプ別、パッケージ別、流通チャネル別、セグメント予測、2025年~2030年

U.S. Energy Drinks Market Size, Share & Trends Analysis Report by Product (Energy Drinks, Energy Shorts), By Type (Organic, Conventional), By Packaging (Bottles, Cans), By Distribution Channel, And Segment Forecasts, 2025 - 2030


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英文 90 Pages
納期
2~10営業日
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米国のエナジードリンクの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品タイプ別、パッケージ別、流通チャネル別、セグメント予測、2025年~2030年
出版日: 2025年05月30日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 図表
  • 目次
概要

米国のエナジードリンク市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国のエナジードリンク市場規模は2030年に378億3,000万米ドルに達し、予測期間中にCAGR 7.2%で進展すると予測されています。

天然飲料やオーガニック飲料の健康効果に関する消費者の意識の高まりが市場を牽引しています。エネルギー飲料の消費は、特に若者にとってステータスシンボルになっています。このような消費者行動タイプは、市場全体の需要をさらに押し上げると予想されます。こうしたエネルギー飲料にアルコールを混ぜて飲むことは、都市部ではかなりポピュラーです。

エネルギー飲料は、社交的な集まり、パーティー、祝賀会に欠かせないものとなっています。代替品の入手可能性は、業界の成長にとって大きな脅威となると予想されます。エナジードリンクは、炭酸飲料、麦芽入り健康飲料、パッケージジュースとの厳しい競合に直面しています。

タウリンはもう一つの主要成分であり、心血管系の機能と骨格筋の開発に不可欠です。エナジードリンク・メーカーは、これらの飲料が筋肉疲労を軽減し、精神的プロセスを緩和し、心臓の健康を保護すると主張しています。しかし、これらの主張を裏付ける科学的なコンセンサスはまだ得られていないです。健康に対する意識の高まりが、エナジードリンク需要拡大の主な原動力となっています。

最近の動向では、ほとんどのメーカーが魅力的な広告を通じて製品の認知度を高めています。これらのメーカーは、主要なスポーツイベントのスポンサーとなっています。レッドブルは、主要なサッカー・イベントやF1カーレースでマーケティング・キャンペーンを行っています。エクストリーム・スポーツ・イベントを通じて若者をターゲットにしています。著名なスポーツ・パーソナリティは、ブランドを宣伝するために支持されています。このような世界の需要拡大のためのプッシュ戦略は、エナジードリンク市場で非常に人気があります。

2016年は、非オーガニック・セグメントが収益貢献の主役でした。初期の市場浸透率が高く、ターゲット市場に特化していないため、これらの製品は市場を助けると予測されています。同時に、人々は製品の選択に関する認識が不足しており、これらはたまたま同種の製品よりも安価です。しかし、有機物質をベースにした製品が市場に浸透する動向も見られます。

この動向はエナジードリンク市場にも浸透しています。人々は消費習慣における有機化合物の重要性に気づいているため、このセグメントは米国での成長を助け、最終的には予測期間中に有機エナジードリンク市場の成長を飛躍的に高めると予想されます。可処分所得の増加と若年層のライフスタイルの変化は、予測期間中、オン・トレード流通チャネルの市場成長の引き金になると予想されます。

利便性の高い飲料に対する需要の増加と、ワーカホリック文化、スポーツ活動の活発化、所得の増加など、この地域におけるライフスタイルの変化が市場成長の要因となっています。米国ではスポーツ人気が高まっており、ブランドの宣伝や顧客の認知度・忠誠心の向上に大きな可能性を秘めています。

米国経済は大規模な開発が進んでいます。このため、個人のパフォーマンスを向上させ、より良い結果を出すのに役立つため、これらのエナジードリンクに対する需要は非常に大きく、予測期間中の米国エナジードリンク市場の成長にプラスの影響を与えています。

米国のエナジードリンク市場レポートハイライト

  • エナジードリンク分野は、肉体的・精神的活動のための迅速で便利なエネルギー補給を求める若年成人、アスリート、多忙な専門職からの強い需要により、2024年には米国の売上高の94.0%を占めました。
  • 従来型エナジードリンク分野は、2024年の米国売上高の91.7%を占めました。Red BullやMonsterのような大手企業は、カフェイン、タウリン、ビタミンB群のような実績のあるエネルギー増強成分を配合した伝統的な製剤を提供することで、この分野を支配しています。
  • 缶入りエナジードリンク分野は、2024年に米国の売上高の92.5%のシェアを占めました。金属缶は優れた利便性、製品保護、持続可能性を提供し、消費者にもメーカーにも強くアピールします。
  • 2024年には、エネルギー飲料の非売品販売は米国売上高の約84.5%のシェアを占めました。スーパーマーケット、ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、小売チェーン店などのオフトレードの店舗は、多様なエナジードリンクのブランドやフレーバーを陳列する広い棚スペースを提供しています。
  • オン・トレードによるエナジードリンクの売上は、バー、クラブ、レストランといった社交の場での体験型消費を好む消費者の増加により、2025年から2030年にかけてCAGR 5.3%で成長すると予測されています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 米国のエナジードリンク市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
  • 業界バリューチェーン分析
    • 原材料の見通し
    • 製造業と技術の展望
    • 利益率分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 市場機会
    • 市場の課題
  • 業界分析- ポーターのファイブフォース分析
  • 市場参入戦略

第4章 米国のエナジードリンク市場:製品別推定・動向分析

  • 米国のエナジードリンク市場(製品別):主なポイント
  • 製品別変動分析と市場シェア、2024年と2030年
  • 製品別、2018年~2030年
    • エナジードリンク
    • エナジーショット

第5章 米国のエナジードリンク市場:タイプ別推定・動向分析

  • 米国のエナジードリンク市場(タイプ別):主なポイント
  • タイプ別変動分析と市場シェア、2024年と2030年
  • タイプ別、2018年~2030年
    • オーガニック
    • 従来

第6章 米国のエナジードリンク市場:パッケージ別推定・動向分析

  • 米国のエナジードリンク市場(パッケージ別):主なポイント
  • パッケージ別変動分析と市場シェア、2024年と2030年
  • パッケージ別、2018年~2030年
    • ボトル
    • その他

第7章 米国エナジードリンク市場:流通チャネル別推定・動向分析

  • 米国エナジードリンク市場(流通チャネル別):主なポイント
  • 流通チャネル別変動分析と市場シェア、2024年と2030年
  • 流通チャネル別、2018年~2030年
    • オントレード
    • オフトレード

第8章 競合分析

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 参入企業の概要
  • 財務実績
  • 製品ベンチマーク
  • 企業市場シェア分析、2024年(%)
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
  • 企業プロファイル
    • Red Bull GmbH
    • Taisho Pharmaceutical Holdings Co., Ltd.
    • PepsiCo, Inc.
    • Monster Beverage Corporation
    • Lucozade Ribena Suntory Limited
    • The Coca-Cola Company
    • Amway Corp
    • AriZona Beverages USA
    • Living Essentials Marketing, LLC
    • XYIENCE Energy
図表

List of Tables

  • 1. U.S. energy drinks market - Key market driver analysis
  • 2. U.S. energy drinks market - Key market restraint analysis
  • 3. U.S. energy drinks market estimates & forecast, by product (USD Million)
  • 4. U.S. energy drinks market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5. U.S. Energy shorts market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6. U.S. energy drinks market estimates & forecast, by type (USD Million)
  • 7. U.S. organic energy drinks market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8. U.S. conventional energy drinks market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 9. U.S. energy drinks market estimates & forecast, by packaging (USD Million)
  • 10. U.S. bottles energy drinks market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 11. U.S. cans energy drinks market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 12. U.S. other energy drinks market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 13. U.S. energy drinks market estimates & forecast, by distribution channel (USD Million)
  • 14. U.S. on-trade energy drinks market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 15. U.S. off-trade energy drinks market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)

List of Figures

  • 1. U.S. energy drinks market snapshot
  • 2. U.S. energy drinks market segmentation & scope
  • 3. U.S. energy drinks market penetration & growth prospect mapping
  • 4. U.S. energy drinks market value chain analysis
  • 5. U.S. energy drinks market dynamics
  • 6. U.S. energy drinks market Porter's Five Forces analysis
  • 7. U.S. energy drinks market: product movement analysis, 2024 & 2030 (%)
  • 8. U.S. energy drinks market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 9. U.S. Energy shorts market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 10. U.S. energy drinks market: type movement analysis, 2024 & 2030 (%)
  • 11. U.S. organic energy drinks market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 12. U.S. conventional energy drinks market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 13. U.S. energy drinks market: packaging movement analysis, 2024 & 2030 (%)
  • 14. U.S. bottles energy drinks market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 15. U.S. cans energy drinks market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 16. U.S. other energy drinks market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 17. U.S. energy drinks market: Distribution channel movement analysis, 2024 & 2030 (%)
  • 18. U.S. on-trade energy drinks market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 19. U.S. off-trade energy drinks market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
目次
Product Code: GVR-2-68038-807-7

U.S. Energy Drinks Market Growth & Trends:

The U.S. energy drinks market size is expected to reach USD 37.83 billion in 2030, progressing at a CAGR of 7.2% during the forecast period, according to a new report by Grand View Research, Inc. Growing consumer awareness regarding health benefits of natural and organic drinks has been driving the market. Energy beverage consumption has turned into a status symbol, especially for youth. Such consumer behavior type is expected to drive further the overall market demand. Consumption of alcohol mixed with these energy beverages is quite popular in urban areas.

Energy drinks have formed an integral part of social gatherings, parties, and celebrations. Substitute's availability is anticipated to provide a significant threat to industry growth. Energy drinks face stiff competition from aerated beverages, malted health drinks, and packaged juice.

Taurine is another major component, which is essential for cardiovascular function and skeletal muscle development. Energy drinks manufacturers claim that these beverages reduce muscle fatigue, ease the mental process and protect heart health. However, a scientific consensus is yet to be achieved to support these statements. Increasing awareness of health consciousness is the key driver for the growth in energy drinks demand.

Recent trends show that most of the manufacturers create product awareness through attractive advertising. These manufacturers sponsor major sports events. Red Bull undertakes marketing campaigns in major football events and Formula 1 car racing. They have been targeting the youth through extreme sports event. Distinguished sports personalities are endorsed to promote the brand. This kind of push strategy for increasing the global demand is very popular in energy drink market.

The non-organic segment was the leading revenue contributor in 2016. Due to high initial market penetration and no specific focus on the target market, these products are projected to aid the market. At the same time, people lack awareness about the choice of products and these happen to be cheaper than their counterparts. However, there has been a trend of organic substances based products that have penetrated the market.

This trend has also penetrated the energy drinks market. Since people are realizing the importance of organic compounds in their consumption habits, this segment is expected to aid its growth in the U.S., eventually will increase the growth of organic energy drinks market exponentially over the forecast period. Increasing disposable income and changing lifestyle of young population are expected to trigger market growth of on-trade distribution channel over the forecast period.

Increasing demand for convenience beverage and changing lifestyle in the region like workaholic culture, rising sports activities and increasing income are attributed to the market growth. The growing urban class has been the most attracting factor for the market growth in the U.S. The rising popularity of sports in the country has a huge potential for promoting their brand and create a sense of recognition and loyalty among the customer.

The U.S. economy is undergoing a large-scale development. Due to this there is huge demand for these energies enhancing drinks since they improve the performance of the individuals and help them to deliver better results and impact positively to the growth of U.S. energy drinks market over the forecast period.

U.S. Energy Drinks Market Report Highlights:

  • The energy drinks segment held a revenue share of 94.0% of the U.S. revenue in 2024, due to strong demand from young adults, athletes, and busy professionals seeking quick and convenient energy boosts for physical and mental activities
  • The conventional energy drinks segment accounted for a share of 91.7% of the U.S. revenue in 2024. Major players like Red Bull and Monster dominate this segment by offering classic formulations with proven energy-boosting ingredients such as caffeine, taurine, and B vitamins
  • The cans energy drinks segment held a share of 92.5% of the U.S. revenue in 2024. Metal cans offer superior convenience, product protection, and sustainability that strongly appeal to consumers and manufacturers alike
  • The sales of energy drinks through off-trade held a share of around 84.5% of the U.S. revenue in 2024. Off-trade outlets-such as supermarkets, hypermarkets, convenience stores, and retail chains-provide extensive shelf space with diverse energy drink brands and flavors
  • Energy drinks sales through the on-trade are projected to grow at a CAGR of 5.3% from 2025 to 2030, driven by increasing consumer preference for experiential consumption in social settings like bars, clubs, and restaurants

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Product Outlook
  • 2.3. Type Outlook
  • 2.4. Packaging Outlook
  • 2.5. Distribution Channel Outlook

Chapter 3. U.S. Energy Drinks Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
    • 3.2.1. Raw Material Outlook
    • 3.2.2. Manufacturing & Technology Outlook
    • 3.2.3. Profit Margin Analysis
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
    • 3.3.3. Market Opportunities
    • 3.3.4. Market Challenges
  • 3.4. Industry Analysis - Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Market Entry Strategies

Chapter 4. U.S. Energy Drinks Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. U.S. Energy Drinks Market, By Product: Key Takeaways
  • 4.2. Product Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
  • 4.3. Market Estimates & Forecasts, by Product, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.3.1. Energy Drinks
      • 4.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.3.2. Energy Shots
      • 4.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. U.S. Energy Drinks Market: Type Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. U.S. Energy Drinks Market, By Type: Key Takeaways
  • 5.2. Type Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
  • 5.3. Market Estimates & Forecasts, by Type, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.1. Organic
      • 5.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.2. Organic
      • 5.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. U.S. Energy Drinks Market: Packaging Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. U.S. Energy Drinks Market, By Packaging: Key Takeaways
  • 6.2. Packaging Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
  • 6.3. Market Estimates & Forecasts, by Packaging, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.1. Bottles
      • 6.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.2. Cans
      • 6.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.3. Others
      • 6.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. U.S. Energy Drinks Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. U.S. Energy Drinks Market, By Distribution Channel: Key Takeaways
  • 7.2. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
  • 7.3. Market Estimates & Forecasts, by Distribution Channel, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.1. On-Trade
      • 7.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.2. Off-Trade
      • 7.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. Competitive Analysis

  • 8.1. Recent developments & impact analysis, by key market participants
  • 8.2. Company Categorization
  • 8.3. Participant's Overview
  • 8.4. Financial Performance
  • 8.5. Product Benchmarking
  • 8.6. Company Market Share Analysis, 2024 (%)
  • 8.7. Company Heat Map Analysis
  • 8.8. Strategy Mapping
  • 8.9. Company Profiles
    • 8.9.1. Red Bull GmbH
      • 8.9.1.1. Company Overview
      • 8.9.1.2. Financial Performance
      • 8.9.1.3. Product Portfolios
      • 8.9.1.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.2. Taisho Pharmaceutical Holdings Co., Ltd.
      • 8.9.2.1. Company Overview
      • 8.9.2.2. Financial Performance
      • 8.9.2.3. Product Portfolios
      • 8.9.2.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.3. PepsiCo, Inc.
      • 8.9.3.1. Company Overview
      • 8.9.3.2. Financial Performance
      • 8.9.3.3. Product Portfolios
      • 8.9.3.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.4. Monster Beverage Corporation
      • 8.9.4.1. Company Overview
      • 8.9.4.2. Financial Performance
      • 8.9.4.3. Product Portfolios
      • 8.9.4.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.5. Lucozade Ribena Suntory Limited
      • 8.9.5.1. Company Overview
      • 8.9.5.2. Financial Performance
      • 8.9.5.3. Product Portfolios
      • 8.9.5.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.6. The Coca-Cola Company
      • 8.9.6.1. Company Overview
      • 8.9.6.2. Financial Performance
      • 8.9.6.3. Product Portfolios
      • 8.9.6.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.7. Amway Corp
      • 8.9.7.1. Company Overview
      • 8.9.7.2. Financial Performance
      • 8.9.7.3. Product Portfolios
      • 8.9.7.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.8. AriZona Beverages USA
      • 8.9.8.1. Company Overview
      • 8.9.8.2. Financial Performance
      • 8.9.8.3. Product Portfolios
      • 8.9.8.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.9. Living Essentials Marketing, LLC
      • 8.9.9.1. Company Overview
      • 8.9.9.2. Financial Performance
      • 8.9.9.3. Product Portfolios
      • 8.9.9.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.10. XYIENCE Energy
      • 8.9.10.1. Company Overview
      • 8.9.10.2. Financial Performance
      • 8.9.10.3. Product Portfolios
      • 8.9.10.4. Strategic Initiatives