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市場調査レポート
商品コード
1683955

日本の屋外用LED照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Japan Outdoor LED Lighting - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 158 Pages
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2~3営業日
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日本の屋外用LED照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 158 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

日本の屋外用LED照明の市場規模は2025年に12億7,000万米ドルと推計され、2030年には15億8,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは4.53%で成長する見込みです。

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日本では観光客の増加と公共施設における政府の取り組みがLED照明の需要を押し上げる

  • 金額シェアでは、2023年に公共の場がシェアの大半を占め、次いで道路と車道、その他となっています。日本の公共の場は、旅行や観光の増加とともに年々拡大しています。日本政府(GOJ)は、COVID-19の流行開始以来、渡航制限を徐々に解除してきました。国境管理におけるこうした前向きな進展と、日本の消費者に海外旅行を奨励する業界の努力を考えれば、米国の旅行業界にとって、今こそ日本市場開拓に向けて旅行先やサービスを宣伝する絶好の機会です。このように、観光業の成長は、国が公共の場を美化して展示する機会を生み出します。遊園地や空港・駅の駐車場は観光客の増加により様々な開発が進み、この分野でのLED照明の普及が進んでいます。
  • 数量シェアでは、2023年には公共の場がシェアの大半を占め、次いで道路や車道、その他となっています。LED照明の大部分は、観光からの圧倒的な反応と技術進歩の成長により、公共の場所セグメントで使用されています。東京都は、家庭用照明のLED化による省エネ活動を推進するキャンペーンを開始しました。東京都は、2016年に策定した「2020アクションプラン」において、常に進化し、活力にあふれ、世界に開かれた、環境性能に優れた「スマートシティ東京」を目指しています。
  • 日本政府主導による新たな道路開発や既存の国道などの再開発が期待されています。こうした要因も、日本の屋外セグメントにおけるLED照明の需要を後押ししています。

日本の屋外用LED照明市場動向

新しい競技場の建設とLED照明の設置が市場成長を牽引

  • スタジアムの数は2022年の105基から2030年には128基に増加し、CAGRは2.5%となる見込みです。スポーツ分野は近年いくつかの変化を遂げています。例えば、2019年にシグニファイがコネクテッド照明システム「インターアクトスポーツ」を導入した愛知県の豊田スタジアム。ラグビーワールドカップ2019と2020年に予定されている東京オリンピックのサッカーの試合の前に、日本の横浜市にある国際競技場横浜(日産スタジアム)にLED技術のTotal Light Control-TLCが設置されました。2019年ラグビーワールドカップ日本大会を前に、シグニファイ社は神戸御崎競技場にLED照明を設置しました。これらの要素は、同地域におけるLED市場の拡大を支えています。
  • 日本では、数多くのスポーツのためのスタジアム建設に貢献しています。例えば、長崎スタジアムシティは2022年に着工します。このプロジェクトには以前、700億円(4億2,740万英ポンド、4億9,360万ユーロ)の費用がかかると予想されていました。しかし現在では、計画の変更と資材費の増加により、総工費は800億円を超えると予想されています。省エネのため、スタジアムにはLED照明も設置されます。日本スポーツ振興センターの契約では、2022年に秩父宮ラグビー場に代わる新スタジアムが東京都心部に建設されることになっています。新スタジアムは2024年に着工する予定。2027年以降に運用が開始されます。さらに、金沢スタジアムは2023年までに建設され、2024年のシーズン開幕前にオープンする予定です。こうした要因が、今後数年間のLED市場を牽引していくと思われます。

世帯数の増加がLED照明市場の成長を牽引

  • 2021年の日本の総人口は1億2,551万人と推定されます。日本では、2021年には女性1人につき1.3人の子供が生まれます。2021年、日本では約81万1,600人の出生が登録されました。住宅スペースの空室率の上昇により、市場は拡大します。2022年に日本で着工された住宅着工件数は約 85万9,500件です。政府支出の増加、住宅計画補助金、および政府が主要インフラ・プロジェクトに注力すると予想されることはすべて、日本の住宅市場の拡大に寄与し、最終的にLEDの販売増につながります。その結果、商業用不動産価格の下落により、より多くの商業用地が購入されることになり、今後数年間はLEDの使用拡大に貢献することになります。
  • 2020年の日本全体の世帯数は約5,570万世帯です。そのうち54.2%が核家族世帯で、38.1%が単身世帯です。2022年の世帯人員は平均2.2人。日本の1世帯当たりの平均居室数は4.4室です。2021年、日本の住宅数は5,560万戸でした。同年、同指標は前年比0.6%の伸びを示しました。同指標は2010年から2021年にかけて8.5%増加しました。日本におけるLEDの拡大は、世帯数の増加によって促進されます。
  • 2020年8月31日現在、日本の世帯の46.1%近くが少なくとも1台の乗用車を保有しています。日本の新車登録台数は、前年の約445万台から2022年には約420万台に減少します。さらに、2022年には約420万台が新たに登録されました。これらの登録台数は、自動車分野でLEDの市場が拡大していることを示しています。

日本の屋外用LED照明産業の概要

日本の屋外用LED照明市場はかなり統合されており、上位5社で66.76%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。 ams-OSRAM AG, Endo Lighting Corporation, Nichia Corporation, Panasonic Holdings Corporation and Toshiba Corporation(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 人口
  • 一人当たり所得
  • LEDの総輸入量
  • 照明消費電力
  • 世帯数
  • LED普及率
  • スタジアム数
  • 規制の枠組み
    • 日本
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 屋外照明
    • 公共施設
    • 道路照明
    • その他

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル(世界レベルの概要、市場レベルの概要、主要な事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向分析を含む)
    • ams-OSRAM AG
    • Endo Lighting Corporation
    • Japan Street Light Mfg. Co., Ltd.
    • Lumileds Holding B.V.
    • Nichia Corporation
    • NVC INTERNATIONAL HOLDINGS LIMITED
    • Panasonic Holdings Corporation
    • Signify Holding(Philips)
    • Takasho Digitec Co. Ltd
    • Toshiba Corporation

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50001653

The Japan Outdoor LED Lighting Market size is estimated at 1.27 billion USD in 2025, and is expected to reach 1.58 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 4.53% during the forecast period (2025-2030).

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Increased tourism and government initiatives in public places in Japan to boost the demand for LED lights in the country

  • In terms of value share, in 2023, public places accounted for the majority of the share, followed by streets and roadways and others. Public places in Japan have grown over the years with increasing travel and tourism. The Government of Japan (GOJ) has been gradually lifting travel restrictions since the start of the COVID-19 pandemic. Given these positive developments in border controls and the industry's efforts to encourage Japanese consumers to travel abroad, now is the perfect time for the US travel industry to promote its destinations and services to the Japanese market. Thus, the growth in tourism creates an opportunity for the country to display its public places in a beautified manner. Amusement parks and parking lots in airports and railway stations have gone through various developments due to increased tourism, thus increasing the penetration of LED lights in this segment.
  • In terms of volume share, in 2023, public places accounted for the majority of the share, followed by streets and roadways and others. The majority of LED lights are used in the public places segment due to the overwhelming response from tourism and the growth in technological advancement. The Tokyo government launched a campaign to promote energy-saving activities by converting home lighting to LEDs. Under the 2020 Action Plan formulated in 2016, the Tokyo Metropolitan Government aims to become a "Smart City Tokyo" that is constantly evolving, dynamic, open to the world, and has excellent environmental performance.
  • Japanese government-led initiatives are expected to develop new roadways and redevelop existing national highways and other roadways. These factors are also propelling the demand for LED lights in the outdoor segment in Japan.

Japan Outdoor LED Lighting Market Trends

Construction of new stadiums and installation of LED lights to drive the growth of the market

  • The number of stadiums segment is expected to witness growth from 105 units in 2022 to 128 units in 2030, exhibiting a CAGR of 2.5%. The sports sector has undergone several changes in recent years. For instance, the Toyota Stadium in Aichi, Japan, where Signify installed its connected lighting system Interact Sports in 2019. Before the Rugby World Cup 2019 and the Tokyo Olympic Soccer matches slated for 2020, Total Light Control - TLC for LED technology was installed at the International Stadium Yokohama (Nissan Stadium) in Yokohama City, Japan. Ahead of the 2019 Rugby World Cup Japan, Signify installed LED lights in Kobe Misaki Stadium. These elements support the expansion of the LED market in the area.
  • The nation is helping to build stadiums for numerous sports. For instance, work on Nagasaki Stadium City will start in 2022. The project was previously projected to cost JPY 70 billion (GBP 427.4 million or EUR 493.6 million). Still, it is now anticipated that the total cost will exceed JPY 80 billion due to changes in the planning and increased material costs. To save energy, the stadium will also have LED lighting installed. According to a contract awarded by the Japan Sport Council, a new stadium will be built in central Tokyo in 2022 to replace the Chichibunomiya Rugby Stadium. The new stadium is expected to break ground in 2024. After 2027, it will start operating. Additionally, Kanazawa Stadium will be constructed by 2023 and opened before the start of the 2024 season. These factors will drive the LED market in the coming years.

The increasing number of households drives the growth of the LED lighting market

  • The overall population of Japan was estimated to be 125.51 million in 2021. In Japan, there are 1.3 children for every woman in 2021. Around 811.6 thousand live births were registered in Japan in 2021. The market will expand due to the rise in residential space availability. Approximately 859.5 thousand home starts were started in Japan in 2022. Increased government spending, housing program subsidies, and the government's anticipated focus on major infrastructure projects will all contribute to Japan's residential market expansion, ultimately resulting in higher LED sales. Consequently, more commercial land will be purchased as a result of the drop in the price of commercial real estate, and thus, will contribute to the greater use of LEDs in coming years.
  • Around 55.7 million private households existed in Japan as a whole in 2020. About 54.2% of those were nuclear families, and 38.1% were single-person households. In 2022, there were 2.2 household members on average. Japan had 4.4 rooms per home, on average. In 2021, Japan had 55.6 million homes. In the same year, the indicator showed a 0.6% year-over-year growth. The indicator increased by 8.5% from 2010 to 2021. The expansion of LEDs in Japan will be fueled by an increase in the number of households.
  • Nearly 46.1% of households in Japan had at least one passenger car as of August 31, 2020. The number of newly registered motor cars in Japan fell from roughly 4.45 million the year before to about 4.2 million in 2022. Additionally, in 2022, Japan saw the registration of almost 4.2 million new cars. These registrations show that there is a growing market for LEDs in the automobile sector.

Japan Outdoor LED Lighting Industry Overview

The Japan Outdoor LED Lighting Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 66.76%. The major players in this market are ams-OSRAM AG, Endo Lighting Corporation, Nichia Corporation, Panasonic Holdings Corporation and Toshiba Corporation (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Population
  • 4.2 Per Capita Income
  • 4.3 Total Import Of Leds
  • 4.4 Lighting Electricity Consumption
  • 4.5 # Of Households
  • 4.6 Led Penetration
  • 4.7 # Of Stadiums
  • 4.8 Regulatory Framework
    • 4.8.1 Japan
  • 4.9 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Outdoor Lighting
    • 5.1.1 Public Places
    • 5.1.2 Streets and Roadways
    • 5.1.3 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)
    • 6.4.1 ams-OSRAM AG
    • 6.4.2 Endo Lighting Corporation
    • 6.4.3 Japan Street Light Mfg. Co., Ltd.
    • 6.4.4 Lumileds Holding B.V.
    • 6.4.5 Nichia Corporation
    • 6.4.6 NVC INTERNATIONAL HOLDINGS LIMITED
    • 6.4.7 Panasonic Holdings Corporation
    • 6.4.8 Signify Holding (Philips)
    • 6.4.9 Takasho Digitec Co. Ltd
    • 6.4.10 Toshiba Corporation

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR LED CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms