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市場調査レポート
商品コード
1683136
北米の食品フレーバー市場:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)North America Food Flavor - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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北米の食品フレーバー市場:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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北米の食品フレーバー市場規模は2025年に53億6,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは4.54%で、2030年には67億米ドルに達すると予測されます。
ここ数年、北米全域、特に米国やカナダなどの国々で、自然由来の原料の使用が急増しています。したがって、栄養強化された自然食品に対する消費者の関心の高まりが、高価値の添加物需要を促進し、同地域の天然フレーバー市場を拡大しています。さらに、エキゾチックな風味やエスニックな風味を持つ食品に対する需要の高まりが、北米におけるバリアント・フレーバー・ブレンドの需要を牽引しています。さらに、この地域は近年外国人人口が増加しているため、メーカーはより大きな市場シェアを獲得するためにカスタマイズ型フレーバーを製造しています。米国国土安全保障省によると、2022年には約1,018,349人がさまざまな地域から米国に合法的永住権を取得しました。約41万4,951人がアジア出身者で、9万9,025人が南米出身者です。この地域に住む多様な人口が食品フレーバー市場の成長を促進しています。例えば、2022年6月、GivaudanはManus Bioと提携し、様々な飲食品向けに新しい天然でクリーンラベルの柑橘系フレーバー成分であるBioNootkatoneを開発しました。バイオヌートカトンは砂糖不使用の非遺伝子組み換え柑橘類フレーバー材料です。
フレキシタリアンの間で肉の代用品に対する要望が高まる中、この地域では従来の肉、魚、乳製品以外の製品に対する需要が急増しています。顧客はますます植物性食品、主に肉代替食品に引き寄せられつつあります。例えば、2022年のInternational Food Councilの調査によると、アメリカの消費者の15%が"plant-based "と表示された製品の購入を好んでいます。また、アメリカ人の12%が植物ベースの食生活を実践しており、2%の消費者が菜食主義者です。このように、肉に代わる食品への需要が急増し、消費者が植物由来の食品により多くの支出を惜しまない傾向が強まっているため、食品メーカーはヴィーガン製品の需要を満たすために、植物エキスや野菜粉末などの植物由来の原料にシフトしています。例えば、ジボダン社は2022年2月、動物の脂肪細胞を模倣した特許出願中の天然でヴィーガン対応の統合ソリューション(風味、食感、保存性)であるPrimeLockを発売し、食品会社は植物ベースの製品開発と消費者の満足度を高めることができるようになりました。
多忙なライフスタイルと消費者の高所得水準により、便利でレディトゥイート飲食品オプションへの需要が高まっていることが、米国のフレーバー市場を後押ししています。さらに、同国におけるアジア系とヒスパニック系の人口の増加が、アメリカ人の食生活におけるさまざまなフレーバーの人気を後押しし、多くのフレーバーがキッチンやメニューの主役となっています。米国国勢調査局によると、2022年には米国に住むアジア人は2,400万人を超え、そのうちインド人と中国人が最大の人口を占めます。同様に、2022年7月現在、米国には6,370万人のヒスパニック系住民がいます。このことは、メーカーが同国での市場シェアを拡大する機会を生み出します。例えば、2023年2月、北米のフレーバーメーカー、フレーバーサムは、ミシガン州カラマズーの施設に3万5,000平方フィートを追加する拡大プロジェクトの建設を開始しました。増設により、同社は技術リソースと生産能力を拡大し、中小規模と新興の飲食品企業のニーズに対応することを目指しています。
北米の食品フレーバー市場は競争が激しく、市場シェアを拡大するために主要企業が激しい競争を繰り広げています。市場の主要企業には、International Flavors and Fragrances、Givaudan SA、Firmenich S.A、Symrise AG、Kerry Group PLCなどがあります。各参入企業は、市場での強力な消費者ベースと尊敬される地位を確立するために、製品の発売、M&A、事業拡大、パートナーシップなどの戦略に耽っています。
The North America Food Flavor Market size is estimated at USD 5.36 billion in 2025, and is expected to reach USD 6.70 billion by 2030, at a CAGR of 4.54% during the forecast period (2025-2030).
Over the past few years, there has been an upsurge in the use of naturally sourced ingredients across North America, especially in countries like the United States and Canada. Therefore, the increasing consumer interest in nutritionally enriched and natural food products promotes the demand for high-value additives, expanding the market for natural flavors in the region. Furthermore, the growing demand for food with exotic or ethnic flavors drives the demand for variant flavor blends in North America. Moreover, since the region has witnessed an increasing population of expats in recent years, manufacturers create customized flavors to obtain a larger market share. According to the U.S. Department of Homeland Security, around 1,018,349 persons from different regions obtained lawful permanent resident status in the United States in 2022. Around 414,951 are of Asian origin, and 99,025 of the population are from South America. The diverse population living in the region is driving the growth of the food flavors market. For instance, in June 2022, BioNootkatone, a new natural, clean-label citrus flavor ingredient, was developed by Givaudan in partnership with Manus Bio for various food and beverage products. BioNootkatone is a sugar-free, non-GMO citrus flavor ingredient.
With the rising desire for meat substitutes among flexitarians, the demand for products besides traditional meat, fish, and dairy products soars in the region. Customers are increasingly gravitating toward plant-based food products, primarily meat alternatives. For instance, according to the International Food Council survey in 2022, 15% of American consumers prefer purchasing products labeled "plant-based." In addition, 12% of Americans follow a plant-based diet, and 2% of consumers follow a vegan diet. Thus, with the surging demand for meat alternatives and the increasing willingness of consumers to spend more on plant-based food products, food manufacturers are shifting to plant-based sources such as plant extracts or vegetable powders to meet the demand for vegan products. For instance, in February 2022, Givaudan launched PrimeLock, a patent-pending, natural, vegan-friendly integrated solution (flavor, texture, and preservation) that mimics animal fat cells, enabling food companies to enhance plant-based product development and consumer satisfaction.
The rising demand for convenient and ready-to-eat food and beverage options due to busy lifestyles and high-income levels of consumers propels the market for flavors in the United States. Moreover, the growing Asian and Hispanic populations in the country drive the popularity of different flavors in the American diet, with many becoming mainstays in kitchens and menus. According to the US Census Bureau, in 2022, more than 24 million Asians lived in the United States, of which Indians and Chinese constitute the largest population. Similarly, as of July 2022, the United States had a 63.7 million Hispanic population. This, in turn, creates opportunities for manufacturers to boost their market share in the country. For instance, in February 2023, FlavorSum, a North American flavor producer, began constructing an expansion project to add 35,000 sq ft to its Kalamazoo, Michigan facility. With an increased footprint, the company aims to expand technical resources and capacity to meet the needs of small, mid-sized, and emerging food and beverage companies.
The North America food flavor market is highly competitive, with intense competition among the key players to increase their share in the market studied. Some major players in the market include International Flavors and Fragrances, Givaudan SA, Firmenich S.A, Symrise AG, and Kerry Group PLC. The players are indulging in strategies, such as product launches, mergers and acquisitions, expansions, and partnerships, to establish a strong consumer base and esteemed position in the market.