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市場調査レポート
商品コード
1741170

食品フレーバー市場:カテゴリー別、フレーバータイプ別、用途別、地域別

Food Flavor Market, By Category (Synthetic, Natural), By Flavor Type (Chocolate, Vanilla, Fruit & Nut, Spices, Others), By Application (Beverages, Food), and By Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and Middle East & Africa)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.08円
食品フレーバー市場:カテゴリー別、フレーバータイプ別、用途別、地域別
出版日: 2025年03月26日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

食品フレーバー市場は2025年に193億4,000万米ドルと推定され、2032年には265億米ドルに達すると予測され、2025年から2032年までの年間平均成長率(CAGR)は4.6%で成長する見込みです。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2024年 2025年の市場規模 193億4,000万米ドル
実績データ 2020年~2024年 予測期間 2025年~2032年
予測期間:2025年~2032年 CAGR: 4.60% 2032年の価値予測 265億米ドル

フレーバーは飲食物の特徴的な特性であり、口当たりの良いだけの食事になるか、記憶に残る体験になるかの分かれ目となります。飲食品の風味は、味と香りの組み合わせによって生み出されます。認知度の高い食品はより複雑な風味を持ち、淡泊で目立たない食品は一般的に風味成分が少ないです。

市場力学:

食品フレーバー市場は、飲食品業界からの斬新な味に対する高い需要と継続的な技術革新によって牽引されています。また、R&D活動への投資が活発化していることも、市場の力強い成長に寄与しています。さらに、消費者の間で健康とウェルネスに対する意識が高まっていることも、世界の食品フレーバー市場の成長を後押ししています。添加物やその他の有害な化学物質を含まないクリーン・ラベルの食品を選ぶ人が増えています。さらに、ライフスタイルの変化や多忙な仕事のスケジュールにより、すぐに食べられる食事やファストフードの消費が増加していることも、市場の成長をさらに増大させると予測されます。

一方、厳しい食品規制は市場成長の妨げになると予想されます。

本調査の主な特徴

  • 本レポートでは、世界の食品フレーバー市場を詳細に分析し、2024年を基準年とした予測期間2025年~2032年の市場規模および複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。
  • さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を解明し、この市場の魅力的な投資提案のマトリックスについて説明しています。
  • また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の上市や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する重要な考察も提供しています。
  • 企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界の食品フレーバー市場の主要企業をプロファイルしています。
  • このレポートからの洞察は、マーケティング担当者や企業の経営陣が、将来の製品の発売、タイプのアップグレード、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことを可能にします。
  • 本レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、食品フレーバーの世界市場に関する様々な利害関係者を対象としています。
  • 利害関係者は、世界の食品フレーバー市場を分析する際に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定を容易にすることができます。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場の展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー
  • Coherent Opportunity Map(COM)

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • 食品・飲料業界からの需要増加
    • 厳しい政府規制
    • 研究開発活動の増加
  • 影響分析
  • 主なハイライト
  • 規制シナリオ
  • 製品の発売/承認
  • PEST分析
  • PORTERの分析
  • 合併と買収のシナリオ

第4章 世界の食品フレーバー市場- コロナウイルス(COVID-19)パンデミックの影響

  • COVID-19疫学
  • 供給側と需要側の分析
  • 経済への影響

第5章 世界の食品フレーバー市場、カテゴリー別、2020年~2032年

  • 合成
  • 天然

第6章 世界の食品フレーバー市場、フレーバータイプ別、2020年~2032年

  • フレーバータイプ
  • バニラ
  • フルーツ&ナッツ
  • スパイス
  • その他

第7章 世界の食品フレーバー市場、用途別、2020年~2032年

  • 飲料
  • 食品

第8章 世界の食品フレーバー市場、地域別、2020年~2032年

  • 北米
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • その他の国

第9章 競合情勢

  • Givaudan SA
  • International Flavors & Fragrances Inc.
  • Firmenich SA
  • Symrise AG
  • Takasago International Corporation
  • Sensient Technologies Corporation
  • Hasegawa Co., Ltd.
  • Kerry Group
  • Mane SA
  • Huabao International Holdings Limited

第10章 セクション

  • 調査手法
  • 出版社について
目次
Product Code: CMI5899

Food Flavor Market is estimated to be valued at USD 19.34 Bn in 2025 and is expected to reach USD 26.5 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 4.6% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 19.34 Bn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 4.60% 2032 Value Projection: USD 26.5 Bn

Flavors are the distinctive characteristics of food and drink, and they can make the difference between a meal that is just palatable or one that is a memorable experience. The flavor of a food or beverage is created by a combination of its taste and aroma. Foods that are more recognizable have more complex flavors, while foods that are bland and unremarkable typically have fewer flavor compounds.

Market Dynamics:

The food flavors market is driven by high demand for novel tastes from the food & beverages industries and ongoin innovation. The market is also witnessing strong growth on the account of heavy inflow of investments into R&D activities. Moreover, rising awareness of health & wellness among consumers is again driving growth of the global food flavors market. People are increasingly opting for clean-label foods that are free of additives and other harmful chemicals. Furthermore, increasing consumption of ready-to-eat meals and fast foods due to changing lifestyles and a hectic work schedule is further projected to augment market growth.

On the other hand, strict food regulations is expected to hamper the market growth.

Key features of the study:

  • This report provides in-depth analysis of the global food flavors market, and provides market size (US$ Billion) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period 2025-2032, considering 2024 as the base year
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
  • It profiles key players in the global food flavors market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
  • Key companies covered as a part of this study include Givaudan SA, International Flavors & Fragrances Inc., Firmenich SA, Symrise AG, Takasago International Corporation, Sensient Technologies Corporation, T. Hasegawa Co., Ltd., Kerry Group, Mane SA, and Huabao International Holdings Limited
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
  • The global food flavors market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global food flavors market

Detailed Segmentation:

  • Global Food Flavor Market, By Category
    • Synthetic
    • Natural
  • Global Food Flavor Market, By Flavor Type
    • Chocolate
    • Vanilla
    • Fruit & Nut
    • Spices
    • Others
  • Global Food Flavor Market, By Application
    • Beverages
    • Food
  • Global Food Flavor Market, By Region
    • North America
    • Europe
    • Asia Pacific
    • Rest of World
  • Company Profiles
    • Givaudan SA
    • International Flavors & Fragrances Inc.
    • Firmenich SA
    • Symrise AG
    • Takasago International Corporation
    • Sensient Technologies Corporation
    • Hasegawa Co., Ltd.
    • Kerry Group
    • Mane SA
    • Huabao International Holdings Limited

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snapshot, By Category
    • Market Snapshot, By Flavor Type
    • Market Snapshot, By Application
    • Market Snapshot, By Region
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Growing demand from food and beverage sector
    • Strict government regulations
    • Increasing research and development activities
  • Impact Analysis
  • Key Highlights
  • Regulatory Scenario
  • Product launch/Approvals
  • PEST Analysis
  • PORTER's Analysis
  • Merger and Acquisition Scenario

4. Global Food Flavors Market - Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic

  • COVID-19 Epidemiology
  • Supply Side and Demand Side Analysis
  • Economic Impact

5. Global Food Flavors Market, By Category, 2020-2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Synthetic
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Natural
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)

6. Global Food Flavors Market, By Flavor Type, 2020-2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Flavor Type
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Billion)
  • Vanilla
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Billion)
  • Fruit & Nut
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Billion)
  • Spices
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Billion)
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Billion)

7. Global Food Flavors Market, By Application, 2020-2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Beverages
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Billion)
  • Food
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Billion)

8. Global Food Flavors Market, By Region, 2020-2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Country, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Country 2021 -2032
    • Country Trends
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Category, 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Flavor Type, 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Application, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Category, 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Flavor Type, 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Application, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Category, 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Flavor Type, 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Application, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Rest of World
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Category, 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Flavor Type, 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Application, 2020-2032,(US$ Bn)

9. Competitive Landscape

  • Givaudan SA
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • International Flavors & Fragrances Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Firmenich SA
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Symrise AG
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Takasago International Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Sensient Technologies Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Hasegawa Co., Ltd.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Kerry Group
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Mane SA
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Huabao International Holdings Limited
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Analyst Views

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