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市場調査レポート
商品コード
1645128

アジア太平洋地域のガラスパッケージング:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Asia Pacific Glass Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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アジア太平洋地域のガラスパッケージング:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋地域のガラスパッケージング市場は予測期間中にCAGR 5.16%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • より健康的で安全な包装への需要が、様々なカテゴリーにおけるガラスパッケージング産業の成長を後押ししています。成形、芸術的な仕上げ、エンボス加工などの革新的な技術は、エンドユーザーにとってより望ましい包装を実現します。生分解性で環境に優しい製品に対する需要と飲食品市場の成長は、ガラスパッケージングの成長をさらに刺激しています。
  • 環境に優しく、健康的で安全であるため、最も信頼されている包装形態のひとつです。また、その精巧なデザインや仕上げ、製品の鮮度と安全性を維持する能力から、高級品と見なされています。ガラスパッケージングは、主に様々なエンドユーザー産業で使用されています。
  • ガラスパッケージングはまた、リサイクル可能な性質により、最も望ましい環境に優しい包装です。最近の最も重要な技術革新は軽量ガラスで、従来のガラスタイプと同じ耐性を持ちながら、より高い安定性とCO2排出量の削減を実現しています。
  • ガラス素材の市場は、包装材料としてのプラスチックに対する消費者の嗜好の高まりによって制限されると予想されます。製造業者も、軽量で柔軟な特性を持つプラスチックを好んでいます。その結果、包装材料としてのプラスチック使用の増加は、市場の成長に影響を与えると思われます。
  • COVID-19がガラスパッケージング業界に与える影響はまちまちです。ヘルスケア、食料品、eコマース輸送用の包装需要は、パンデミック時に急増しました。しかし、高級品、工業用、B2B輸送の需要は減少しました。その影響は、各地域へのエクスポージャーとパッケージング・プレーヤーのポートフォリオに依存します。

アジア太平洋地域のガラスパッケージング市場の動向

飲料セグメントが大きな市場シェアを占める見込み

  • アルコール飲料では、ガラスパッケージング分野は金属包装業界との激しい競合に直面しています。しかし、ガラスパッケージングは高価な商品の使用を増加させ、予測期間中に市場のかなりの部分を維持すると予想されます。コーヒー、ジュース、紅茶、非乳飲料、スープなど、さまざまな飲料品目に対する需要が増加すると予測されます。
  • アルコール飲料の中では、ビール市場が近年かなり拡大しています。ビールは一般的に瓶入りで販売されており、ガラスパッケージング業界の生産率を押し上げています。アルコール飲料に対する需要の高まりも生産を加速させています。
  • 中国、インド、タイなどの新興国はビールの品質に対する認識が高いです。その結果、飲料消費の拡大が予測期間を通じてアジア太平洋地域のガラスパッケージング市場の成長を促進すると考えられます。
  • 世界人口の増加に伴い、これらの不可欠なノンアルコール飲料の消費は増加すると予想されます。小売市場における様々なサイズのボトルの利用可能性の拡大や、ガラスボトルの軽量化をもたらすデザインや化学組成の革新は、予測期間中にアルコール飲料のガラスパッケージングの需要を大幅に増加させると予想される追加的な要因です。
  • 多くのアルコール飲料メーカーが、包装材にリサイクル素材を重視し、ボトルに使用するリサイクルガラスの量を増やしています。例えば、アブソルート社は、リサイクルガラスを41%使用した限定デザインを発表し、包装廃棄物の削減を約束しました。

中国が最大の市場シェアを占める

  • ガラスはここ数十年、医薬品の保存容器として有名になった。ガラス容器は通常、食品や飲料の保存に使用されます。他の容器に比べ、強度、耐久性、風味、品質、味を維持する能力など、いくつかの利点があります。
  • COVID-19ワクチンを提供するためのガラスバイアルへのニーズが拡大していること、原材料が入手しやすいこと、個人の可処分所得が増加していることから、予測期間中、中国はアジア太平洋地域のガラスパッケージング市場を引き続きリードする可能性があります。
  • 同地域におけるその他の成長要因としては、個人の可処分所得の増加、最先端の製造技術を用いた独創的な包装ソリューションのニーズなどが挙げられます。
  • 市場拡大を後押しすると予想されるもう一つの重要な側面は、拡大する飲食品産業です。また、環境に優しい製品の使用を促進するための政府の成長イニシアティブも、この地域のガラスパッケージング市場の成長を後押しする可能性があります。
  • 高齢化が進む中国は、世界最大の医薬品・ヘルスケア市場のひとつです。しかし、外資系製薬企業は、中国における最近の規制変更、特に市場参入と価格規制により、同国での事業展開が難しくなっています。従って、地元企業は、これらの企業によるガラス瓶や容器の需要増加の可能性があるため、成長するチャンスがあるかもしれないです。

アジア太平洋地域のガラスパッケージング業界の概要

アジア太平洋地域のガラスパッケージング市場は適度に断片化されています。Amcor、AptarGroup、Bemis、Piramal Glass Company、MTS Medication Technologies、Sonoco Products Companyなどの大手企業は、アジア太平洋地域における市場の拡大と包装事業のデジタル化のために多額の研究開発費を投じています。

  • 2022年5月-ゲレスハイマーは、商業的サプライチェーンを確保し、エキサイティングなドライパウダーSARS-CoV-2ワクチンの世界的発売を実現するため、十分な量のIcoOne吸入器を生産するISR医薬品開発企業との合意を発表。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 技術スナップショット
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 長持ちする包装製品に対する需要の高まり
    • 持続可能で革新的な食品包装製品に対する需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • 厳しい環境規制

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • ボトルとジャー
    • キャップと栓
    • トレイと容器
    • バイアル
    • ラベル
    • その他の製品タイプ
  • エンドユーザー産業別
    • 食品
    • 飲料
    • パーソナルケア
    • ヘルスケア
    • 家庭用品
    • 医薬品
    • その他エンドユーザー産業
  • 国別
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor Ltd
    • Bemis Company Inc.
    • Sonoco Products Company
    • Piramal Glass Company
    • MTS Medication Technologies(Omnicell Inc.)
    • Tetra Laval
    • RPC Group
    • Gerresheimer AG
    • Saver Glass
    • Hindustan National Glass & Industries Ltd

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 53683

The Asia Pacific Glass Packaging Market is expected to register a CAGR of 5.16% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The demand for healthier and safer packaging is boosting the growth of the glass packaging industry in different categories. Innovative techniques for shaping, giving artistic finish, and embossing make packaging more desirable to the end users. The demand for biodegradable and eco-friendly products and the growth of the beverage and food market further stimulate the growth of glass packaging.
  • It is one of the most trusted forms of packaging, as it is eco-friendly, healthy, and safe. It is also considered premium because of its elite designs or finish and its ability to maintain the product's freshness and safety. It is primarily used across a range of end-user industries.
  • Glass packaging is also the most desirable eco-friendly packaging due to its recyclable nature. The most significant innovation in recent times is lightweight glass, which offers the same resistance as the previous glass type with higher stability and lower CO2 emissions.
  • The market for glass materials is expected to be limited by rising consumer preferences for plastic as a packaging material. Manufacturers also favor plastic because of its lightweight and flexible characteristics. As a result, the increased use of plastic as a packaging material will impact the market's growth.
  • The impact of COVID-19 on the glass packaging industry is mixed. The packaging demand for healthcare, groceries, and e-commerce transportation rose sharply during the pandemic. However, the demand for luxury, industrial, and B2B transportation declined. The impact depends on the exposure to different regions and the portfolio of packaging players.

Asia Pacific Glass Packaging Market Trends

The Beverage Segment is Expected to Account for Significant Market Share

  • For alcoholic beverages, the glass packaging sector faces fierce competition from the metal packaging industry. However, glass packaging is expected to keep a sizable portion of the market during the projection period, increasing the use of expensive goods. The demand for various beverage items, including coffee, juices, tea, non-dairy beverages, and soups, is projected to rise.
  • Among alcoholic beverages, the beer market has experienced a considerable expansion in recent years. Beer is generally sold in bottles, driving the glass packaging industry's production rates. The rising demand for alcoholic beverages also accelerates the production.
  • Emerging nations like China, India, and Thailand have greater perceptions of beer quality. As a result, growing beverage consumption is likely to drive the growth of the glass packaging market in Asia-Pacific throughout the forecast period.
  • As the world's population increases, consumption of these essential non-alcoholic beverages is anticipated to rise. The expanding availability of bottles in different sizes in the retail market, as well as innovation in design and chemical composition that results in reduced weight of glass bottles, are additional factors that are anticipated to significantly increase the demand for glass packaging of alcoholic beverages during the forecast period.
  • Many producers of alcoholic beverages are emphasizing recycled materials in their packaging and increasing the amount of recycled glass used in their bottles. For example, Absolut pledged to reduce packaging waste by releasing a limited-edition design composed of 41% recycled glass.

China Accounts for the Largest Market Share

  • Glass has become famous for drug storage containers in the past few decades. They are usually used to keep food and drinks. Compared to other containers, they have a few benefits, including strength, durability, and the capacity to maintain flavor, quality, and taste.
  • Due to the expanding need for glass vials to provide COVID-19 vaccines, the accessibility of raw materials, and rising personal disposable income, China may continue to lead the glass packaging market in the Asia-Pacific region during the forecast period.
  • A few other growth reasons in the region include increased personal discretionary income and the need for creative packaging solutions using cutting-edge manufacturing techniques.
  • Another key aspect anticipated to boost market expansion is the expanding food and beverage industry. The government's growth initiatives to promote the usage of eco- friendly products may also boost the growth of the glass packaging market across the region.
  • Due to its aging population, China has one of the largest pharmaceutical and healthcare markets in the world. However, foreign pharmaceutical businesses are finding it difficult to operate in the country due to recent regulatory changes in China, particularly when it comes to market access and price regulation. Thus, local players may have a chance to grow as a result of the possible rise in demand for glass bottles and containers from these businesses.

Asia Pacific Glass Packaging Industry Overview

The Asia-Pacific glass packaging market is moderately fragmented. Major firms like Amcor, AptarGroup, Bemis, Piramal Glass Company, MTS Medication Technologies, and Sonoco Products Company are making significant R&D expenditures to upscale the market and digitize the packaging business in the Asia-Pacific region.

  • May 2022 - Gerresheimer announced an agreement with an ISR drug development company to produce sufficient quantities of IcoOne inhalers to secure a commercial supply chain and the global launch of an exciting dry powder SARS-CoV-2 vaccine.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Technology Snapshot
  • 4.5 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Demand for Longer-lasting Packaging Products
    • 5.1.2 Rising Demand for Sustainable and Innovative Food Packaging Products
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Stringent Environmental Regulations

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Product Type
    • 6.1.1 Bottles and Jars
    • 6.1.2 Caps and Closures
    • 6.1.3 Trays and Containers
    • 6.1.4 Vials
    • 6.1.5 Labels
    • 6.1.6 Other Product Types
  • 6.2 By End-user Industry
    • 6.2.1 Food
    • 6.2.2 Beverage
    • 6.2.3 Personal Care
    • 6.2.4 Healthcare
    • 6.2.5 Household Care
    • 6.2.6 Pharmaceutical
    • 6.2.7 Other End-user Industries
  • 6.3 By Country
    • 6.3.1 China
    • 6.3.2 Japan
    • 6.3.3 India
    • 6.3.4 Rest of Asia-Pacific

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amcor Ltd
    • 7.1.2 Bemis Company Inc.
    • 7.1.3 Sonoco Products Company
    • 7.1.4 Piramal Glass Company
    • 7.1.5 MTS Medication Technologies (Omnicell Inc.)
    • 7.1.6 Tetra Laval
    • 7.1.7 RPC Group
    • 7.1.8 Gerresheimer AG
    • 7.1.9 Saver Glass
    • 7.1.10 Hindustan National Glass & Industries Ltd

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS