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市場調査レポート
商品コード
1483086
保険プラットフォームの世界市場:2024年~2031年Global Insurance Platform Market 2024-2031 |
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カスタマイズ可能
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保険プラットフォームの世界市場:2024年~2031年 |
出版日: 2024年04月13日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 175 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の保険プラットフォーム市場は、予測期間中(2024年~2031年)にCAGR 13.0%で成長すると予測されます。保険プラットフォームとは、保険業界における様々なプロセスを管理・合理化するために設計された包括的なシステムを指します。コスト削減、不正検知、ローコード機能、取引の利便性など、いくつかのメリットを競争優位性と共に提供します。
市場力学
高度な保険チャネルへの需要の高まり
保険プラットフォーム市場では、ここ数年、デジタル保険チャネルに対する需要が大幅に急増しています。顧客は保険会社とのやり取りにおいて利便性とアクセシビリティをより重視するようになっています。モバイルアプリケーションやオンラインポータルなどのデジタルチャネルは、保険契約者に保険契約を管理する機能を提供します。例えば、Medi Assistは2021年8月、リテール契約者向けにme.medibuddy.inというポータルを開設しました。MediBuddyポータルは、小売契約者に医療給付管理を完全に任せ、様々なセルフヘルプ機能を利用できるようにすることを目的としています。
リアルタイムデータ分析のための先端技術統合の増加
クラウドベースのデジタルソリューションの採用が増加し、市場の競争優位性を支えています。保険分野には、進化する顧客の期待と相まってデータ集約的なプロセスが含まれるため、新しく革新的な先進技術を統合することで、この分野に優位性がもたらされます。クラウドベースのソリューションを利用することで、スケーラビリティと柔軟性が強化され、保険プラットフォームは変化するワークロードを処理するためにコンピューティングリソースを簡単かつ効率的に利用できるようになります。主なクラウドベースの保険プラットフォームには、EZLynx、AgencySmart、HawkSoft、ePay Policyなどがあります。
市場セグメンテーション
保険金請求管理は最大のセグメントとなる見込み
保険におけるクレーム管理は、保険契約者からの保険金請求を処理し、解決する体系的なプロセスを含みます。保険業界にとって重要な機能であり、最初の保険金請求から最終的な和解や否認に至るまで、すべてを包含します。そのため、世界市場で大きなシェアを占めると予想されています。同分野では、バーチャルな保険金請求処理・請求手続きに対する大きな需要があり、これが同分野の成長を支える主な要因となっています。従来のクレーム処理には時間がかかり、顧客満足度を低下させてきました。例えば、クレーム処理にかかる平均日数は現在22日で、1年前より4日以上長くなり、2021年には1週間長くなります。
世界の保険プラットフォーム市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに細分化されています。
デジタル保険プラットフォームに投資するアジア太平洋諸国
インドの政府機関は、新たな保険プラットフォームの開発と立ち上げにますます力を入れています。例えば、2023年12月、インド保険規制開発庁(IRDAI)は、2025年度第1四半期にBima Vistaarを展開すると発表しました。Bima Vistaarは、生命保険、医療保険、財物保険をオールインワンでカバーする手頃な保険商品です。現在、関係者は、テクノロジー・プラットフォームは国内の生命保険・損害保険評議会によって開発中であり、現在進行中であると述べた。
2023年7月、PhonePe Insurance Broking Servicesはインドで月払いの健康保険プランを発売しました。このプラットフォームは、価格圧力がかかる中、一括払いの問題を軽減するために開発されました。このため、PhonePeは複数の医療保険会社と提携し、UPIの月次支払いモードを導入しました。
世界の保険プラットフォーム市場地域別成長率:2024年~2031年
北米が主要市場シェアを占める
すべての地域の中で、北米地域が世界市場の主要シェアを占めると予想されます。この地域は、米国やカナダなどの新興経済諸国を含む広大で多様な地域情勢をカバーしています。両国は保険テクノロジーソリューションのパイオニアのひとつと考えられています。これは主に、技術に精通した消費者ベースと相まって、この地域に複数の技術大手企業が存在することに起因します。
さらに、過去数年にわたり、地域の規制機関は先進的なアプローチを採用し、新興企業を支援する環境を作り出すインシュアテックの進歩をリードしてきました。例えば、2024年2月に発表されたInsurance-Canada(.gov)の記事によると、保険組織の約75.0%が2025年までに新しいコア保険管理プラットフォームの導入を準備しています。
世界の保険プラットフォーム市場に参入している主要企業には、アドビ社、IBM社、マイクロソフト社、オラクル社、ネクスト・インシュアランス社(デラウェア社)、アッコ・テクノロジー・アンド・サービス社、セールスフォース社などがあります。市場競争力を維持するため、各社は提携、合併、買収などの戦略を適用し、事業拡大や製品開拓にますます力を注いでいます。例えば、WTWは2023年5月、洗練されたデジタル保険プラットフォーム「Neuron」を世界に立ち上げました。このプラットフォームは最先端技術を活用し、アンダーライターとブローカーがより簡単につながり、取引できるようサポートします。
Insurance Platform Market Size, Share & Trends Analysis Report by Offering (Software and Services), by Application (Claim Management, Underwriting & Rating, Customer Relationship Management (CRM), Billing & Payments, Compliance & Reporting, Policy Administration, Collection & Disbursement, Sales & Marketing, Property Estimation, and Others), by Insurance Type (General Insurance, Life Insurance, Cybersecurity Insurance, and Others), by Technology (Artificial Intelligence (AI) & Machine Learning (ML), Internet-of-Things (IoT), Blockchain, Data Analytics & Big Data, Regulatory Technologies (Regtech), and Others), and by End-User (Insurance Companies, Insurance Agencies & Brokers, Third-Party Administrators (TPAs), and Actuators & Reinsurers) Forecast Period (2024-2031)
insurance platform market is anticipated to grow at a CAGR of 13.0% during the forecast period (2024-2031). The term refers to a comprehensive system that is designed to manage and streamline various processes within the insurance industry. It offers several benefits such as reduced cost, fraud detection, low-code capabilities, and transaction convenience along with a competitive advantage.
Market Dynamics
Growing demand for Advanced Insurance Channels
The insurance platform market has been witnessing a considerable surge in the demand for digital insurance channels over the past few years. Customers are more focused on seeking convenience and accessibility in their interactions with insurance companies. Digital channels including mobile applications and online portals provide policyholders with the ability to manage their insurance policies. For instance, in August 2021, Medi Assist launched its portal named me.medibuddy.in for its retail policyholders. The MediBuddy retail portal aims at giving retail policyholders complete charge of their health benefits management and giving them access to various self-help features.
Rise in Integration of Advanced Technologies for Real-Time Data Analysis
The rise in the adoption of cloud-based digital solutions supports the market to gain a competitive advantage. The insurance sector includes data-intensive processes coupled with evolving customer expectations, thus integrating new, innovative, and advanced technologies provides an edge to the sector. Using cloud-based solutions enhances scalability and flexibility, by which insurance platforms can utilize their computing resource easily and more efficiently for handling changing workloads. Some of the major cloud-based insurance platforms are EZLynx, AgencySmart, HawkSoft, ePay Policy, and others.
Market Segmentation
Claim Management is Projected to Emerge as the Largest Segment
Claims management in insurance involves the systematic process of handling and resolving insurance claims made by policyholders. It is a critical function in the insurance industry, encompassing everything from the initial claim filing to the final settlement or denial. Thus, it is anticipated to hold a significant share of the global market. Within the segment, there is a huge demand for virtual claim handling and processing, which is the primary factor supporting the segment's growth. Traditional claim procedures take longer time and have strained customer satisfaction, along with testing the limitations of digital tools for the same. For example, the average claims cycle time is now 22 days, which is more than 4 days longer than a year ago and a week longer in 2021.
The global insurance platform market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
Asia-Pacific Economies Investing in Digital Insurance Platforms
India's government organizations are increasingly focusing on developing and launching new insurance platforms. For instance, in December 2023, the Insurance Regulatory and Development Authority of India (IRDAI) announced the rollout of Bima Vistaar in the first quarter of FY2025. Bima Vistaar is an all-in-one affordable insurance product for life, health, and property cover. Currently, the officials stated the technology platform is being developed by the Life and General Insurance Councils of the country, which is in process.
In July 2023, PhonePe Insurance Broking Services launched health insurance plans in India which offer monthly subscriptions. The platform was developed to reduce the issues of one-time payments amid price pressures. For the same, PhonePe in partnership with several health insurance companies introduced UPI's monthly mode of payment.
Global Insurance Platform Market Growth by Region 2024-2031
Source: OMR Analysis
North America Holds Major Market Share
Among all the regions, the North American region is expected to hold a major share of the global market. The region covers a vast and diverse geographical landscape which includes developed economies such as the US and Canada. Both countries are considered as one of the pioneers in insurance technology solutions. This is primarily owing to the presence of several technological giants in the region coupled with a tech-savvy consumer base.
Furthermore, over the past years regional regulatory organizations have adopted a forward-thinking approach, leading Insurtech advancements which creates a supportive environment for startups. For instance, as per the Insurance-Canada (.gov) article published in February 2024, around 75.0% of insurance organizations are preparing to implement a new core insurance management platform by 2025.
Note: Major Players Sorted in No Particular Order.
The major companies serving the global insurance platform market include Adobe Inc., IBM, Microsoft Corp., Oracle, Corp., Next Insurance, Inc. (Delaware Corp.), Acko Technology and Service Pvt. Ltd., and Salesforce, Inc., among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers, and acquisitions to stay competitive in the market. For instance, in May 2023, WTW globally launched Neuron, a sophisticated digital insurance platform. The platform utilizes cutting-edge technology to support underwriters and brokers to connect and trade more easily.